geïsoleerd is zal het wel goed komen, het is niet dat hij vrolijk vrij rondwandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxsalinaxx schreef:Kan wel zo zijn, maar omdat 1 persoon ziek is maar naar Nederland halen waar het nog niet WAS om vervolgens straks ook in NL allemaal zieke en dode te hebben.
En idd het mag best wel even langs Den Haag haha!
Bambolina schreef:Weet je.. tot nu toe zijn er zo'n 17.000 gevallen geconstateerd, waarvan 6000 overleden (bron: http://www.ebola.name/) In Guinee, Liberia en Sierra Leone wonen bij mekaar ruim 20 miljoen mensen. Dit zijn landen waar veel armoede heerst (in Sierra Leone zou zo'n 70% van de bevolking onder de armoede grens leven) en waar je er denk ik vanuit mag gaan dat het met de hygiene van deze mensen en hun omgeving niet zo best gesteld is.
Als je dan gaat relativeren vraag ik me toch af.. is het echt zo verschrikkelijk besmettelijk als gezegd wordt? En waarom is hier opeens zo gigantisch veel media aandacht voor, terwijl voor en tijdens de uitbraak van het Ebola virus, de mensen die daar in armoede leven, al in bosjes neervallen ten gevolge van hongersnood en gebrek aan medische hulp voor wat voor ziekte dan ook.. en die dodenaantallen liggen denk ik toch nog even een stukkie hoger..
(disclaimer: dat maakt het natuurlijk absoluut niet minder erg dat er nu ruim 6000 mensen aan deze ziekte zijn overleden en er nog velen ernstig ziek zijn.)
amoj schreef:Moet je eens kijken wat men doet als de vogelgriep hier uitbreekt, of een andere dierziekte; gelijk duizenden dieren ruimen.
En dan wel iemand met ebola 'vrijwillig' binnen laten?!
Kromme regering hier, bah bah bah.
LadyMadonna schreef:amoj schreef:Moet je eens kijken wat men doet als de vogelgriep hier uitbreekt, of een andere dierziekte; gelijk duizenden dieren ruimen.
En dan wel iemand met ebola 'vrijwillig' binnen laten?!
Kromme regering hier, bah bah bah.
Jaar, weer een excuus om op de regering te schelden.
Heb je überhaupt enig idee hoe ebola zich verspreid vs vogelgriep?
xCynthiaVos schreef:Ik woon 10 km van ebola artsen die nu op de veluwe zitten voor rust.
Mja eerlijk, ben er ook niet zo blij mee. Maar wel weer goed dat Nederland er wat aan doet en wil helpen..
manie schreef:xCynthiaVos schreef:Ik woon 10 km van ebola artsen die nu op de veluwe zitten voor rust.
Mja eerlijk, ben er ook niet zo blij mee. Maar wel weer goed dat Nederland er wat aan doet en wil helpen..
Zou me eerder zorgen maken over de algehele vaccinatiegraad op de veluwe, dan over een paar hulpverleners (met mogelijk ebola)
manie schreef:xCynthiaVos schreef:Ik woon 10 km van ebola artsen die nu op de veluwe zitten voor rust.
Zou me eerder zorgen maken over de algehele vaccinatiegraad op de veluwe, dan over een paar hulpverleners (met mogelijk ebola)
xxsalinaxx schreef:Kan wel zo zijn, maar omdat 1 persoon ziek is maar naar Nederland halen waar het nog niet WAS om vervolgens straks ook in NL allemaal zieke en dode te hebben.
En idd het mag best wel even langs Den Haag haha!
verootjoo schreef:xxsalinaxx schreef:Kan wel zo zijn, maar omdat 1 persoon ziek is maar naar Nederland halen waar het nog niet WAS om vervolgens straks ook in NL allemaal zieke en dode te hebben.
En idd het mag best wel even langs Den Haag haha!in NL hebben we hygiene in de ziekenhuizen, hebben we kennis van ziektes, en in NL kunnen we behandelen en laten mensen zich behandelen... Dat is het verschil. Ebola wordt hier never nooit zo groot niet als in west Afrika.