Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ook als je niks te verbergen hebt kun je slachtoffer worden doordat er ergens een fout in het systeem is geslopen, en jij die er niet meer uit kunt halen. Het systeem detecteert 'verschil, alarm' en jij krijgt ineens boetes of aanmaningen op de mat. En dat je onschuldig bent is niet altijd genoeg excuus.
Ter illustratie dit artikel: https://decorrespondent.nl/2166/Hoe-de- ... 0-55b8670b
Mensen die onschuldig zijn, krijgen toch boetes 2/3e (!) heeft niet met opzet iets fout gedaan. Dat gaat vooral over het UWV en uiteindelijk is inderdaad geconstateerd dat mensen buitenproportioneel de dupe werden - maar dan ben je dus al wel te laat. Heel veel mensen hebben met gigantische stress en financiele problemen te maken gekregen omdat ze worden behandeld als criminelen terwijl ze vanuit de beste intenties handelden.
En dat gebeurt bij alle systemen die zo rigide werken - straks dus ook als er ergens iets uit de pas loopt qua administratie. Maar juist omdat ze zo rigide zijn pakken ze de echte fraudeurs maar nauwelijks aan.
mag schreef:Er wordt zoveel gefraudeerd met uitkeringen. Bijv. Door mensen uit oostbloklanden, hoop dat ze die hiermee oppakken.
Zoals ik het nu begrijp worden gegevens die toch al opgeslagen zijn alleen aan elkaar gekoppeld.
karuna schreef:Niks, maar de staat wel. De ellende is dat er iets zal moeten gebeuren.
karuna schreef:En ja daar kan ik me behoorlijk kwaad over maken, een gezin dat de duurste dingen aanschaft maar papa en mama zitten in de bijstand. Wie betaald dat uiteindelijk, de andere eerlijk betalende burgers.
karuna schreef:Wij waren helaas verplicht een slimme meter te laten plaatsen vorig jaar. Ivm onze zonnepanelen moesten we kunnen terugleveren en onze oude meter kon dat niet. Ben er alleen niet blij mee.
Citaat:Overigens ook hier geen epd, facebook account, smartphone of zoiets. Ben erg terughoudend in laten rondstrooien van mijn gegevens.
Citaat:De hoeveelheid zwartwerkers in bepaalde beroepsgroepen is schokkend groot en neemt alleen maar toe, door hun niet betalen van dingen draaien andere mensen op voor de kosten ervan.
NoName126 schreef:BaileyMix schreef:Ziek. Maar ja, je doet er toch niks aan...
Kijk, en deze houding vinden ze daar in Den Haag wel prettig. Mensen die in een soort van acceptatie kruipen.
Jaimyliefje schreef:En voor die mensen die zeggen 'Ik heb niets te verbergen hoor..' Lees DIT EENS!
https://decorrespondent.nl/209/Nee-je-h ... 4-ab2d5fc2
Cer schreef:T is allemaal gedoe en gezeik, en als je er echt op tegen bent moet je misschien al je smart apparaten wegdoen, FB deleten, bokt account weg etc etc.. en verhuizen naar een land waar ze dat allemaal niet hebben?
Citaat:En fraude met uitkeringen, PGB, toeslagen etc.. ja daar mogen ze ondertussen best wat aan doen. En de goedkopere huurwoningen zijn voor mensen met minder inkomen. Niet omdat je zonodig een duur paard wil onderhouden.. Dan koop je maar iets goedkoops...