Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Naskapower schreef:voor een particulier is er "niet zoveel aan de hand", als een bedrijf foto's op facebook zet, die dan ineeens eigendom van facebook zijn dat kan wel grote problemen geven, neem aan dat facebook daar ook flink financieel misbruik van kan maken. Dit geld dus ook voor fotograven die hun foto's verkopen aan klanten e.d.
Citaat:Er gaan allerlei berichten rond over de nieuwe regels. Zo wordt er ook beweerd dat je het eigendomsrecht van foto's kwijtraakt. Ook dit is onzin. Ook in dit geval is het betreffende artikel 2 helemaal niet gewijzigd. Hierin staat: "Je bent zelf eigenaar van alle inhoud en informatie die je plaatst op Facebook en in je privacy- en app-instellingen kun je bepalen hoe dit wordt gedeeld. "
kevertje04 schreef:Ik las laatst een artikel waarin stond dat de voorwaarden amper zijn veranderd. Het enige wat Facebook heeft gedaan is een paar voorwaarden in een ander document zetten. Alles wat ze erin zetten gebeurt dus al langer en is voor mij geen reden nu ineens van facebook af te gaan.
Je account wordt geanonimiseerd en vervolgens in een bulk (zelfde interesse, leeftijd, geslacht, what ever) aan bedrijven gegeven zodat die gericht kunnen adverteren. Ik vind dat geen schending van mn privacy hoor
kevertje04 schreef:Wat ik vooral heel erg irritant vind, is dat 90% van mijn tijdlijn bestaat uit 'die heeft dat geliked' en 'die heeft daarop gereageerd'. Ik wil zien wat mijn vrienden beleven, plaatjes van schattige dieren en kitkattaarten hoef ik niet.
Iolanthe schreef:kevertje04 schreef:Wat ik vooral heel erg irritant vind, is dat 90% van mijn tijdlijn bestaat uit 'die heeft dat geliked' en 'die heeft daarop gereageerd'. Ik wil zien wat mijn vrienden beleven, plaatjes van schattige dieren en kitkattaarten hoef ik niet.
Dat heb ik ook. FB is heel handig voor school en voor leuke foto's en verhalen van vrienden, maar al die "vines" en andere grappige filmpjes of plaatjes die iemand geliket heeft, hoef ik niet hoor