RoyceMack schreef:Denk jij dat de tijden beter worden dan?
Dat er ooit echt worldpeace komt? vergeet het maar.
waarom vechten mensen? omdat ze andere dingen geloven.
Ik keek laatst naar een programma waarin een onderzoek werd gedaan.
Een kamer vol met acteurs en 1 echte persoon. Die waren daar die dag zogenaamd uitgenodigd voor het testen van producten.
de eerste keer klonk een bel en iedereen ging staan en weer zitten(de acteurs hadden dat voorbereidt, de echte persoon deed de rest na), om ste beurt ging er 1 acteur de kamer uit om zogenaamd dat product te testen, en elke keer klonk weer die bel. Iedereen ging keurig staan en weer zitten.
No questions asked.
Uiteindelijk, toen de laatste acteur werd weggeroepen en de echte persoon alleen overbleef in de kamer, klonk weer de bel. De echte persoon ging keurig staan en weer zitten. Er kwam een nieuwe acteur de kamer binnen die zogenaamd te laat was. De echte persoon legde uit dat hij moest gaan staan als er een bel klonk. en de acteur ging keurig staan en weer zitten. Kortom, de persoon had geleerd van een groep (onder groepsdruk) dat hij moest gaan staan bij het horen van een bel. Hij deed het zelfs toen hij alleen was en niemand hem controleerde en hij nergens bij hoefde te horen. En hij leerde zijn gedrag zelfs aan een ander.
Er werd nooit gevraagd waarom, of om verdere uitleg gevraagd.
Het werd gewoon overgenomen, en dat is precies de reden hoe geloven ontstaan en in stand worden gehouden.
Er worden verhalen verteld, niemand vraagt door, niemand vraagt zich dingen af, mensen nemen het aan en zijn bereidt er voor te doden en dood te gaan.
En dat maakt het zo ziekelijk.
Mensen moorden elkaar uit voor hun geloof. en waarom? niemand kan het ooit bewijzen wie er nu gelijk heeft. NOOIT!
Ik vind het heel erg jammer dat nederland niet gewoon net als zwitserland onpartijdig is in alles. Dus geen hulp verleent, geen geld stuurt, nergens een mening over heeft, geen mensen opvangt.
Gewoon onafhankelijk. Onpartijdig.
Opzich zou ik best een kind willen ooit, maar als ik zie in wat voor iets een kind dan op moet groeien, dan bedank ik daarvoor.
wat stitch eerder probeerde te zeggen: we zijn slaaf van de maatschappij