YamaSaki schreef:Baby Smurf..wie is je papa? xD
Hmm... je weet dat Grote Smurf Papa smurf is in het engels?
... ik moet maar niet doordenken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niniane schreef:Jij kan in alles discriminatie zien omdat je zo te zien vrij weinig af weet van racisme.
Iedere blanke mens moet zich echt schamen als hij/zij zich gediscrimineerd voelt om huidskleur en etnische verschijning.Een blank iemand zal nooit met racisme te maken krijgen en doen alsof wij het net zo moeilijk hebben is echt van de zotte.
Dat ze de scènes hebben veranderd kan ik zeker in komen. Het woord n*ger vind ik niet kunnen. Mensen in Nederland denken dat zij tolerant zijn en dat iedereen hier welkom is. Ondertussen weet men hier vrijwel niks af van racisme en wil het niet leren ook. Een cursus racisme voor dummies is voor de gemiddelde Nederlander hard nodig.
Niniane schreef:manon_goldy schreef:Het begint steeds erger te worden.. Dan vind ik dat we 'blond amsterdam' ook moeten afschaffen want ik voel me gediscrimineerd. Ik vind ook dat we dan kerst moeten afschaffen, daarmee discrimineren we de konijnen en kalkoenen. Dan moet ook pasen afgeschaft worden want daarmee worden de hazen als hulpje gezien. Dan moeten we eigenlijk alle feestdagen afschaffen want anders discrimeren we kerst en pasen die niet meer mogen... En zo kan ik nog wel even doorgaan. (Niet dat ik de genoemde dingen echt vind) maar je kan echt in alles discriminatie zien..
Jij kan in alles discriminatie zien omdat je zo te zien vrij weinig af weet van racisme.
Iedere blanke mens moet zich echt schamen als hij/zij zich gediscrimineerd voelt om huidskleur en etnische verschijning.Een blank iemand zal nooit met racisme te maken krijgen en doen alsof wij het net zo moeilijk hebben is echt van de zotte.
Dat ze de scènes hebben veranderd kan ik zeker in komen. Het woord n*ger vind ik niet kunnen. Mensen in Nederland denken dat zij tolerant zijn en dat iedereen hier welkom is. Ondertussen weet men hier vrijwel niks af van racisme en wil het niet leren ook. Een cursus racisme voor dummies is voor de gemiddelde Nederlander hard nodig.
Finliox schreef:Niniane schreef:Jij kan in alles discriminatie zien omdat je zo te zien vrij weinig af weet van racisme.
Even het dikgedrukte, heeft verder niks met jou te maken.
Zwarte mensen onder elkaar gebruiken neger of nigger voordurend, maar owee als een blank iemand het gebruikt. Dan zijn wij meteen racistisch kl**tzakken, die zwarte mensen als minderwaardig beschouwen. Zwarte rappers hoor ik voordurend 'niggah' roepen. Dat is toch ook raar? Als je als zwart iemand niet wil dat een blank iemand je neger noemt, moet je het zelf ook niet gebruiken.
Ik kan echt woest worden om discriminatie, daar niet van. Maar onze cultuur wordt voordurend aangepast door buitenlanders omdat zij verzinnen dat iets racistisch is. Geen Nederlander die zwarte piet als slaaf ziet. Zwarte piet helpt Sinterklaas met pakjes brengen. Ze geven kinderen pepernoten en zorgen voor het paard van sinterklaas. Toevallig zijn ze zwart, maar dat kwam toch van het roet van de schoorsteen?
Mensen raken verwend, iedereen komt zijn rechten halen zelfs als die nergens over gaan. Je verzint iets onbenulligs, je maakt het groot en dwingt zo iets af. Alles is tegenwoordig racistisch of sexistisch of beledigend. Mensen kunnen gewoon niks meer hebben. Eerder een een cursus 'je moet je niet voordurend aangesproken voelen om niks' voor dummies. Die kan zowel Nederlander als buitenlander gebruiken.
Niniane schreef:manon_goldy schreef:Jij kan in alles discriminatie zien omdat je zo te zien vrij weinig af weet van racisme.
Helaas kan dat dus wel...zij het in veel mindere mate dan een getint iemand, maar toch.
Ik kreeg te maken met racisme toen ik in Friesland kwam wonen. Zat in groep 8 van de basisschool toen wij van Noord Brabant naar Friesland (onder zeer luid protest van mij en mn zus) verhuisden. Want ik sprak raar en met een zachte g, dus ik was een (hun woorden btw) vuile k.utbelg.
En dat uitte zich echt niet in alleen pesten; fiets heb ik meerdere malen van het dak van het fietsenhok moeten halen, na school werd ik opgewacht, want die rotbelg moest een lesje geleerd worden. Het ergste kwam toen er blijkbaar een voetbalwedstrijd tussen Nederland en Belgie op tv was geweest en Nederland blijkbaar had verloren (thuis werd er godzijdank niet naar voetbal gekeken). De haat in die ogen van die rotzakken op school de volgende dag.....echt eng gewoon.....werd me toegesnauwd dat ik natuurlijk ontzettend blij was dat mijn land gewonnen had en dat ik beter maar zo snel mogelijk weer terug naar mijn eigen land moest.......echt waanzinnig.
Iedereen van mijn school ging naar Noordwolde naar de middelbare, dus ik heb mijn ouders gesmeekt om aub naar Wolvega naar de middelbare te mogen. Stond in eerste instantie namelijk ook voor Noordwolde ingeschreven. Maar no way dat ik nog 4 jaar met die racisten opgescheept wou zitten. Gelukkig vonden ze het goed en voor de zekerheid tijdens de zomervakantie mijn zachte g eruit gegooid (kan hem nog steeds btw) rn gelukkig die eikels nooit weer gezien.
Niniane schreef:Finliox schreef:Even het dikgedrukte, heeft verder niks met jou te maken.
Zwarte mensen onder elkaar gebruiken neger of nigger voordurend, maar owee als een blank iemand het gebruikt. Dan zijn wij meteen racistisch kl**tzakken, die zwarte mensen als minderwaardig beschouwen. Zwarte rappers hoor ik voordurend 'niggah' roepen. Dat is toch ook raar? Als je als zwart iemand niet wil dat een blank iemand je neger noemt, moet je het zelf ook niet gebruiken.
Ik kan echt woest worden om discriminatie, daar niet van. Maar onze cultuur wordt voordurend aangepast door buitenlanders omdat zij verzinnen dat iets racistisch is. Geen Nederlander die zwarte piet als slaaf ziet. Zwarte piet helpt Sinterklaas met pakjes brengen. Ze geven kinderen pepernoten en zorgen voor het paard van sinterklaas. Toevallig zijn ze zwart, maar dat kwam toch van het roet van de schoorsteen?
Mensen raken verwend, iedereen komt zijn rechten halen zelfs als die nergens over gaan. Je verzint iets onbenulligs, je maakt het groot en dwingt zo iets af. Alles is tegenwoordig racistisch of sexistisch of beledigend. Mensen kunnen gewoon niks meer hebben. Eerder een een cursus 'je moet je niet voordurend aangesproken voelen om niks' voor dummies. Die kan zowel Nederlander als buitenlander gebruiken.
Ik ga het voor je proberen uit te leggen.
Het recht om het woord te gebruiken heeft de blanke mens verloren het moment dat het werd gebruikt als belediging naar iemand met een zwarte huidskleur. Zwarte mensen werden verhandeld als vee en mishandeld om nooit vrij te mogen leven dus om te zeggen dat het een woord is dat geen betekenis heeft? Nee, niet waar. Het woord is van oudsher onderdrukkend en beledigend. Al 600 jaar.
Een zwart iemand weet meer over hun eigen cultuur dan wij doen. Dus is het niet aan ons om te beslissen wat zij wel of niet mogen zeggen. Dat zij het zeggen geeft jou niet het recht om dat wel te doen.
Men verzint niet dat iets racistisch is, want het is wel zo. Als blank iemand zul je daar niet mee te maken krijgen want jij bent en kunt nooit achtergesteld worden om je huidskleur en dus weet je niet hoe het voelt. Wanneer is blank ooit gebruikt om jou pijn te doen? Nooit.
[ Video ]
En als Zwarte Piet alleen zwart is door het roet, waarom moeten ze dan kenmerken hebben die alleen een zwart iemand heeft? Kroeshaar, een donkere huid, dikke lippen etc.? Je als blank persoon verkleden als een etnische minderheid is racistisch.
En sorry, iedereen komt zijn rechten halen? Grondwet regel nummer 1: Men mag niet discrimineren.
Men haalt zijn recht niet, men heeft die al. Als deze wordt geschonden is het zijn groot recht om daar boos over te worden.
Miracle_ schreef:Laten we ons eens afvragen.... wat is er tegenwoordig geen racisme?
Kabouter plop is dik, Samson is een Belg, Pokémon is slavernij, de moeder van Helga in Hey Arnold is verslaafd aan drugs, en in Alfred J Kwak wordt Hitler nagebootst en is zijn vriendinnetje Winnie vernoemd naar Mandela, die vlucht uit een land met een regime gelijkend op dat van Zuid-Afrika ten tijde van de daar heersende apartheid..... Zullen we gewoon geen tekenfilms meer uitzenden?
Raponsje schreef:Miracle_ schreef:Laten we ons eens afvragen.... wat is er tegenwoordig geen racisme?
Kabouter plop is dik, Samson is een Belg, Pokémon is slavernij, de moeder van Helga in Hey Arnold is verslaafd aan drugs, en in Alfred J Kwak wordt Hitler nagebootst en is zijn vriendinnetje Winnie vernoemd naar Mandela, die vlucht uit een land met een regime gelijkend op dat van Zuid-Afrika ten tijde van de daar heersende apartheid..... Zullen we gewoon geen tekenfilms meer uitzenden?
Het lijkt me beter als de hele kindertijd afgeschaft wordt en kinderen vanaf 4 jaar gewoon een baan zoeken.
Dat scheelt een heleboel misverstanden en gejank van de minderheid.
Miracle_ schreef:Laten we ons eens afvragen.... wat is er tegenwoordig geen racisme?
Niniane schreef:manon_goldy schreef:Het begint steeds erger te worden.. Dan vind ik dat we 'blond amsterdam' ook moeten afschaffen want ik voel me gediscrimineerd. Ik vind ook dat we dan kerst moeten afschaffen, daarmee discrimineren we de konijnen en kalkoenen. Dan moet ook pasen afgeschaft worden want daarmee worden de hazen als hulpje gezien. Dan moeten we eigenlijk alle feestdagen afschaffen want anders discrimeren we kerst en pasen die niet meer mogen... En zo kan ik nog wel even doorgaan. (Niet dat ik de genoemde dingen echt vind) maar je kan echt in alles discriminatie zien..
Jij kan in alles discriminatie zien omdat je zo te zien vrij weinig af weet van racisme.