verootjoo schreef:Met deze summiere info kan je toch helemaal niks over deze zaak zeggen?

Precies zo is het.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Met deze summiere info kan je toch helemaal niks over deze zaak zeggen?
antje_vip schreef:Shadow0 schreef:Gemiddeld gezien straft Nederland juist behoorlijk fors tov de landen om ons heen.
Shadow0 schreef:Gemiddeld gezien straft Nederland juist behoorlijk fors tov de landen om ons heen. Vooral de uitzonderingen ('zie je wel, zo laag') komen echter naar buiten, waardoor het beeld wel vertekend wordt.
Wel is het systeem en de aanpak nogal chaotisch waardoor het heel veel variatie kent. Maar er zijn bv in 2012 ook 5000 (!) mensen geweest die onschuldig vast hebben gezeten, gemiddeld 27 dagen per persoon.
Op basis van de karige informatie kan ik niet echt zeggen wat terecht is. Voor een deel is het gewoon een heel naar ongeluk lijkt het - en in dat geval denk ik dat het niet nodig is om iemand als zware crimineel te straffen. Er is wel degelijk verschil tussen een stomme fout maken en een ongeluk veroorzaken, hoe tragisch ook, of het opzettelijk doden van een gezin.
Simbaa schreef:verootjoo schreef:Met deze summiere info kan je toch helemaal niks over deze zaak zeggen?
Amen!![]()
Ik vind dat mensen hier wel snel veroordelen.
De macht over het stuur kwijt raken kan iedereen overkomen. Dat dat hier tot de dood van 3 mensen lijdt is ronduit verschrikkelijk!
Toch kennen we de feiten en de bewijsmiddelen onvoldoende om een oordeel te geven over de uitspraak van de rechtbank.
Uiteraard kan ik me de frustraties van de familie heel goed voorstellen. Je zal je kindje maar op deze manier verliezen..
http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Limburg/Nieuws/Pages/4-vragen-en-antwoorden-over-het-vonnis-in-de-zaak-Meijel.aspx Hier wordt duidelijker uiteen gezet waarom de rechtbank tot deze uitspraak is gekomen.
Nayomie schreef:In fors geloof ik niet. Heb je die documentaire gezien? Er worden taakstraffen gegeven voor feiten waar deze straf niet gegeven mag worden. Of mensen die tig keer een taakstraf krijgen terwijl je in de VS het feit 'Three strikes and you are out' hebt.
Claudia1993_ schreef:Belachelijk... Als ik die vader was geweest had ik hetzelfde gedaan.
Wat is dit toch een rotland aan het worden..
Zijn er nou nog serieus mensen die er trots op zijn om Nederlander te zijn?
verootjoo schreef:Claudia1993_ schreef:Belachelijk... Als ik die vader was geweest had ik hetzelfde gedaan.
Wat is dit toch een rotland aan het worden..
Zijn er nou nog serieus mensen die er trots op zijn om Nederlander te zijn?
En waarop baseer jij je mening? Op het feit dat er hier ongelukken gebeuren![]()
NL is een van de meest verkeersveiligheid landen
Nayomie schreef:IHeb je de vraag aan jezelf ook gesteld, hoe deze meneer de macht over zijn stuur verloren is? Dat kan immers ook een rol spelen. Bijvoorbeeld door (inderdaad) te hard rijden.
Citaat:Wat mij voornamelijk dwars zit, is dat meer dan de helft van de mensen die een taakstraf hebben (uitgevoerd) dit totaal niet als straf ervaren. Wat is de functie van een taakstraf dan nog? Die man uit die documentaire geeft zelfs aan dat hij zijn fout zo opnieuw zou doen.
Estera schreef:Dus als het jou zou overkomen als bestuurder dan mogen ze je 20 jaar opsluiten???
Claudia1993_ schreef:Estera schreef:Dus als het jou zou overkomen als bestuurder dan mogen ze je 20 jaar opsluiten???
Dat is dan weer het andere uiterste...
Nee, 20 jaar is onzin zeker aangezien er geen bewijs is dat hij te hard gereden heeft.
Toch blijf ik er bij dat ik 120 uur taakstraf voor het doodrijden van 3 mensen, ongeluk of niet, erg weinig vind en heel goed kan begrijpen dat de vader van het kind uit frustratie die stoel gegooid heeft.