'Kinderen in de hoek zetten is mishandeling'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:30

Nou hier mogen ze ook even tot hunzelf komen in de gang op de trap, wordt wel gezegd waarom en nadien ook gevraagd of ze ook weten waarom ze er heen moesten, resultaat is dat ze nu heel snel tot bedaren komen en zelf al hun excuus aanbieden.
Wordt beëindigd met een knuffel en kus en een ik hou van jou wederzijds en dan komt er ook vaak nog een" mama je bent lief" achteraan :')

Mijn net 4 jarige kan enorm boos/ gefrustreerd raken als hij iets een keer niet mag wat hij dan toch echt echt ECHT wel wil, probeer eerst uit te leggen waarom niet, maar op een gegeven moment is nee gewoon nee en dan heeft hij echt even een time out op de gang nodig.

Ik kreeg vroeger gewoon een nee en heb ook wel een draai om mijn oren gehad of de bekende schop onder mijn hol, vond dat echt verschrikkelijk maar ben er ook niet minder van geworden, had het soms ook gewoon verdiend :Y)
Maar vermijd dit zelf liever bij mijn eigen kinderen.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:31

Vind t ook nogal overdreven inderdaad! Ik werk op een kinderdagverblijf en ook daar worden kindjes wel eens even apart gezet ( dan heb ik het over kids van 3 plus en niet langer dan 1 minuutje)! Dit altijd met de nodige uitleg en t goed maken, na dat t kind bijv een ander kind geduwd of aan de haren trekt. Werkt prima moet ik zeggen. Ik merk dat ouders van tegenwoordig steeds softer worden en vooral vriendjes willen zijn met hun kind...je zou eens nee moeten zeggen en je kind wordt boos! Daar zijn ouders soms bang voor. Ik moet zeggen dat ik de kindjes er zo uit pik, waarvan de ouders thuis niks te zeggen hebben. Deze kids zijn vaker brutaal en hebben meer moeite met gezag en regeltjes! Kinderen hebben regelmaat en structuur nodig.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:34

testes76 schreef:
Vind t ook nogal overdreven inderdaad! Ik werk op een kinderdagverblijf en ook daar worden kindjes wel eens even apart gezet ( dan heb ik het over kids van 3 plus en niet langer dan 1 minuutje)! Dit altijd met de nodige uitleg en t goed maken, na dat t kind bijv een ander kind geduwd of aan de haren trekt. Werkt prima moet ik zeggen. Ik merk dat ouders van tegenwoordig steeds softer worden en vooral vriendjes willen zijn met hun kind...je zou eens nee moeten zeggen en je kind wordt boos! Daar zijn ouders soms bang voor. Ik moet zeggen dat ik de kindjes er zo uit pik, waarvan de ouders thuis niks te zeggen hebben. Deze kids zijn vaker brutaal en hebben meer moeite met gezag en regeltjes! Kinderen hebben regelmaat en structuur nodig.

Je neemt me de woorden uit de mond. Dit is exact hetgeen wat ik bedoel. Alles is 'zielig' en men wil het kind een goede jeugd geven. Maar als je alles geeft wat je kind wenst, dan durf ik straks niet meer vooruit te blikken op de volgende generatie :=

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:35

Pedagoog aan het woord hier :Y)
Ik ben juist wel een voorstander van het time out principe. Als het goed toegepast wordt zie ik er geen kwaad in. Uitleggen waarom het kind de time out krijgt en daarbij duidelijk maken dat niet het kind, maar het gedrag wordt afgekeurd.
En op tijd uit de hoek/ van het krukje of whatever halen :j

In mijn werk pas ik het zelf ook toe na een x aantal waarschuwingen.

Al die alternatieve opvoedmanieren, ik heb er niet zoveel mee.

Mijati

Re: 'Kinderen in de hoek zetten is mishandeling'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:43

nog een ontaarde moeder meld zich, mijn kids gaan echt wel even in de time-out zone als ze zich misdragen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:45

romyloverrr schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik moest altijd op de trap zitten, trap en klap heb ik ook gehad, zonder eten naar bed ook, pollepel ook... :=
Ben het er niet mee eens hoor maar goed.

Haha ik ook.
Ik ben nadat ik vele genoept had zelfs met een riem aan de stoel vastgebonden.
En ik moest vastgebonden blijven tot ik mijn avondeten ophad (dat ik niet meer opkreeg door al het snoep)

Sorry ga jij daar om lachen . Ik schrik echt van de vele reacties hier. Kinderen kopiëren dus waarom negatief gedrag laten zien wat dus wel zou mogen alleen een kind mag dit weer niet.,,

En vastgebonden worden sorry maar ik word daar echt verdrietig van

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:45

Mijati schreef:
nog een ontaarde moeder meld zich, mijn kids gaan echt wel even in de time-out zone als ze zich misdragen.

Kinderbeul :') }:) lol

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:49

ik ben echt niet minder geworden van een schop onder me hol nu en dan. mijn zusje heeft zelf wel eens als doorgeslagen tiener een bitchslap gehad van mijn moeder, die herrinert ze zich prima en vind nu ze wat ouder is, helemaal terrecht, want zoals ze zelf zei, was ze een echt kreng.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:51

Ons zoontje heeft veel moeite met zijn eigen lichaam te beheersen en doet vaak onverwachtse dingen wat zich uit in negatief gedrag. Wij hebben verder gekeken en zijn bij een ergo geweest en hem bewuster gemakt van zijn lichaam en houding ik heb een hele anderen jongen die zich begrepen voelt en zich fijn voelt. Zonder negatief gedrag aan hem te tonen wan dat zou hij dubbel van ons kopieren.

Mensen zouden eens wat verder moeten kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:56

Ik was echt wel een braaf kind maar had ook wel een groot smoeltje af en toe hoor. Werd altijd op de trap gezet en dan viel ik gewoon in slaap. Ik moest niet 'vijf minuten op de trap' of zo, ik mocht eraf als ik wist wat ik had gedaan en dat mocht ik ook komen uitleggen. Verder moest ik sorry zeggen en werd er daarna tegen mij gezegd: ''We zijn nu niet meer boos op je en je hebt goed uitgelegd wat je verkeerd hebt gedaan''.

Ik heb een keer een mep gegeven omdat ik die zelf als eerste uitdeelde, wat mij wordt aangedaan mag ik terugdoen maar dat geldt ook voor papa en mama. Zodoende dus. Ik ben ook nog nooit meegesleurd aan mijn armen of weet ik het, woorden waren bij mij genoeg.

Als ik ging huilen in winkels was het ''Ze horen je bij de kassa nog niet hoor!'', dan is het al gauw niet grappig meer kan ik je vertellen :+

Mijn moeder is wel eens om een schap heen gaan lopen omdat ik niet mee wilde, ze was net de hoek om als ik het hoekje om kwam en ik was haar dus echt kwijt terwijl zij dondersgoed wist waar ik was. Nooit meer gedaan.

Als ik niet wilde eten dan at ik lekker niet, als ik daarna honger had dan had ik pech of mocht ik opeten wat ik had laten staan. Toen ik 'later' ouder was en ik 'lustte iets niet' dan mocht ik ook een boterham met kaas maken, maar echt niet dat ik dan nog een toetje kreeg hoor. (Tenzij ik het echt niet lustte maar dan eten wij het hier in huis niet, we wonen samen dus we beslissen samen.)

Verder kan ik me niet herinneren dat ik te laat thuis ben gekomen of iets... :n Wel een keer mijn internet afgepakt, of mijn laptop en telefoon.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:00

Twilight schreef:
ik ben echt niet minder geworden van een schop onder me hol nu en dan. mijn zusje heeft zelf wel eens als doorgeslagen tiener een bitchslap gehad van mijn moeder, die herrinert ze zich prima en vind nu ze wat ouder is, helemaal terrecht, want zoals ze zelf zei, was ze een echt kreng.

ik ook niet...en het is maar goed dat ik geen kinderen heb,aangezien je nu een kinderbeul bent als je een lel uitdeelt :7

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:01

Ik ben een ontaarde tante...

De 2 nichtjes van mijn vriend krijgen echt wel nee van hun moeder te horen... maar als ze die nee vervolgens braaf zonder gemopper aanvaarden krijgen ze als nog een ja :?

De 2 kinderen maken de dienst uit... bij hun in huis, maar ook bij hun opa en oma, waar mijn vriend en ik dus nog half wonen...

De eerste keer heb ik vol verbazing gekeken en geluisterd. De meiden vertellen gewoon wat ze willen en ze krijgen hun zin. Zeg je ga naar bed dan hoor je een nee en dan gaan ze niet... ben je tv aan het kijken pakken ze de afstandsbediening en zetten ze het op iets wat ze zelf willen kijken...
Ze hebben kinderstoelen maar jij als volwassenen moet daar op zitten want zij liggen!! Op de bank...

Na een paar logeerpartijtjes was ik het zat...
Ik zeg namelijk wel nee...
En als je niet luisterd kun je de gang op om over je zonde naar te denken... en daarna bespreken we waarom je op de gang zit...
Loop je weg van de plek in de gang waar ik je neer gezet hebt (zeker de oudste doet dat) blijf je 10 minuten langer zitten...
gillen en krijsen en huilen heeft geen zin... dat laat mij koud...

Gevolg... De oudste heeft mij maanden gehaat en behalve hatelijke opmerkingen kwam er niks fatsoenlijk uit haar mond... terwijl de jongste meteen helemaal weg van mij was...
Ik heb maanden lang strijd gehad met de oudste en op vakantie kwam het hoogtepunt van onze oorlog. Haar ouders gingen een middag weg en de oudste besloot de jongste te verzuipen in bad en daarna op te sluiten in de kast met de deur van de kast op slot en de deur van de kamer op slot.
Een simpele foei was niet afdoende en ik heb op de bank gezet terwijl haar zusje vrolijk mocht blijven spelen...

Uiteindelijk heeft alles effect gehad.
Mijn vriend is strenger voor ze. Opa en oma ook... en ze zijn een stuk liever voor Vriendlief en opa en oma geworden. Sterker nog.. bij mij zijn ze poeslief...
Ik heb nooit heen problemen meer met ze gehad.

Bij hun ouders gaat het nog steeds hetzelfde... De kinderen maken de dienst uit...

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:01

KellyDV schreef:
Straks zijn er nog meer psychopaten om dat ze niet aangepakt zijn vroeger +:)+
Ik heb vroeger een paar flinke trappen onder mijn kont gehad en ik blijf er bij, als ze dat niet hadden gedaan was ik een klote kind geweest :)

Inderdaad; ik heb het dan wel gevoelt. Mijn zusje daarin tegen dan weer niet want zij had autisme en daardoor was zij dus anders... Nou je ziet en merkt het verschil goed tussen haar en mij. Wat zij wel mag en ik niet op die leeftijd.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:04

reken der op dat ik mijn kinderen later opvoed zoals dat bij mij gedaan is. Schop onder je hol alsje het echt te bont hebt gemaakt. net zoals wat Doanique zei, mijn moeder riep in de supermarkt ook altijd 'Harder, Harder, kom op, dat kan beter' is idd de lol er snel af :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:14

Twilight schreef:
reken der op dat ik mijn kinderen later opvoed zoals dat bij mij gedaan is. Schop onder je hol alsje het echt te bont hebt gemaakt. net zoals wat Doanique zei, mijn moeder riep in de supermarkt ook altijd 'Harder, Harder, kom op, dat kan beter' is idd de lol er snel af :P

Absoluut...
En niemand is ooit slechter geworden van een tandenborstel met zeep...
Om je mond mee te spoelen als je weer eens rare taal uitsprak...

Als ik af en toe hoor met welke ziektes er gevloekt worden en wat voor een taal er uitgesproken wordt... dan vraag ik mij echt af waarom de eigenaren van de zeep fabrieken nog geen triljardair zijn geworden. ..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:23

Ik had af en toe alleen zijn en spelen echt nodig. Soms was ik van vermoeidheid en overprikkeltheid zo overstuur dat ik niet meer voor rede vatbaar was. Dan moest ik altijd even op m'n kamer spelen. Prima wat mij betreft, kwam helemaal tot rust. :)

Straffen voor slecht gedrag vind ik altijd nogal raar. Iedereen vertoont namelijk altijd gedrag wat op dat moment voor die persoon het beste is. Een kind kan nog niet goed overzien wat dat voor consequenties heeft. Om dat keihard af te straffen vind ik niet kunnen. Leer het kind liever gewenst gedrag aan.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:25

ik zat hier echt om te lachen in de bus vanmiddag.

Dat het aangetoond is in de hersenen dat het dezelfde gebieden stimuleert als mishandeling, betekend niet dat het hetzelfde EFFECT heeft op kinderen. Er is vast niet getest of negeren dezelfde uitwerking heeft in de hersenen als mishandelen. Dat staat nergens. en wat als negeren ook die uitwerking heeft, is dat dan ook mishandeling.

dit is het debat nature vs nurture.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:28

Ik vraag mij wel eens af of ouders bij zichzelf eens afvragen WAAROM hun kind zich misdraagt?
Vaak is het een tekort aan positieve aandacht wat dan "wangedrag" uitlokt. Als je als ouder je kind op tijd weet te remmen door hem/haar op andere gedachten te brengen is het hele afstraffen niet nodig.
Fatsoenlijke tekst en uitleg naar een kind is vele malen beter dan te verwachten dat een kind zich uit zichzelf goed gedraagt,kind kan zichzelf nou eenmaal niet opvoeden.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:34

RoyceMack schreef:
ik zat hier echt om te lachen in de bus vanmiddag.

Dat het aangetoond is in de hersenen dat het dezelfde gebieden stimuleert als mishandeling, betekend niet dat het hetzelfde EFFECT heeft op kinderen. Er is vast niet getest of negeren dezelfde uitwerking heeft in de hersenen als mishandelen. Dat staat nergens. en wat als negeren ook die uitwerking heeft, is dat dan ook mishandeling.

inderdaad, ik ga nu even uit eigen ervaring. Ik heb behoorlijk op mijn billen gehad (soms zelfs met de mattenklopper), ik was nu niet het meest voorbeeldige meisje en wist ook best dat iets niet mocht, dus ja, pak slaag was terecht. Daar heb ik echt geen trauma aan overgehouden.

Echter was ik enkele maanden geleden getuige van een mishandeling en dat heeft dus wel een traumatische indruk op mij gemaakt.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:48

jorika1986 schreef:
KellyDV schreef:
Straks zijn er nog meer psychopaten om dat ze niet aangepakt zijn vroeger +:)+
Ik heb vroeger een paar flinke trappen onder mijn kont gehad en ik blijf er bij, als ze dat niet hadden gedaan was ik een klote kind geweest :)

Nou nou nou.... Wat een taal gebruik :D waarschijnlijk toch niet voldoende trappen gehad :+

Noh :') Gewoon hoe het is _O-

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:52

funnyhorses schreef:
Ik vraag mij wel eens af of ouders bij zichzelf eens afvragen WAAROM hun kind zich misdraagt?
Vaak is het een tekort aan positieve aandacht wat dan "wangedrag" uitlokt. Als je als ouder je kind op tijd weet te remmen door hem/haar op andere gedachten te brengen is het hele afstraffen niet nodig.
Fatsoenlijke tekst en uitleg naar een kind is vele malen beter dan te verwachten dat een kind zich uit zichzelf goed gedraagt,kind kan zichzelf nou eenmaal niet opvoeden.

Ik spreek nu vooral uit eigen ervaring en wat ik zie bij de kids van mijn zus dus ik ben geen opvoedexpert. Echter worden de kinderen van mijn zus overladen met liefde en zijn het lieve kinderen. Maar ook lieve kinderen gaan grenzen opzoeken. Dit resulteert in een grote mond, slaan, bijten, ruzie zoeken, met dingen gooien. Ik zie mijn zus 9 van de 10 keer de kinderen dan apart nemen, ze even wat flinker vastpakken en op een zachte, haast poeslieve toon zeggen dat mama dat niet leuk vindt. En dan verbaasd zijn als kindlief het daarna vrolijk weer doet?! Mwaah nee dat komt omdat je tegen een kind niet kan praten alsof het een volwassen persoon is (ik heb het over 2 en 4).
Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn zus ook wel is echt flink boos kan worden en de kinderen dan ineens wel de grens snappen. Je hoeft niet negatief te zijn en alles tolereren zorgt er juist voor dat je kind denkt dat veels te veel mag. Immers hebben kinderen geen besef van decorum.

Wel zie ik dat mijn zus en haar partner de kinderen overal mee naartoe slepen omdat ze zelf niet veel willen missen van het leven. Zoveel indrukken werkt zo vermoeiend op zo'n ukkie. Dan heb je het verschil tussen een happy en vervelend kind echt zelf in de hand.

Mijn ouders waren streng maar lieten ons wel kind zijn. En allemaal waren wij relatief brave kinderen omdat de grenzen altijd meer dan duidelijk waren. En ja, soms dan heb je flink boze ouders als je het uit hebt zitten lokken. Niemand heeft er een trauma aan over gehouden en ik kan eerlijk zeggen dat mijn ouders super opvoeders zijn geweest.

Ik ben vele malen strenger dan mijn zus. Bij mij is nee ook echt nee en als je die grens overschrijdt dan ben ik ook echt even flink kwaad. Toch ben ik de lievelings tante en halen ze met alleen mij in de buurt geen gekke fratsen uit.

Wat ik wil zeggen eigenlijk ( :') ); er is een verschil tussen streng zijn en afstraffen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:06

Dus de kinderen krijgen op hun donder terwijl het bij de ouders ligt, lees;teveel indrukken etc.
Tja dan lok je het uit en een kind kan moeilijk emoties uiten en doet dit vaak met lichaamstaal.
Eerder signalen zijn niet gehoord kind word boos verdrietig en krijgt daarvoor op zijn donder ook nog.!!!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:07

ik ben zelf erg 'natuur' gericht.
ik kijk soms naar de natuur en verbaas mij erover wat wij onszelf als mens allemaal voorhouden om ons maar te onderscheiden..

als een dier de ouderlijke macht tergt, dan krijgt het 1 vriendelijke por 'ophouden'.. gaat het door dan is het een gerichte knauw 'klaar en wel direct'.. heb nog nooit een paard een veulen een poosje in de hoek zien zitten om daarna nose to nose te bespreken waarom het niet mag.. het mag gewoon niet..

dat wij onze kinderen uitleggen waarom iets niet kan en of mag, dat is logisch.. paarden hebben geen stopcontacten om veulenhoefjes in te proppen of auto's die door het weiland scheuren waarvoor ze eerst naar links dan naar rechts moeten kijken.

maar de natuur geeft het eigenlijk al duidelijk aan toch? een korte gerichte correctie is het meest effectie.. ik heb nooit helemaal gesnapt waarom een tik tegen de broek, of een draai om de oren als mishandeling wordt opgevat.. vinden we dat een moeder hond zijn pups mishandeld? of een moederpaard haar veulen? of een hengst die orde houd over zijn kudde? Ieder dier weet dat geduld een bepaalde grens hoort te hebben en dat het daarna 'gevoeld' moet worden.. Wij mensen kiezen ervoor om liever een time out te hanteren. daar kan ik nog inkomen.. maar ouwehoeren tot we erbij neervallen, dat is gewoon over the top en je krijgt er meestal hondsbrutale tieners van die over alles willen discuteren, niets willen aannemen en nog nooit geleerd hebben dat er altijd mensen met autoriteit over je zullen zijn.

ik vraag mij wel eens af hoe het kan dat wij zover afdrijven van natuurlijk gedrag. En waarom we niet wat vaker gewoon naar de natuur kijken wat 'werkt'.. blijkbaar willen we het als mens vooral altijd beter weten en anders doen, zodat we maar geen 'zoogdier' hoeven te zijn..

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:09

StalNollie schreef:
Dus de kinderen krijgen op hun donder terwijl het bij de ouders ligt, lees;teveel indrukken etc.
Tja dan lok je het uit en een kind kan moeilijk emoties uiten en doet dit vaak met lichaamstaal.
Eerder signalen zijn niet gehoord kind word boos verdrietig en krijgt daarvoor op zijn donder ook nog.!!!

Je leest nu wat je wilt lezen. Waar heb ik gezegd dat de kinderen overal mee naartoe slepen etc. aan de orde van de dag is?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 23:09

Als je zo gaat denken zullen we dan alle zieke zwakke mensen maar aan hun lot overlaten het is nu eenmaal de natuur. Mensen moeten juist stoppen om mens en dier te vergelijken