Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Reneee schreef:Ik zie écht het probleem niet van XTC. Die mensen zijn op feestjes juist hartstikke gezellig. Heb er echt geen moeite mee. Gebruik zelf niks trouwens.
Mensen die alcohol drinken zijn een stuk vervelender.
Ik heb de petitie getekend. Laat mensen lekker zelf bepalen wat ze doen. Die ene pil..
Iris82 schreef:Het gaat mij er niet om of het wel of niet mag. Het gaat om de zwaarte van de sanctie en de gebrekkige informatie die verstrekt wordt.
Xtc is geen gevaarlijke drugs.
Het geen wat het gevaarlijk maakt is hetzelfde als met alcohol: mensen die geen mate weten te houden.
Maaike_Melis schreef:XTC kan wel gevaarlijk zijn. Zeker als de stof niet geheel zuiver is. Je kunt er volledig 'out' van gaan en een heuse bad trip krijgen. Het kan zelfs schade aan je organen aanbrengen. Niet bepaald onschuldig.
Serendipity1 schreef:Maaike_Melis schreef:XTC kan wel gevaarlijk zijn. Zeker als de stof niet geheel zuiver is. Je kunt er volledig 'out' van gaan en een heuse bad trip krijgen. Het kan zelfs schade aan je organen aanbrengen. Niet bepaald onschuldig.
daar waar jij het over hebt is dan ook niet XTC in de vorm die nu besproken wordt. Mensen die XTC nemen, kiezen uiteraard niet voor verkeerde pillen.
Maaike_Melis schreef:Deze discussie gaat ook niet om het feit wat beter is, alcohol of drugs of wie er gezelliger zijn.
Het gaat om het feit dat drugs zo aannemelijker lijkt voor mensen. Het heeft geen gevolg voor je VOG niet voor je toekomstige baan dus dan kan zo'n pilletje niet veel kwaad.
Maaike_Melis schreef:Serendipity1 schreef:
daar waar jij het over hebt is dan ook niet XTC in de vorm die nu besproken wordt. Mensen die XTC nemen, kiezen uiteraard niet voor verkeerde pillen.
Pillen die je koopt op festivals worden lang niet altijd getest dus er is een kans dat je geen zuivere pil hebt.
M_D_H schreef:En hoe weten die mensen die xtc nemen dan dat het een verkeerd pilletje is?
Dat zie je namelijk niet.
In mijn vrienden kring zitten en zaten een paar serieuze drugsgebruikers en dat bleef niet bij een keertje in de maand...
Dát waren doorgewinterde gebruikers die wel degelijk een keertje een slecht pilletje gehad hebben.
Nayomie schreef:_Reneee schreef:Ik zie écht het probleem niet van XTC. Die mensen zijn op feestjes juist hartstikke gezellig. Heb er echt geen moeite mee. Gebruik zelf niks trouwens.
Mensen die alcohol drinken zijn een stuk vervelender.
Ik heb de petitie getekend. Laat mensen lekker zelf bepalen wat ze doen. Die ene pil..
XTC is een gevaarlijke soort van drugs.
Maaike_Melis schreef:@desi92 waarom is alcohol dan niet verboden en xtc toegestaan? Er wordt overigens vaak gezegd dat alcohol een harddrug is. In zekere zin is dit zo. Bij langdurig, hevig gebruik heeft dit dezelfde effecten als harddrugs. Echter is alcohol niet opgenomen in de Opiumwet en dus geen harddrug.
desi92 schreef:Maaike_Melis schreef:@desi92 waarom is alcohol dan niet verboden en xtc toegestaan? Er wordt overigens vaak gezegd dat alcohol een harddrug is. In zekere zin is dit zo. Bij langdurig, hevig gebruik heeft dit dezelfde effecten als harddrugs. Echter is alcohol niet opgenomen in de Opiumwet en dus geen harddrug.
Omdat alcohol veel meer gedoogd en 'normaal' in onze ogen is. Waarom de regering dit dan wel heeft gelegaliseerd weet ik niet precies.
Mocht je dit willen weten kan ik het voor je navragen morgen en via pb sturen;)