Drukke bus; tassen op stoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:44

xdoraly schreef:
Merk het zelf ook, reis dagelijks met het OV. En merk dat niemand tegenwoordig nog naast een ander wilt zitten, ze staan nog liever. Als de bus rustig is leg ik mijn tas wel op mijn stoel, maar zodra er iemand binnenkomt haal ik hem meteen weg. Het is gewoon raar dat je om een zitplek moet vragen.. 8)7

Dat eerste ja!
Een halfvolle bus en mensen gaan gewoon staan.
(Vervolgens blijven de nieuwe instappers ook staan want die denken dat het vol is. Maar dan zijn er achterin nog 6 zitplaatsen ofzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:45

Komen goeie dingen voorbij!
Moet het ook gewoon vragen, maar irriteer me gewoon er aan.

@imd; ik zit inderdaad ook liever alleen dan naast een vreemde. Ik zet ook vaak mn tas op de stoel als het rustig is. Maar als ik zie dat het volloopt, heb ik wel het fatsoen in mn donder om die tas weg te halen.

Brainless

Re: Drukke bus; tassen op stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:47

Mijn zoon wil juist graag alleen zitten in de bus, hij kan er niet tegen als er mensen dicht tegen hem aan komen staan/zitten.
Wel probeert hij op tijden te gaan (als hij met de bus gaat) dat het wat rustiger is, maar dta valt helaas niet altijd te plannen.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:48

Ik doe t ook, ik heb er een hekel aan als mensen naast me komen zitten die ik niet ken, als ik ze wel ken vind ik het ook niet fijn trouwens. Ik raak nou eenmaal snel overprikkeld.. En om die reden, vermijd ik ook een drukke bus. Als de bus zo vol zit, dat er geen voldoende lege plekken zijn, dan pak ik gewoon de bus daarna...

Al pak ik eigenlijk bijna altijd de auto, ook vanwege die redenen. Ik ben nou eenmaal socially awkward..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:48

Brainless schreef:
Mijn zoon wil juist graag alleen zitten in de bus, hij kan er niet tegen als er mensen dicht tegen hem aan komen staan/zitten.
Wel probeert hij op tijden te gaan (als hij met de bus gaat) dat het wat rustiger is, maar dta valt helaas niet altijd te plannen.

Dat stralen mensen dan vaak ook wel uit inderdaad (niet negatief bedoeld hoor!).
Maar van die tutjes die met een mini handtasje niet even het tasje op schoot kunnen nemen vind ik zo irritant...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:49

Kaus schreef:
Brainless schreef:

Dat stralen mensen dan vaak ook wel uit inderdaad (niet negatief bedoeld hoor!).
Maar van die tutjes die met een mini handtasje niet even het tasje op schoot kunnen nemen vind ik zo irritant...

Vandaag hadden 2 van die meiden een hele tafel bezaait met make-up tassen etc. _O_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:50

Ik vind het ook niet prettig als vreemde mensen dicht op mij zitten. Word dan helemaal kriebelig en rest van de dag ben ik geprikkeld.

Alleen als het niet anders kan, dan moet het maar. Maar liever niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:51

Als ze durven nee te zeggen omdat ze hun tas niet weg willen halen plof ik gewoon neer op de tas. Heb ik dus wel eens gedaan. Degene van wie de tas was boos natuurlijk. Heb toen liefjes gevraagd of de tas betaald had voor die zitplek? Niet? Nou ik wel... En wil je niemand naast je hebben moet je maar niet met het OV reizen.

Ik ga in de spits inderdaad juist bij die aso's zitten al heb ik buiten deze ene keer nog niemand gehad die nee zei.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:52

Slina schreef:
xdoraly schreef:
Merk het zelf ook, reis dagelijks met het OV. En merk dat niemand tegenwoordig nog naast een ander wilt zitten, ze staan nog liever. Als de bus rustig is leg ik mijn tas wel op mijn stoel, maar zodra er iemand binnenkomt haal ik hem meteen weg. Het is gewoon raar dat je om een zitplek moet vragen.. 8)7

Dat eerste ja!
Een halfvolle bus en mensen gaan gewoon staan.
(Vervolgens blijven de nieuwe instappers ook staan want die denken dat het vol is. Maar dan zijn er achterin nog 6 zitplaatsen ofzo)

Dat laatste doe ik ook. Ik zet vaak spullen op de stoel naast mij neer, maar zodra ik zie dat er veel mensen bij een halte staan(sowieso als ik mensen bij een halte zie staan), pak ik direct mijn tas weg.
Maar aan dat eerste maak ik mij ook wel eens schuldig, soms heb ik gewoon geen zin dicht naast andere mensen te zitten of zijn het mensen met een energie om zich heen waar ik slecht tegen kan. Dan blijf ik ook liever staan...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:53

Ik vraag een keer vriendelijk of de tas weg mag omdat ik daar wil zitten en als er niet of niet vlot genoeg wordt gereageerd help ik een handje.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:53

Nou sorry hoor, maar in het OV heb ik zovaak nare mensen naast me gehad. (Ontzettend stinken, hoesten naar mij toe zonder hand ervoor, hardop tegen zichzelf praten/schreeuwen) Ik heb altijd mijn zware tas met laptop en al naast me op de stoel. Ten eerste omdat het een grote zware tas is en ten tweede om zoveel mogelijk te voorkomen dat er iemand naast me gaat zitten waar ik vervolgens gillend voor wegren :'). Zowel in de bus als in de trein.
Als er geen plek is, hou ik wel mijn tas netjes op mijn schoot en mocht iemand het vragen, haal ik mijn tas aan de kant.
Iemand die zomaar aan mijn tas komt, kan ruzie verwachten, van andermans spullen blijf je af.
Maargoed, ik reis dan ook nooit tijdens de spits en zodra het druk is, is mijn tas van de stoel, dus ik zie er geen kwaad in.
Ze zouden mensen moeten aanpakken die oordopjes in hebben en vervolgens het geluid zo hard hebben staan dat de hele trein kan meegenieten. Als je vier van zulke aso's (ja want dat vind ik dus echt asociaal) in de coupé hebt, ren je ook gillend weg. Ik dwaal nu wel erg af :')

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:54

Ik heb eigenlijk altijd mijn tas op schoot. :+ Zo houdt ik niet onnodig plekken bezet en vergeet ik mijn tas niet. Is me 1 keer overkomen, sindsdien de tas altijd op schoot. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:55

Ineke2 schreef:
Als ze durven nee te zeggen omdat ze hun tas niet weg willen halen plof ik gewoon neer op de tas. Heb ik dus wel eens gedaan. Degene van wie de tas was boos natuurlijk. Heb toen liefjes gevraagd of de tas betaald had voor die zitplek? Niet? Nou ik wel... En wil je niemand naast je hebben moet je maar niet met het OV reizen.

Ik ga in de spits inderdaad juist bij die aso's zitten al heb ik buiten deze ene keer nog niemand gehad die nee zei.

Er zijn nu eenmaal echt mensen die toch van het ov gebruik moeten maken en die echt niet (of iig heel moeilijk) naast andere mensen kunnen zitten.

Wat jij gedaan hebt hebben ze ook (zoiets) bij mijn zoon gedaan, daardoor was hij helemaal van slag en durfde toen een tijdlang niet alleen met de bus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:56

Ik kan er ook niet goed tegen als er vreemden naast me zitten, raak ook snel overprikkeld (hsp) Maar toch haal ik netjes mn tas weg als dat nodig is. Als je dat niet wil/kan om wat voor reden dan ook, moet je imo gewoon niet met het ov.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:57

Ineke2 schreef:

Dat zou je aan mij een verkeerde hebben als je aan mijn persoonlijke bezittingen komt. Dan ben je net zo asociaal bezig.

En ik moet wel met openbaar vervoer

Youknowme

Re: Drukke bus; tassen op stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:59

Als je niemand naast je wilt hebben dan ga je toch staan?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:59

amoj schreef:
Ik kan er ook niet goed tegen als er vreemden naast me zitten, raak ook snel overprikkeld (hsp) Maar toch haal ik netjes mn tas weg als dat nodig is. Als je dat niet wil/kan om wat voor reden dan ook, moet je imo gewoon niet met het ov.

Daarom breng ik mijn zoon veel weg, maar ja; straks gaat hij toch verderop naar school en zal dan toch met het ov moeten.

Had gehoopt dat mensen wel meer begrip op zouden kunnen brengen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:00

Gewoon netjes vragen en doen ze het niet, zet je zelf de tas even aan de kant. Het is ronduit asociaal om zo een stoel bezet te houden. In de trein hetzelfde verhaal, maar ondertussen heb ik er schijt aan. Eerder wilde ik nog wel ergens anders gaan zitten, maar nu ga ik express daar zitten, liefst ook nog een beetje breeduit. Chagerijnig zijn ze toch al en waarom zou jij je dag daardoor laten verpesten. Vind het ergens ook nog wel hilarisch, kom zeg!

Valt me wel op dat het altijd dezelfde type mensen zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:01

Brainless schreef:
amoj schreef:

Daarom breng ik mijn zoon veel weg, maar ja; straks gaat hij toch verderop naar school en zal dan toch met het ov moeten.

Dan moet hij dat eerlijk zeggen als iemand hem vraagt of hij/zij naast hem kan zitten, vind ik...
Moeten we er dan maar van uit gaan dat iedereen alleen wil zitten omdat ie niet anders kan, waardoor de helft zit en de andere helft staat?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:02

Brainless schreef:
amoj schreef:

Als ze het aan hem vragen haalt hij zijn tas toch wel weg?
Sorry maar zo gaat het in deze harde maatschappij, heel jammer maar je kan het niet ruiken.

Als hij per se alleen wil zitten moet hij eerste klas reizen / met de taxi gaan.
En dat is vaak niet betaalbaar helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:03

Youknowme schreef:
Als je niemand naast je wilt hebben dan ga je toch staan?

Ja handig als je al last hebt van je benen door een chronische aandoening.

Als het echt niet anders kan mogen mensen naast mij zitten. Maar liever niet. En ik moet helaas met ov.

Anoniem

_O- Heel blij 'dankjewel hoor!' zeggen en gewoon gaan zitten, niet zo druk over maken. Er zijn wel ergere dingen in de wereld dan een puber die je chagrijnig aankijkt.

xShannentje

Ik snap niet echt waar je een probleem van maakt. Ik vraag het ook altijd en krijg ook vaak zat een "natuurlijk!" of iets, en andere mensen doen het ook, wat is de last eraan? Ik zet zelf ook vaak mijn tas op de stoel naast me, want anders zit ie ook zo in de weg bij m'n benen, en als de plek naast me toch leeg is, waarom niet? Als iemand er wil zitten kan die het gewoon vragen toch?

Cinderella

Leffroi schreef:
Gewoon netjes vragen en doen ze het niet, zet je zelf de tas even aan de kant. Het is ronduit asociaal om zo een stoel bezet te houden. In de trein hetzelfde verhaal, maar ondertussen heb ik er schijt aan. Eerder wilde ik nog wel ergens anders gaan zitten, maar nu ga ik express daar zitten, liefst ook nog een beetje breeduit. Chagerijnig zijn ze toch al en waarom zou jij je dag daardoor laten verpesten. Vind het ergens ook nog wel hilarisch, kom zeg!

Valt me wel op dat het altijd dezelfde type mensen zijn..

Ga je lekker?!

edit: dan moeten wij elkaar niet treffen in het ov, mijn handen gaan wapperen als jij zomaar durft aan mijn tas te komen en me voor chaggerijnig uitmaakt.
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 24-11-14 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:04

Ik vraag altijd of ik mag zitten en als ze dan nee zeggen sorry dan ga ik dus gewoon zitten met of zonder die tas. Ik kan persoonlijk niet zo goed in een rijdende bus staan en als er dan een zit plek is dat door een tas bezet gehouden word en ik na vragen niet mag zitten dan ben ik maar een aso.

Als je er werkelijk niet tegen kan ga je zelf toch fijn staan?