Kippenbeulen blijken kinderen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:58

Aan het eten en kletsen met elkaar iig niet bij de kinderen :n

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:58

Slechts vermanend toegesproken!?!?

GRRRRRRR! IK ZOU ZE TOCHHHHHH........... -:(-

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:59

Cayenne schreef:
Negen jaar en nu al zulke praktijken. Dat belooft nog wat voor de toekomst....

Nou inderdaad, als ze dit met 9 jaar al doen dan wil ik niet weten wat er over 5 jaar kan gaan gebeuren...

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:00

Pff, ik mag hopen dat er toch wat meer consequenties aan vast zitten dan alleen maar even een gesprek... En dat ze daarnaast op z'n minst een flinke draai om de oren krijgen van de ouders. (ik weet het, het mag niet, maar kippen op gruwelijke wijze vermoorden mag ook niet)

Cer

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:09

Moet er eigenlijk altijd een reden voor zijn?

Ik heb wel eens begrepen dat een aantal mensen gewoon 'een draadje mist'.. is verder niets aan te doen..

Zou me niks verbazen als dit hier ook zo is?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:11

Wel meer kinderen doen dieren pijn, het is aan de ouders om ze te leren dat dat niet kan... (op jonge leeftijd) Hoeft dus niet perse iets achter te zitten behalve vervreemding van de natuur en een gebrek aan respect. Heeft weinig te maken met missende draadjes (behalve misschien in sommige gevallen), het is eigenlijk ook sneu voor de kinderen zelf. Als de ouders dieren zien als gebruiksding nemen de kinderen dat over. Zeker in grote steden waar weinig contact is met dieren.

Denk aan kinderen die kevers platstampen of mieren verbranden met een vergrootglas. Dieren aan hun oren trekken etc. Voetballen met egels. Respect voor de natuur leren ze van hun ouders en anderen maar als dat stukje opvoeding mist... wil ook niet betekenen dat het over 10 jaar ineens allemaal compleet geschifte psychopaten zijn.

Ontzettend triest is het wel, arme kippen. -O-

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:14

Of ze hebben het gedaan onder invloed van een groep. Helaas zijn de meeste kinderen niet sterk genoeg om NEE te zeggen onder groepsdruk.
Of ze hebben een heel ziek geestje (door tv, games, opvoeding, of waarschijnlijk combinatie van alles).
Maar wat ze gedaan hebben is vreselijk en ontoelaatbaar en ongeacht waarom en leeftijd vindt ik dat ze een straf moeten krijgen. Maar wel samen met de ouders! Laat ze maar 5 woensdagmiddagen verplicht (!!!) naar een bijeenkomst gaan(en bijvoorbeeld hokken schrobben in een asiel). Voor elke gemiste bijeenkomst staat dan een boete zodat nog kind, nog ouder zich eronderuit kan maken.

Doordat mijn kinderen worden opgevoed met respect voor dieren en andermans spullen hoop ik en verwacht ik niet dat ze ooi zo iets zullen flikken. Maar zou de politie ze met zo iets thuisbrengen, dan kwamen ze tot hun 12de niet meer alleen naar buiten en mochten ze elke woensdagmiddag hokken schrobben in het plaatselijke asiel (of bij de kinderboerderij of bij een manege of wat dan ook), onder mijn toezicht!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:15

Cer schreef:

Ik heb wel eens begrepen dat een aantal mensen gewoon 'een draadje mist'.. is verder niets aan te doen..

Klopt. Er zijn mensen die feitelijk gezien gewoon geen schuldgevoel / gevoel van medeleven kennen omdat die koppeling in de hersenen ontbreekt. Ik vind het eng en ik hoop echt met heel mn hart dat deze kinderen gevolgd worden zodat het niet uitgroeien tot kleine psychopaten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:16

Vergeet de kracht van groepsdruk idd niet.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:17

Zulke jonge kinderen die dit doen met dieren daar zit meer achter.
Het is geen gezond gedrag en als ze ouder worden is van dier naar mens soms maar een kleine stap.
Het zou toch echt wel verstandig zijn om er achter te komen waarom ze het hebben gedaan al is het maar om problemen in de toekomst te proberen voorkomen.
Kinderen gaan niet zomaar op deze manier met dieren om ik hoop dat dat mensen even aan het denken zet, maar dat zal wel niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:18

een kind wat op die leeftijd bewust een dier pijn doet en martelt heeft een los contact in de bovenkamer....ik wens de ouders veel sterkte :7

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:20

Ik heb even in een vogel/zoogdierenopvang gewerkt en daar kwamen ook wel eens dieren binnen die mishandeld waren door kinderen. Allemaal kleine psychopaten met een steekje los? Nee, gelukkig niet. Maar wel kinderen met een gebrek aan respect (daar kun je de ouders voor bedanken).
De kinderen die het vervelendst doen richting dieren (of achter jonge geitjes aanrennen bijv) hebben vervelende ouders.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 21-10-14 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:21

Cer schreef:

inderdaad...ze missen empathie....het gevoel dus.Maar je kunt ze wel bijbrengen dat dit niet gewenst is.Door sancties.Iets weghalen waar ze gek op zijn.Comp. spelletje of mobiel.
Ik zou er met een honkbalknuppel op slaan.Maar ik sta nu niet echt bekend als grote kindervriend.
Door dit soort incidenten dus...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:26

geerke schreef:
Cer schreef:

inderdaad...ze missen empathie....het gevoel dus.Maar je kunt ze wel bijbrengen dat dit niet gewenst is.Door sancties.Iets weghalen waar ze gek op zijn.Comp. spelletje of mobiel.
Ik zou er met een honkbalknuppel op slaan.Maar ik sta nu niet echt bekend als grote kindervriend.

Bij iemand die écht geen empathie heeft kun je er met een honkbalknuppel op slaan wat je wil, maar dat ga je hem niet bijbrengen. ;)

In de meeste gevallen komt het door de ouders. Eigenlijk ook heel triest voor de kinderen dus. Zoals ik al zei een gebrek aan respect en het niet geleerd hebben dat dieren levende wezens zijn met gevoelens. Als die kinderen altijd maar hun vrije gang mogen gaan en niet leren dat dieren ook pijn kennen....
En zoals ook al eerder genoemd is vergeet groepsdruk niet.

Dus als je met honkbalknuppels aan de gang wil.... kun je je in de meeste gevallen beter richten op de volwassenen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:26

geerke schreef:
.

_O-

Ik heb zelf veel kleine dieren en het valt me regelmatig op hoe kinderen maar ook volwasenen die hier op bezoek komen soms de mafste dingen willen doen met mijn dieren.
Er achter aanrennen om te aaien is dan nog een van de minst nare dingen.

Veel mensen zien dieren meer als dingen , soort van knuffelbeest en snappen vaak niks van het gedrag.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:28

elenaMM77 schreef:
dat moet er toch wel iets flink mis zijn thuis als je op 9 jarige leeftijd op dat soort ideeën kunt komen

Nouja vooral het uitvoeren ervan :oo Bizar... 9 jaar

Cer

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:30

Zijn kinderen echt zo dom dat je ze in alles moet sturen?? Dat ze zelf niet beseffen dat je dieren niet kan laten stikken of in brand kan steken?
Ik geloof niet dat mijn ouders mij ooit verteld hebben dat je dieren niet in brand mag steken, en toch heb ik t nooit gedaan...

@Geerke: zo heb ik dat niet begrepen van de docus over bijv. seriemoordenaars enzo.. :n

Overigens, niet om deze kinderen gelijk dat label te geven hoor.. Maar er zijn blijkbaar mensen die van jongs af aan een knopje missen...

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:31

elenaMM77 schreef:
dat moet er toch wel iets flink mis zijn thuis als je op 9 jarige leeftijd op dat soort ideeën kunt komen

Maar het is wel hallal

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:32

Ook ik hoop heel erg dat ze deze situatie goed bekijken en opvolgen. Dit zou echt niet mogen kunnen, het is hier op verschillende vlakken heel erg fout gelopen, en iets of iemand moet dringend ingrijpen lijkt me...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:33

Fiffill schreef:
Ik heb even in een vogel/zoogdierenopvang gewerkt en daar kwamen ook wel eens dieren binnen die mishandeld waren door kinderen. Allemaal kleine psychopaten met een steekje los? Nee, gelukkig niet. Maar wel kinderen met een gebrek aan respect (daar kun je de ouders voor bedanken).
De kinderen die het vervelendst doen richting dieren (of achter jonge geitjes aanrennen bijv) hebben vervelende ouders.

Waarom zou je, als je geen respect hebt en dieren als dingen ziet, daadwerkelijk dieren mishandelen? Daar zit echt nog wel een stap tussen hoor.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:38

Ik heb de kat ook wel eens een poppenjurkje aangetrokken toen ik kind was, moeder vond het niet leuk natuurlijk, maar aan de andere kant kon ze er wel om lachen. Zag er zo belachelijk uit!
Toen ben ik ook vermanend toegesproken dat dat toch niet de bedoeling was.
Daarna natuurlijk nooit meer gedaan.

Maar een dier in de fik steken en in plakband wikkelen zodanig dat het sterft.... Vind ik toch iets te veel van het goede, dan is alleen vermanend toespreken onvoldoende. Een flinke straf is dan wel op zijn plaats!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:41

Het zou je kind maar wezen... -O- Kinderen kunnen inderdaad wild doen met dieren, onnadenkend en soms zelfs een beetje sadistisch. Maar een dier in de brand steken op 9 jarige leeftijd... Dan moet je je toch wel zorgen gaan maken..

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:42

geerke schreef:
Cer schreef:

Helemaal mee eens, opsluiten dat soort kinderen en dwangarbeid toepassen!!!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:46

Waar ik me vooral over verbaas is dat dit op een pannenkoekenboerderij is gebeurd. Ik neem aan dat kinderen van 9 daar niet zelfstandig naar toe gaan, dus waar waren de ouders/oppassers toen hun kroost dit flikte?
Laatst bijgewerkt door Traiectum op 21-10-14 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:46

Cer schreef:
Zijn kinderen echt zo dom dat je ze in alles moet sturen?? Dat ze zelf niet beseffen dat je dieren niet kan laten stikken of in brand kan steken?
Ik geloof niet dat mijn ouders mij ooit verteld hebben dat je dieren niet in brand mag steken, en toch heb ik t nooit gedaan...

@Geerke: zo heb ik dat niet begrepen van de docus over bijv. seriemoordenaars enzo.. :n

Overigens, niet om deze kinderen gelijk dat label te geven hoor.. Maar er zijn blijkbaar mensen die van jongs af aan een knopje missen...

Heb je mijn posts gelezen? Zo zwart-wit is het natuurlijk niet.

Geryon schreef:
Fiffill schreef:

Waarom zou je, als je geen respect hebt en dieren als dingen ziet, daadwerkelijk dieren mishandelen? Daar zit echt nog wel een stap tussen hoor.

Vroeger waren er bij mij op het schoolplein kinderen die mieren in brand staken met een vergrootglas. Nieuwsgierigheid, groepsdruk, kijken wat er gaat gebeuren... zou er wat gebeuren? Of niet?
Kinderen kunnen heel wreed zijn. Ook naar elkaar. Je hebt ook vreselijke pestkoppen die andere kinderen in elkaar slaan...