Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarianneW schreef:linnie050 schreef:[NM] protestactie tegen de ideeen van dit kabinet
Er kan gestaakt worden als je het er niet mee eens bent.
Me oma zei het jaren terug al.
De rijken worden steeds rijker, de armen steeds armer
.
Beetje overtrokken, want de enige mensen die tekort worden, zijn de mensen die nog een redelijk loon hebben.
Voor ons is het ook jammer dat we het niet meer krijgen, maar ik bekijk het maar zo: al die jaren dat we het wel kregen, hadden we gewoon een extra luxe
linnie050 schreef:[NM] protestactie tegen de ideeen van dit kabinet
Er kan gestaakt worden als je het er niet mee eens bent.
Me oma zei het jaren terug al.
De rijken worden steeds rijker, de armen steeds armer.
turtlelito schreef:je moet:
een inkomen hebben in 2014 dat niet hoger is dan € 28.482 voor alleenstaanden) of gezamenlijk niet meer verdienen dan € 37.145 (voor partners). Vanaf 2015 geldt dat uw inkomen niet hoger is dan € 26.316 (voor alleenstaanden). Voor meerpersoonshuishoudens geldt een maximum gezamenlijk inkomen van € 32.655
WillBokkers schreef:Ik doelde met mijn reactie niet op mensen die niet kúnnen werken.
Ik vind het goed dat die een redelijke uitkering krijgen.
Waar moeten ze anders van leven?
Met water en lucht red je het niet
In sommige gevallen krijgen mensen met al hun toeslagen als ze niet werken bijna net zoveel als iemand die fulltime werkt.
Dát vind ik niet kunnen
Dan mist ook de prikkel om een baan te gaan zoeken.
Maar het gaat hier natuurlijk om de zorgtoeslag, dat is weer een ander iets.
Caily schreef:turtlelito schreef:je moet:
een inkomen hebben in 2014 dat niet hoger is dan € 28.482 voor alleenstaanden) of gezamenlijk niet meer verdienen dan € 37.145 (voor partners). Vanaf 2015 geldt dat uw inkomen niet hoger is dan € 26.316 (voor alleenstaanden). Voor meerpersoonshuishoudens geldt een maximum gezamenlijk inkomen van € 32.655
Als je dit verdient (of meer) en je gaat moeilijk doen over een 70 euro/m aan zorgtoeslag die je moet missen
Echt serieus, ga dan maar eens denken over wat echt armoede is. Enige dat ik lees in zulke reacties is een zeer verwend NL...
Shadow0 schreef:Daarna is het allemaal veel kleiner geworden, en hebben de mensen het beter gekregen. Maar dat gaat in golven. De laatste tijd neemt het verschil tussen arm en rijk flink toe, en ook neemt de armoede weer toe. Er zijn wel degelijk mensen die nauwelijks hun verwarming kunnen betalen en niet meer voor hun eigen eten kunnen zorgen (zie de voedselbanken: teveel mensen die simpelweg niet meer kunnen rondkomen.)
Caily schreef:Als je dit verdient (of meer) en je gaat moeilijk doen over een 70 euro/m aan zorgtoeslag die je moet missen
NatasjavE schreef:Caily schreef:
Als je dit verdient (of meer) en je gaat moeilijk doen over een 70 euro/m aan zorgtoeslag die je moet missen
Echt serieus, ga dan maar eens denken over wat echt armoede is. Enige dat ik lees in zulke reacties is een zeer verwend NL...
€ 26.316 is echt wel weinig hoor. Dat gaat om een brutobedrag waar alles nog af moet. Daar hou je(gok ik een beetje) 20 duizend netto aan over?
Daar mag je dan al je vaste lasten van betalen, je natje en je droogje van betalen.
Ik vraag me altijd af hoe mensen dat doen.
Het zal wellicht geen armoede zijn. Maar alles behalve een vetpot. En dan ineens 70 euro missen...nou. Ik zou er ook van balen moet ik zeggen.
Caily schreef:turtlelito schreef:je moet:
WillBokkers schreef:Het heeft er ook mee te maken dat de zorg op dit moment te veel kost en de kosten veel te hoog worden.
Uit eindelijk kan dat de kop van de samenleving kosten.
Dus moeten we meer zelf betalen.
Vervelend? Ja.
Schande? Nee, vind ik niet.
Edit: de reactie boven mij van chronisch zieke patiënten. Dat ben ik ook, en waarschijnlijk vind jij mijn reactie ook niet heel leuk.
Nederland kan beter de toeslagen voor de mensen die niet werken wat naar beneden gooien dan hoeven ze de zorg niet te korten.
Shadow0 schreef:WillBokkers schreef:Dát vind ik niet kunnen
Dan mist ook de prikkel om een baan te gaan zoeken.
Onzin. Bovendien is het probleem niet dat er geen 'prikkels' zijn, maar dat er geen banen zijn.
bigone schreef:En waarom moeten er dan weer zoveel mensen uit het buitenland gehaald worden om hier te werken??
Shadow0 schreef:bigone schreef:En waarom moeten er dan weer zoveel mensen uit het buitenland gehaald worden om hier te werken??
Nou ja, dat moet niet, maar veel werkgevers hebben geen zin zich aan de wet te houden (over minimumloon en behoorlijke arbeidsvoorwaarden) en hebben een manier gevonden die te omzeilen.
Dat lijkt me meer iets dat je de werkgevers aan kunt rekenen, die hier doelbewust wel de voordelen van Nederland willen hebben maar niet de nadelen, en die dus een probleem veroorzaken dat ze daarna niet willen oplossen.