Spuiten en slikken: 1 pil te veel maakt geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pillen op zak hebben voor eigen gebruik moet geen gevaar vormen voor je VOG. Ik zou de petitie

Wel tekenen
111 (46%)
Niet tekenen
127 (53%)

Totaal aantal stemmen: 238

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:07

Ik zie écht het probleem niet van XTC. Die mensen zijn op feestjes juist hartstikke gezellig. Heb er echt geen moeite mee. Gebruik zelf niks trouwens.

Mensen die alcohol drinken zijn een stuk vervelender.

Ik heb de petitie getekend. Laat mensen lekker zelf bepalen wat ze doen. Die ene pil..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:08

_Reneee schreef:
Ik zie écht het probleem niet van XTC. Die mensen zijn op feestjes juist hartstikke gezellig. Heb er echt geen moeite mee. Gebruik zelf niks trouwens.

Ik heb de petitie getekend. Laat mensen lekker zelf bepalen wat ze doen. Die ene pil..

XTC is een gevaarlijke soort van drugs.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:10

Het gaat mij er niet om of het wel of niet mag. Het gaat om de zwaarte van de sanctie en de gebrekkige informatie die verstrekt wordt.

Xtc is geen gevaarlijke drugs.
Het geen wat het gevaarlijk maakt is hetzelfde als met alcohol: mensen die geen mate weten te houden.

Buffelduke

Re: Spuiten en slikken: 1 pil te veel maakt geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:11

XTC kan wel gevaarlijk zijn. Zeker als de stof niet geheel zuiver is. Je kunt er volledig 'out' van gaan en een heuse bad trip krijgen. Het kan zelfs schade aan je organen aanbrengen. Niet bepaald onschuldig.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:12

Iris82 schreef:
Het gaat mij er niet om of het wel of niet mag. Het gaat om de zwaarte van de sanctie en de gebrekkige informatie die verstrekt wordt.

Xtc is geen gevaarlijke drugs.
Het geen wat het gevaarlijk maakt is hetzelfde als met alcohol: mensen die geen mate weten te houden.

Volgens mij is het algemeen bekend dat van softdrugs een bepaald aantal mg dat je op zak mag hebben en harddrugs helemaal niet.
En volgens mij mag je ook niet in het openbaar dronken zijn, dus volgens mij ligt dat wel aardig op één lijn.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:14

Deze discussie gaat ook niet om het feit wat beter is, alcohol of drugs of wie er gezelliger zijn.

Het gaat om het feit dat drugs zo aannemelijker lijkt voor mensen. Het heeft geen gevolg voor je VOG niet voor je toekomstige baan dus dan kan zo'n pilletje niet veel kwaad.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:15

Maaike_Melis schreef:
XTC kan wel gevaarlijk zijn. Zeker als de stof niet geheel zuiver is. Je kunt er volledig 'out' van gaan en een heuse bad trip krijgen. Het kan zelfs schade aan je organen aanbrengen. Niet bepaald onschuldig.

daar waar jij het over hebt is dan ook niet XTC in de vorm die nu besproken wordt. Mensen die XTC nemen, kiezen uiteraard niet voor verkeerde pillen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:17

Niet tekenen. Waarom iets slechts wat nu nog illegaal is aanmoedigen? Help liever mensen ervan af!

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:17

Serendipity1 schreef:
Maaike_Melis schreef:

daar waar jij het over hebt is dan ook niet XTC in de vorm die nu besproken wordt. Mensen die XTC nemen, kiezen uiteraard niet voor verkeerde pillen.

Pillen die je koopt op festivals worden lang niet altijd getest dus er is een kans dat je geen zuivere pil hebt.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:17

Maaike_Melis schreef:
Deze discussie gaat ook niet om het feit wat beter is, alcohol of drugs of wie er gezelliger zijn.

Het gaat om het feit dat drugs zo aannemelijker lijkt voor mensen. Het heeft geen gevolg voor je VOG niet voor je toekomstige baan dus dan kan zo'n pilletje niet veel kwaad.

Ik denk niet dat iemand zijn eerste overweging bij het al dan niet nemen van drugs gaat over een VOG... Ik denk dat dat in geen mate beinvloed of iemand wel of niet neemt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:18

En hoe weten die mensen die xtc nemen dan dat het een verkeerd pilletje is?
Dat zie je namelijk niet.

In mijn vrienden kring zitten en zaten een paar serieuze drugsgebruikers en dat bleef niet bij een keertje in de maand...
Dát waren doorgewinterde gebruikers die wel degelijk een keertje een slecht pilletje gehad hebben.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:20

Maaike_Melis schreef:
Serendipity1 schreef:

Pillen die je koopt op festivals worden lang niet altijd getest dus er is een kans dat je geen zuivere pil hebt.

Klopt, maar dan gaat deze discussie niet echt meer op. pillen kopen of festival = voor direct gebruik. Pakkans is dan aardig klein.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:21

M_D_H schreef:
En hoe weten die mensen die xtc nemen dan dat het een verkeerd pilletje is?
Dat zie je namelijk niet.

In mijn vrienden kring zitten en zaten een paar serieuze drugsgebruikers en dat bleef niet bij een keertje in de maand...
Dát waren doorgewinterde gebruikers die wel degelijk een keertje een slecht pilletje gehad hebben.

aan wie stel je deze vraag? :D

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:23

Ik denk dat die aan jou gesteld is Serendipity1 :D

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:24

Serendipity1 schreef:
Klopt, maar dan gaat deze discussie niet echt meer op. pillen kopen of festival = voor direct gebruik. Pakkans is dan aardig klein.

Daar gaat de petitie niet over. Het gaat over het feit dat je opgepakt wordt met meer pillen dan is toegestaan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:24

Aan jou...
Jij zegt dat mensen die xtc nemen niet voor verkeerde pillen kiezen...
Ze kunnen niet zien of de pil goed of slecht is dus kunnen ze wel degelijk voor verkeerde pillen kiezen.

Drugs gebruik is altijd schadelijk voor het lichaam, net als alcohol.
Net als dat je niet openbaar drinker mag zijn mag je dus ook biet met harddrugs op straat lopen...
Simpel toch? Waarom zou je dat veranderen? Iedereen weet dat het niet mag als je het dan wel doet is het je eigen keuze...

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:25

Nayomie schreef:
_Reneee schreef:

XTC is een gevaarlijke soort van drugs.

Minder gevaarlijk dan alcohol. Ik zal morgen dd een quote zoeken uit een boek dat wij moeten lezen hierover. Alles over de effecten, risicos en gevolgen
Er van uitgaande dat je xtc hebt die gestest is en er geen andere rotzooi in wordt gestopt zoals bij veel xtc pillen gebeurd
Laatst bijgewerkt door desi92 op 30-09-14 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:26

Even voor de goede orde: ik wil drugsgebruik absoluut niet bagatelliseren. Maar ik vind wel dat bij gebruikershoeveelheden een eventuele VOG niet in gevaar zou moeten komen. En dat is waar de petitie om draait. Niet of drugs wel of niet zouden moeten kunnen.

@Nayomie:

Enkel op de camping op Lowlands (en dus niet op het terrein) wordt 5 gram wiet pp gedoogd. Op het terrein mag je, net als bij ALLE andere festivals 0.0 gram wiet op zak hebben.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:27

@desi92 waarom is ipv van xtc alcohol dan niet verboden en xtc toegestaan? Er wordt overigens vaak gezegd dat alcohol een harddrug is. In zekere zin is dit zo. Bij langdurig, hevig gebruik heeft dit dezelfde effecten als harddrugs. Echter is alcohol niet opgenomen in de Opiumwet en dus geen harddrug.
Laatst bijgewerkt door Buffelduke op 30-09-14 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:28

Omdat alcohol algemeen geaccepteerd is omdat het al eeuwenlang gebruikt wordt.
Maar dat is een totaal andere discussie. Daar draait het hier niet om.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:28

Tja, vind het wat naïef. Zoals al aangegeven in het topic nemen festivalgangers met een pil op zak willens en wetens het risico betrapt te worden en een sanctie te krijgen. Op festivals wordt dit ook altijd duidelijk aangegeven!
Ook is het volgens mij algemeen bekend dat een strafblad problematisch kan zijn bij een baan. Overigens zal dit niet zorgen voor een strafblad voor de rest van je leven; het blijft geloof ik 5 jaar staan. En wat ook al is gezegd, soms kan je gewoon een VOG krijgen omdat de strafbare feiten niet relevant zijn voor je werk.
Je kunt gewoon een advocaat krijgen alleen kiezen mensen voor de snelle optie, dat je een veroordeling krijgt en weer door kan feesten. Je doet dus bewust afstand van je rechten en ik meen dat dit ook in het proces verbaal staat dat je moet tekenen. Iedereen weet toch dat een veroordeling voor problemen kan zorgen?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:30

Ik gebruik zelf geen drugs en drink geen alcohol. Ik ben ook absoluut niet pro-drugs (grappig woord als apothekersassistent), maar ik zou wél de petitie tekenen.
En wel om het feit dat mijn inziens de hoogte van die consequentie niet klopt. Dat zou volgens mij anders kunnen, wat versoepelen.
En tja wat betreft beroepen en het gebruik van drugs: ik denk dat je niet wil weten wat artsenvoor zzichzelf voorschrijven en wat piloten doen op de feestjes die ze vieren als ze ergens een paar dagen verbijven. (En nu veralgemeniseer ik heel erg)

Ik heb trouwens niet alle reacties gelezen, ik wilde eerst mijn ei kwijt ;)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:30

Maaike_Melis schreef:
@desi92 waarom is alcohol dan niet verboden en xtc toegestaan? Er wordt overigens vaak gezegd dat alcohol een harddrug is. In zekere zin is dit zo. Bij langdurig, hevig gebruik heeft dit dezelfde effecten als harddrugs. Echter is alcohol niet opgenomen in de Opiumwet en dus geen harddrug.

Omdat alcohol veel meer gedoogd en 'normaal' in onze ogen is. Waarom de regering dit dan wel heeft gelegaliseerd weet ik niet precies.
Mocht je dit willen weten kan ik het voor je navragen morgen en via pb sturen;)

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:31

@moschino ik snap je punt maar ik snap niet helemaal aan welke kan je staat :') De wel of niet kant?

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 20:33

desi92 schreef:
Maaike_Melis schreef:
@desi92 waarom is alcohol dan niet verboden en xtc toegestaan? Er wordt overigens vaak gezegd dat alcohol een harddrug is. In zekere zin is dit zo. Bij langdurig, hevig gebruik heeft dit dezelfde effecten als harddrugs. Echter is alcohol niet opgenomen in de Opiumwet en dus geen harddrug.

Omdat alcohol veel meer gedoogd en 'normaal' in onze ogen is. Waarom de regering dit dan wel heeft gelegaliseerd weet ik niet precies.
Mocht je dit willen weten kan ik het voor je navragen morgen en via pb sturen;)

Ik weet het antwoord wel hoor, was meer een retorische vraag. Anyway dit is een beetje off topic :p