World war 3?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:10

corientjuhh schreef:
Ik rorp al 2 3 jaar dat er een 3e wereld oorlog komt en t gaat er steeds meer op lijken dat deze komt
Ik ben er idd ook wel bang voor hoe gaat t eruit zien.
Ik hoop dat t niet in nederland komt. Maar als nederland zich er ook mee gaat bemoeien ja dan hebben we er wel een kans op
We zullen t zien
Ik werd toendertijd voor gek verklaard dat ik dat zei maar we gaan de verkeerde kant op..

je bedoelt dat er oorlog komt op Nederlands grondgebied?
dat is niet persee hetzelfde als een derde wereldoorlog..

Als Nederland zich ergens mee bemoeit heeft dat weinig invloed op of er nu wel of niet een totale oorlog zal uitbreken.. het heeft alleen invloed op of wij hierin een partij zullen zijn

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:13

toch denk ik dat stitch wel een punt heeft. bij een beetje nadenken ziijn we als het ware "gehersenspoeld" door de media. maar dat we er echt NU inzitten vind ik wel een beetje negatief nagedacht.

En op corientjuhh
het U.K. en Schotland horen bij Europa. (ik kom even niet op de naam) maar we hebben afgesproken alle Europese landen te helpen in tijden van nood die in die unie zitten. Als U.K. en Schotland ruzie krijgen zal Nederland zich toch moet bemoeien. Als we dat niet willen moeten we onszelf onafhankelijk maken en dan zal het slecht gaan met de economie in tijden van oorlog of als we arm zouden worden

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:17

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:19

Shadow0 schreef:
Rob Wijnberg heeft er een stuk over geschreven: https://decorrespondent.nl/1763/Treurre ... 0-b3a556cd Er wordt veel aandacht besteed aan angst, maar... In de tussentijd denk ik dat we ons best moeten doen om ons niet gek te laten maken.

denk jij dat er een derde WO komt? ik denk dat het wel kan maar ik weet het natuurlijk niet zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:24

Ik vind de maatschappij van tegenwoordig gewoon hartstikke zielig. Iedereen denkt "macht" te hebben, maar vervolgens wordt vergeten dat de mens helemaal niet aangewezen is om macht te hebben.

Wat is dat nou precies.. macht? Dat je "belangrijker" bent dan anderen?

Als er nu een natuurramp gebeurt, maakt het die vloedgolf/orkaan/watdanook echt niet uit of je nou Obama bent, of "maar gewoon een burger". Macht is niet aan de mensheid toegewezen, dat is maar gewoon verzonnen.

Eens zal er een punt komen dat we allemaal uitsterven, of we elkaar nou uitmoorden of gewoonweg door hongersnood omdat er overbevolking is. Ik vind dat de wereldleiders zich diep moeten schamen, en voor één keertje even verder moeten kijken dan hun neus lang is.

Vero

Re: WORLD WAR 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:27

ergens stond dit:

(Novum/AP) - MOSKOU - De Russische premier Vladimir Poetin wil een Euraziatische unie oprichten die moet bestaan uit voormalige Sovjetlanden. Die unie zou een belangrijke internationale speler moeten worden. Dat zei Poetin dinsdag in de krant Izvestia.

voor ons is er niks te vrezen.

maar wat jij zegt resistance, heb je wel degelijk gelijk in. de 1 wilt nog meer macht hebben dan de ander. en dat gaat toch een keer fout.....

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:28

Dat is wat ik bedoel xfjord, ook jij wordt onderdrukt en dat heb je niet door, dat is juist wat de bedoeling is. Jouw het valse gevoel van vrijheid geven... maar ben je echt vrij? Belagelijke regeltjes, verplichting tot werken, onnodige rekeningen, vergiftigd voedsel, En manipuleren van de media, dit is slechts het topje van de berg.

alles wat je doet wordt tot in de extreme gecontroleerd, boetes worden uitgedeeld om het minste of geringste en we pikken het, extreme agressie van agenten en censuur op vrijheid van meningsuiting uiting.

We mogen onze kinderen niet opvoeden zoals we zelf willen, nee de regering heeft alles al vast gelegd, val je buiten de boot dan zal je dat flink te horen krijgen.
voordat je het weet staat jeugdzorg op de stoep, met alle gevolgen van dien, want kinderen beschermen doen ze niet, ze beschermen hun zelf om door te kunnen gaan met hun verwoestende praktijken.

Propaganda is de normaal omdat het niet gezien wordt, via alle soorten media.
zodra er word bewezen dat bijv apartaam slecht voor je is komt er een tegenhanger die zegt, nee hoor mensen dat is niet slecht voor je....jaaa lekker al die chemische troep die op lange en korte termijn ons bewustzijn en gezondheid aantast, zo zijn we nog makkelijker onder de duim te houden.
Je geeft je paard toch ook emmer vol met e nummers, en vreemde toevoegingen, waarom eet je het zelf dan wel? Waarom wordt er gezegd dat het geen kwaad kan?

Google eens op illuminati, tuurlijk zal niet alles wat geroepen wordt waar zijn, maar 1 +1 =2.... ga graven en zoeken en je zal zien dat niet alles is wat het lijkt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:29

Xfjord schreef:
denk jij dat er een derde WO komt? ik denk dat het wel kan maar ik weet het natuurlijk niet zeker

Ik denk dat we nog de keuze hebben en het niet onvermijdelijk is.

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:29

Resistance schreef:
Ik vind de maatschappij van tegenwoordig gewoon hartstikke zielig. Iedereen denkt "macht" te hebben, maar vervolgens wordt vergeten dat de mens helemaal niet aangewezen is om macht te hebben.

Wat is dat nou precies.. macht? Dat je "belangrijker" bent dan anderen?

Als er nu een natuurramp gebeurt, maakt het die vloedgolf/orkaan/watdanook echt niet uit of je nou Obama bent, of "maar gewoon een burger". Macht is niet aan de mensheid toegewezen, dat is maar gewoon verzonnen.

Eens zal er een punt komen dat we allemaal uitsterven, of we elkaar nou uitmoorden of gewoonweg door hongersnood omdat er overbevolking is. Ik vind dat de wereldleiders zich diep moeten schamen, en voor één keertje even verder moeten kijken dan hun neus lang is.

binnenkort ga ik waarschijnlijk een project doen over hoe mensen zichzelf zien. waar hun waardes liggen voor zichzelf en anderen. Hierbij ga ik een vergelijking maken met mensen uit een vriendenkring en hun omgeving. Hierbij zal het woord "macht" ook aanbod komen. "macht" is namelijk een groot woord.

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:32

Shadow0 schreef:
Xfjord schreef:

Ik denk dat we nog de keuze hebben en het niet onvermijdelijk is.

maar als we zo door gaan maken we allemaal de verkeerde keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:32

Macht is voor de mensheid helemaal niks. We doen alsof we één of andere toekomst hebben, maar die is er niet. In dit hele óngelofelijk grote universum zijn wij niets meer dan een beetje stof. Uiteindelijk bestaat alles wat wij zijn, maar uit drie dingen: Protonen, Neutronen en Elektronen.

We zijn niets meer dan stof, en we zijn te arrogant om dat niet in te zien. Daarom heb ik zo'n ongelofelijke hekel aan de mensheid.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:33

Resistance schreef:
Macht is voor de mensheid helemaal niks. We doen alsof we één of andere toekomst hebben, maar die is er niet. In dit hele óngelofelijk grote universum zijn wij niets meer dan een beetje stof. Uiteindelijk bestaat alles wat wij zijn, maar uit drie dingen: Protonen, Neutronen en Elektronen.

We zijn niets meer dan stof, en we zijn te arrogant om dat niet in te zien. Daarom heb ik zo'n ongelofelijke hekel aan de mensheid.

dus jij hebt hekel aan jezelf? :=

je hoeft helemaal niet te werken, maar als je dat niet doet heb je geen geld en kan je de rekeningen niet betalen en heb je dus na een tijd de deurwaarder voor de deur.....
e-nummers tja, het is toegestaan dus je gaat er vast niet dood aan. het is waarschijnlijk gewoon niet zo goed voor je. maar er zijn genoeg mensen die nog plofkip eten en die zeggen dat e-nummers slecht zijn. nou of een plofkip zo goed voor je is.... ik zeg niet dat jij dat doet ofzo want het is gewoon een voorbeeld

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:33

Resistance schreef:

je maakt er toch anders wel zelf deel van uit

xxStitchxx

Ik ben zeker niet negatief, wel realistisch.
Ik wil graag de waarheid weten, juist door struisvogelpolitiek kunnen ze hun gang gaan, want ach het is doemdenkerij.

Weet de waarheid en wie de echte vijand is. deel liefde, wees niet bang. Angst is een slechte raadgever.

Beter de harde waarheid dan een mooie leugen, kies aub niet voor de mooie leugen!

Anoniem

xxStitchxx schreef:
Dat is wat ik bedoel xfjord, ook jij wordt onderdrukt en dat heb je niet door, dat is juist wat de bedoeling is. Jouw het valse gevoel van vrijheid geven... maar ben je echt vrij? Belagelijke regeltjes, verplichting tot werken, onnodige rekeningen, vergiftigd voedsel, En manipuleren van de media, dit is slechts het topje van de berg.

Kom zeg, als we zo vergiftigd waren lagen we allemaal tussen zes plankies.

& of WWIII eraan komt? Ik denk het wel, maar hé, morgen moet ik naar school en ik kan mij beter druk maken om het huiswerk wat nog gedaan moet worden dan of er wel of niet een oorlog aan komt. Als het komt, dan houd je dat niet tegen door van te voren te voorspellen of er oorlog komt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:35

Denk jij dat de tijden beter worden dan?
Dat er ooit echt worldpeace komt? vergeet het maar.
waarom vechten mensen? omdat ze andere dingen geloven.
Ik keek laatst naar een programma waarin een onderzoek werd gedaan.

Een kamer vol met acteurs en 1 echte persoon. Die waren daar die dag zogenaamd uitgenodigd voor het testen van producten.
de eerste keer klonk een bel en iedereen ging staan en weer zitten(de acteurs hadden dat voorbereidt, de echte persoon deed de rest na), om ste beurt ging er 1 acteur de kamer uit om zogenaamd dat product te testen, en elke keer klonk weer die bel. Iedereen ging keurig staan en weer zitten.
No questions asked.
Uiteindelijk, toen de laatste acteur werd weggeroepen en de echte persoon alleen overbleef in de kamer, klonk weer de bel. De echte persoon ging keurig staan en weer zitten. Er kwam een nieuwe acteur de kamer binnen die zogenaamd te laat was. De echte persoon legde uit dat hij moest gaan staan als er een bel klonk. en de acteur ging keurig staan en weer zitten. Kortom, de persoon had geleerd van een groep (onder groepsdruk) dat hij moest gaan staan bij het horen van een bel. Hij deed het zelfs toen hij alleen was en niemand hem controleerde en hij nergens bij hoefde te horen. En hij leerde zijn gedrag zelfs aan een ander.
Er werd nooit gevraagd waarom, of om verdere uitleg gevraagd.
Het werd gewoon overgenomen, en dat is precies de reden hoe geloven ontstaan en in stand worden gehouden.
Er worden verhalen verteld, niemand vraagt door, niemand vraagt zich dingen af, mensen nemen het aan en zijn bereidt er voor te doden en dood te gaan.

En dat maakt het zo ziekelijk.
Mensen moorden elkaar uit voor hun geloof. en waarom? niemand kan het ooit bewijzen wie er nu gelijk heeft. NOOIT!

Ik vind het heel erg jammer dat nederland niet gewoon net als zwitserland onpartijdig is in alles. Dus geen hulp verleent, geen geld stuurt, nergens een mening over heeft, geen mensen opvangt.
Gewoon onafhankelijk. Onpartijdig.

Opzich zou ik best een kind willen ooit, maar als ik zie in wat voor iets een kind dan op moet groeien, dan bedank ik daarvoor.

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:35

DeniseBobby schreef:
xxStitchxx schreef:

Kom zeg, als we zo vergiftigd waren lagen we allemaal tussen zes plankies.

& of WWIII eraan komt? Ik denk het wel, maar hé, morgen moet ik naar school en ik kan mij beter druk maken om het huiswerk wat nog gedaan moet worden dan of er wel of niet een oorlog aan komt. Als het komt, dan houd je dat niet tegen door van te voren te voorspellen of er oorlog komt.

maar toch zijn er mensen die erbij stilstaan waar die hele maatschappij nu mee bezig is. je kunt je er op voorbereiden dan zullen de dingen niet meteen een grote klap zijn.
maar ik snap wel je punt

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:36

je hoeft helemaal niet te werken, maar als je dat niet doet heb je geen geld en kan je de rekeningen niet betalen en heb je dus na een tijd de deurwaarder voor de deur.....
e-nummers tja, het is toegestaan dus je gaat er vast niet dood aan. het is waarschijnlijk gewoon niet zo goed voor je. maar er zijn genoeg mensen die nog plofkip eten en die zeggen dat e-nummers slecht zijn. nou of een plofkip zo goed voor je is.... ik zeg niet dat jij dat doet ofzo want het is gewoon een voorbeeld[/quote]

dit bedoel ik dus, ach zal vast niet slecht zijn....dus wel maar mensen willen het niet weten of inzien, opdelen manier kunnen ze als een sluipmoordenaar te werk gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:37

De hele mensheid is misschien een groot woord, maar ik heb een hekel aan iedereen die denkt dat ze ook maar één haar beter zijn dan anderen. Dan wie dan ook. Het gaat allemaal om competitie, een competitie die draait om macht. We hebben dat spelletje nu al ongelofelijk lang gespeeld, en het draait keer op keer uit op hetzelfde: Ontevreden wereldlijders die alleen maar meer macht willen.

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:38

RoyceMack schreef:
Denk jij dat de tijden beter worden dan?
Dat er ooit echt worldpeace komt? vergeet het maar.
waarom vechten mensen? omdat ze andere dingen geloven.
Ik keek laatst naar een programma waarin een onderzoek werd gedaan.

Een kamer vol met acteurs en 1 echte persoon. Die waren daar die dag zogenaamd uitgenodigd voor het testen van producten.
de eerste keer klonk een bel en iedereen ging staan en weer zitten(de acteurs hadden dat voorbereidt, de echte persoon deed de rest na), om ste beurt ging er 1 acteur de kamer uit om zogenaamd dat product te testen, en elke keer klonk weer die bel. Iedereen ging keurig staan en weer zitten.
No questions asked.
Uiteindelijk, toen de laatste acteur werd weggeroepen en de echte persoon alleen overbleef in de kamer, klonk weer de bel. De echte persoon ging keurig staan en weer zitten. Er kwam een nieuwe acteur de kamer binnen die zogenaamd te laat was. De echte persoon legde uit dat hij moest gaan staan als er een bel klonk. en de acteur ging keurig staan en weer zitten. Kortom, de persoon had geleerd van een groep (onder groepsdruk) dat hij moest gaan staan bij het horen van een bel. Hij deed het zelfs toen hij alleen was en niemand hem controleerde en hij nergens bij hoefde te horen. En hij leerde zijn gedrag zelfs aan een ander.
Er werd nooit gevraagd waarom, of om verdere uitleg gevraagd.
Het werd gewoon overgenomen, en dat is precies de reden hoe geloven ontstaan en in stand worden gehouden.
Er worden verhalen verteld, niemand vraagt door, niemand vraagt zich dingen af, mensen nemen het aan en zijn bereidt er voor te doden en dood te gaan.

En dat maakt het zo ziekelijk.
Mensen moorden elkaar uit voor hun geloof. en waarom? niemand kan het ooit bewijzen wie er nu gelijk heeft. NOOIT!

Ik vind het heel erg jammer dat nederland niet gewoon net als zwitserland onpartijdig is in alles. Dus geen hulp verleent, geen geld stuurt, nergens een mening over heeft, geen mensen opvangt.
Gewoon onafhankelijk. Onpartijdig.

Opzich zou ik best een kind willen ooit, maar als ik zie in wat voor iets een kind dan op moet groeien, dan bedank ik daarvoor.

wat stitch eerder probeerde te zeggen: we zijn slaaf van de maatschappij

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:38

Resistance schreef:
De hele mensheid is misschien een groot woord, maar ik heb een hekel aan iedereen die denkt dat ze ook maar één haar beter zijn dan anderen. Dan wie dan ook. Het gaat allemaal om competitie, een competitie die draait om macht. We hebben dat spelletje nu al ongelofelijk lang gespeeld, en het draait keer op keer uit op hetzelfde: Ontevreden wereldlijders die alleen maar meer macht willen.

totdat het ergens fout gaat.......

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:39

RoyceMack, jij snapt het! Mooi uitgelegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:41

EvaLoveyouxx schreef:
maar toch zijn er mensen die erbij stilstaan waar die hele maatschappij nu mee bezig is. je kunt je er op voorbereiden dan zullen de dingen niet meteen een grote klap zijn.
maar ik snap wel je punt

Je voorbereiding komt echt niet ineens tot leven als de soldaten in je huis staan: "Oh maar zij mag niet vermoord worden, zij heeft zich voorbereidt!" :')
Ik, persoonlijk, denk dat je niet veel aan een voorbereiding hebt. Tenzij je in the middle of nowhere woont waar je je ook daadwerkelijk kan verschuilen. Hier in de grote stad zal je niet onopgemerkt blijven..

Edit; maar als het die mensen een beschermd gevoel geeft, moeten ze zich lekker blijven voorbereiden. Hun leven, hun keus :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:43

DeniseBobby schreef:
EvaLoveyouxx schreef:
maar ik snap wel je punt

Je voorbereiding komt echt niet ineens tot leven als de soldaten in je huis staan: "Oh maar zij mag niet vermoord worden, zij heeft zich voorbereidt!" :')
Ik, persoonlijk, denk dat je niet veel aan een voorbereiding hebt. Tenzij je in the middle of nowhere woont waar je je ook daadwerkelijk kan verschuilen. Hier in de grote stad zal je niet onopgemerkt blijven..

hmmm. dan ga ik me ook maar voorbereiden.... kogelvrijevesten, helmen, pistool.
nee! ik woon in een stad, kan lastig in de kruipruimte gaan zitten...
:P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:44

xxStitchxx schreef:
RoyceMack, jij snapt het! Mooi uitgelegd!

aub wat specifieker.. welke e nummers

want alle eetbare stoffen of ze nu natuurlijk zijn of chemisch hebben een e nummer toegewezen gekregen.
ook sapjes die je uit je berkenbast wringt en zo een natuurlijk drankje maakt..

ook je onbespoten biologische citroen die je zelf gekweekt hebt barstensvol e nummers.