Onno Hoes vertrekt als burgemeester van Maastricht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Onno Hoes vertrekt als burgemeester van Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:37

Ik kan me alleen maar bij jullie aansluiten. :(
Wat een lage actie. Ook die toyboy, ik hoop voor hem dat ie lekker slaapt vannacht... :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:41

Wat ik stiekem dacht; hij neemt vast liever deel aan andere worstelingen. :=

Maar eerlijk is eerlijk, niemand heeft van deze gang van zaken profijt behalve de media. :n
Zo hoort politiek toch niet te zijn?

De media hoort weer te geven wat de politiek zegt en doet, niet andersom?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:43

Ik vind Onno Hoes gewoon een domme doos dat hij zoveel risico liep. Een burgemeester heeft zeker een voorbeeld functie, je vertegenwoordigt een stad met haar burgers. Wat hij prive uitspookt zal me een rotzorg zijn maar wees dan ook zo slim om te zorgen dat het prive blijft. En dat interesseerde hem blijkbaar niet zo, Albert is net op tijd af genokt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:43

bigone schreef:
Ik vind Onno Hoes gewoon een domme doos dat hij zoveel risico liep. Een burgemeester heeft zeker een voorbeeld functie, je vertegenwoordigt een stad met haar burgers. Wat hij prive uitspookt zal me een rotzorg zijn maar wees dan ook zo slim om te zorgen dat het prive blijft. En dat interesseerde hem blijkbaar niet zo, Albert is net op tijd af genokt.

Oooh omdat hij burgermeester is mag hij niet vreemdgaan? :+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:46

bigone schreef:

Iets wordt openbaar als iemand het naar buiten brengt. Is het prive leven van Onno Hoes nieuws? Dat moet een journalist zich ten eerste afvragen. Powned deed iets ander. Ze lokte een reactie uit, waardoor ze 'nieuws' gecreerd hebben. Dan is van te voren de afweging al gemaakt en 'maak' je het nieuws. Dat is geen journalistiek.

En nogmaals, hij geeft een voorbeeld hoe een fitte seksualiteit eruit ziet. Goed voorbeeld toch. Geniet van het leven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:47

Bigone: welk voorbeeld moet een burgemeester dan precies geven - wat heeft hij fout gedaan?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:47

Ik hou van Pownews, echt heerlijk, maar hier zijn ze allicht toch net over het randje gegaan. Tja. Karma is een bitch, dat krijg je ervan als je vreemd gaat!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:48

Het minste wat je mag verwachten voor zon salaris is enige discretie van de man. Prive mag best prive blijven, ik wil het niet weten wat zon man doet in zijn vrije tijd. Echt dom van hem om zich zo te laten uitlokken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:50

piezze schreef:
Het minste wat je mag verwachten voor zon salaris is enige discretie van de man. Prive mag best prive blijven, ik wil get niet weten wat zon nan doet in zijn vrije tijd. Echt dom van hem.

Hij is hierin niet indiscreet geweest - er is iemand met een verborgen camera speciaal op hem afgegaan om hem in de val te laten lopen!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:51

piezze schreef:
Het minste wat je mag verwachten voor zon salaris is enige discretie van de man. Prive mag best prive blijven, ik wil get niet weten wat zon nan doet in zijn vrije tijd. Echt dom van hem.

Dus omdat hij iets doet in zijn privetijd en powned dat uitlokt is hij dom? Dat is toch echt omgekeerde wereld. Dit speelt zich af in prive sfeer en tijd, dus imo discreet genoeg.

Het in de val lokken door powned keur je dus wel goed, of niet?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:52

Met zoveel salaris kun je je prive echt wel kopen.
powned doet wel meer rare dingen, moet ik daar wat van vinden?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:52

Walgelijke actie van Powned. Meer kan ik er niet over zeggen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:53

Hoes heeft die jongen zelf een berichtje gestuurd , dus hij is zelf ook niet slim geweest om een wild vreemd iemand te berichten , ook heeft die zijn agenda afspraken aan hem laten zien en wat opmerkingen gemaakt die niet heel gepast waren . Maar ben het wel mee eens dat misselijkmakend is de manier waarop dit is gedaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:54

Sinds wanneer is whatsapp niet prive???
Wat moet hij dan doen? Eenkennige postduif sturen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:54

piezze schreef:

Jij vindt werkelijk dat het beter geweest was als Hoes dergelijke zaken had afgekocht? Huh? En dat het ok is om als powned zomaar mensen te gaan chanteren / kapot maken als het hun uitkomt?

Citaat:

Niks moet, maar ik vind er in elk geval wel wat van: ze schaden mensen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:56

piezze schreef:

Ja, eigenlijk wel. Powned werkt op het randje en gaat er soms (vaak?) overheen. Daar moeten ze zichzelf tegen in bescherming nemen door keuzes te maken wat wel en niet te doen, maar ik heb het idee dat ze meer voor kijkcijfers werken door dit soort acties. En dan gaan ze hun doel voorbij en wat betreft etische zaken zitten ze dan imo gewoon fout. Powned heeft een niche in het omroepbestel gevonden voor een specefieke doelgroep, maar dat wil niet zeggen dat alles mag en kan. Ze moeten zelf waken dat ze niet de verkeerde kant op gaan, maar het publiek kan hier ook effect op hebben door negatief/positief op zulke acties te reageren. Moeten is een groot woord, maar een mening hierover hebben heeft wel een functie.

MarlindeRooz schreef:
Sinds wanneer is whatsapp niet prive???
Wat moet hij dan doen? Eenkennige postduif sturen?

Deze beelddenker zag even een postduif voorbij het raam vliegen :D :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:57

luffwinny schreef:
Hoes heeft die jongen zelf een berichtje gestuurd , dus hij is zelf ook niet slim geweest om een wild vreemd iemand te berichten

Want je mag als burgemeester geen nieuwe mensen leren kennen op prive-vlak?

Met die agenda is niks mis, zo geheim is dat allemaal niet. Dat is dan ook niet waar de rel over gaat, dat wordt er alleen maar bij gehaald om het een sausje van rechtvaardiging te geven.

Bas Heijne heeft er een goede column over geschreven:

"Want dat was het ranzigste: niet de versiertrucs van Hoes, zelfs niet het voyeurisme waarbij gelachen kan worden om een oudere man die met jong vlees in de val gelokt wordt (al vermakelijk sinds Boccaccio), maar de vette saus van moraal waarmee het geheel gerechtvaardigd wordt – niet alleen door de toyboy zelf, die aan De Telegraaf mocht uitleggen dan hij zeker geen sletje was, maar een maatschappelijke misstand aan de kaak wilde stellen, maar door ook de makers, in dienst van de publieke omroep, die hun gevalletje seksuele uitlokking brachten alsof het Watergate was."
    http://www.nrc.nl/heijne/2014/12/07/toyboy/

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:59

Goede column idd Shadow. Helemaal mee eens.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:59

Hij is gescheiden? Die toyboy is 18+ dus wat is er in godsnaam fout aan. :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:00

Belachelijk dat hij moet aftreden. Zolang hij zijn werk als Burgemeester goed doet maakt het mij geen biet uit wat hij in z'n privétijd doet.

Powned zou ik voor de rechter slepen in dit geval. Ongelooflijke inbreuk op de privacy

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:02

Wat is de meerwaarde van iemand zo aan de schandpaal nagelen? Ik vind dit een behoorlijk Amerikaanse en buitengewoon onsympathieke manier van iemand op compleet irrelevante punten proberen uit te schakelen.

Als hij als burgemeester niet (goed) functioneert, dan hoor je dat politiek duidelijk te maken. Via je stemrecht, of via andere acties. (het is ook buiten verkiezingstijd heel goed mogelijk aan te geven dat je het met beleid alles behalve eens bent). Daarvoor hoef je niet in zijn prive-leven te duiken. Dat heet niet voor niets een prive-leven. Dat is zijn eigen tijd waarin hij zelf moet weten wat hij uitvreet, met wie en hoe. Zolang het niet tegen de wet in gaat tenminste.

Iemand door het slijk halen om zijn sexualiteit (iets waar vrijwel ieder mens mee behept is... Wacht, bijna elk dier ook) is irrelevant voor zijn functioneren maar wel een ernstige inbreuk op zijn persoonlijk leven met geen enkel ander doel dan hem persoonlijk zo veel mogelijk beschadigen. Dat is wat mij betreft op geen enkele manier goed te praten.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:02

Natuurlijk mag die dat doen , alleen is dat toch niet slim. Mensen weten dat groot nieuws word en er zullen er dus zat misbruik van maken, dan ga je toch geen vreemde jongens berichten terwijl je weet dat dit kan gebeuren .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:03

luffwinny schreef:
Natuurlijk mag die dat doen , alleen is dat toch niet slim. Mensen weten dat groot nieuws word en er zullen er dus zat misbruik van maken, dan ga je toch geen vreemde jongens berichten terwijl je weet dat dit kan gebeuren .

Dus hij mag niet contact hebben met potentiële "neukertjes" via zijn whatsapp omdat hij burgermeester is.

Dus de burgermeester van Ommen/Amsterdam/Lutjebroek whatever mag ook niet op een datingsite zitten? Of spannende chats hebben?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:04

luffwinny schreef:

Waarom niet? Het is in de prive sfeer. Je moet dus maar geen contacten hebben, omdat andere mensen daar misbruik van kunnen maken. Wie zit daar nu fout in dat verhaal? Niet degene met sociale contacten toch? En wat boeit het dat het een jonge vent is. Mochten meer mensen willen :+

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:04

Ik zeg toch juist dat die dat wel mag , maar dan loop je dus wel een risico en weet je dat dit kan gebeuren.