Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tallie1979 schreef:Het is al fout gegaan in de jaren 50 gok ik zo. Toen zijn er van dit soort speciale wijken in het leven geroepen.
De Molukkers waren de eerste gastarbeiders in Nederland en het zijn hele principiële, hardwerkende mensen.
En ik denk dat deze Molukkers in dit geval op hun strepen gaan staan.
Het is de schuld van onze regering, niet van de Molukkers die nu tegengas geven. Het zou ze alleen sieren niet te gaan dreigen.
8nnemiek schreef:Dat ze lekker terug gaan naar hun eigen land...
Karin schreef:8nnemiek schreef:Dat ze lekker terug gaan naar hun eigen land...
Welk land?![]()
Irma_Maandag schreef:Als je kiest voor een NL paspoort, ben ik van mening dat je je ook richt op "wonen in NL"
Ilona_Ubique schreef:Afschuwelijk wij doen toch ook niet zo als er een Molukker in onze Nederlandse wijk komt wonen
Blue_Eyes schreef:Irma_Maandag schreef:Als je kiest voor een NL paspoort, ben ik van mening dat je je ook richt op "wonen in NL"
Zoals al eerder gezegd in dit topic: in de periode dat deze groep hierheen kwam, was het beleid juist om mensen van dezelfde groep zoveel mogelijk bij elkaar te plaatsen. Inmiddels is dat beleid veranderd, maar niet meer voor de mensen die hier al een vaste plek hadden. Dus die mensen kunnen daar feitelijk niets aan doen.Ilona_Ubique schreef:Afschuwelijk wij doen toch ook niet zo als er een Molukker in onze Nederlandse wijk komt wonen
Nee hoor, wij doen dat alleen tegen Marokkanen. En Syriers. En alles wat verder nog Arabisch of Afrikaans oogt. Molukkers niet, die zien we niet meer als 'vreemd', meestal.
Ilona_Ubique schreef:Vreselijke, woon 8 km van Hoogeveen en ga daar na school.
Klasgenoot van mij woont in die wijk, heeft ook dezelfde achternaam als in de quote
Afschuwelijk wij doen toch ook niet zo als er een Molukker in onze Nederlandse wijk komt wonen
Blue_Eyes schreef:Irma_Maandag schreef:Als je kiest voor een NL paspoort, ben ik van mening dat je je ook richt op "wonen in NL"
Zoals al eerder gezegd in dit topic: in de periode dat deze groep hierheen kwam, was het beleid juist om mensen van dezelfde groep zoveel mogelijk bij elkaar te plaatsen. Inmiddels is dat beleid veranderd, maar niet meer voor de mensen die hier al een vaste plek hadden. Dus die mensen kunnen daar feitelijk niets aan doen.
Ilona_Ubique schreef:of ga gewoon terug na je eigen land.