Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:51

Ik heb ooit op 16 jarige leeftijd de verwekker van mijn kids bedrogen door met een ander te zoenen. Gevolg: hij is de rest van de relatie vreemdgegaan. In huidige relatie (die morgen alweer 11 jaar is) beiden nog nooit vreemdgegaan. We gaan wel naar feestjes en doen daar samen dingen met anderen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:54

Die reclame van Lexa ook hier onder :=

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:55

Jeetje wat een percentage!
Ik ben zelf echt mega trouw, nooit vreemdgegaan dus en ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat mijn vriend ook nooit is vreemdgegaan.

Maar het percentage geeft volgens mij wel aan dat mensen blijkbaar ooit zijn vreemdgegaan, wie weet (ik hoop het) hebben ze hun leven gebeterd!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:57

rainbow8 schreef:
In huidige relatie (die morgen alweer 11 jaar is) beiden nog nooit vreemdgegaan. We gaan wel naar feestjes en doen daar samen dingen met anderen.

_/-\o_

Het erkennen van de werkelijkheid en met medeweten/medewerking van beiden een potentieel probleem voorkomen.
Mijn complimenten dat je dit op Bokt plaatst.

miccamaaike schreef:
wie weet (ik hoop het) hebben ze hun leven gebeterd!

De kans op vreemgaan blijft >50%

Het ´leven beteren´ kan ook anders.
Zoals je hierboven kan lezen zijn er ook die een andere conclusie uit het geleerde trekken en andere afspraken voor een eventuele toekomstige duurzame realtie(s) maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:04

Bizar zeg dat zoveel gebeurd.
Heb zelf geen ervaring mee O:) , maar hoor wel eens van die verhalen waarbij je dan denkt van ....... :roll:

Kwanyin

Re: Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:06

En hoe wetenschappelijk correct heeft een magazine dat onderzoek eigenlijk gevoerd? In de Flair staan ook met regelmaat "onderzoeken". Heeft deze echt een wetenschappelijk enquête laten opstellen of was het iets van de trant van een poll op de website, voor iedereen vrij in te vullen?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:10

Huertecilla schreef:
rainbow8 schreef:
In huidige relatie (die morgen alweer 11 jaar is) beiden nog nooit vreemdgegaan. We gaan wel naar feestjes en doen daar samen dingen met anderen.

_/-\o_

Het erkennen van de werkelijkheid en met medeweten/medewerking van beiden een potentieel probleem voorkomen.
Mijn complimenten dat je dit op Bokt plaatst.

miccamaaike schreef:
wie weet (ik hoop het) hebben ze hun leven gebeterd!

De kans op vreemgaan blijft >50%

Het ´leven beteren´ kan ook anders.
Zoals je hierboven kan lezen zijn er ook die een andere conclusie uit het geleerde trekken en andere afspraken voor een eventuele toekomstige duurzame realtie(s) maken.

Ik vind het knap dat mensen dat kunnen, zou dat zelf echt niet kunnen! Wel knap rainbow8 dat je daar gewoon voor uit komt!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:14

@rainbow8 respect!

Ik merk wel hoe lang mijn relaties ook duren als het goed zit heb ik geen behoeften aan anderen en vind ik ook niemand knap of interessant.

Als het niet meer goed zit veranderd dat. En als ik mijn relatie wil behouden moet ik daar gewoon niks mee doen in hoop dat het goed komt. Komt het niet goed is het duidelijk voor mezelf...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:14

Het stuk klopt trouwens niet echt.. Als de helft van alle nederlanders een keer bedrogen is, dan betekent dat niet dat 50% van de mensen ontrouw is. Het kan namelijk ook dat er dan een paar kerels zijn die al tig relaties hebben gehad, en dus tig vrouwen hebben bedrogen.. Dan zijn er tig mensen bedrogen, maar wel door maar een handje vol mensen :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:15

miccamaaike schreef:
Ik vind het knap dat mensen dat kunnen, zou dat zelf echt niet kunnen! Wel knap rainbow8 dat je daar gewoon voor uit komt!

Denk híer eens over door.

Eigenlijk HEEL triest dat onze samenleving zó in elkaar zit dat;
- meer dan de helft vreemd gaat én
- het knap is dat mensen dit ruidenkend oplossen én
- het indrukwekkend is dat daar voor uitgekomen wordt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:23

Oh ja getrouwde mannen, praat me er niet van. Zelfs in m'n hoogzwangere toestand zijn de pogingen niet van de lucht :')
Er zijn zelfs mannen die er een sport van maken om mij uit te lokken tot vreemdgaan en ervan overtuigd zijn dat dit ze ooit gaat lukken _O- Volgens mij is het gewoon de kift, wij zijn oprecht enorm gelukkig getrouwd en dat kunnen veel mensen maar moeilijk verkroppen schijnbaar.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:28

Maar in wat hebben ze het vreemd gaan onderzocht?
Bij de 1 is vreemd gaan al kijken naar een ander, terwijl iemand anders vind dat je vreemd gaat als je het bed met iemand anders deelt.

denk dat iedereen wel eens bedrogen is of heeft.
Als hier de conclusie uit getrokken is hoeft het niet te zijn dat er in een volwassen relatie 1 van de 2 standaard vreemd gaat toch?..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:32

Huertecilla schreef:
miccamaaike schreef:

Dat komt omdat wel allemaal zijn grootgebracht met monogamie. Onze partner hoort alleen van ons zelf te zijn. Ik heb een collega met een relatie met meerdere partners. In het weekend bij de ene vrouw, doordeweeks bij de andere. Voor de vrouwen idem dito. Van de ene kant lijkt het me wel wat, een beetje diversiteit. Maar ik moet er toch niet aan denken dat mijn vent bij een ander zit! En als onze relatie goed gaat heb ik ook geen behoefte aan een ander. Een man is al meer dan genoeg werk :') dat insinueert trouwens dat ik van twee walletjes eet bij relatie problemen, maar dat doe ik dus niet.

Ik hou me maar gewoon aan de met de paplepel ingegoten zwanenrelatie.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:33

Waarschijnlijk was de vraag in de trant 'ben je ooit vreemd gegaan in een relatie?'
Tja, op mijn 15e waren mijn relaties niet zo serieus en zoende ik gerust met een ander dan :')
Dus op die manier ben ik ook vreemd gegaan en behoor ik tot die ruime helft die dat ook heeft gedaan.

Echter is het in een serieuze relatie iets anders natuurlijk.
Misschien is het interessant om erachter te komen wat dan de cijfers zijn.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:34

Huertecilla schreef:
miccamaaike schreef:

Ik vind het vooral triest dat de helft van de samenleving vreemd gaat... ik ben zelf van mening dat je in een relatie trouw hoort te zijn en ben dat dan ook altijd geweest. Ik kan ook echt afkeer van mensen om mij heen die vreemdgaan.
Ik vind het knap als je durft te kiezen voor een meer open relatievorm. Dat is in Nederland toch nog best wel taboe dus het idd eigenlijk wel triest dat het dan knap is dat iemand daar openlijk voor uitkomt. Als je samen kiest voor een dergelijke relatie vind ik dat wel bewonderenswaardig, vooral omdat dat echt niks voor mij zou zijn. Ik ben gelukkig met mijn vent en we kunnen elkaar genoeg bieden, daar heb ik geen anderen bij nodig.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:34

Ik was vroeger best een flirt en eigenlijk ging het me puur om het kijken of iemand reageerde. Gebrek aan zelf vertrouwen "absoluut"!
Ik heb ooit eens een relatie gehad waar ik op een gegeven moment niet wist of we nu wat hadden of niet. Toen heb ik ook eens met een andere man gezoend. Ik vond dat toen geen vreemd gaan, maar aan de andere kant heeft me dat nooit lekker gezeten. Nu kan ik echt wel een man aantrekkelijk vinden, maar ik zou daar echt niks mee doen. Wat ik heb is mijn veel te waarde vol. Bovendien vind ik het naar idee dat een andere man aan me komt en zeer onbehagelijk bij zulke toenaderingen. Ik voel me zelfs niet meer gevleid als er een poging gedaan wordt. Ik wordt daar zeer boos om.

De helft klikt veel, maar het zou best kunnen ik zie veel relaties om me heen die niet goed werken en waar zeker iets ontbreekt. Opzoek gaan is dan een keus. Ik ken wel mensen die zeiden dat ze nooit zouden doen en toch vreemd zijn gegaan. Bij de meeste heb ik dat wel een beetje zien aankomen, bij andere dacht ik dat ze de braafheid zelve waren. Bleek dus niet zo te zijn. Bij al deze mensen wist ik dat er iets niet klopte in hun relatie.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:38

Ik geloof wel in het onderzoek, kijk een leven is lang dus dat dit ooit gebeurd of is gebeurd lijkt mij best wel 50% kans.
Zeker als je kijkt naar je tienerjaren waar je misschien een x gezoend hebt terwijl je nog verkering had...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:54

Monster schreef:
Maar in wat hebben ze het vreemd gaan onderzocht?

Dit is slechts één onderzoek van vele gelijksoortige en het plaatje is homogeen: Dat meer dan de helft vreemd gaat en vrouwen niet veel minder dan mannen.
Het is daarom niet productief om het reslutaat te ontkennen door dít onderzoek te bekritiseren.

Níemand heeft er belang bij om deze realiteit te ontkennen.
Bedenk dat ´bedrog´ per definitie inhoudt dat de ander van niets weet. Meer dan de helft van de mannen en vrouwen weet tijdens hun duurzame van niets.

Vreemd gaan komt meer wel dan niet voor.
Dat is een trieste samenvatting van de hypocrisie van de zogenaamde normen van onze samenleving.

De vraag is hoe we daarmee om willen gaan.
Blijkbaar vinden we het als samenleving helemaal prima om met zijn allen verstoppertje te spelen, want het is al een halve eeuw hetzelfde en er ruimdenkender mee omgaan is nog steeds taboe.
Lexa is sponsor van Bokt. Hoe helder wil je dat het is?! Bokt is voor hoeveel % vrouwen???

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:03

Vreemdgaan is een keuze.
Wat ons onderscheid van de apen is dat we kunnen kiezen instincten te onderdrukken ten gunste van een hoger goed.

De andere kant is de keuze te maken dit niet te onderdrukken en in goed overleg gehoor te geven aan deze gevoelens.

Deze beide opties zijn beter dan al dat liegen en draaien.

Ik denk overigens dat dit onderzoek stelt dat de helft vd NL'ers OOIT is vreemdgegaan, minder opzienbarend en dus een minder spectaculaire zinsnede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:13

Ik geloof het wel hoor dat artikel. Moet je voor de grap maar eens chatoperator worden, dan geloof je binnen no time dat het niet de helft maar heel mannelijk Nederland is dat vreemd gaat, want echt 99% zit in een relatie , die daar aan het zoeken zijn...

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:22

Ik heb inderdaad ook afkeer tegen mensen waarvan ik weet dat ze vreemdgaan of vreemd gegaan zijn. Zo heb ik een vriendin een keer betrapt dat ze ietwat seksueel getinte berichten stuurde naar iemand anders behalve haar vriend. Ik heb haar hier mee geconfronteerd en ze gaf toe dat ze fout zat, maar wilde ik er niet mee stoppen. Dát vind ik al te ver gaan in een relatie. Dat geeft aan dat er in je eigen relatie iets niet goed zit... Verder heb ik haar vriend er niet mee geconfronteerd, het is haar relatie, niet mijne. Maar omdat ik zelf in een relatie zit kan ik het niet aanzien dat iemand ontrouw is aan zijn/haar partner.

Ik ben persoonlijk van mening dat als je toenadering zoekt bij een ander, dat er iets in je eigen relatie niet goed zit.

Gelukkig weet ik, en mijn vriend ook van mij, dat we niet vreemdgaan. Mocht er toch zoiets voorvallen, dan wijs ik hem de deur, en begrijp ik dat hij dat zeker ook bij mij zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:27

Was toch al eens eerder een soort gelijk onderzoek gedaan!?

Waaruit naar voren kwam dat de helft van de vaders een kind op voedde dat niet eens van hemzelf was!?

Vandaag de dag is het gewoon heel normaal om vreemd te gaan schijnbaar is het makkelijker om uit de kleren te gaan en je benen te spreiden dan over je relatieproblemen te praten en het op te lossen...
Houden van is nog altijd een werkwoord ;)

Ik denk dat het de schuld is van Walt Disney je weet wel die gast met zijn sprookjes geleuter en oh ja Hollywooddrama kan er ook wat van af dank zij die trutjes van een Marlene Dietrich, Marilyn Monroe e.d. vinden veel mannen het not done dat een vrouw scheten laat of boert....

Mijn vriend is wel blij met mij hij vind het heerlijk dat ik hem de ruimte geef en mezelf prima kan vermaken zonder hem, ik fiets, hij fietst(ik loop ook nog eens hard) gewoon lekker van elkaar houden zonder voorwaarden, het kan :)

Hij moet alleen nog een beetje wennen aan het feit dat ik niet romantisch ben en dat ik liever een fiets of een accessoire voor de sport krijg dan bloemen o.i.d.

Eerste wat hij zei was ik deel niet en ik wil niet gedeeld worden..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-14 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:28

ohjajoh6 schreef:
Ik geloof het wel hoor dat artikel. Moet je voor de grap maar eens chatoperator worden, dan geloof je binnen no time dat het niet de helft maar heel mannelijk Nederland is dat vreemd gaat, want echt 99% zit in een relatie , die daar aan het zoeken zijn...

Vrouwen net zo hard hoor ;) :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:31

Mensen zijn vreselijk.. Dat er alleen al in dit topic ook al zoveel mensen zijn vreemdgegaan. Arme partners.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:35

Ik denk dat vreemd gaan synoniem is aan dat er iets verkeerd zit binnen je relatie, want anders kan je er toch open en eerlijk over zijn. Hoeft het inderdaad niet stiekem. Heet het ook geen vreemd gaan.