Pippi Langkous is racisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:21

YamaSaki schreef:
Baby Smurf..wie is je papa? xD

Hmm... je weet dat Grote Smurf Papa smurf is in het engels?
... ik moet maar niet doordenken :')

YamaSaki

Re: Pippi Langkous is racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:29

Oke Niniane ik snap je punt, dan hou ik het voortaan op gediscrimineerd ;)

Annemiek...ja dat wist ik..maar...wil er idd niet over nadenken _O-
Hij heeft Smurfin omgetoverd naar een mooie smurf...zal vast een addertje onder t gras hebben gezeten :')

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:32

Niniane schreef:
Jij kan in alles discriminatie zien omdat je zo te zien vrij weinig af weet van racisme.

Iedere blanke mens moet zich echt schamen als hij/zij zich gediscrimineerd voelt om huidskleur en etnische verschijning. :r Een blank iemand zal nooit met racisme te maken krijgen en doen alsof wij het net zo moeilijk hebben is echt van de zotte.

Dat ze de scènes hebben veranderd kan ik zeker in komen. Het woord n*ger vind ik niet kunnen. Mensen in Nederland denken dat zij tolerant zijn en dat iedereen hier welkom is. Ondertussen weet men hier vrijwel niks af van racisme en wil het niet leren ook. Een cursus racisme voor dummies is voor de gemiddelde Nederlander hard nodig. :\

Even het dikgedrukte, heeft verder niks met jou te maken.

Zwarte mensen onder elkaar gebruiken neger of nigger voordurend, maar owee als een blank iemand het gebruikt. Dan zijn wij meteen racistisch kl**tzakken, die zwarte mensen als minderwaardig beschouwen. Zwarte rappers hoor ik voordurend 'niggah' roepen. Dat is toch ook raar? Als je als zwart iemand niet wil dat een blank iemand je neger noemt, moet je het zelf ook niet gebruiken.

Ik kan echt woest worden om discriminatie, daar niet van. Maar onze cultuur wordt voordurend aangepast door buitenlanders omdat zij verzinnen dat iets racistisch is. Geen Nederlander die zwarte piet als slaaf ziet. Zwarte piet helpt Sinterklaas met pakjes brengen. Ze geven kinderen pepernoten en zorgen voor het paard van sinterklaas. Toevallig zijn ze zwart, maar dat kwam toch van het roet van de schoorsteen?

Mensen raken verwend, iedereen komt zijn rechten halen zelfs als die nergens over gaan. Je verzint iets onbenulligs, je maakt het groot en dwingt zo iets af. Alles is tegenwoordig racistisch of sexistisch of beledigend. Mensen kunnen gewoon niks meer hebben. Eerder een een cursus 'je moet je niet voordurend aangesproken voelen om niks' voor dummies. Die kan zowel Nederlander als buitenlander gebruiken.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:33

^ precies dat Finliox, alles wordt meteen zo overdreven tegenwoordig.
Vroeger noemde je iemand een sukkel omdat diegene een sukkel was.
Nu doe je dat nog steeds, maar is het toevallig iemand die niet "blank" is en dan is het meteen een enorme aanval :')
Nee..je bent gewoon een sukkel, heeft niets met je afkomst te maken :+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:49

vuurneon schreef:
xxCYNNxx schreef:
Maar Smurfin is door Gargamel gemaakt met toverkracht, dus daar kunnen die smurfen verder ook niks aan doen; dat er maar 1 smurfin is :)

De schrijver/tekenaar was gewoon een pervers mannetje :Y) :')

_O- ok dat ook ja :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 22:51

Ik herinner me net dat ik een tijdje terug een keer een screenshot heb gemaakt van een youtubereactie van iemand die hoogstwaarschijnlijk niet uit Nederland komt, maar die met een uitspraak wel schetst wat er momenteel in Nederland gebeurt eigenlijk :') :

Afbeelding

Door onszelf zo zwak op te stellen en met alle winden mee te waaien door te zeggen dat alles met racistisch is en dat we een tolerant land zijn, worden de "buitenlanders" de baas hier, en krijg je omgekeerde racisme als het ware :+

Edit: Sorry voor het woord buitenlander, mocht iemand het racistisch vinden.. Ik zie het niet als racistisch aangezien ik zelf ook een buitenlander ben en Willem-Alexander, Máxima en hun drie dochters ook :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:00

Ik heb me stuk gelachen op het stuk uit de tweede link. Het is inderdaad belachelijk.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:03

Niniane schreef:
manon_goldy schreef:
Het begint steeds erger te worden.. Dan vind ik dat we 'blond amsterdam' ook moeten afschaffen want ik voel me gediscrimineerd. Ik vind ook dat we dan kerst moeten afschaffen, daarmee discrimineren we de konijnen en kalkoenen. Dan moet ook pasen afgeschaft worden want daarmee worden de hazen als hulpje gezien. Dan moeten we eigenlijk alle feestdagen afschaffen want anders discrimeren we kerst en pasen die niet meer mogen... En zo kan ik nog wel even doorgaan. (Niet dat ik de genoemde dingen echt vind :n ) maar je kan echt in alles discriminatie zien..

Jij kan in alles discriminatie zien omdat je zo te zien vrij weinig af weet van racisme.

Iedere blanke mens moet zich echt schamen als hij/zij zich gediscrimineerd voelt om huidskleur en etnische verschijning. :r Een blank iemand zal nooit met racisme te maken krijgen en doen alsof wij het net zo moeilijk hebben is echt van de zotte.

Dat ze de scènes hebben veranderd kan ik zeker in komen. Het woord n*ger vind ik niet kunnen. Mensen in Nederland denken dat zij tolerant zijn en dat iedereen hier welkom is. Ondertussen weet men hier vrijwel niks af van racisme en wil het niet leren ook. Een cursus racisme voor dummies is voor de gemiddelde Nederlander hard nodig. :\

Helaas kan dat dus wel...zij het in veel mindere mate dan een getint iemand, maar toch.
Ik kreeg te maken met racisme toen ik in Friesland kwam wonen. Zat in groep 8 van de basisschool toen wij van Noord Brabant naar Friesland (onder zeer luid protest van mij en mn zus) verhuisden. Want ik sprak raar en met een zachte g, dus ik was een (hun woorden btw) vuile k.utbelg.
En dat uitte zich echt niet in alleen pesten; fiets heb ik meerdere malen van het dak van het fietsenhok moeten halen, na school werd ik opgewacht, want die rotbelg moest een lesje geleerd worden. Het ergste kwam toen er blijkbaar een voetbalwedstrijd tussen Nederland en Belgie op tv was geweest en Nederland blijkbaar had verloren (thuis werd er godzijdank niet naar voetbal gekeken). De haat in die ogen van die rotzakken op school de volgende dag.....echt eng gewoon.....werd me toegesnauwd dat ik natuurlijk ontzettend blij was dat mijn land gewonnen had en dat ik beter maar zo snel mogelijk weer terug naar mijn eigen land moest.......echt waanzinnig.

Iedereen van mijn school ging naar Noordwolde naar de middelbare, dus ik heb mijn ouders gesmeekt om aub naar Wolvega naar de middelbare te mogen. Stond in eerste instantie namelijk ook voor Noordwolde ingeschreven. Maar no way dat ik nog 4 jaar met die racisten opgescheept wou zitten. Gelukkig vonden ze het goed en voor de zekerheid tijdens de zomervakantie mijn zachte g eruit gegooid (kan hem nog steeds btw) rn gelukkig die eikels nooit weer gezien.

edit: dat is trouwens ook de reden dat je mij in real life nooit zal horen zeggen; ik kom uit Friesland.....nope; 'ik woon in Friesland, maar ben Brabander' (En DE reden dat ik pertinent weiger fries te leren.)
En dat zal ik altijd zo blijven zeggen ook.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 03-10-14 23:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:06

Finliox schreef:
Niniane schreef:

Zwarte mensen onder elkaar gebruiken neger of nigger voordurend, maar owee als een blank iemand het gebruikt. Dan zijn wij meteen racistisch kl**tzakken, die zwarte mensen als minderwaardig beschouwen. Zwarte rappers hoor ik voordurend 'niggah' roepen. Dat is toch ook raar? Als je als zwart iemand niet wil dat een blank iemand je neger noemt, moet je het zelf ook niet gebruiken.

Ik kan echt woest worden om discriminatie, daar niet van. Maar onze cultuur wordt voordurend aangepast door buitenlanders omdat zij verzinnen dat iets racistisch is. Geen Nederlander die zwarte piet als slaaf ziet. Zwarte piet helpt Sinterklaas met pakjes brengen. Ze geven kinderen pepernoten en zorgen voor het paard van sinterklaas. Toevallig zijn ze zwart, maar dat kwam toch van het roet van de schoorsteen?

Mensen raken verwend, iedereen komt zijn rechten halen zelfs als die nergens over gaan. Je verzint iets onbenulligs, je maakt het groot en dwingt zo iets af. Alles is tegenwoordig racistisch of sexistisch of beledigend. Mensen kunnen gewoon niks meer hebben. Eerder een een cursus 'je moet je niet voordurend aangesproken voelen om niks' voor dummies. Die kan zowel Nederlander als buitenlander gebruiken.

Ik ga het voor je proberen uit te leggen.

Het recht om het woord te gebruiken heeft de blanke mens verloren het moment dat het werd gebruikt als belediging naar iemand met een zwarte huidskleur. Zwarte mensen werden verhandeld als vee en mishandeld om nooit vrij te mogen leven dus om te zeggen dat het een woord is dat geen betekenis heeft? Nee, niet waar. Het woord is van oudsher onderdrukkend en beledigend. Al 600 jaar.

Een zwart iemand weet meer over hun eigen cultuur dan wij doen. Dus is het niet aan ons om te beslissen wat zij wel of niet mogen zeggen. Dat zij het zeggen geeft jou niet het recht om dat wel te doen.

Men verzint niet dat iets racistisch is, want het is wel zo. Als blank iemand zul je daar niet mee te maken krijgen want jij bent en kunt nooit achtergesteld worden om je huidskleur en dus weet je niet hoe het voelt. Wanneer is blank ooit gebruikt om jou pijn te doen? Nooit.

En als Zwarte Piet alleen zwart is door het roet, waarom moeten ze dan kenmerken hebben die alleen een zwart iemand heeft? Kroeshaar, een donkere huid, dikke lippen etc.? Je als blank persoon verkleden als een etnische minderheid is racistisch.

En sorry, iedereen komt zijn rechten halen? Grondwet regel nummer 1: Men mag niet discrimineren.
Men haalt zijn recht niet, men heeft die al. Als deze wordt geschonden is het zijn groot recht om daar boos over te worden.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:07

Niniane schreef:
manon_goldy schreef:

Helaas kan dat dus wel...zij het in veel mindere mate dan een getint iemand, maar toch.
Ik kreeg te maken met racisme toen ik in Friesland kwam wonen. Zat in groep 8 van de basisschool toen wij van Noord Brabant naar Friesland (onder zeer luid protest van mij en mn zus) verhuisden. Want ik sprak raar en met een zachte g, dus ik was een (hun woorden btw) vuile k.utbelg.
En dat uitte zich echt niet in alleen pesten; fiets heb ik meerdere malen van het dak van het fietsenhok moeten halen, na school werd ik opgewacht, want die rotbelg moest een lesje geleerd worden. Het ergste kwam toen er blijkbaar een voetbalwedstrijd tussen Nederland en Belgie op tv was geweest en Nederland blijkbaar had verloren (thuis werd er godzijdank niet naar voetbal gekeken). De haat in die ogen van die rotzakken op school de volgende dag.....echt eng gewoon.....werd me toegesnauwd dat ik natuurlijk ontzettend blij was dat mijn land gewonnen had en dat ik beter maar zo snel mogelijk weer terug naar mijn eigen land moest.......echt waanzinnig.

Iedereen van mijn school ging naar Noordwolde naar de middelbare, dus ik heb mijn ouders gesmeekt om aub naar Wolvega naar de middelbare te mogen. Stond in eerste instantie namelijk ook voor Noordwolde ingeschreven. Maar no way dat ik nog 4 jaar met die racisten opgescheept wou zitten. Gelukkig vonden ze het goed en voor de zekerheid tijdens de zomervakantie mijn zachte g eruit gegooid (kan hem nog steeds btw) rn gelukkig die eikels nooit weer gezien.

Jammer dat dit zo voor je is gegaan maar er bestaat een verschil tussen discriminatie en racisme. Jij bent niet het slachtoffer geweest van racisme, maar van discriminatie.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:10

wat dacht je van blanke vla.....

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:12

Geen racisme want blank is geen belediging.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:13

:')
Blanke vla, bleekscheet, zon reflecterend object..allemaal van die "leuke" bijnamen idd :')
Discriminatie is gewoon stom :+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:15

Ja ok Niniane: was in mijn geval idd discriminatie en geen racisme (had het verkeerd verwoord).

Hoewel die smeerlappen wel degelijk vet racistisch waren. Je wil niet weten wat voor benamingen die kinderen daar hadden voor buitenlanders en donkere mensen. En dan hebben we het over kinderen in groep 8!!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:37

Niniane schreef:
Finliox schreef:

Ik ga het voor je proberen uit te leggen.

Het recht om het woord te gebruiken heeft de blanke mens verloren het moment dat het werd gebruikt als belediging naar iemand met een zwarte huidskleur. Zwarte mensen werden verhandeld als vee en mishandeld om nooit vrij te mogen leven dus om te zeggen dat het een woord is dat geen betekenis heeft? Nee, niet waar. Het woord is van oudsher onderdrukkend en beledigend. Al 600 jaar.

Een zwart iemand weet meer over hun eigen cultuur dan wij doen. Dus is het niet aan ons om te beslissen wat zij wel of niet mogen zeggen. Dat zij het zeggen geeft jou niet het recht om dat wel te doen.

Men verzint niet dat iets racistisch is, want het is wel zo. Als blank iemand zul je daar niet mee te maken krijgen want jij bent en kunt nooit achtergesteld worden om je huidskleur en dus weet je niet hoe het voelt. Wanneer is blank ooit gebruikt om jou pijn te doen? Nooit.

[ Video ]

En als Zwarte Piet alleen zwart is door het roet, waarom moeten ze dan kenmerken hebben die alleen een zwart iemand heeft? Kroeshaar, een donkere huid, dikke lippen etc.? Je als blank persoon verkleden als een etnische minderheid is racistisch.

En sorry, iedereen komt zijn rechten halen? Grondwet regel nummer 1: Men mag niet discrimineren.
Men haalt zijn recht niet, men heeft die al. Als deze wordt geschonden is het zijn groot recht om daar boos over te worden.

Als het woord van oudsher beledigend en/of onderdrukkend is, moet je het niet gebruiken. Zowel zwarte, als blanke, als latino, als weet ik veel wat zouden het dan niet moeten gebruiken. Al dat gezeiksnor over slavernij ook, je geeft toch ook niet alle moslims de schuld van 9/11? Slavernij is op dit moment oude koeien uit de sloot vissen, want ik heb nooit niemand niet verkocht of verhandeld als vee. Dat doen we niet meer.

Zwarte mensen mogen net zo goed niet beslissen over wat ik wel of niet zeg. Als zwarte mensen zoveel over hun eigen cultuur weten, weet ik heel veel van mijn blanke nederlandse cultuur, daar hoort zwarte piet bij. Nooit geassocieerd met rasicme, totdat iemand iets te zeiken nodig heeft.

Nogmaals, pieten zijn hulpjes. Ze helpen sinterklaas met vanalles en nog wat. Als ik mijn ouders help is het ook niet meteen kinderarbeid, toch? Laat die zwarte mensen anders maar op hun hol zitten de hele dag, want als ze iemand helpen is dat racistisch. Want dan zouden ze als slaaf gebruikt worden.

Sinterklaas heeft hulpjes die door schoorstenen klimmen om cadeautjes te geven aan kinderen, daarom zijn ze zwart: zo zwart als roet. Dat is het verhaal dat bij sinterklaas hoort, wat ik heb meegekregen. Dat is de algehele gedachte waarom zwarte piet zwarte pieten heten. Niet omdat ze slaaf zijn.

Je zal je maar als paard verkleden, straks komen die ook nog verhaal halen :oo

Men mag inderdaad niet discrimineren, maar dat doe je met sinterklaas ook niet. Zoals ik al zei. We worden verwend, mensenrechten worden een groter en groter topic. Als iets je niet aanstaat wordt er meteen wat aan gedaan. En de blanken stellen zich op als softies omdat we maar een 'tolerant land' willen zijn. Ons land, onze cultuur. Daar heb je helaas mee te leven. Als je het er niet mee eens bent mag je rustig weer vertrekken hoor, ik zit er niet mee. Sinterklaas was zo ongeveer de leukste tijd van het jaar, sinterklaas met zwarte pieten die weer langskwamen! En die zwarte pieten waren zwart omdat ze door de schoorsteen gaan, da's pas gaaf! Maar nee, de eerste de beste die iets roept krijgt zijn zin. Hollandse cultuur naar de maan, maar ja. Als we maar niet discrimineren, he?

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:44

G
Laatst bijgewerkt door hoi op 19-10-22 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 00:33

Laten we ons eens afvragen.... wat is er tegenwoordig geen racisme?

Kabouter plop is dik, Samson is een Belg, Pokémon is slavernij, de moeder van Helga in Hey Arnold is verslaafd aan drugs, en in Alfred J Kwak wordt Hitler nagebootst en is zijn vriendinnetje Winnie vernoemd naar Mandela, die vlucht uit een land met een regime gelijkend op dat van Zuid-Afrika ten tijde van de daar heersende apartheid..... Zullen we gewoon geen tekenfilms meer uitzenden?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 00:40

Miracle_ schreef:

Kabouter plop is dik, Samson is een Belg, Pokémon is slavernij, de moeder van Helga in Hey Arnold is verslaafd aan drugs, en in Alfred J Kwak wordt Hitler nagebootst en is zijn vriendinnetje Winnie vernoemd naar Mandela, die vlucht uit een land met een regime gelijkend op dat van Zuid-Afrika ten tijde van de daar heersende apartheid..... Zullen we gewoon geen tekenfilms meer uitzenden?

Het lijkt me beter als de hele kindertijd afgeschaft wordt en kinderen vanaf 4 jaar gewoon een baan zoeken.

Dat scheelt een heleboel misverstanden en gejank van de minderheid.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 00:47

Raponsje schreef:
Miracle_ schreef:

Het lijkt me beter als de hele kindertijd afgeschaft wordt en kinderen vanaf 4 jaar gewoon een baan zoeken.

Dat scheelt een heleboel misverstanden en gejank van de minderheid.

Zo ver zitten we daar eigenlijk nog niet eens vandaan sinds kinderen zich op hun 11e al zorgen moeten maken over in welk niveau ze worden gestopt en of dat wel goed genoeg is om later genoeg geld te verdienen :')

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 01:24

Wat een idioterie zeg; dit racisme gezeik! %) Blank kan ook echt gediscrimineerd worden hoor; nogal kortzichtig om te zeggen dat we dan niet kunnen.. Ik geef les en heb nog nooit 1 kind horen vragen of zeggen waarom piet een slaaf is om de simpele reden dat Piet geen slaaf IS!

Maar anyway... Hoop dat de ' macht' vh woord discriminatie en racisme gauw verdwijnt want ik word er doodziek :roll: van! Word te pas en te onpas geroepen :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 02:07

Discriminatie en racisme is echt niet voorbehouden aan specifieke groepen. Groepen mensen daarvan uitsluiten is al discriminatie en racisme, immers deze mensen hebben kennelijk een andere status en zijn daarmee dus ongelijk aan de rest. En zolang je groepen uitsluit (zowel van als door discriminatie en racisme) doe je alle groepen tekort, omdat je de ongelijkheid in stand houdt.

De houding in west-europa die alle vluchtelingen/asielzoekers een status zielig geeft (en dus kritiek op gedrag, etc. verbied), doet zowel deze mensen als de autochtonen te kort. Zonder gelijkheid geen wederzijds respect en dat respect is er dezer dagen duidelijk niet van beide zijdes trouwens.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 05:09

De hele westerse wereld is gebouwd op het geld wat door slavernij en imperialisme is verdiend. Die hele prachtige, geweldige Nederlandse gouden eeuw kwam voort uit het uitbuiten van andere landen. Dus ja, de hele Nederlandse bevolking heeft daarvan geprofiteerd en doet dat nog steeds. Wij hebben geen enkel recht van spreken als het over racisme gaat, en al helemaal niet als je geen idee hebt waar je het over hebt. Het grootste gedeelte van Nederland weet niet eens wat voor extreem geweldadige en exploitatieve dingen er zijn gebeurt in Indonesie, en dat is een halve eeuw geleden.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 06:17

als zwarte piet racisme is dan ben ik ook nu beledigd door witte chocolade.
wie doet er mee met een petitie tegen witte chocolade? en we kunnen ook wel op tv in het nieuws want dit is gewoon racisme.

nee ff serieus, hebben ze niks beters te doen? Een leven hebben ofzo?

waar gaat het heen als wij in ons eigen land onze tradities moeten gaan afschaffen omdat het iemand anders niet bevalt.
als het je niet aanstaat ga dan ergens anders wonen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 06:49

Miracle_ schreef:

De moeder van Helga is verslaafd aan alcohol :Y) maar die alcohol wordt gecensureerd door het woordt Smoothie ervoor te gebruiken.. Hun leraar is homo, en de zender wil dat niet uitzenden, dus moesten ze in een aflevering een zin veranderen van 'This is my boyfriend, Peter' naar 'This is my friend, Peter'.. Ik vind het echt belachelijk :=

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 07:21

Niniane schreef:
manon_goldy schreef:
Het begint steeds erger te worden.. Dan vind ik dat we 'blond amsterdam' ook moeten afschaffen want ik voel me gediscrimineerd. Ik vind ook dat we dan kerst moeten afschaffen, daarmee discrimineren we de konijnen en kalkoenen. Dan moet ook pasen afgeschaft worden want daarmee worden de hazen als hulpje gezien. Dan moeten we eigenlijk alle feestdagen afschaffen want anders discrimeren we kerst en pasen die niet meer mogen... En zo kan ik nog wel even doorgaan. (Niet dat ik de genoemde dingen echt vind :n ) maar je kan echt in alles discriminatie zien..

Als jij ook goed had gelezen had je gezien wat er echt stond. En hoe kan jij oordelen over dat blanke mensen zich niet gediscrimineerd mogen voelen (dat is bovendien ook discriminatie; iemand verbieden iets te doen om hun huidskleur)? Hier in de straat word je gerust uitgescholden voor 'tatta' 'vieze nederlander' en ga zo maar door. Ik vind jou reactie echt ronduit respectloos en ik vind het er op lijken dat je nu juist discrimineert.