PVV weer grootste in de peiling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:55

Jij linkt zelf de moskees aan zwartepiet, heel creatief hoor, maar zijn toch echt los staande punten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:56

ingedebruijn schreef:
Ze zegt toch niet dat moslims tegen zwarte piet zijn?

Zeg maar hij hoor ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:57

palousa_boy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Iemand die een etnische minderheid wil verbieden, hoort niet in de Nederlandse politiek. Maar ik vind ook dat christelijke partijen niet thuis horen in de politiek.

Je hoeft het niet te verbieden, maar de vrijheid die ze nu hebben (of eigenlijk gewoon opeisen) is wel een beetje te gek aan het worden.

Overal moet maar een moskee zijn bijvoorbeeld, zwartepiet mag niet, maar 6 weken een of ander vreetfestijn uit het buitenland mag wel, en ga zo maar door..
Het is fijn dat ze Nederland leuk vinden maar om alle zooi uit hun land hier heen te brengen vind ik een beetje apart.
Er is toch een reden waarom je uit je eigen land vertrekt, dan moet je toch niet je land meenemen?

Ik had het over een etnische minderheid, en jij gaat de ramadan / suikerfeest en moskee's er bij halen. Dat was ik niet.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:57

Babeth schreef:
Kamy schreef:
Wilders is goed om een beetje tegen gas te geven. Maar die is nooit capabel om dit land " te leiden". Moeten we ook absoluut niet willen, is mijn mening. Hij kan verhaaltjes vertellen maar een goed leider is het in mijn ogen niet.
En als we nu vanwege de pieten discussie massaal op PVV gaan stemmen. .... dan valt het nivo van Nederland me zwaar tegen

En dat is precies wat Wilders wil bereiken. En we lopen er als kippen zonder kop achteraan.

Het enige waar Wilders in uitblinkt is haat en verdeeldheid creëeren in een wereld die al verscheurt is door verdeeldheid. Als hij aan de macht komt, gaat alles nog een flinke staart krijgen.

Maar dat is toch altijd zo? Kijk maar naar de geschiedenis.... dit soort mensen/partijen spelen in op bepaalde zaken. Gaat het slecht met de economie? PVV komt je redden! Voel je je verdrukt? PVV jaagt de rest er wel uit. Puur eigen belang en een eigen visie/principe. Maar niet de mijne.
Ik vind het prima als hij een zetel of wat heeft! Tegengas is soms ook wel nodig. Maar aan de macht komen? Nee dank je

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:58

palousa_boy schreef:
ingedebruijn schreef:
Ze zegt toch niet dat moslims tegen zwarte piet zijn?

Zeg maar hij hoor ;)

Hihi excuses

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:58

Idd, ieder zijn eigen keuze. En als ik hier dingen lees, dan kan een beetje nuanceren voor sommigen ook geen kwaad.

Tja, het laten scanderen van 'minder' was geen goede keus, maar ik denk dat 80% van Nederland er wel stilletjes hetzelfde over denkt. Dat je het niet zo grof hoeft te brengen is een tweede punt. En er moet ook een hardere grens komen voor immigranten naar mijn idee. Nederland is al dichtbevolkt en dat hoeft niet erger te worden door goudzoekers. Echte oorlogsvluchtelingen zijn een ander verhaal, maar daar gaat het ook niet over.

Het netjes brengen van meningen is één ding, maar wie is er nu echt happy met Rutte? Die is misschien genuanceerd en netter in zijn woordkeuze, maar maakt hij Nederland een beter land?

Ik zou misschien ook wel voor de PVV stemmen op dit moment. Omdat het roer in Nederland om moet en ik heel veel ideeën van de PVV wel goed vindt. Alleen worden die goede ideeën regelmatig ondergesneeuwd door negatieve publiciteit.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:59

alle partijen liegen en bedriegen en doen aan stemmingmakerij. Alle partijen geven alleen maar om hun eigen portemonnee en verrijken zichzelf via ons kiezers.

De een is er wat subtieler in dan de ander. En gevestigde partijen als vvd bv hoeven ook niet meer zo hard populistisch te roepen als een pvv om zieltjes te winnen.

Verder ben ik het er mee eens dat religie niet thuis hoort in de politiek.

Zelfs die peilingen komen op mij over als stemmingmakerij; zo van kijk hoger opgeleid Nederland, de plebejers rennen massaal naar de pvv, dus stem allemaal zodat partijen als vvd/cda etc groot blijven.

Overigens; ik denk dat menig bokker ogen als schoteltjes krijgen als ze wisten dat er ook genoeg hoger opgeleiden achter pvv staan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:59

Babeth schreef:
Ja, ze hebben er een zooitje van gemaakt, maar denk je nu echt dat Wilders dit gaat oplossen? Ik denk dat we het tegenovergestelde effect gaan krijgen met Wilders. De enige reden dat hij zo populair is, is omdat hij inspeelt op het ongenoegen van het volk om zo zieltjes te winnen.

Dat is nu precies waarom hij zo populair is, omdat de nu zittende orde absoluut niet doet wat er met de verkiezing beloofd is. Kortom ik zie steeds minder het nut in van het stemrecht op dit moment...

Ik stem nog steeds in de hoop dat het ooit toch eens veranderd... En nee ik stem niet op de PVV trouwens... Dat is heus de oplossing niet voor dit moment.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:01

Ach ik stemde al pvv voordat het land verder de verrotting in ging. Onder de huidige partijen is het niet beter geworden. Ik sta achter hem zolang hij niet gaat gillen dat we mensen moeten vermoorden.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 15:02

Ineke2 schreef:
Babeth schreef:
Ja, ze hebben er een zooitje van gemaakt, maar denk je nu echt dat Wilders dit gaat oplossen? Ik denk dat we het tegenovergestelde effect gaan krijgen met Wilders. De enige reden dat hij zo populair is, is omdat hij inspeelt op het ongenoegen van het volk om zo zieltjes te winnen.

Dat is nu precies waarom hij zo populair is, omdat de nu zittende orde absoluut niet doet wat er met de verkiezing beloofd is. Kortom ik zie steeds minder het nut in van het stemrecht op dit moment...

Ik stem nog steeds in de hoop dat het ooit toch eens veranderd... En nee ik stem niet op de PVV trouwens... Dat is heus de oplossing niet voor dit moment.

Juist, ik geloof al jaren niet meer in het stemrecht. Ik heb daarom ook nog nooit gestemt. Ben overigens nu ook geen Nederlandse inwoner meer, maar dat staat er los van.

Raponsje

Re: PVV weer grootste in de peiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:06

Ik ben helemaal niet bekend met het partij programma van meneer Wilders en hoor natuurlijk alleen zijn extreme uitspraken.

Maar wat als hij nu had gezegt "Willen jullie meer of minder immigranten?
Want eerlijk is eerlijk, Nederland is een klein en behoorlijk vol land.

Het zou helemaal geen gek idee zijn om te zeggen dat er voorlopig eens even helemaal niemand meer naar Nederland mag verhuizen (Geen Turken, geen Marokkanen, maar ook geen Belgen, Duitsers etc) zodat er voldoende woon en werkgelegenheid is voor iedereen die al in Nederland woont én de generatie na hen.

Helemaal niet zo'n gek idee hoor. In Australië is nog genoeg plek voor een heleboel extra inwoners, maar daar kun je ook niet zomaar naar toe verhuizen, waarom wel naar Nederland terwijl er al zo weinig woon en werk gelegenheid is?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 15:09

Ik denk ook niet dat het bij de tegenstanders zo zeer gaat om de idealen die hij heeft, want goede punten heeft hij zo nu en dan wel. Maar de manier waarop het gaat en de algehele uitstraling van Wilders, daar gaan nekharen van overeind staan. Ik krijg een gevoel van dictatuur bij hem.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:16

Raponsje schreef:
Ik ben helemaal niet bekend met het partij programma van meneer Wilders en hoor natuurlijk alleen zijn extreme uitspraken.

Maar wat als hij nu had gezegt "Willen jullie meer of minder immigranten?
Want eerlijk is eerlijk, Nederland is een klein en behoorlijk vol land.

Het zou helemaal geen gek idee zijn om te zeggen dat er voorlopig eens even helemaal niemand meer naar Nederland mag verhuizen (Geen Turken, geen Marokkanen, maar ook geen Belgen, Duitsers etc) zodat er voldoende woon en werkgelegenheid is voor iedereen die al in Nederland woont én de generatie na hen.

Helemaal niet zo'n gek idee hoor. In Australië is nog genoeg plek voor een heleboel extra inwoners, maar daar kun je ook niet zomaar naar toe verhuizen, waarom wel naar Nederland terwijl er al zo weinig woon en werk gelegenheid is?

Moet ik toch even op reageren: Nederland is helemaal niet zo vol als iedereen altijd roept. De bevolking krimpt al jaren (ja, immigranten meegerekend, want er emigreren ook genoeg mensen), en toch wordt er meer gebouwd. Dit heeft er niets mee te maken dat het nodig is, dit zijn prestatie-projecten. Men wil geen wijken slopen waar een heleboel huizen te koop staan, terwijl ze eigenlijk niet meer nodig zijn. Dat 'vol' zijn ligt helemaal niet aan het aantal inwoners, niemand die daar naar kijkt. Het is bouwen tot het geld op is.

Er is ook genoeg werk in Nederland. Weet je hoe veel vacatures er zijn?! Er zijn gewoon niet de juiste mensen voor. Dit is geen probleem van te veel mensen hebben, maar van mensen verkeerd opleiden (of verkeerd laten kiezen in hun opleiding). Grenzen dichtgooien zal dus helemaal niets veranderen qua werk-/woongelegenheid

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:16

Wilders zegt wat andere politici niet durven zeggen en daarbij, de pvda, vvd, cda enz. hebben er een puinhoop van gemaakt dus van mij mag hij.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:18

Ik vind dat PVV hier en daar wel goede ideeën heeft, maar deze worden helemaal ondergesneeuwd door een peroxide verslaafde hillbilly achtige man die me aan cartman van southpark doet denken.

Dat religieuze partijen niet in de politiek thuis horen ben ik het mee eens. Die oude boeken zijn achterhaald en niet meer van deze tijd.

Al met al denk ik dat ik maar ga emigreren, 't gaat hem toch niet worden hier in NL.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:30

Waar Wilders heel gewiekst op inspeelt, is angst. En angst is een slechte raadgever. Verder spreekt naar mijn idee uit veel van de uitingen van Wilders-aanhangers een hoop gemakzucht. Geen moeite nemen om alle kanten van een issue als immigratie mee te nemen in je meningvorming, maar alles simplificeren en bepaalde bevolkingsgroepen in hun geheel aanwijzen als zondebok voor allerlei grotere en kleinere maatschappelijke problemen. Iedereen die ook maar een greintje historisch besef heeft, houdt zich daar verre van.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:56

Floriske schreef:
Moet ik toch even op reageren: Nederland is helemaal niet zo vol als iedereen altijd roept. De bevolking krimpt al jaren.
Heb je daar een bron van? Volgens CBS Statline groeit de bevolking in NL nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:59

Erg jammer weer. Maar goed, dit topic zal wel weer hetzelfde eindigen als alle andere PVV-gerelateerde topics. Er worden ook enkel dezelfde argumenten geroepen die -meestal- werkelijk nergens op slaan.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 16:01

Ik vind Wilders iemand die absoluut niet kan debatteren en ook niet zo goed is als frontman :') Maar ik vind wel dat zijn partij wat goede punten heeft. Ik hoef het niet 100% met hem eens te zijn om op hem te stemmen, maar hij bied wel wat tegengas en komt met andere standpunten dan de rest. Ik denk dat we dat op dit moment nodig hebben. Niet elke PVV-stemmer is een tokkie of een racist.
Hij gaat echt niet meteen de nieuwe premier van NL worden, mag hopen dat ie genoeg zelfkennis heeft om die positie niet te ambiëren :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 16:17

MarlindeRooz schreef:
palousa_boy schreef:

Je hoeft het niet te verbieden, maar de vrijheid die ze nu hebben (of eigenlijk gewoon opeisen) is wel een beetje te gek aan het worden.

Overal moet maar een moskee zijn bijvoorbeeld, zwartepiet mag niet, maar 6 weken een of ander vreetfestijn uit het buitenland mag wel, en ga zo maar door..
Het is fijn dat ze Nederland leuk vinden maar om alle zooi uit hun land hier heen te brengen vind ik een beetje apart.
Er is toch een reden waarom je uit je eigen land vertrekt, dan moet je toch niet je land meenemen?

Ik had het over een etnische minderheid, en jij gaat de ramadan / suikerfeest en moskee's er bij halen. Dat was ik niet.

Heel creatief maar dat is wat jij graag leest, niet wat ik in mijn reactie heb gezet.
Ik heb nergens ramadan of Suikerfeest genoemd. (De ramadan is een maand waar niet gegeten mag worden op bepaalde tijden, ik heb het over een 6 weken duren vreetfestijn.. Ik zie geen overeenkomst)

Ik heb niets tegen de ramadan of wat dan ook in het algemeen.
Wel heb ik wat tegen dat er op elke straathoek een moskee moet komen. En ja, elk dorp heeft een kerk maar die staan er vaak al een paar honderd jaar, die moeten niet ineens gebouwd worden omdat mensen uit een ander land met andere geloofsovertuigingen ineens ergens gaan wonen waar geen moskee staat omdat dat voor dat land niet dezelfde geloofsovertuigingen heeft.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 16:49

@koeke: mijn aardrijkskunde boek, ligt nu op school, maar zal binnenkort het even opzoeken :)

@palousa: maar wat is dan het verschil tussen het christelijke geloof op kwam zetten aan het eind van de Romeinse tijd en de middeleeuwen en er daarom toen veel kerken zijn gebouwd en dat er nu meer moslims komen en er daarom meer moskeeën worden gebouwd? Feitelijk zijn het twee geloven, krijgen meer aanhangers op een plek, gevolg: meer kerken/moskeeën waar de gelovigen hun geloof kunnen "uitoefenen". Het enige verschil is dat dit met het christelijke geloof eeuwen terug gebeurde en met de islam nu. Maar voor het christelijke geloof was er ook een ander geloof in 'nederland' (wat natuurlijk nog niet bestond) en dat heeft plaats gemaakt. Nu zeg ik niet dat de islam het christelijke geloof over gaat nemen in Nederland, maar ik zie eigenlijk geen verschil.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:28

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:31

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:35

Of het nu de pvv of een andere partij is, ze bakken er niets meer van. Als makke schapen laten we ons naar de financiele slachtbank leiden door big brother europese unie. Ik was er toen al tegen en nu nog steeds. In Zweden betalen mensen die tot 2000 euro per maand verdienen geen ib, daarboven tot een bedrag van dik 150.000 ong 35 procent. Daar is studeren en gezondheidszorg zo goed als gratis door de HOGE belastingen, inmiddels zijn ze hier nog veel hoger maar betalen we ook nog eens kapitalen voor alle andere zaken. Een stem op Wilders zou ik persoonlijk grote moeite mee hebben maar is misschien wel eens een keer noodzakelijk om het roer om te gooien.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:40