Met zoetjes en cola light juist meer kans op diabetes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bootsiebob

Re: Met zoetjes en cola light juist meer kans op diabetes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:23

_O-

kimberley12

Re: Met zoetjes en cola light juist meer kans op diabetes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:55

Ik gebruik geen suiker meer in koffie en thee, en heb het daar heel moeilijk mee gehad, mijn lichaam moest gewoon afkicken van de suiker...kun je nagaan wat suiker met je lichaam doet....Bijna in alle producten zit al suiker...:(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:08

kimberley12 schreef:
Ik gebruik geen suiker meer in koffie en thee, en heb het daar heel moeilijk mee gehad, mijn lichaam moest gewoon afkicken van de suiker...kun je nagaan wat suiker met je lichaam doet....Bijna in alle producten zit al suiker...:(

Laat ik je dan maar uit een droom helpen....je lijf kan niet zonder suiker.
Wat een mens ook onder z'n neus doorschuift,...het wordt allemaal omgezet naar glucose.

Zaak is dingen te eten waardoor de glucose stofwisseling gelijkmatig verloopt.(volkorenbrood, groente, fruit,...nou je weet wel,..de healty stuff)

Eet je iets wat snel "op" is, een suikerklontje bijvoorbeeld, dan heb je snel weer honger en ben je geneigd om te veel calorieën in te nemen

Inderdaad wen je zelf aan om niet te veel zoete drankjes te drinken, nergens suiker aan toe te voegen, op je calorie inname te letten en voldoende lichaamsbeweging te hebben.

Maar suiker kan je niet vermijden want het lichaam maakt bij een gebrek aan glucose gewoon glucose uit vet en desnoods eiwit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:49

Ik drink cristal clear. Weet niet wat daarin zit, maar zal ook wel zoetstoffen zijn denk ik.
Ik eet nooit uit pakjes en zakjes, vooral omdat ik dat niet lekker vindt. Ook omdat het ongezond is, maar ik eet wel vaker ongezonde dingen, dus dat zou niet consequent zijn :D