Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Moet er eigenlijk altijd een reden voor zijn?
Ik heb wel eens begrepen dat een aantal mensen gewoon 'een draadje mist'.. is verder niets aan te doen..
Zou me niks verbazen als dit hier ook zo is?
Cer schreef:Moet er eigenlijk altijd een reden voor zijn?
Ik heb wel eens begrepen dat een aantal mensen gewoon 'een draadje mist'.. is verder niets aan te doen..
geerke schreef:Cer schreef:Moet er eigenlijk altijd een reden voor zijn?
inderdaad...ze missen empathie....het gevoel dus.Maar je kunt ze wel bijbrengen dat dit niet gewenst is.Door sancties.Iets weghalen waar ze gek op zijn.Comp. spelletje of mobiel.
Ik zou er met een honkbalknuppel op slaan.Maar ik sta nu niet echt bekend als grote kindervriend.
Door dit soort incidenten dus...
geerke schreef:Ik zou er met een honkbalknuppel op slaan.Maar ik sta nu niet echt bekend als grote kindervriend.
.
Fiffill schreef:Ik heb even in een vogel/zoogdierenopvang gewerkt en daar kwamen ook wel eens dieren binnen die mishandeld waren door kinderen. Allemaal kleine psychopaten met een steekje los? Nee, gelukkig niet. Maar wel kinderen met een gebrek aan respect (daar kun je de ouders voor bedanken).
De kinderen die het vervelendst doen richting dieren (of achter jonge geitjes aanrennen bijv) hebben vervelende ouders.
geerke schreef:Cer schreef:Moet er eigenlijk altijd een reden voor zijn?
inderdaad...ze missen empathie....het gevoel dus.Maar je kunt ze wel bijbrengen dat dit niet gewenst is.Door sancties.Iets weghalen waar ze gek op zijn.Comp. spelletje of mobiel.
Ik zou er met een honkbalknuppel op slaan.Maar ik sta nu niet echt bekend als grote kindervriend.
Door dit soort incidenten dus...
Cer schreef:Zijn kinderen echt zo dom dat je ze in alles moet sturen?? Dat ze zelf niet beseffen dat je dieren niet kan laten stikken of in brand kan steken?
Ik geloof niet dat mijn ouders mij ooit verteld hebben dat je dieren niet in brand mag steken, en toch heb ik t nooit gedaan...
@Geerke: zo heb ik dat niet begrepen van de docus over bijv. seriemoordenaars enzo..![]()
Overigens, niet om deze kinderen gelijk dat label te geven hoor.. Maar er zijn blijkbaar mensen die van jongs af aan een knopje missen...
Geryon schreef:Fiffill schreef:Ik heb even in een vogel/zoogdierenopvang gewerkt en daar kwamen ook wel eens dieren binnen die mishandeld waren door kinderen. Allemaal kleine psychopaten met een steekje los? Nee, gelukkig niet. Maar wel kinderen met een gebrek aan respect (daar kun je de ouders voor bedanken).
De kinderen die het vervelendst doen richting dieren (of achter jonge geitjes aanrennen bijv) hebben vervelende ouders.
Waarom zou je, als je geen respect hebt en dieren als dingen ziet, daadwerkelijk dieren mishandelen? Daar zit echt nog wel een stap tussen hoor.