Zeer giftige cobra ontsnapt in made

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:59

ik gok zomaar dat hij nog ergens in huis zit :)... en dat kan op de meest achterlijke plekken zijn...dus zoeken moeten ze.. mensen die ik ken zijn nu ook mee aan het zoeken... ben benieuwd

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:00

De meeste mensen met giftige slangen in huis zijn daar zeer voorzichtig mee. Hermetisch afgesloten kamers, terraria met een slot erop, materiaal om een ontsnapte slang direct weer te vangen, de rest van 't huis zo ingericht dat een slang niet gemakkelijk buiten kan komen..daar wordt echt wel over nagedacht. Er zijn behoorlijk wat gifslangen in Nederland hoor, en het gaat echt zelden fout. Eén zo'n incident als dit lijkt me geen reden om het volstrekt te verbieden. Tenslotte vinden we ook niet dat honden verboden moeten worden als één agressieve hond een kind doodbijt, en dan heb je 't al over daadwerkelijk letsel. Vooralsnog is er niks gebeurd en het kan best dat de slang volgende week wordt teruggevonden in een hoekje in huis.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:01

Caesar schreef:
En waar begin je met zoeken, beest kan echt overal zijn en reageert nou ook niet bepaald op zijn naam :D

Misschien bij het maken van het geluid van een muis :')

Maar serieus een ernstige zaak! Hopelijk wordt hij snel gevonden, wat erg lastig zal worden en vallen er geen doden :(

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:02

gohya schreef:
BaileyMix schreef:
Ben ik de enige die dit echt mega overdreven vindt :') Vooral die moeder die dat kind met de auto naar school brengt _O- Kom op nou, dat beest ligt echt niet in het paadje waar het ontsnapt is te wachten op argeloze slachtoffers om te verslinden...

Mensen moeten lekker zelf weten of ze een giftige slang willen houden, dat is echt niet misdadig hoor. Hem laten ontsnappen is dan weer minder fijn.

Nee je bent niet de enige,ik vind het ook errug overdreven.Die slang doet uit zichzelf niets,alleen als je hem pest,opjaagd of wil vangen,dat zegt die slangen expert.
Er zijn meer mensen die giftige dieren in huis houden,en als zo'n dier ontsnapt kan de eigenaar daar niets aan doen.Dit kan áltijd gebeuren,hij heeft de slang niet laten ontsnappen,dier heeft ergens een gaat je gevonden wat de eigenaar niet gezien heeft.

dus is deze slangenhouder niet bekwaam om uberhaubt slangen te houden..... dit hoort niet te gebeuren gewoon.... het verblijf deugt dus niet

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:03

gohya schreef:
Nee je bent niet de enige,ik vind het ook errug overdreven.Die slang doet uit zichzelf niets,alleen als je hem pest,opjaagd of wil vangen,dat zegt die slangen expert.
Er zijn meer mensen die giftige dieren in huis houden,en als zo'n dier ontsnapt kan de eigenaar daar niets aan doen.Dit kan áltijd gebeuren,hij heeft de slang niet laten ontsnappen,dier heeft ergens een gaat je gevonden wat de eigenaar niet gezien heeft.

Lekker gemakkelijk om zo te denken. Als je bewust een exotisch, giftig dier in huis neemt, zorg je er ook maar voor dat andere mensen geen gevaar kunnen lopen. Een goed terrarium waaruit ze 100% zeker niet kunnen ontsnappen lijkt me het allereerste vereiste... Zolang er nog idioten (in zijn algemeenheid bedoeld) zijn die er te gemakkelijk over denken, vind ik zulke 'huisdieren' not done.
Laatst bijgewerkt door Ann op 05-09-14 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:06

Dier zit waarschijnlijk al lang ergens opgerold in een hoekje. Het Nederlandse klimaat is echt niet geschikt voor zo'n dier dus die zal zich zo snel niet buiten begeven. Denk dat de eigenaar zijn huis ook echt maar eens binnenstebuiten moet keren :D Wij hebben zelf een koningspython (klein) gehad, die was ontsnapt en lag onder de hondenmand (lekker warm). Onze hond reageerde echter panisch op zijn hondenmand waardoor we hem al snel gvonden;)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:08

_KiMbErLeY_ schreef:
Caesar schreef:
En waar begin je met zoeken, beest kan echt overal zijn en reageert nou ook niet bepaald op zijn naam :D

Slangen hebben geen oren :+

Linnie050

Re: Zeer giftige cobra ontsnapt in made

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:11

Ik hoop toch echt dat de eigenaar al 10x zijn huis binnenste buiten heeft gekeerd en zeker weet dat de slang echt niet meer binnen zit...Anders had hij het vast ook niet gemeld.
Die heeft zich denk ik wel rot gezocht.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:22

Zelfs bij het huis binnenstebuiten keren kan het nog zijn dat de slang niet gevonden is, die kunnen zich zo goed verstoppen! Als het verder geen aangepaste deuren zijn in het huis kan zo'n beest zich ook makkelijk onder de deur door wringen. Een kennis van mij kon nog net zijn balpython (redelijk dikke slang) onder de deur vandaan halen omdat hij net thuis kwam. Kun je je voorstellen, kom je thuis, doe je de voordeur open en dan komt de slang onder de deur vandaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:29

_KiMbErLeY_ schreef:
Caesar schreef:

Maar serieus een ernstige zaak! Hopelijk wordt hij snel gevonden, wat erg lastig zal worden en vallen er geen doden :(

Hoe vangt een mens een cobra: Hij gaat achter een stoel zitten en doet het geluid van een muisje na.... :+

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:31

Naar mijn mening zou er ook een verbod mogen komen op giftige slangen. Dit is toch te gek voor woorden... Je zult maar de moeder/vader zijn van een kind wat wordt gebeten of de eigenaar van kat/hond/paard etc...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:33

Dani schreef:
De meeste mensen met giftige slangen in huis zijn daar zeer voorzichtig mee. Hermetisch afgesloten kamers, terraria met een slot erop, materiaal om een ontsnapte slang direct weer te vangen, de rest van 't huis zo ingericht dat een slang niet gemakkelijk buiten kan komen..daar wordt echt wel over nagedacht. Er zijn behoorlijk wat gifslangen in Nederland hoor, en het gaat echt zelden fout. Eén zo'n incident als dit lijkt me geen reden om het volstrekt te verbieden. Tenslotte vinden we ook niet dat honden verboden moeten worden als één agressieve hond een kind doodbijt, en dan heb je 't al over daadwerkelijk letsel. Vooralsnog is er niks gebeurd en het kan best dat de slang volgende week wordt teruggevonden in een hoekje in huis.

dit dus helemaal mooi verwoord, waarom nu wel ineens een slang verbieden door dit incident.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:37

Serieus, hoe kan je nou een slang laten ontsnappen? Je let toch wel extra op of het terrarium wel goed dicht, zeker met een giftig dier lijkt mij?
Verbod op giftige slangen vind ik wel overdreven, bijna elk dier kan gevaarlijk zijn als je het zo gaat bekijken. Over het algemeen weten mensen wel waar ze aan beginnen als ze een giftig/gevaarlijk dier besluiten te nemen, anders neem je echt niet zo'n dier in huis.

Edit: ik vind wel dat er een klein beetje overdreven gereageerd word. Net alsof niemand nu meer de straat op kan, want als die slang je ziet valt hij gelijk aan! Ik denk dat dat beest niks doet, behalve als je hem (onbewust) agressief zijn. In Australië zijn er ook tig van die beesten , die mensen kunnen ook gewoon een normaal leven leiden en naar buiten gaan hoor. Het is inderdaad alleen oppassen en opletten dat je als je er een tegen komt niet iets doet waar door de slang agressief wordt, maar ik denk echt niet dat hij in ene aanvalt als je gewoon langs loopt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:42

Ik vind dat er n.a.v. dit gebeuren best eens gekeken mag worden of er misschien regelgeving nodig is omtrent het houden van dergelijke giftige, exotische dieren. Een verbod zou voor mij niet direct hoeven, maar laat een eigenaar maar verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor zijn keuze om zo'n dier in huis te nemen als het misgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:45

[***] schreef:
Serieus, hoe kan je nou een slang laten ontsnappen? Je let toch wel extra op of het terrarium wel goed dicht, zeker met een giftig dier lijkt mij?
Verbod op giftige slangen vind ik wel overdreven, bijna elk dier kan gevaarlijk zijn als je het zo gaat bekijken. Over het algemeen weten mensen wel waar ze aan beginnen als ze een giftig/gevaarlijk dier besluiten te nemen, anders neem je echt niet zo'n dier in huis.

Edit: ik vind wel dat er een klein beetje overdreven gereageerd word. Net alsof niemand nu meer de straat op kan, want als die slang je ziet valt hij gelijk aan! Ik denk dat dat beest niks doet, behalve als je hem (onbewust) agressief zijn. In Australië zijn er ook tig van die beesten , die mensen kunnen ook gewoon een normaal leven leiden en naar buiten gaan hoor. Het is inderdaad alleen oppassen en opletten dat je als je er een tegen komt niet iets doet waar door de slang agressief wordt, maar ik denk echt niet dat hij in ene aanvalt als je gewoon langs loopt.

Nou ja, het punt is dat mensen in bijv. Australië er op berekend zijn dat ze op moeten letten. Hier in Nederland loop je meestal gewoon relaxt door het gras zonder te verwachten dat er ineens een cobra in je been hangt. Althans, dat is niet iets wat ik zomaar verwacht :D
@Ann; De eigenaar is sowieso verantwoordelijk als het misgaat :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:49

Maar wat krijgt hij dan als 'straf'? Laat hem in ieder geval maar opdraaien voor alle gemaakte kosten i.p.v. het van 'gemeentegeld' te betalen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 05-09-14 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:50

een giftige slang is geen huisdier en zoals de naam al zegt giftig, dodelijk voor de mens, ik vind niet dat die in een woonwijk thuis horen, als ze ontsnappen zijn ze dodelijk, net als een tijger of leeuw, die kan je ook thuis in een kooitje stoppen, maar blijft altijd en wild dier, gelukkig mag dat niet meer in Nederland.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:56

Ik kan me nog iets herinneren over een lanspuntslang. Is dat dier eigenlijk ooit gevonden? :=
Maar verder snap ik niet waarom iemand uberhaupt een giftig dier in huis wil hebben. Maar goed, neem dan je verantwoording en doe er een driedubbel slot oid op. Bizar dit weer.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:03

Toen ik het type cobra zag schrok ik toch wel even :+ Heb er eerder meegewerkt en ze zijn beheurlijk licht ontvlambaar :') Ik vermoed dat ie dichtbij een donker kiertje heeft gevonden, dus dat wordt goed zoeken :j En mocht ie toch verder zijn; je hoeft je echt heus niet in je huis te verschansen als wijkbewoner lijkt me, gewoon heel goed oppassen in nauwe paadjes etc (kinderen, dieren ander verhaal natuurlijk), meer ogen zien meer dan een paar overheids-zoekers lijkt me :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:08

Als hij dodelijk giftig en ook nog eens zo licht ontvlambaar is, zou ik het zoeken overlaten aan de experts.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:14

Is de slang nog niet gevonden? Gelukkig woon in niet in Maden (zelfs niet in de buurt) :+

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:21

ik vind het allemaal maar vreemd, ook omdat eigenlijk iedereen zich op het moment bevind waar de slang zich juist het snelst zou vertoeven, in huis, in kruipruimtes, in auto's dus ik zou de fiets pakken ipv de auto.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:25

Ik snap de ophef niet helemaal. :=
Deze slang kan helemaal niet overleven in het Nederlandse klimaat. Als eerst is de temperatuur al te laag en als tweede is ook de RV te laag.

Ik heb ook giftige dieren thuis zitten. Om een beeld te geven: Ik heb over de 300 vogelspinnen.
Waarom??? Omdat de soorten die ik heb met uitsterven bedreigd zijn doordat een stelletje sukkels het nodig vinden om ze alsmaar uit het wild te vangen.
Ik kweek met deze bijna uitgestorven soorten om de populatie weer omhoog te krijgen en om wildvang tegen te gaan.

Heb ik het allemaal goed geregeld? Ja, dat wel. Bij mij kan er werkelijk niks ontsnappen. En mocht het gebeuren, is de zeer goede geisoleerde en afgesloten ruimte waar ze zich in bevinden onmogelijk voor ze om uit te komen.

Daarom ben ik ook nog steeds van mening dat er controles op moeten komen. Dat niet iedere sukkel een giftig dier aan kan schaffen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 12:33

Was net op t nieuws dat ie mogelijk in een muur zit

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:41

HorseTopShop schreef:
Ik snap de ophef niet helemaal. :=
Deze slang kan helemaal niet overleven in het Nederlandse klimaat. Als eerst is de temperatuur al te laag en als tweede is ook de RV te laag.

Ik heb ook giftige dieren thuis zitten. Om een beeld te geven: Ik heb over de 300 vogelspinnen.
Waarom??? Omdat de soorten die ik heb met uitsterven bedreigd zijn doordat een stelletje sukkels het nodig vinden om ze alsmaar uit het wild te vangen.
Ik kweek met deze bijna uitgestorven soorten om de populatie weer omhoog te krijgen en om wildvang tegen te gaan.

Heb ik het allemaal goed geregeld? Ja, dat wel. Bij mij kan er werkelijk niks ontsnappen. En mocht het gebeuren, is de zeer goede geisoleerde en afgesloten ruimte waar ze zich in bevinden onmogelijk voor ze om uit te komen.

Daarom ben ik ook nog steeds van mening dat er controles op moeten komen. Dat niet iedere sukkel een giftig dier aan kan schaffen.

brr krijg er kriebels van..300 vogelspinnen :wow:

ik hoop dat de slang snel terecht komt