Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
palousa_boy schreef:MarlindeRooz schreef:Iemand die een etnische minderheid wil verbieden, hoort niet in de Nederlandse politiek. Maar ik vind ook dat christelijke partijen niet thuis horen in de politiek.
Je hoeft het niet te verbieden, maar de vrijheid die ze nu hebben (of eigenlijk gewoon opeisen) is wel een beetje te gek aan het worden.
Overal moet maar een moskee zijn bijvoorbeeld, zwartepiet mag niet, maar 6 weken een of ander vreetfestijn uit het buitenland mag wel, en ga zo maar door..
Het is fijn dat ze Nederland leuk vinden maar om alle zooi uit hun land hier heen te brengen vind ik een beetje apart.
Er is toch een reden waarom je uit je eigen land vertrekt, dan moet je toch niet je land meenemen?
Babeth schreef:Kamy schreef:Wilders is goed om een beetje tegen gas te geven. Maar die is nooit capabel om dit land " te leiden". Moeten we ook absoluut niet willen, is mijn mening. Hij kan verhaaltjes vertellen maar een goed leider is het in mijn ogen niet.
En als we nu vanwege de pieten discussie massaal op PVV gaan stemmen. .... dan valt het nivo van Nederland me zwaar tegen
En dat is precies wat Wilders wil bereiken. En we lopen er als kippen zonder kop achteraan.
Het enige waar Wilders in uitblinkt is haat en verdeeldheid creëeren in een wereld die al verscheurt is door verdeeldheid. Als hij aan de macht komt, gaat alles nog een flinke staart krijgen.
Babeth schreef:Ja, ze hebben er een zooitje van gemaakt, maar denk je nu echt dat Wilders dit gaat oplossen? Ik denk dat we het tegenovergestelde effect gaan krijgen met Wilders. De enige reden dat hij zo populair is, is omdat hij inspeelt op het ongenoegen van het volk om zo zieltjes te winnen.
Ineke2 schreef:Babeth schreef:Ja, ze hebben er een zooitje van gemaakt, maar denk je nu echt dat Wilders dit gaat oplossen? Ik denk dat we het tegenovergestelde effect gaan krijgen met Wilders. De enige reden dat hij zo populair is, is omdat hij inspeelt op het ongenoegen van het volk om zo zieltjes te winnen.
Dat is nu precies waarom hij zo populair is, omdat de nu zittende orde absoluut niet doet wat er met de verkiezing beloofd is. Kortom ik zie steeds minder het nut in van het stemrecht op dit moment...
Ik stem nog steeds in de hoop dat het ooit toch eens veranderd... En nee ik stem niet op de PVV trouwens... Dat is heus de oplossing niet voor dit moment.
Raponsje schreef:Ik ben helemaal niet bekend met het partij programma van meneer Wilders en hoor natuurlijk alleen zijn extreme uitspraken.
Maar wat als hij nu had gezegt "Willen jullie meer of minder immigranten?
Want eerlijk is eerlijk, Nederland is een klein en behoorlijk vol land.
Het zou helemaal geen gek idee zijn om te zeggen dat er voorlopig eens even helemaal niemand meer naar Nederland mag verhuizen (Geen Turken, geen Marokkanen, maar ook geen Belgen, Duitsers etc) zodat er voldoende woon en werkgelegenheid is voor iedereen die al in Nederland woont én de generatie na hen.
Helemaal niet zo'n gek idee hoor. In Australië is nog genoeg plek voor een heleboel extra inwoners, maar daar kun je ook niet zomaar naar toe verhuizen, waarom wel naar Nederland terwijl er al zo weinig woon en werk gelegenheid is?
MarlindeRooz schreef:palousa_boy schreef:
Je hoeft het niet te verbieden, maar de vrijheid die ze nu hebben (of eigenlijk gewoon opeisen) is wel een beetje te gek aan het worden.
Overal moet maar een moskee zijn bijvoorbeeld, zwartepiet mag niet, maar 6 weken een of ander vreetfestijn uit het buitenland mag wel, en ga zo maar door..
Het is fijn dat ze Nederland leuk vinden maar om alle zooi uit hun land hier heen te brengen vind ik een beetje apart.
Er is toch een reden waarom je uit je eigen land vertrekt, dan moet je toch niet je land meenemen?
Ik had het over een etnische minderheid, en jij gaat de ramadan / suikerfeest en moskee's er bij halen. Dat was ik niet.
Floriske schreef:Dit is het linkje naar CBS StatLine http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... R=G1&STB=T Zegt mij meer dan een aardrijkskundeboek@koeke: mijn aardrijkskunde boek, ligt nu op school, maar zal binnenkort het even opzoeken