Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CrazyCat schreef:Stel dat ik hier in Oostenrijk een kind zou krijgen dan kan ik kiezen of die een Oostenrijks of Nederlands paspoort krijgt. In ons geval zouden we altijd kiezen voor een NL paspoort. als we dan na jaren terug naar NL zouden verhuizen dan is mijn kind dus autotochtoon ook al is die niet in NL geboren. ergens dus gewoon krom.
Afijn "what's in a name"
manzano schreef:'Oh wacht. Mijn vader is autochtoon, maar ik nog steeds allochtoon.
Zie voorbeeld 2; http://www.baat013.nl/post/2012/07/18/B ... htoon.aspx
lifaya schreef:CrazyCat schreef:Stel dat ik hier in Oostenrijk een kind zou krijgen dan kan ik kiezen of die een Oostenrijks of Nederlands paspoort krijgt. In ons geval zouden we altijd kiezen voor een NL paspoort. als we dan na jaren terug naar NL zouden verhuizen dan is mijn kind dus autotochtoon ook al is die niet in NL geboren. ergens dus gewoon krom.
Afijn "what's in a name"
Dat bedoel ik dus idd betreft Ts. Als beide ouders gewoon in NL zijn geboren dan is zij een autochtoon, haar moeder is een allochtoon omdat zij half half is. Dat maakt TS dus tweede generatie en gewoon autochtoon.
Net zoiets als bij de jongste generatie van Surinaamse Marokkaanse Turkse etc afkomst, dat zijn ook gewoon volgens de normen autochtoon.
manzano schreef:Oh wacht. Mijn vader is autochtoon, maar ik nog steeds allochtoon.
Kaus schreef:manzano schreef:Oh wacht. Mijn vader is autochtoon, maar ik nog steeds allochtoon.
Wat... Mijn zus is geboren op Aruba. Mijn ouders beiden in Nederland. Toen mijn zus 3 was gingen ze terug naar Nederland.
Als mijn zus kinderen zou krijgen zouden zij dus allochtoon zijn?
Dat slaat toch nergens op...?
Shadow0 schreef:Dat is vooral waarom je uit moet kijken met allerlei conclusies over 'allochtonen'. De groep is nogal divers en je bent makkelijker allochtoon dan je denkt.
Karin schreef:Kaus schreef:Als mijn zus kinderen zou krijgen zouden zij dus allochtoon zijn?
Wat is daar zo erg aan dan? Is allochtoon zijn dan zo negatief? Het is maar net wat 'men' ervan maakt.
manzano schreef:Ik heb gewoon de Nederlandse nationaliteit en wist tot m'n 22e van niks haha. Tot ik die brief over een of ander loopbaanonderzoek binnen kreeg. Ik dacht eerst nog dat hij uberhaupt niet voor mij bedoeld was en ik belde lachend m'n moeder op met "moet je horen wat ik nou gekregen heb". Dus tja...... het zal mij werkelijk een zorg zijn welk labeltje ik heb hoor.
Karin schreef:Kaus schreef:Als mijn zus kinderen zou krijgen zouden zij dus allochtoon zijn?
Wat is daar zo erg aan dan? Is allochtoon zijn dan zo negatief? Het is maar net wat 'men' ervan maakt.
Shadow0 schreef:Dat is vooral waarom je uit moet kijken met allerlei conclusies over 'allochtonen'. De groep is nogal divers en je bent makkelijker allochtoon dan je denkt.