Vrees voor kerstaanslagen met vliegtuigen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Vrees voor kerstaanslagen met vliegtuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:30

Ik neem het ook echt de media kwalijk. Het enige wat die terroristen willen is angst zaaien, en de media bied het ze op een presenteerblaadje aan. Waarom mag dit gewoon?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:37

pipo schreef:
Jeetje, iedereen die in een vliegtuig stapt, weet dat ie een kans heeft om naar beneden te pletteren.. Maar dat weet je ook als je in de auto stapt. Dat weet je als je over wil steken.. dat weet je als je op je fiets stapt. Je weet t zelfs als je op een trapje wil gaan staan in je eige keuken.. er kan altijd iets gebeuren!! Ga je dood is het je tijd ongeacht of je aan een hartaanval gaat of om een andere aanval..
DURF TE LEVEN!!!! EN SCHIJT AAN DREIGINGEN!

ik ga liever dood aan een hartaanval of verkeersongeluk dan dat een ander voor mij beslist wanneer ik doodga :\

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:42

En terwijl de wereld zich zorgen maakt om mogelijke aanslagen vanuit de lucht kan iemand zich volgende week net zo goed opblazen op een station. Wat een paniekzaaierij weer, spijt me zeer hoor. Die lui worden weer beloond want wederom wordt het breed uitgemeten in de media.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:46

En de gemiddelde burger heeft echt bij god
geen idee wat er elke dag gedaan wordt om die maloten tegen te houden en wat zoal verijdeld wordt...daar houden veiligheidsdiensten alles stil over..Maar met kerst moet er ineens een persbericht naar buiten dat het vrijwel zeker is dat er een aanslag komt op vliegtuigen.

Als ze daar echt aanwijzingen boor hebben gaan ze die gasten volgen en tegenhouden. Anders denken die nu: goh, ze zijn van onze plannen op de hoogte. Niet een krantenbericht schrijven: hoidt u rekening met vertraiging, er kunnen wat dooien vallen..hou toch op. Wie gelooft dat?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:34

verootjoo schreef:
pipo schreef:
Jeetje, iedereen die in een vliegtuig stapt, weet dat ie een kans heeft om naar beneden te pletteren.. Maar dat weet je ook als je in de auto stapt. Dat weet je als je over wil steken.. dat weet je als je op je fiets stapt. Je weet t zelfs als je op een trapje wil gaan staan in je eige keuken.. er kan altijd iets gebeuren!! Ga je dood is het je tijd ongeacht of je aan een hartaanval gaat of om een andere aanval..
DURF TE LEVEN!!!! EN SCHIJT AAN DREIGINGEN!

ik ga liever dood aan een hartaanval of verkeersongeluk dan dat een ander voor mij beslist wanneer ik doodga :\

Nou voor vele beslist god wanneer.. dus je hartaanval of die dronke automobilist, of te hard rijdende pool is ook de schuld van een ander. Mensen kom op.. Leven gaat zoals t gaat. Doe je niets tegen.
Mijn pa overleed toen hij 43 was, mn ma 2 jaar geleden.. beide schoonouders ook al jaren weg. Allemaal veel te jong! Vrindin stom ongeluk. Ook al 9 jaar weg... nee Niet iemand anders.. tijd is tijd, ongeacht leeftijd, Maakt niet uit wat je wil gaan doen, maakt niet uit hoe gezond je leeft of wat je doet of laat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:40

Tja... Ik kan de televaag ook geen betrouwbare bron vinden. Dreiging is er altijd en zal er altijd zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:41

Voor velen bestaat god niet. :=

De kans dat je dood gereden wordt is wel even wat kleiner dan de kans dat er in een vliegtuig wat gebeurd terwijl er zulke sterke dreigingen zijn. :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:45

MarlindeRooz schreef:
De kans dat je dood gereden wordt is wel even wat kleiner dan de kans dat er in een vliegtuig wat gebeurd terwijl er zulke sterke dreigingen zijn. :=

Nouuuu.. Dat denk ik niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:46

MarlindeRooz schreef:
Voor velen bestaat god niet. :=

nou... op zich vallen er per jaar heel wat meer verkeersdoden dan dat er mensen omkomen bij een aanslag. (in nederland dan...)

Zo helder kan ik gelukkig nog wel denken :7

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:48

Er rijden ook heel wat meer auto's rond dan dat er vliegtuigen zijn ;)

Maar een dreiging met kerst, het is bijna een klassieker.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:52

Gelukkig vlieg ik 2 weken vóór kerst, heb wel een tussenstop in London dus ben benieuwd. :=

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:57

Oh gosh, ik (en mn vriend en ouders) gaan ook vliegen rond kerst. := Dan wel niet naar London, maar toch lees je zoiets dan liever niet. :\

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:58

Wie weet worden de tickets wel goedkoper hierdoor ;)

Edit: typefoutje ;)
Laatst bijgewerkt door palousa_boy op 02-12-14 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:59

palousa_boy schreef:
Wie weet worden de tickets wel goedker hierdoor ;)

Even in de gaten houden :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:00

palousa_boy schreef:
Er rijden ook heel wat meer auto's rond dan dat er vliegtuigen zijn ;)

Maar een dreiging met kerst, het is bijna een klassieker.

leuk voor als ze vragsn wat je gevoel is bij kerst....ik denk aan de klassieker: dreiging rond de kerst. :')

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:15

Iris82 schreef:
Cinderella schreef:
Telegraaf vind ik toch zo'n onbetrouwbare bron. Alleen maar uit op sensatie. Ik neem niks serieus van wat hun neerzetten :').
De kans op aanslagen is er altijd tegenwoordig. Hard, maar waar. Betekent niet dat ik het minder erg vind..

http://economischnieuws.net/?p=100051
http://www.ad.nl/ad/nl/7751/Aanslagen-1 ... igen.dhtml
http://drimble.nl/buitenlands-nieuws/24 ... uigen.html
http://www.deondernemer.nl/buitenland/6 ... nslag.html
http://www.volkskrant.nl/buitenland/al- ... a~a820294/

Beter zo?? :+

Haha, die laatste bron is uit 2006. Dat bevestigt op een prachtige manier wat Cinderella al zegt. _/-\o_ Deze dreiging is niets nieuws.

De Daily Express en Telegraaf zijn beide sensatiekranten en dus wat mij betreft geen betrouwbare bron over dit soort onderwerpen. Mensen moeten zich niet zo bang laten maken en wat beter worden in risicoberekening. In Nederland is er sinds 2001 één dode gevallen door een terroristische aanslag (volgens de meest gangbare definitie), namelijk Theo van Gogh. In dezelfde periode zijn er in Nederland zo'n 11.000 verkeersdoden gevallen. Het lijkt me duidelijk welk risico groter is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:19

Joh.... een familielid vliegt op 24 dec van Londen naar Amsterdam....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:32

Liezel1 schreef:
Joh.... een familielid vliegt op 24 dec van Londen naar Amsterdam....

en die staat te wachten op degene die m ophaalt.. die is namelijk aangereden door een dronken automobilist.. gelukkig niet erg, maar geeft wel vertraging. ships... Maar fijn, mijn vliegtuig was t niet. ;)

kom op mensen.. doe je ding en zo niet, ga in bed liggen wachten. :+

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:33

Als ik dit moet geloven.. jeetje, ze zijn ook weer goed in paniek zaaien. Nu ben ik eens benieuwd wat er daarvan weer waar is. 8-)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:53

Captain schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nouuuu.. Dat denk ik niet.

Nou... Wanneer er een sterke dreiging is en je gaat met het vliegtuig dan is het vragen om problemen,
gewoon de deur uit gaan en goed uitkijken daar heb je zelf een groot aandeel in.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:05

Het lijkt me dan een goed idee om per direct alles aan de grond te houden, want die dreiging is er nu ook, zij het minder bekend.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:32

Nou bah, niet iets om mee te spotten in deze tijd nu terrorisme overal wreed om zich heen grijpt!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:13

De kans om neergeschoten te worden met een vliegtuig is vele malen kleiner dan wanneer je met een auto op reis gaat. Terroristische dreigingen zijn er altijd wel te vinden alleen 9 van de 10 keer worden ze niet gemeld.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:39

pipo schreef:
verootjoo schreef:

Nou voor vele beslist god wanneer.. dus je hartaanval of die dronke automobilist, of te hard rijdende pool is ook de schuld van een ander. Mensen kom op.. Leven gaat zoals t gaat. Doe je niets tegen.
Mijn pa overleed toen hij 43 was, mn ma 2 jaar geleden.. beide schoonouders ook al jaren weg. Allemaal veel te jong! Vrindin stom ongeluk. Ook al 9 jaar weg... nee Niet iemand anders.. tijd is tijd, ongeacht leeftijd, Maakt niet uit wat je wil gaan doen, maakt niet uit hoe gezond je leeft of wat je doet of laat.

God beslist helemaal niks voor mij :') Maar dat terzijde vind ik de strekking van je bericht ondoordacht overkomen.

Terroristische dreigingen worden de laatste tijd alleen maar meer (of de media laat meer zien, dat kan natuurlijk ook). Maar dit neemt niet weg dat we ze niet serieus moeten nemen toch?? Lijkt mij juist verstandig dat ze hier rekening mee houden en een strengere controle invoeren op luchthavens. Ik zou het dan ook echt niet erg vinden om extra gecontroleerd te worden op een luchthaven. Geen telefoon in het toestel, dat word lastig maargoed dat moet dan maar. Ik heb altijd het liefste wel handbagage mee vanwege kostbare spullen (en de medewerkers die je bagage in het ruim "deponeren" staan niet bekend om hun voorzichtigheid :') ). Maar weetje, overal valt wel een mouw aan te passen.

De kans op een vliegtuigongeluk is statistisch gezien kleiner, maar de schade is wel groter dan een gemiddeld verkeersongeluk. Maar ook dat maakt eigenlijk vrij weinig uit.

Wat nu als ze daar in Engeland níet serieus met deze dreigingen omgaan en er gaat een vliegtuig naar beneden door een jihadist die zichzelf opblaast? Dan is de wereld te klein. Nee hoor, in dit soort gevallen en zeker met kerst: Liever extra voorzorgsmaatregelen dan dat je neerstort. Want een herhaling van MH-17 daar zit echt niemand op te wachten :\

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:42

pipo schreef:
verootjoo schreef:

Mijn pa overleed toen hij 43 was, mn ma 2 jaar geleden.. beide schoonouders ook al jaren weg. Allemaal veel te jong! Vrindin stom ongeluk. Ook al 9 jaar weg... nee Niet iemand anders.. tijd is tijd, ongeacht leeftijd, Maakt niet uit wat je wil gaan doen, maakt niet uit hoe gezond je leeft of wat je doet of laat.[/quote]
jij geloofd in god. dat betekent niet dat anderen er in geloven
en ook al zou die bestaan, dan belust hij heus niet wanneer je dood gaat :=

klinkt wel eng dit :=