Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Sababber schreef:Ik zou het toch best fijn vinden als mensen Met bepaalde gezondheidsklachten een melding op legitimatie zouden krijgen dat ze niet meer mogen roken. Ik hoor vaak genoeg dat een arts zegt dat ze moeten stoppen maar dat ze dat niet doen.
Want een arts moet gaan bepalen wie wel en niet mag roken? Hou eens op zeg... De arts kan het advies geven maar niet mensen dwingen om te stoppen... Gelukkig.
Sababber schreef:verootjoo schreef:
Want een arts moet gaan bepalen wie wel en niet mag roken? Hou eens op zeg... De arts kan het advies geven maar niet mensen dwingen om te stoppen... Gelukkig.
Het advies van een arts wordt toch altijd afgewimpeld. Waarom mag een rechter iemand wel zijn vrijheid ontzeggen of auto rijden maar zou roken niet ontzegd mogen worden?
PenP2014 schreef:verootjoo schreef:Weet je hoeveel belasting rokers betalende staat heeft echt een probleem als iedereen zou stoppen
Misschien is het ook dat roken steeds duurder wordt, omdat een groot percentage van de nederlanders ìs gestopt? Om het weer te compenseren zegmaar? Ik weet t niet hoor, schoot me ineens te binnen na jou post haha.
verootjoo schreef:Sababber schreef:Het advies van een arts wordt toch altijd afgewimpeld. Waarom mag een rechter iemand wel zijn vrijheid ontzeggen of auto rijden maar zou roken niet ontzegd mogen worden?
omdat een arts daarvoor niet bevoegd is. Een rechter kan dat doen als er andere mensen in gevaar worden gebracht. Met roken is dat niet of in veel mindere mate het geval.
Een arts kan hoogstens advies geven, en laten zien wat de gevolgen van bepaald gedrag zijn en dat gedrag proberen om te buigen. Uiteindelijk is het aan de client wat hij/zij ermee doet. Maar iemand gaat echt niet stoppen omdat een arts dat wil. Voor veel mensen is het een afgewogen keuze... Die je m.i. zelf mag maken.
kohtje schreef:Ja die bestaan echt . Ik zie het zelfs bij het ziekenhuis dat ze buiten staan te roken.
purny schreef:Maar ik vind wel dat mensen die roken en vopd hebben en die een vergoeding van het cak krijgen deze ook mogen inleveren. Verder ga ik me ook echt niet drukmaken over of iemand een sigaret opsteekt en zijn longen nog meer naar de knoppe helpt.
Sababber schreef:kohtje schreef:Ja die bestaan echt . Ik zie het zelfs bij het ziekenhuis dat ze buiten staan te roken.
Mijn nichtje kreeg pas in de supermarkt ook geen fles wijn mee ,die ze cadeau wilde geven. omdat de caissière dacht dat ze die fles zelf leeg zou drinken, ondanks dat ze zwanger is.
Omdat dat blijkbaar wel gedaan wordt..
Sababber schreef:Heeft iemand trouwens dat programma van de schilderswijk gezien? Waarbij een vrouwtje zat te vertellen dat iedereen daar dood gaat aan kanker. Want het zou daar volgens haar in de grond zitten. Vervolgens vroeg de interviewer aan de "dorpsoudste?" Of het niet door het roken kwam. Zegt ze dat ze ook mensen kende die longkanker hadden die niet rookte. Dus daar lag het niet aan. Er zijn ook mensen die honderd worden terwijl ze roken... en daar kan ik slecht tegen, roken zelf weten, maar niet onder ogen willen komen wat het kapot maakt..