Sinterklaas intocht 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:28

Cayenne schreef:
Er liepen ook kids tussen het publiek met anti-pietenshirts. Vind het wel kwalijk dat je daar je jonge kinderen voor gebruikt :(

Dat vind ik net zo kwalijk als de moeder die het filmpje op internet zette van haar huilende dochter dat het feest verpest was.

Laat de kinderen er gewoon buiten, die moeten gewoon lekker genieten van het feest.

Moet zeggen dat ik deze verhaallijn zelf het minst leuk vind, maar het is natuurlijk geschreven voor kinderen, en niet voor mij. Ik herinner me nog vroeger dat het boek van Sinterklaas gestolen werd door de man die nu Ludo in gtst speelt. :=

En mijn moeder altijd maar hele verhalen verzinnen dat er speciale pieten naar Engeland werden gestuurd voor alle Nederlandse kinderen die niet in Nederland woonden maar wel lief waren geweest.

Het maakte voor ons echt niks uit, wij geloofden heilig in alles rondom Sinterklaas.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:32

AmyII schreef:
Alsof de 'slechte' organisatie door de zwarte pieten discussie komt :'). Gouda heeft niet op het laatste moment het programma hoeven aanpassen dus als het rommelig zou zijn (ik heb niet gekeken) verlopen komt dat ècht niet door de zwarte pieten discussie.

Dan ligt het probleem echt bij de organisator dus om nu een topic te openen waarin je geen discussie wil starten maar wel met een vingertje wijst vind ik nogal.. Eh..?

En waarschijnlijk zijn jij en een aantal andere volwassenen de enigen die het opvalt dat de presentator al dan niet vals zingt, die kids vallen daar echt niet over. Die zijn alleen bezig met het binnen halen van het onderwerp van hun grootste feest (na hun verjaardag) van het jaar..

Nee, maar de liedjes zijn op het laatste moment aangepast bijvoorbeeld. Zoiets organiseren duurt maanden. Je kunt niet van een presentator verwachten dat hij feilloos het liedje zingt.
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 15-11-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Re: Sinterklaas intocht 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:55

Ik zeg ook niet dat de presentator het liedje feilloos moet kunnen zingen, het zal die kids een worst wezen wat die man zingt. Al zingt hij over stamppot boerenkool.
Ik zeg dat de TS de 'fouten' van de intocht heel moeilijk bij de pietendiscussie of bij de presentator kan leggen.

Als ze er klachten over heeft zal ze die moeten overleggen aan de organisatie.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:59

Stendo schreef:
De organisatie moest noodgedwongen dingen aan passen en daar boven op kiezen ze een presentator die vals zingt. Dat toch niet slim he.

Die presentator doet het al jaren, eerst hadden ze Aart en toen Rick van Sesamstraat. Jeroen is inderdaad niet de beste nachtegaal maar dat was hij vanaf het begin al niet.

Cayenne schreef:
bel91 schreef:
Er blijken zelf gewapende agenten zwarte piet te zijn. Is toch wel erg voor een kinderfeest.

Dat was vorig jaar ook al zo hoor, niet nieuw dus.
En ach, zolang die kinderen er niet veel van meekrijgen heb ik er geen problemen mee hoor. Die roetpieten vind ik een superalternatief.
De Sint is weliswaar geen Bram v/d Vlugt, maar hij doet het best goed.
Het paard komt niet door de dopingcontrole heen, net als vorig jaar :+

Vond het niet verkeerd :)

Klopt. :j Toen was er zelfs nog een klein misverstand: één van de acteurs die de echte staf van Sinterklaas aan hem wilde geven tijdens de optocht werd tegengehouden door één van de politiepieten omdat die niet op de hoogte was van het script en dacht dat het iemand was die Sinterklaas wilde belagen.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 15-11-14 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:00

benangelique schreef:
De presentator doet dit al jaar en dag. Dat de liedjes niet synchroon lopen is ook ieder jaar zo en dat de eigen pieten worden weggestuurd hoort bij het verhaal van dit jaar. Als je verder had gekeken had je gezien dat alle pieten weer herenigd zijn met sinterklaas.

vergeet niet dat de organisatie een enorme happening is, waarbij de regie van ontzettend veel (onverwachte) zaken afhankelijk is.

Ik heb genoten van de kneuterigheid, van het zingen, de 3 verschillende weertypes in de verhaallijn met de bus en alles eromheen. En mijn dochter genoot nog het meest, haar is niets opgevallen van al wat jij noemt

Ah, eindelijk iemand die dezelfde mening heeft :D
En ik moest ook erg lachen om het weerbeeld bij het stukje met de bus. Eerst een prachtig blauwe lucht, toen regen en vervolgens opnieuw stralend mooi weer _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:04

Raponsje schreef:
Moet zeggen dat ik deze verhaallijn zelf het minst leuk vind, maar het is natuurlijk geschreven voor kinderen, en niet voor mij. Ik herinner me nog vroeger dat het boek van Sinterklaas gestolen werd door de man die nu Ludo in gtst speelt. :=

Echt? Grappig, die heeft dan dus 2 rollen gespeeld, hij heeft namelijk ook nog een paar jaartjes de hoofdpiet gespeeld voor Erik van Muiswinkel de hoofdpiet werd.

Nayomie schreef:
Nee, maar de liedjes zijn op het laatste moment aangepast bijvoorbeeld. Zoiets organiseren duurt maanden. Je kunt niet van een presentator verwachten dat hij feilloos het liedje zingt.

Niet waar, het is al maanden bekend dat de liedteksten herzien zouden worden, waarbij o.a. de roe eruit gehaald zou worden. De teksten die toen werden gepubliceerd hebben ze vandaag gezongen dus die waren al wel langer bekend.
Maar ook met de oude teksten had Jeroen, de presentator, het niet makkelijk. :(:)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:11

Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. De kinderen vermaken zich en daar gaat dit hele feest om toch?
Ik heb ook even gekeken maar zo is het elk jaar. Vooral veel lachende kinderen gezien en dat was leuk om te zien.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:11

Stendo schreef:
Misschien ligt het aan mij maar ik heb het niet over een zwarten pieten debat. Ik heb het over een slechte sinterklaas intocht.
Een zwarten pieten debat is al gevoerd in een ander topic.

Mijn excuses als ik je verkeerd begrepen heb, TS, maar waar wilde je dan wel naar verwijzen met onderstaande opmerking?

Stendo schreef:
En het is helemaal discussie, er zijn mensen in onze samenleving die het verhaal niet willen of zelfs kunnen snappen. En die trekken de verkeerde conclusies. Omdat ze iets te zeuren moeten hebben. Wat nu resulteert is dit fiasco.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:16

Ik vind dit jaar vreselijke onzin. Clownspieten, kaaspiet, regenboogpiet. Alles loopt in de war. Wat moeten die kinderen nou geloven. Mijn nichtje van snapt er ook al niks meer van. waar zijn ze toch mee bezig??

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:18

nederland en organiseren gaat nooit goed dat wisten we al

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:22

Waar is toch het sinterklaasfeest van 30 jaar geleden......mijn man en ik keken elkaar al aan van 'waar zitten wij toch in hemelsnaam naar te kijken'
Het is gewoon zonde dat het allemaal zo moet...
ja...heel veel kinderen genieten...maar er zijn ook kinderen die er niks meer van snappen en die dit gewoon eng vinden zoals ik lees in mijn vriendekring op FB

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:24

Wow, waar je je al niet druk om kan maken! Adem in, adem uit en ga mee in het verhaal van de vertrokken pieten....die komen echt nog wel terug in het verhaal gok ik zo!
Een vals zingende presentator.....ach, hij presenteert het geweldig voor die kinderen.....dat ie niet kan zingen.....het is niet the voice, x-factor of holland's got talent!

Om hier nou al helemaal van over je theewater te raken? Er zijn ergere probleem in nederland/de wereld hoor!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:38

Volgens mij kunnen sommige moeders beter even hun vers opgelopen trauma verwerken alvorens te bokken.

Dames rust uit en tot morgen!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:44

nientje78 schreef:
Waar is toch het sinterklaasfeest van 30 jaar geleden......mijn man en ik keken elkaar al aan van 'waar zitten wij toch in hemelsnaam naar te kijken'
ja...heel veel kinderen genieten...maar er zijn ook kinderen die er niks meer van snappen en die dit gewoon eng vinden zoals ik lees in mijn vriendekring op FB

Er zijn altijd al kinderen geweest die het doodeng vinden. Ik was er één van!
Dus om nou te zeggen dat die kids bang zijn vanwege de stroopwafelpieten of een clown vanwege de zwarte pieten discussie vind ik ver gaan.

Ik denk dat negen van die tien angstige kindjes angstig zijn vanwege de drukte en het zien van hun grote idool.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:46

Wat een vastgeklampte bekrompen gedachtegang :+ Zwarte pieten dát is ouderwets, tijd voor een stukje vernieuwing en aanpassing in onze traditie, we moeten met de tijd mee gaan, maar dat is toch zo verschrikkelijk moeilijk voor de meeste grote mensen :D De kinderen, die zouden daar geen probleem van maken, die passen zich veel makkelijker aan dan een ouder ooit zal verwachten, misschien niet als de ouders het kind daarin tegen houden. Als een kleine groep mensen er last van hebben, dan hebben zij recht van spreken, wie zijn wij om dat te negeren? Dat wij het misschien anders zien, betekend niet automatisch dat een bepaalde groep mensen het dan ook maar zo (moet) ziet. Wel zeggen dat het niks met de slavernij te maken heeft, (Want dat is immers wel netjes aangepast door de tijd heen) maar lopen janken als er een relatief kleine verandering moet komen, wees eens wat flexibeler, het hele feest gaat niet weg!!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:48

AmyII schreef:
nientje78 schreef:

Er zijn altijd al kinderen geweest die het doodeng vinden. Ik was er één van!
Dus om nou te zeggen dat die kids bang zijn vanwege de stroopwafelpieten of een clown vanwege de zwarte pieten discussie vind ik ver gaan.

Ik denk dat negen van die tien angstige kindjes angstig zijn vanwege de drukte en het zien van hun grote idool.
Ik vond vroeger pieten eng voornamelijk vanwege het hyperactieve opdringerige. Ik mijd nog steeds dat type mensen graag ;)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:51

Same here F_orumster, dat hyperactieve had ik echt een baggerhekel aan.
En ik denk zomaar dat wij daar niet de enigen in zijn.
Het is voor veel kinderen gewoon veel en veel te druk, teveel herrie en teveel kleuren.
En dan nog eens de kans dat je idool je ziet en je de hand schudt.

Toen P!nk het podium op kwam tijdens de I'm not dead tour heb ik ook de eerste paar liedjes de ogen uit mijn kop gejankt door het overschot aan emoties.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:52

Ik heb er, net als elk jaar, weer van genoten.

Leuk om langzaam aan de nieuwe pieten erbij te zien.

Ging het niet helemaal perfect,...ach ja.

Heerlijk genoten van de zeer Gelders aandoende Schimmel van Sinterklaas,...en er waten nog meer paarden.

Heerlijke kneuterigheid. Goed gedaan Gouda.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:05

benangelique schreef:
De presentator doet dit al jaar en dag. Dat de liedjes niet synchroon lopen is ook ieder jaar zo en dat de eigen pieten worden weggestuurd hoort bij het verhaal van dit jaar. Als je verder had gekeken had je gezien dat alle pieten weer herenigd zijn met sinterklaas.

vergeet niet dat de organisatie een enorme happening is, waarbij de regie van ontzettend veel (onverwachte) zaken afhankelijk is.

Ik heb genoten van de kneuterigheid, van het zingen, de 3 verschillende weertypes in de verhaallijn met de bus en alles eromheen. En mijn dochter genoot nog het meest, haar is niets opgevallen van al wat jij noemt

Helemaal mee eens!!!
Hier zaten de kindjes vastgeplakt aan de tv met hun bakje pepernoten. Ze hebben weer genoten en de tekening voor in de schoen vanavond is al klaar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:06

Hypere sinterklaas? Tjah, wij zijn Bram gewend maar ik vind dat de nieuwe sint (kees uit flodder :)) ) het wel leuk doet, op een eigen manier en dat móet ook. Elke generatie heeft zijn/haar eigen sinterklaas.
De stroopwafelpieten e.d.: tjah.... De clownspieten vind ik dan weer helemaal niks

Wat ik wel heel knap gedaan vind is het verhaal van Opa Piet. Geen dwang, opa wil heel graag zélf weer aan de slag :)) Niks geen slaafje etc

Het verhaal in het sinterklaasjournaal (nieuwe pieten, hup, weer door de schoorsteen en beetje bij beetje werden ze zwarter) vind ik ook goed gedaan. De hele uitleg erbij waarom piet zwart is.

En Jeroen is gewoon Jeroen. De voorgaande presentatoren konden ook niet zo best zingen hoor :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:10

Winged schreef:
Het verhaal in het sinterklaasjournaal (nieuwe pieten, hup, weer door de schoorsteen en beetje bij beetje werden ze zwarter) vind ik ook goed gedaan. De hele uitleg erbij waarom piet zwart is.

Dat hoeft voor mij dan weer niet.
Moet je ieder jaar hetzelfde verhaaltje doen.

Lijkt mij handiger om gewoon ook andere pieten te hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:12

Gelukkig hebben we Aart Staartjes nooit hoeven horen zingen :D :+

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:17

Ik kan hier maar één ding op zeggen; het is een kinderprogramma :+

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:22

Ik denk dat vele mensen het veel te serieus nemen en dat die het onbewust nog 'erger' maken dan dat het is. Ik heb er, net als NatasjavE, heerlijk van genoten. Boeiend dat de presentator vals zingt :D. Ik zit me vooral te verwonderen over de vele paarden die dan toch wel erg braaf zijn.

Lekker van genieten, niet druk maken, want dan pas verpest je het echt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:23

Ik hoor net op de radio dat er weer rellen waren in het bijzijn van kinderen. Dat vind ik nog eens walgelijk. Betrek bij deze discussie de kinderen niet.

Heb de optocht niet gezien, doe ik al jaren niet meer, maar volg het nieuws wel op de radio.