Naar een andere planeet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: Naar een andere planeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 14:49

Bralindy: Ik zou er echt geen problemen mee hebben om een paar hectare grond, een blokhutje en wat gereedschap te hebben. Eens per twee weken naar de supermarkt en verder word ik gewoon een soort kluizenaar met al mn beesten. :+ Stroom hoeft van mij ook niet. Denk dat je heel creatief wordt als je bepaalde dingen niet tot je beschikking hebt.
Scandinavië of Oostenrijk geen optie? :D (En dan dus zo'n hutje..)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:52

Haha ja je hebt gelijk Bralindy, voor de afstand zou ik kiezen voor UK ofzo, duitsland kan ook nog wel (maar mn engels is beter dan duits) maar voor mn gevoel zou ik zeggen aussie, canada zoiets :j

En drenthe is prachtig, woont familie van mij :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:53

scooby09 schreef:
Jij woont in Ijsland zie ik kugger...Zijn de mensen daar verdraagzamer tegen elkaar of merk je weinig verschil met Nederland?

Weinig verschil in de mensen.
Maar ik woon op het platteland, en dat is hier héél dunbevolkt, onze buren wonen kilometers verderop. Dat helpt ;) .

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 14:56

Kuggur: Dát lijkt me nou heerlijk, buren een paar km verderop. Ik woon in het centrum van Den Haag in een appartement. Met buren boven, en naast me. Onder ons is de albert heijn en ik woon in een drukke winkelstraat. Knettergestoord word ik er soms van. :o Maar eerlijk is eerlijk, handig is het ook wel.
Al zou ik het zo inruilen voor een boerderij in Drenthe of Friesland.. Maar krijg dan die vent maar eens mee :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 14:58

We kunnen met z'n allen naar Mars verhuizen :7.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 15:06

Doe jij dan de raket regelen? Zorg ik voor eten :o

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:07

_San87_ schreef:
Misschien niet met z'n allen, dan verplaatsen we het probleem alleen maar. :))

Frummels: vergeet niet dat het platteland ook heel eenzaam kan worden. :P Ik ben zelf van de Randstad in Nederland naar een durpje in Wales verhuisd en ondanks dat ik daar zat medestudenten had, vond ik de kleinschaligheid toch best verstikkend (terwijl ik altijd dacht dat ik het platteland echt het einde zou vinden). Nu ik in Leiden woon en gewoon een gezellige club mensen om me heen heb, ben ik veel meer op m'n plek. :D Maar ik wil nog steeds weg, want Nederland is gewoon niet mijn "thuis".

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:08

Laat maar weten als iemand die raket gefixt heeft +:)+ Ik neem de bordspelletjes mee!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:08

_San87_ schreef:
Bralindy schreef:
Snap ik San87. Maar even nieuwe schone lei en nieuwe kansen. Ander land, andere dingen.

Inderdaad Frummels, heerlijk hutje op de hei <3

Oh, ik volg je helemaal, hoor :D.

Ik heb afgelopen maand mogen proeven van het leven in het land waar mijn vriend woont. De drang om te emigreren is alleen maar groter geworden kan ik je vertellen. Helaas is wonen in mijn droomstad zo goed als onmogelijk, maar het leven op Malta is echt een droom :o. Alleen liggen de lonen drastisch laag, dat is dan weer een nadeel _O-.

Maar dat is dan toch weer heel wat anders dan er permanent wonen. Het gras is altijd groener aan de overkant.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 15:11

Ach, dan verplaatsen we het probleem toch lekker. Ik zeg doen. :+

Haha ja dat hoor ik van meer mensen Summerly.
Ik heb zelf drie jaar in Noord Italië gewoond, in een klein dorpje met circa 800 inwoners, en ik vond het heerlijk. De Randstad verstikt mij enorm en ik ben er in Italië achter gekomen dat dat toch echt meer mijn cup of tea is. Maar vriendje is een enorm stadsmens dus ik krijg hem hooguit richting Wassenaar of Voorburg, maar "plattelandser" ga ik het niet krijgen vrees ik :')

Bambolina: en vier op een rij graag! Oh en Kolonisten! (wordt toch een lange reis..) :D

Edit; met "met zijn allen" bedoelde ik iedereen in dit topic die mee wil. Die "zwarte piet/maat 38 is plussize/jij hebt dikke benen/ik vind je haar lelijk" mensen mogen op aarde blijven. :o

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:21

Wat als we het omdraaien: we sturen die mensen naar Mars en blijven zelf hier. :D

Noord-Italië, awesome! In welke regio heb je gewoond?
Ik denk dat het daar ook wel anders is dan in Wales; door het iets minder fantastische weer blijven mensen toch meer binnen, en zeker als student op een campus meng je je toch minder met de locals. :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:24

purny schreef:
_San87_ schreef:

Oh, ik volg je helemaal, hoor :D.

Ik heb afgelopen maand mogen proeven van het leven in het land waar mijn vriend woont. De drang om te emigreren is alleen maar groter geworden kan ik je vertellen. Helaas is wonen in mijn droomstad zo goed als onmogelijk, maar het leven op Malta is echt een droom :o. Alleen liggen de lonen drastisch laag, dat is dan weer een nadeel _O-.

Maar dat is dan toch weer heel wat anders dan er permanent wonen. Het gras is altijd groener aan de overkant.

Oh, daar ben ik me heel erg van bewust. Maar de mentaliteit is daar gewoon heel anders en dat spreekt me erg aan :). Ik heb vrij jong al besloten dat ik Nederland hoe dan ook ga verlaten en Malta (of Zuid-Italië) is een heel erg goede kandidaat geworden :).

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:24

Kuggur schreef:
scooby09 schreef:
Jij woont in Ijsland zie ik kugger...Zijn de mensen daar verdraagzamer tegen elkaar of merk je weinig verschil met Nederland?

Weinig verschil in de mensen.
Maar ik woon op het platteland, en dat is hier héél dunbevolkt, onze buren wonen kilometers verderop. Dat helpt ;) .

Misschien is dat nu net het probleem wel in Nederland teveel mensen op een te klein stukje..
Hoe ben je eigenlijk in Ijsland terecht gekomen als ik vragen mag, Vind het interessant wat mensen beweegt de gaan emigreren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:25

_Summerly_ schreef:
_San87_ schreef:
Misschien niet met z'n allen, dan verplaatsen we het probleem alleen maar. :))

Frummels: vergeet niet dat het platteland ook heel eenzaam kan worden. :P Ik ben zelf van de Randstad in Nederland naar een durpje in Wales verhuisd en ondanks dat ik daar zat medestudenten had, vond ik de kleinschaligheid toch best verstikkend (terwijl ik altijd dacht dat ik het platteland echt het einde zou vinden). Nu ik in Leiden woon en gewoon een gezellige club mensen om me heen heb, ben ik veel meer op m'n plek. :D Maar ik wil nog steeds weg, want Nederland is gewoon niet mijn "thuis".

Nou ja, de mensen van dit topic dan :)).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 15:27

Haha ja dat vind ik ook een mooi plan! :D

Ik heb in San Valentino alla Muta gewoond. Dat is net over de grens met Oostenrijk (bij Nauders) en vlakbij het drielandenpunt met Oostenrijk en Zwitserland. (even google maps kijken anders :o )
Geweldig koude winters en fijne warme zomers. :)
En ja wat je zegt is wel zo ja haha. Ik heb zelf niet als student in het buitenland gewoond, maar volgens mij woonden er weinig jongeren in ons dorp. Meer oudere mensen, de jongeren trekken toch sneller naar grotere steden als Merano, Bolzano of de grens over.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:30

Je kan wel naar een ander land emigreren,maar dat lost de problemen in de wereld niet op.
Over de hele wereld is het pijn,ellende en verdriet,en het word alleen maar erger.
Het word tijd dat de hele wereld vergaat,heeft niemand meer ellende,verdriet en pijn.Ik zelf heb het goed,maar ik kan al die ellende echt niet meer aanzien.Gewoon niet te begrijpen wat mensen elkaar aan kunnen doen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:32

Wauw, dat gaat ook wel ver, hoor :').

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 15:35

Emigreren naar een hutje op de hei zonder elektriciteit, of dat de wereld moet vergaan? :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:36

gohya schreef:
Je kan wel naar een ander land emigreren,maar dat lost de problemen in de wereld niet op.
Over de hele wereld is het pijn,ellende en verdriet,en het word alleen maar erger.
Het word tijd dat de hele wereld vergaat,heeft niemand meer ellende,verdriet en pijn.Ik zelf heb het goed,maar ik kan al die ellende echt niet meer aanzien.Gewoon niet te begrijpen wat mensen elkaar aan kunnen doen!

Je hebt last van gebrek aan overzicht.
Het gaat juist helemaal niet steeds slechter, integendeel. De gemiddelde aardbewoner heeft nog nooit zo weinig kans gehad slachtoffer te worden van geweld als nu.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:37

_Summerly_ schreef:
Wat als we het omdraaien: we sturen die mensen naar Mars en blijven zelf hier.

I like the way you think :))

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:38

Het is niet alleen geweld,maar ook honger en zware armoede in veel landen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 15:44

Frummels: Wat een schitterende plek! :oo :D

gohya: Honger hadden ze in Europa ook 500 jaar geleden, dus dat is allemaal niet onoplosbaar, maar heeft gewoon tijd nodig. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 16:02

Summerly: ja het is daar echt enorm mooi. Tussen die twee meren in.. Mijn appartementje had uitzicht op de Haidersee (het "kleine" meer). Ik droom er nog steeds van :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:40

_Summerly_ schreef:
Frummels: Wat een schitterende plek! :oo :D

gohya: Honger hadden ze in Europa ook 500 jaar geleden, dus dat is allemaal niet onoplosbaar, maar heeft gewoon tijd nodig. :)

Gewoon tijd nodig? na 500 jaar is er nog niets veranderd in veel landen.Hoeveel tijd is er dan nog nodig? de ene na de andere oorlog breekt uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:55

Er is geen tijd nodig. Er is altijd al meer dan voldoende voedsel geweest, men wil alleen niet delen. Dat is het probleem.