filmpje onthoofding Amerikaanse journalist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: filmpje onthoofding Amerikaanse journalist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:45

Ik kijk ze ook niet, ik word al naar als ik erover nadenk. Op twitter kom ik soms op mijn timeline geretweette foto's tegen van zulke wantoestanden en dan ben ik echt gewoon een uur van mijn apropos en ben ik misselijk. Dus mocht ik al een link tegenkomen dan klik ik er niet op.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:55

leoenpat schreef:
Kan me niet voorstellen dat zoiets je niet raakt, maar aan gezien er hier meer zijn die dat hebben zal er misschien een soort gewenning optreden? Ik vind het vreselijk om te zien en kan er niet tegen lig er wakker van en trek me dat vreselijk aan zelfde als dierenmishandeling of ander dierenleed. De vraag is moet je deze mensen van IS een podium geven waarvan ze handig gebruik maken. Ik denk dat de beste strategie is dat niet te doen .

Dat is waar ik mijzelf over verbaas, namelijk dat dit soort filmpjes gewoon op youtube vertoond kunnen/mogen worden!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:59

Ik ben ook iemand die het heel erg los kan zien, heel plastisch. Ik vind het menselijk lichaam ook ontzettend interessant en kan er dan ook op die manier naar kijken. Misselijk etc word ik ook helemaal nooit.
Anders wordt het als je de gedachte erbij hebt dat het leed bewust en doelgericht is veroorzaakt zoals bij dit soort filmpjes. Dan heb ik het er heel flink moeilijk mee en spookt dat wel nog lang door m'n hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:09

Dat soort filmpjes rapporteer ik, vind het niet normaal dat als ik gewoon aan het scrollen ben die filmpjes al beginnen af te spelen. Ik hoef niet te zien hoe iemand vermoord, in elkaar getrapt of weet ik veel wat word. Evenals de dierenmishandelingsfilmpjes, ik vind dat niet geschikt voor Facebook.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:11

Ik vermijd zo'n filmpjes, omdat ik weet dat ik er nog urenlang ziek van ben. Nee, ik klik echt niet bewust op een filmpje over mishandeling, moord, .. en rapporteer dergelijke dingen ook op Facebook omdat ik vind dat dat daar niet hoort én ik er niet zomaar mee geconfronteerd wil worden.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:16

Ik heb laatst nog een ding gerapporteerd op facebook,was een foto van een vermoorde pasgeboren baby,ik schrok me helemaal wild en heb een melding gemaakt.
Als antwoord kreeg ik van facebook dat het niet in strijd was met de regels of iets dergelijks -O- ,m.a.w. zulke beelden zijn weer eens heel normaal?!
Ik werd er echt akelig van. ;(
Krijgen jullie ook zulke antwoorden dan?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:18

Ja en als dan een kanker patiente haar borstloze getattoeerde lichaam laat zien dat mag dan weer niet!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:36

Het is een omgekeerde wereld -O- ;(

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:23

Dat zulke filmpjes op facebook toegestaan zijn is nog het meest walgelijke. Er zitten tegenwoordig zo veel kinderen op, die voor hun leven getekend zijn als ze deze soort schokkende filmpjes bekijken.

Ik meende zelfs dat bij het eerste filmpje van de onthoofding groot op internet stond dat je strafbaar bent als je het filmpje zou bekijken.