Denk dat het handiger is als hij met hulp eerst zijn psychische problemen oplost voor een beslissing te maken... voor hij straks weeeer terug wil.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xRaisin schreef:'Het is vermoeiend om constant mijn make-up te verzorgen en hoge hakken te dragen; ik voel me niet als een echte vrouw.'
Want een 'echte vrouw' wordt wel elke ochtend met make-up op en hoge hakken aan wakker zeker.
melody7 schreef:Ik vind het sneu, je zult maar zo erg met jezelf zitten..
Nichtje (nu neefje) van mij is ook transgender en zo vanaf een laptop is het makkelijk oordelen maar voor die mensen is het echt super zwaar.. En dan ben je eindelijk waar je voor gevochten hebt en dan voelt het toch niet goed..
puppy1128 schreef:xRaisin schreef:'Het is vermoeiend om constant mijn make-up te verzorgen en hoge hakken te dragen; ik voel me niet als een echte vrouw.'
Want een 'echte vrouw' wordt wel elke ochtend met make-up op en hoge hakken aan wakker zeker.
Ik denk dat ik ook maar man ga worden, want ik draag geen make-up of hakken.
En die kosten wil ik ook niet betalen!![]()
melody7 schreef:Ik vind het sneu, je zult maar zo erg met jezelf zitten..
Nichtje (nu neefje) van mij is ook transgender en zo vanaf een laptop is het makkelijk oordelen maar voor die mensen is het echt super zwaar.. En dan ben je eindelijk waar je voor gevochten hebt en dan voelt het toch niet goed..
En dan kijk ik juist vooral naar dit stukje:
'Ik heb altijd een vrouw willen zijn, maar geen enkele operatie kan me het lichaam geven van een echte vrouw. Ik heb het gevoel in een leugen te leven'
Ik kan me goed voorstellen dat je je niet altijd nep wilt voelen
eclair98 schreef:Daarom heb ik ook dit topic geopent, om maar niet klakkeloos een mening te geven. Ik vind het ook erg sneu voor haar, maar ik denk niet dat een tweede operatie alles gaat oplossen. Ik denk dat ze ook veel hulp hierbij nodig heeft, om daarna te bepalen hoe en wat.
Vjestagirl schreef:eclair98 schreef:Vjestagirl: hoe bedoel je met ''aandoening'', zo tussen haakjes? Dat ik het wel goed begrijp
Omdat ik denk dat transseksualiteit geen ziekte is, het is niet iets wat je kunt genezen. Terwijl een depressie wel een aandoening is die geneesbaar is.
safina schreef:melody7 schreef:Ik vind het sneu, je zult maar zo erg met jezelf zitten..
En dan kijk ik juist vooral naar dit stukje:
'Ik heb altijd een vrouw willen zijn, maar geen enkele operatie kan me het lichaam geven van een echte vrouw. Ik heb het gevoel in een leugen te leven'
Ik kan me goed voorstellen dat je je niet altijd nep wilt voelen
Eindelijk iemand die er met wat inlevingsvermogen tegenaan kijkt.![]()
melody7 schreef:Dusja ik vind wat inlevingsvermogen daar wel op zijn plaats en als het aan mij ligt zou zo iets ook gewoon vergoed worden. (maar natuurlijk wel met een traject waarin veel gepraat wordt zodat degene er 100% zeker over is zoals hier in Nederland wordt gedaan)