blackout België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:18

Laulitz: ik denk dat deze gebieden al zo vaak uitvallen wat betreft stroom dat het niet nodig is nog vaker daar stroom uit te schakelen.

Pff, zo te zien zittten mijn moeder en mijn grootouders van moeders kant in zone 2 en 3 tegelijk. Leuk. Kom je net uit de ene afkoppeling ga je gelijk de andere in. Met andere woorden zes uur zonder stroom als het zo uitkomt dat alles gelijk na elkaar afgekoppeld moet worden. Ze komen dan maar lekker hier naar mij toe.
Laatst bijgewerkt door Milord op 12-09-14 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Re: blackout België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:19

huh? jullie belgen zitten toch niet in een 3e wereldland? waarom zou je zonder stroom moeten zitten???

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 22:21

Ik hoorde trouwens dat ze in Amerika ook delen hebben die regelmatig uren zonder stroom zitten, daar zijn ze dat ook gewoon. Al zegt me iets dat ze daar beter voorbereid en georganiseerd zijn :') .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:22

unihorses schreef:
huh? jullie belgen zitten toch niet in een 3e wereldland? waarom zou je zonder stroom moeten zitten???

... Hebben ze eindelijk een regering. Hebben ze geen stroom!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 22:24

unihorses schreef:

Dat heeft er mee te maken dat een groot deel van onze kerncentrales plat liggen. Schade enzo, bij eentje hebben ze zelfs opzettelijk gesabotteerd... in elk geval zouden we te weinig stroom kunnen hebben deze winter. Het gaat er ook een beetje vanaf hangen hoe de winter doet. Als we een hele strenge krijgen en iedereen bijgevolg meer stroom gaat verbruiken is de kans groter. Maar aangezien ze echt een plan klaar hebben om delen uit te schakelen gaan ze er wel vanuit dat het zou kunnen gebeuren.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 22:24

MarlindeRooz schreef:
unihorses schreef:

Wij hebben geen regering _O- _O- _O-

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:24

Oeps, ik dacht wij zitten in zone vijf en dus pas een van de laatsten die afgekoppeld worden maar het tegendeel is dus waar?

Ook leuk dat ze het over de late namiddag hebben of vooravond. Wordt het net donker, wil je gaan koken en dan heb je opeens een candle light dinner zonder warm eten :(

En op die regering zitten we ook nog steeds te wachten :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:26

Kwanyin schreef:
unihorses schreef:

Dat heeft er mee te maken dat een groot deel van onze kerncentrales plat liggen. Schade enzo, bij eentje hebben ze zelfs opzettelijk gesabotteerd... in elk geval zouden we te weinig stroom kunnen hebben deze winter. Het gaat er ook een beetje vanaf hangen hoe de winter doet. Als we een hele strenge krijgen en iedereen bijgevolg meer stroom gaat verbruiken is de kans groter. Maar aangezien ze echt een plan klaar hebben om delen uit te schakelen gaan ze er wel vanuit dat het zou kunnen gebeuren.

maar stroom kan toch geimporteerd worden? en kerncentrales kunnen toch vervangen worden? het is niet echt dat stroom onbereikbaar is?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:27

Hoe weet je in welke zone je zit? :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 22:29

unihorses schreef:
maar stroom kan toch geimporteerd worden? en kerncentrales kunnen toch vervangen worden? het is niet echt dat stroom onbereikbaar is?

Het fijne weet ik er ook niet van, maar dat zou toch ook niet zomaar kunnen (kerncentrales zomaar vervangen gaat al sowieso niet). Ze waren toch aan het spreken van een kabel naar Nederland te leggen en daar stroom te gaan halen, maar ik weet al niet meer waarom dat niet doorging of niet voldoende was :+ .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 22:30

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:32

Kwanyin schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nog niet? :oo :oo

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 22:34

Het valt toch nog mee, slechts een maand of drie? :')

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:35

MarlindeRooz schreef:
Kwanyin schreef:

Nog niet? :oo :oo

Sinds de verkiezingen van 25-05-2014 is er nog geen nieuwe regering nee :))

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:35

Bedankt! Snap er alleen niet veel van... Is de zone die "trache" of is het het cijfer dat erbij staat? :=

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:37

LOLLYYwood schreef:
Bedankt! Snap er alleen niet veel van... Is de zone die "trache" of is het het cijfer dat erbij staat? :=

Tranche/schijf is je zone :)

Ik zit in zone 3, dus mss hebben we wat geluk xD

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:39

Ik zit in zone 1. Ik lig er niet echt van wakker. Ze proberen ons zo vaak bang te maken..

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:40

En bedankt! :D

Ik heb ook zone 3 :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:43

Ik zit gelukkig in een zone die niet afgesloten wordt.
We krijgen van Nederland if Frankrijk geen stroom doordat wij in dezelfde tijdszone zitten als jullie, dus de spits van verbruik op hetzelfde moment plaatsvind. Stel dat wij onze klok een uur zouden terugdraaien (wetenschappers waren weldegelijk bezig dit door te voeren) dan zouden we wel stroom kunnen krijgen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:44

Ayasha schreef:
Waar zijn die groene helden nu die beweerden verder te kunnen zonder kern-energie met hun oplossing? Die hadden ze toch volgens hun kiezers?

Precies. Ik ben helemaal niet voor kernenergie, maar er is (voorlopig) gewoon géén alternatief. Dat ze eens ophouden met zeuren en betogen over en tegen kernenergie en constructief meedenken aan een oplossing.

Ik vind het overigens echt te belachelijk voor woorden dat we misschien niet genoeg energie hebben deze winter. In welke eeuw leven we eigenlijk? Ik schaam me echt regelmatig om Belg te zijn. Voorlopig ga ik er evenwel vanuit dat het niet zal gebeuren.

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:46

Pff ik zit ook in 1 van de als eerste af te koppelen zones ... Maar als je even rondkijkt zie zo veel energieverspilling :-( lichten op de autosnelweg super dicht op elkaar allemaal aan (weet dat t technisch zeer moeilijk is om ze om en om aan te doen maar toch). Hele kantoorgebouwen volledig verlicht tot na middernacht voor die paar mensen...
En dan moet ik binnekort met kaarslicht gaan studeren

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:08

Ptje007 schreef:
Pff ik zit ook in 1 van de als eerste af te koppelen zones ... Maar als je even rondkijkt zie zo veel energieverspilling :-( lichten op de autosnelweg super dicht op elkaar allemaal aan (weet dat t technisch zeer moeilijk is om ze om en om aan te doen maar toch). Hele kantoorgebouwen volledig verlicht tot na middernacht voor die paar mensen...
En dan moet ik binnekort met kaarslicht gaan studeren

Winkels die 's nachts alle lichten aan laten branden, laatste reden we in een straat met lichten maar die zag je niet omdat er allemaal bomen voor groeide, goed bezig mensen *\o/*
Ik zie het ook en ik vind het héél irritant, soms vraag ik me echt af: moet dat nou echt??

Milord schreef:
Laulitz: ik denk dat deze gebieden al zo vaak uitvallen wat betreft stroom dat het niet nodig is nog vaker daar stroom uit te schakelen.

Okay, raar want wij zitten in zone 2, okay wij wonen hier nog maar 2 jaar maar ik heb toch nog niet gehad dat we zonder stroom zaten. Dus die logica ontbreekt mij even.. Maar er zal vast wel een reden voor zijn dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:37

Noh heb ik weer. Perfecte moment om een half jaar in België te vertoeven. :'(
Ik kan geen kaartje zien maar vermoed dat ik niet in een van de eerste gebieden zit die wordt afgesloten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 10:44

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:00

Het wordt steeds beter... Hoe lang zou het duren voor een andere politieker begint te roepen dat er veel meer vlaamse gezinnen/personen worden getroffen dan waalse, en dat dat ook niet eerlijk is?