Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:M_D_H schreef:Nou, in de tweede wereldoorlog werden wij door de Duitsers kaaskoppen genoemd...
Je kunt je voorstellen dat de mensen die de tweede wereldoorlog bewust meegemaakt hebben zich nu ook beledigd zouden kunnen voelen (en dat doen sommige ook)
Brainless, het is jou keuze om sinterklaas niet te vieren, maar die keuze kun je een ander niet opdringen, aangezien het toch echt een traditie is waarmee de meeste kinderen in Nederland zijn opgevoed.
De tweede wereldoorlog is al mee fan 60 jaar voorbij... we hebben dus al best wel lang een traditie.
zwarte piet was geen Slaaf en dat is hij ook nooit geweest.
Ten eerste waren het de Belgen die "ons" kaaskoppen noemden.
Daarnaast dring IK niemand op om SK niet te vieren.
Maar wij worden gedwongen mee te liegen met de groep die het wel viert.
Er zijn nog genoeg mensen (40%!) die geen SK viert.
Maar nu met deze heftige discussie, worden mensen die SK niet vieren ook de grond ingeboord.
Het is blijkbaar een verplichte traditie die iedere Nederlander in ere moet houden.. anders moet je maar weg.
M_D_H schreef:Euhm... De Belgen hebben ons land niet ingenomen hoor... dat waren echt de Duitsers
En die hebben ons echt kaaskoppen genoemd... Misschien dat de Belgen begonnen zijn ons zo te noemen, maar de Duitsers hebben het veelvuldig in de tweede wereldoorlog gebruikt tegen ons...
Brainless schreef:M_D_H schreef:Euhm... De Belgen hebben ons land niet ingenomen hoor... dat waren echt de Duitsers
En die hebben ons echt kaaskoppen genoemd... Misschien dat de Belgen begonnen zijn ons zo te noemen, maar de Duitsers hebben het veelvuldig in de tweede wereldoorlog gebruikt tegen ons...
Mijn opa (89) heeft WO II volledig meegemaakt en moest ook voor hun werken (spullen vervoeren met zijn paard en wagen).
En hij kent het scheldwoord kaaskop niet van de Duitsers.
Wel dat hij hen moffen noemde, maar niet dat hij werd uitgescholden voor kaaskop.
Dat woord heeft dus een hele andere oorsprong.
MarlindeRooz schreef:Jammer dat er een MINDERHEID is die het er niet mee eens is, ik denk dat de rek er uit is wat betreft het aanpassen naar andere culturen. Als mensen het er niet mee eens is gaan ze maar een maandje terug naar hun eigen land of ergens heen waar geen sinterklaas gevierd wordt. Het moet serieus niet gekker worden dat men onze tradities wil veranderen.![]()
Ja het stamt af van de slavernij, dat lijkt me logisch, maar dat is ook gewoon gebeurd. En tegenwoordig ziet NIEMAND die pieten meer zo, dat begon pas toen ze begonnen te zeuren.
Kentaro schreef:Vind de hele discussie té gek voor woorden!!!!!
Hebben zelf geen kinderen, vieren thuis geen sinterklaas, maar ik vind het het leukste kinderfeest dat er is!! Organiseer het al jaren op de zaak en wat een succes is het steeds weer!! dit jaar weer en absoluut zwarte pieten!
Zwarte piet is zwart van het roet uit de schoorsteen, wat een gezeik over huidskleur![]()
En een groot voordeel dat piet zwart is, is dat men zo onherkenbaar is! De kinderen hebben nu tenminste niet gelijk zoiets van 'He! Dat is m'n buurman'.......
Kentaro schreef:Vind de hele discussie té gek voor woorden!!!!!
Hebben zelf geen kinderen, vieren thuis geen sinterklaas, maar ik vind het het leukste kinderfeest dat er is!! Organiseer het al jaren op de zaak en wat een succes is het steeds weer!! dit jaar weer en absoluut zwarte pieten!
Zwarte piet is zwart van het roet uit de schoorsteen, wat een gezeik over huidskleur![]()
En een groot voordeel dat piet zwart is, is dat men zo onherkenbaar is! De kinderen hebben nu tenminste niet gelijk zoiets van 'He! Dat is m'n buurman'.......
MarlindeRooz schreef:Ja ik vind dat iedereen welkom is, maar als ze een eeuwen oude traditie willen veranderen dan zijn ze hier wat minder welkom.
inochiyo schreef:laten we meteen de elfjes van de kerstman ook afschaffen, dat is toch echt wel discriminatie voor de dwergen onder ons.
de kerstman zelf mag ook wel wat afvallen, want dat discrimineerd ook de mensen met obesitas.
Zo kunnen we nog wel ff verder doen denk ik.
Hier in belgie is er gelukkig nog geen anti zwarte pieten gedoe