Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
unihorses schreef:huh? jullie belgen zitten toch niet in een 3e wereldland? waarom zou je zonder stroom moeten zitten???
Kwanyin schreef:unihorses schreef:huh? jullie belgen zitten toch niet in een 3e wereldland? waarom zou je zonder stroom moeten zitten???
Dat heeft er mee te maken dat een groot deel van onze kerncentrales plat liggen. Schade enzo, bij eentje hebben ze zelfs opzettelijk gesabotteerd... in elk geval zouden we te weinig stroom kunnen hebben deze winter. Het gaat er ook een beetje vanaf hangen hoe de winter doet. Als we een hele strenge krijgen en iedereen bijgevolg meer stroom gaat verbruiken is de kans groter. Maar aangezien ze echt een plan klaar hebben om delen uit te schakelen gaan ze er wel vanuit dat het zou kunnen gebeuren.
unihorses schreef:maar stroom kan toch geimporteerd worden? en kerncentrales kunnen toch vervangen worden? het is niet echt dat stroom onbereikbaar is?
LOLLYYwood schreef:Hoe weet je in welke zone je zit?
Ayasha schreef:Waar zijn die groene helden nu die beweerden verder te kunnen zonder kern-energie met hun oplossing? Die hadden ze toch volgens hun kiezers?
Ptje007 schreef:Pff ik zit ook in 1 van de als eerste af te koppelen zones ... Maar als je even rondkijkt zie zo veel energieverspilling :-( lichten op de autosnelweg super dicht op elkaar allemaal aan (weet dat t technisch zeer moeilijk is om ze om en om aan te doen maar toch). Hele kantoorgebouwen volledig verlicht tot na middernacht voor die paar mensen...
En dan moet ik binnekort met kaarslicht gaan studeren
Milord schreef:Laulitz: ik denk dat deze gebieden al zo vaak uitvallen wat betreft stroom dat het niet nodig is nog vaker daar stroom uit te schakelen.