Shadow0 schreef:DaisyDarling: een aantal dingen zijn ook zeker niet schokkend, maar het is gewoon duidelijk geen fijne manier van omgang met elkaar, en niet respectvol.
Ik denk ook dat het in Amerika erger is - niet alleen de opmerkingen maar vooral ook de eisen die mannen denken te kunnen stellen, je hebt als vrouw daar wel meer te maken met echt nare dingen. En die ervaringen tellen ook op: als er bv een paar keer echt mannen zo griezelig naast je lopen, of als je al op andere manieren lastiggevallen bent, dan vallen die opmerkingen mogelijk ook veel sneller verkeerd, omdat je al slechte ervaringen hebt.
Terwijl als je het vertrouwen hebt dat het bij het naroepen blijft, het bv wel een stuk makelijker is om je ertegen te pantseren / het te negeren of er iets van te zeggen. (Maar onaardig blijft het.)
Def: dat laatste geeft nog wat aan - het is ook een manier om mensen uit te sluiten. Als je steeds wel een ('sexy') vrouw aanspreekt maar nooit een gehandicapte vrouw, dan geef je dus twee keer het beeld dat vrouwen sexy horen te zijn en anders niet waardevol zijn. Maar eigenlijk is het gewoon niet aan bouwvakkers (of aan wie dan ook) om te beoordelen wie wel en niet goed genoeg vrouw zijn.
Ik meng me ook niet in jullie discussie hoor Shadow. Ben het eens met beide kanten eigenlijk. Het moet niet kunnen, maar helaas doe je er geen zak aan. Hier is het helaas ook normaal om te spugen als je er te arrogant uit ziet, maar naar 5 grote mannen draai ik me écht niet om dan
En geloof me, ik weet hoe het is als die opmerkingen optellen. Ik heb inderdaad het vertrouwen om te geloven dat het bij naroepen blijft, al heb ik het ook een keer meegemaakt dat iemand met me mee liep. Voelde inderdaad zeer bedreigend en ik heb die nacht slecht geslapen.
Het is gewoon triest dat er mannen zijn die op zo'n smerige manier gebruik maken van hun vaak ietwat intimiderende positie/uiterlijk. Heel erg disrespectvol, eens met jou 
Met schokkend bedoelde ik meer van 'dat maakt niet 90% van de vrouwen in haar leven wel eens mee'. Het was niets nieuws, helaas