Transseksueel wil weer man zijn......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:51

Ik vind zijn argumenten nou niet heel sterk, want hoezo moet je iedere dag make-up en hakken dragen wanneer je een vrouw bent? :')

Denk dat het handiger is als hij met hulp eerst zijn psychische problemen oplost voor een beslissing te maken... voor hij straks weeeer terug wil.

xRaisin

Re: Transseksueel wil weer man zijn......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:16

'Het is vermoeiend om constant mijn make-up te verzorgen en hoge hakken te dragen; ik voel me niet als een echte vrouw.'

Want een 'echte vrouw' wordt wel elke ochtend met make-up op en hoge hakken aan wakker zeker. :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:22

En sinds wanneer MOET een vrouw make-up en hoge hakken dragen? >;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:24

Deze persoon zal waarschijnlijk ongelukkig zijn/blijven ongeacht zijn/haar uiterlijke verschijning. En jojo-en gaat dan ook niet helpen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:28

Ik vind het eerlijk gezegd gewoon de media opzoeken.. Iets van constant in de belangstelling staan..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:32

Dit is de rede waarom sommige neurologen en psychiaters er voor pleiten om voor een gewenste geslachtsverandering iemand eerst een periode op anti-psychotica te zetten.

In +/- 25% gevallen blijken dan transseksuele gevoelens te verdwijnen.

Lijkt mij de moeite waard om te proberen voor dat men hakkie, takkie,....nou je kent het wel....

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:34

Hij zal vast niet de enige zijn na die docu van Extreem laatst :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:34

xRaisin schreef:
'Het is vermoeiend om constant mijn make-up te verzorgen en hoge hakken te dragen; ik voel me niet als een echte vrouw.'

Want een 'echte vrouw' wordt wel elke ochtend met make-up op en hoge hakken aan wakker zeker. :+

Ik denk dat ik ook maar man ga worden, want ik draag geen make-up of hakken. :')
En die kosten wil ik ook niet betalen! :n :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:36

Sjemig , dit is niet normaal ...
Laat hem maar lekker een haar blijven nu.
Make up heeft ook niet elke vrouw dagelijks op ...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:42

Ik draag ook zelden make up of hoge hakken. Ben ik nu geen echte vrouw?

Kan natuurlijk ook zijn dat meneer/mevrouw met die make up mannelijke trekjes in het gezicht moet camoufleren, en met die hakken vallen misschien de grote mannenvoeten minder door de mand als "mannelijk" ...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:43

Ik vind het sneu, je zult maar zo erg met jezelf zitten..
Nichtje (nu neefje) van mij is ook transgender en zo vanaf een laptop is het makkelijk oordelen maar voor die mensen is het echt super zwaar.. En dan ben je eindelijk waar je voor gevochten hebt en dan voelt het toch niet goed..

En dan kijk ik juist vooral naar dit stukje:
'Ik heb altijd een vrouw willen zijn, maar geen enkele operatie kan me het lichaam geven van een echte vrouw. Ik heb het gevoel in een leugen te leven'
Ik kan me goed voorstellen dat je je niet altijd nep wilt voelen :n

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:49

melody7 schreef:
Nichtje (nu neefje) van mij is ook transgender en zo vanaf een laptop is het makkelijk oordelen maar voor die mensen is het echt super zwaar.. En dan ben je eindelijk waar je voor gevochten hebt en dan voelt het toch niet goed..

Het is ook triest, je gaat door hele vervelende behandelingen en maakt hormoonschommelingen door die echt niet niks zijn en je mag hopen dat ze je stembanden ook goed voor elkaar krijgen (ik kende iemand, een zeer begaafde kunstenares, waarbij het met de stembanden fout ging, die persoon liep tientallen jaren rond als keurige dame, maar met een zware lage stem...).
Mensen vergeten wel eens dat het iédereen kan overkomen een kind te krijgen dat zich niet thuis voelt in het lichaam dat het heeft gekregen. En dan maar toezien hoe je kind doodongelukkig is, en getreiterd wordt op school.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:05

Tjonge, zit die even met zichzelf in de knoop zeg. Die gaat het nooit vinden.

Wat mij betreft mag ze weer terug naar man hoor. Maar dan wel zelf betalen. Het blijft geen feest....

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:09

Zoolgangster, zoiets is echt vreselijk sneu ja.. Mijn neefje werd er ook zo erg mee gepest dat hij nu op een andere school zit waar ze het geheim houden..

Wat mij betreft mag zoiets wel vergoed worden, als je een psychische ziekte hebt of wat dan ook krijg je toch ook vergoedingen voor medicijnen bijvoorbeeld (in de meeste gevallen geloof ik?) dus waarom bij zoiets niet, ookal is het een tweede keer..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:13

Kijk, een keer een geslachtsverandering die betaald wordt, prima, ben ik voor. Het is al moeilijk genoeg als je ongelukkig bent met het lijf waarin je geboren bent.

Maar de 2de keer moet jezelf betalen. Denk dat een operatie niks veranderd, deze meneer heeft psychologische hulp nodig.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:27

Lous schreef:
En sinds wanneer MOET een vrouw make-up en hoge hakken dragen? >;)

Ik denk dat hij er blijkbaar toch nog steeds uitziet als een man/zich diep van binnen toch niet 100% vrouw voelt.

Waarschijnlijk heeft hij een beetje te makkelijk gedacht over een geslachtsverandering.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:29

puppy1128 schreef:
xRaisin schreef:

Ik denk dat ik ook maar man ga worden, want ik draag geen make-up of hakken. :')
En die kosten wil ik ook niet betalen! :n :')

De 1e keer is gratis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:02

melody7 schreef:

'Ik heb altijd een vrouw willen zijn, maar geen enkele operatie kan me het lichaam geven van een echte vrouw. Ik heb het gevoel in een leugen te leven'

Eindelijk iemand die er met wat inlevingsvermogen tegenaan kijkt. _/-\o_

Ik heb transgenders gekend die de overstap niet wilden maken, omdat ze met hun 1.90 meter, schoenmaat 45, brede schouders en forse ademsappel bang waren om voor "freak" aangezien te worden in plaats van voor vrouw. Een leven lang hormonen / hormoonremmers slikken, met alle risico's van dien, is ook geen pretje. Je kunt er bijvoorbeeld trombose van krijgen, of een longembolie. Plus vermoeidheid en zwakke spieren.

Ik kan wel zeggen dat hij/zij niet moet zeuren, maar ik heb makkelijk praten. Ik hoef goddank geen nare pillen en hormoonpleisters te slikken om er als vrouw uit te zien. Ik sta 's morgens op en ik ben gewoon vrouw. Al mijn hele leven lang. Ik hoef geen make up, hakken of jurkjes te dragen om te benadrukken dat ik vrouw ben. Dat ziet men zo ook wel. Zelfs met kort haar en een overall aan ben ik nog onmiskenbaar een vrouw.

Dus ja, ik kan me voorstellen dat het geen pretje is allemaal en dat het na een geslachtsaanpassing behoorlijk tegenvalt. En dat de moed dan uiteindelijk iemand in de schoenen zinkt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 16:07

Daarom heb ik ook dit topic geopent, om maar niet klakkeloos een mening te geven. Ik vind het ook erg sneu voor haar, maar ik denk niet dat een tweede operatie alles gaat oplossen. Ik denk dat ze ook veel hulp hierbij nodig heeft, om daarna te bepalen hoe en wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:22

eclair98 schreef:
Daarom heb ik ook dit topic geopent, om maar niet klakkeloos een mening te geven. Ik vind het ook erg sneu voor haar, maar ik denk niet dat een tweede operatie alles gaat oplossen. Ik denk dat ze ook veel hulp hierbij nodig heeft, om daarna te bepalen hoe en wat.

+:)+
Ben ik het helemaal mee eens.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:04

Ik heb al eerste (of als een van de eersten) gereageerd en dat was van mijn kant uit ook niet bedoelt als geen meeleven / iemand de grond in trappen.

Ik heb het van dichtbij meegemaakt en ik weet wat het is om in een 'verkeerd' lijf geboren te worden.

Neemt niet weg dat ik tegen weer een geslachtsverandering ben. Ik ben namelijk van mening dat daarmee haar/ zijn probleem niet opgelost is. Ze heeft hulp nodig en niet zo'n klein beetje ook.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:08

Is cosmetisch dus wordt niet vergoed lijkt mij?? Ik ben niet tegen geslachtsverandering, maar deze denkt er wel heel makkelijk over zeg. Wat was zijn reden om vrouw te worden? "ik wil ook gratis drankjes"?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:09

Vjestagirl schreef:
eclair98 schreef:
Vjestagirl: hoe bedoel je met ''aandoening'', zo tussen haakjes? Dat ik het wel goed begrijp :P

Omdat ik denk dat transseksualiteit geen ziekte is, het is niet iets wat je kunt genezen. Terwijl een depressie wel een aandoening is die geneesbaar is.

Een depressie is niet per definitie geneesbaar. Soms kan een depressie een gevolg op lange termijn zijn van bijvoorbeeld een hersenontsteking in jonge jaren. Het is dan niet te genezen, echter wel te ondersteunen door medicatie. Mensen die hier mee te maken hebben, zullen vaak de rest van hun leven deze medicatie in moeten nemen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:08

safina schreef:
melody7 schreef:

Eindelijk iemand die er met wat inlevingsvermogen tegenaan kijkt. _/-\o_

Ik snap er op mijn beurt dus weer niks van dat mensen hier lacherig over kunnen doen.. Net alsof diegene ervoor kiest, vergelijk het met ziek zijn.. Daar vraag je ook niet om. En daarmee bedoel ik niet dat ik het als een ziekte zie, absoluut niet.

Ik denk ook echt dat ze een psycholoog nodig heeft, maar vrijwel alle transgenders zullen dat nodig hebben denk ik. Zoiets kun je alleen niet händelen lijkt mij als je bekijkt dat gewoon mensen om wat puisten al onzeker worden hoe denk je dan dat het is als je je een meisje voelt terwijl je er als een jongen uit ziet? dat heeft impact, en ik kan me goed voorstellen dat het dan erg tegen valt als je eenmaal een 'vrouw' bent want je wordt het nooit 100%..

Dusja ik vind wat inlevingsvermogen daar wel op zijn plaats en als het aan mij ligt zou zo iets ook gewoon vergoed worden. (maar natuurlijk wel met een traject waarin veel gepraat wordt zodat degene er 100% zeker over is zoals hier in Nederland wordt gedaan)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:15

melody7 schreef:
Dusja ik vind wat inlevingsvermogen daar wel op zijn plaats en als het aan mij ligt zou zo iets ook gewoon vergoed worden. (maar natuurlijk wel met een traject waarin veel gepraat wordt zodat degene er 100% zeker over is zoals hier in Nederland wordt gedaan)

Nee, dat vind ik niet. Ik heb een huidziekte in mijn gezicht en die medicijnen/behandelingen worden ook niet vergoed. Dus ik zou het dan wel oneerlijk vinden dat dit gewoon op kosten vd verzekering kan.