Facebook verwijderen voor 1 januari 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Re: Facebook verwijderen voor 1 januari 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:17

voor een particulier is er "niet zoveel aan de hand", als een bedrijf foto's op facebook zet, die dan ineeens eigendom van facebook zijn dat kan wel grote problemen geven, neem aan dat facebook daar ook flink financieel misbruik van kan maken. Dit geld dus ook voor fotograven die hun foto's verkopen aan klanten e.d.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:21

Naskapower schreef:
voor een particulier is er "niet zoveel aan de hand", als een bedrijf foto's op facebook zet, die dan ineeens eigendom van facebook zijn dat kan wel grote problemen geven, neem aan dat facebook daar ook flink financieel misbruik van kan maken. Dit geld dus ook voor fotograven die hun foto's verkopen aan klanten e.d.

Dat is dus niet waar.

Citaat:
Er gaan allerlei berichten rond over de nieuwe regels. Zo wordt er ook beweerd dat je het eigendomsrecht van foto's kwijtraakt. Ook dit is onzin. Ook in dit geval is het betreffende artikel 2 helemaal niet gewijzigd. Hierin staat: "Je bent zelf eigenaar van alle inhoud en informatie die je plaatst op Facebook en in je privacy- en app-instellingen kun je bepalen hoe dit wordt gedeeld. "

https://www.facebook.com/Hoaxmelding/ph ... =1&theater

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:23

Ik moet maar lachen over dit hele gedoe. Allemaal van die mensen die iets op hebben gevangen en dan ineens principieel gaan lopen doen :') Deze voorwaarden zijn er al jaren alleen wordt Facebook nu wat opener. Dus al die mensen die zeggen "VANAF 1 JANUARI HEB JE GEEN PRIVACY MEER", slaat nergens op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 14:57

Onzin is het niet
Facebook mag je foto's, ook van jaren terug, gebruiken voor o.a. reclames
Om maar een voorbeeld te noemen

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:42

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:49

Ik stoor me er ook aan dat mensen hun hele leven op FB plaatsen, en dan toch zeuren over de privacy.
Zet dan gewoon geen dingen erop waarvan je niet wil dat die gebruikt worden.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:58

Ik las laatst een artikel waarin stond dat de voorwaarden amper zijn veranderd. Het enige wat Facebook heeft gedaan is een paar voorwaarden in een ander document zetten. Alles wat ze erin zetten gebeurt dus al langer en is voor mij geen reden nu ineens van facebook af te gaan.

Je account wordt geanonimiseerd en vervolgens in een bulk (zelfde interesse, leeftijd, geslacht, what ever) aan bedrijven gegeven zodat die gericht kunnen adverteren. Ik vind dat geen schending van mn privacy hoor :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:00

Alsof je voorheen zeker was dat er niets met je foto's ging gebeuren, dat niets ergens terecht zou komen waar jij het niet wou en dat niemand die jij niet kent iets van je kon lezen :roll:

Ik snap niet waarom die mensen die nu zo steigeren ooit FB hebben aangemaakt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:17

kevertje04 schreef:
Ik las laatst een artikel waarin stond dat de voorwaarden amper zijn veranderd. Het enige wat Facebook heeft gedaan is een paar voorwaarden in een ander document zetten. Alles wat ze erin zetten gebeurt dus al langer en is voor mij geen reden nu ineens van facebook af te gaan.

Je account wordt geanonimiseerd en vervolgens in een bulk (zelfde interesse, leeftijd, geslacht, what ever) aan bedrijven gegeven zodat die gericht kunnen adverteren. Ik vind dat geen schending van mn privacy hoor :D

Dus eigenlijk, het gaat al jaren te ver, nu maar een heel klein beetje verder :Y)

Ik ben wel even Facebook moe geworden
Behalve het privacy verhaal vind ik het ook vervelend dat Facebook erg ver van zijn doel is af komen te staan. Je kijkt erop voor posts van je vrienden en familie maar je ziet bijna alleen maar grappig bedoelde filmpjes, foto's memes en weet ik wat voorbijkomen (advertenties, oneindige stroom advertenties). Zonde van je tijd. En de hele dag door meldingen en uitnodigingen voor spelletjes die amper uit te schakelen zijn.
Facebook gaat ten onder aan zijn eigen succes denk ik. Kwestie van tijd voor er iets populair wordt wat weer uitgaat van de essentie van Facebook, online contact met vrienden en familie

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:19

Wat betreft advertenties, geen last van , gewoon een addblokker instaleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:47

Daar heb ik helemaal geen zin in om er nog meer tijd in te steken. Valt trouwens ook niet mee om voor een iPad een goede blocker te vinden
Bovendien, daar ben je al die vervelende like, deel en win acties niet mee kwijt.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:26

Wat ik vooral heel erg irritant vind, is dat 90% van mijn tijdlijn bestaat uit 'die heeft dat geliked' en 'die heeft daarop gereageerd'. Ik wil zien wat mijn vrienden beleven, plaatjes van schattige dieren en kitkattaarten hoef ik niet.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:31

kevertje04 schreef:
Wat ik vooral heel erg irritant vind, is dat 90% van mijn tijdlijn bestaat uit 'die heeft dat geliked' en 'die heeft daarop gereageerd'. Ik wil zien wat mijn vrienden beleven, plaatjes van schattige dieren en kitkattaarten hoef ik niet.

Dat heb ik ook. FB is heel handig voor school en voor leuke foto's en verhalen van vrienden, maar al die "vines" en andere grappige filmpjes of plaatjes die iemand geliket heeft, hoef ik niet hoor :=

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:55

Iolanthe schreef:
kevertje04 schreef:

Dat heb ik ook. FB is heel handig voor school en voor leuke foto's en verhalen van vrienden, maar al die "vines" en andere grappige filmpjes of plaatjes die iemand geliket heeft, hoef ik niet hoor :=

Schijnt dat je het vroeger uit kon zetten, maar nu kan dat niet meer. Het enige wat je kan doen is mensen ontvolgen maar dan zie je ook niet meer als ze persoonlijk iets te melden hebben, zoals een diploma oid.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:56

Inderdaad, dat soort zaken wil ik dan weer niet missen.
Ik heb wel uitgeschakeld om dingen te zien van bepaalde pagina's waar bv veel onzinfilmpjes op komen, waardoor het gelukkig al veel beter is.