Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nayomie schreef:Weet je waarom er zoveel mensen sterven? Omdat de hygiene daar niet geweldig is en kans op besmetting stuk groter is. Mensen zijn onwetend, zie het aidsprobleem in Afrika.
Daarbij leven heel veel mensen daar niet gezond en zijn daarom zwak.
Wat hier allemaal gesuggereerd wordt, is in mijn ogen complete bangmakerij.
Resfeber schreef:Ebola kun je oplopen door het eten van besmet vlees, het aanraken van bloed van slachtoffers,
seks met een ebolapatiënt of door het gebruik van niet-steriele naalden.
Ik vraag me af, hoe kan je weten of je vlees besmet is met het Ebola virus?
Hoe zie je of een dier geïnfecteerd is?
rapido schreef:Het Ebola virus word oorspronkelijk gedragen door Vleermuizen in Afrika, deze besmet weer de Apen, Antilopen enz...
de mensen daar jagen en eten het vlees van deze Apen en Antilopen en zo raken zij besmet met het virus...
Ik heb het erg te doen met al die mensen daar, jong en oud die in de speciale hospitaals helemaal alleen, zonder familie verschrikkelijk ziek zijn en tenslotte sterven.
Cassidy schreef:Wat zijn eigenlijk de symptomen van Ebola?
Urielle schreef:Mijn schoonmoeder zei gisteren ook nog iets over een dochter van een vriendin die voor 14 dagen op bezoek wil bij een vriendin die in ebolagebied woont. Zo egoïstisch vind ik dat, sleep lekker vrijwel doelbewust het virus mee rond joh. Zoiets kan toch wel een jaar opgeschort? Vanwege dit soort onverantwoorde acties mogen ze van mij vluchten blokkeren. Je moet mensen gewoon tegen zichzelf beschermen.
Urielle schreef:http://m.gva.be/cnt/dmf20141014_0132109 ... huis-klina
Getver, dat is zo'n 5 kilometer verderop.
Mijn schoonmoeder zei gisteren ook nog iets over een dochter van een vriendin die voor 14 dagen op bezoek wil bij een vriendin die in ebolagebied woont. Zo egoïstisch vind ik dat, sleep lekker vrijwel doelbewust het virus mee rond joh. Zoiets kan toch wel een jaar opgeschort? Vanwege dit soort onverantwoorde acties mogen ze van mij vluchten blokkeren. Je moet mensen gewoon tegen zichzelf beschermen.