Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:BaileyMix schreef:Ben ik de enige die dit echt mega overdreven vindtVooral die moeder die dat kind met de auto naar school brengt
Kom op nou, dat beest ligt echt niet in het paadje waar het ontsnapt is te wachten op argeloze slachtoffers om te verslinden...
Mensen moeten lekker zelf weten of ze een giftige slang willen houden, dat is echt niet misdadig hoor. Hem laten ontsnappen is dan weer minder fijn.
Nee je bent niet de enige,ik vind het ook errug overdreven.Die slang doet uit zichzelf niets,alleen als je hem pest,opjaagd of wil vangen,dat zegt die slangen expert.
Er zijn meer mensen die giftige dieren in huis houden,en als zo'n dier ontsnapt kan de eigenaar daar niets aan doen.Dit kan áltijd gebeuren,hij heeft de slang niet laten ontsnappen,dier heeft ergens een gaat je gevonden wat de eigenaar niet gezien heeft.
gohya schreef:Nee je bent niet de enige,ik vind het ook errug overdreven.Die slang doet uit zichzelf niets,alleen als je hem pest,opjaagd of wil vangen,dat zegt die slangen expert.
Er zijn meer mensen die giftige dieren in huis houden,en als zo'n dier ontsnapt kan de eigenaar daar niets aan doen.Dit kan áltijd gebeuren,hij heeft de slang niet laten ontsnappen,dier heeft ergens een gaat je gevonden wat de eigenaar niet gezien heeft.
_KiMbErLeY_ schreef:Caesar schreef:En waar begin je met zoeken, beest kan echt overal zijn en reageert nou ook niet bepaald op zijn naam
Misschien bij het maken van het geluid van een muis![]()
Maar serieus een ernstige zaak! Hopelijk wordt hij snel gevonden, wat erg lastig zal worden en vallen er geen doden
Dani schreef:De meeste mensen met giftige slangen in huis zijn daar zeer voorzichtig mee. Hermetisch afgesloten kamers, terraria met een slot erop, materiaal om een ontsnapte slang direct weer te vangen, de rest van 't huis zo ingericht dat een slang niet gemakkelijk buiten kan komen..daar wordt echt wel over nagedacht. Er zijn behoorlijk wat gifslangen in Nederland hoor, en het gaat echt zelden fout. Eén zo'n incident als dit lijkt me geen reden om het volstrekt te verbieden. Tenslotte vinden we ook niet dat honden verboden moeten worden als één agressieve hond een kind doodbijt, en dan heb je 't al over daadwerkelijk letsel. Vooralsnog is er niks gebeurd en het kan best dat de slang volgende week wordt teruggevonden in een hoekje in huis.
[***] schreef:Serieus, hoe kan je nou een slang laten ontsnappen? Je let toch wel extra op of het terrarium wel goed dicht, zeker met een giftig dier lijkt mij?
Verbod op giftige slangen vind ik wel overdreven, bijna elk dier kan gevaarlijk zijn als je het zo gaat bekijken. Over het algemeen weten mensen wel waar ze aan beginnen als ze een giftig/gevaarlijk dier besluiten te nemen, anders neem je echt niet zo'n dier in huis.
Edit: ik vind wel dat er een klein beetje overdreven gereageerd word. Net alsof niemand nu meer de straat op kan, want als die slang je ziet valt hij gelijk aan! Ik denk dat dat beest niks doet, behalve als je hem (onbewust) agressief zijn. In Australië zijn er ook tig van die beesten , die mensen kunnen ook gewoon een normaal leven leiden en naar buiten gaan hoor. Het is inderdaad alleen oppassen en opletten dat je als je er een tegen komt niet iets doet waar door de slang agressief wordt, maar ik denk echt niet dat hij in ene aanvalt als je gewoon langs loopt.
HorseTopShop schreef:Ik snap de ophef niet helemaal.![]()
Deze slang kan helemaal niet overleven in het Nederlandse klimaat. Als eerst is de temperatuur al te laag en als tweede is ook de RV te laag.
Ik heb ook giftige dieren thuis zitten. Om een beeld te geven: Ik heb over de 300 vogelspinnen.
Waarom??? Omdat de soorten die ik heb met uitsterven bedreigd zijn doordat een stelletje sukkels het nodig vinden om ze alsmaar uit het wild te vangen.
Ik kweek met deze bijna uitgestorven soorten om de populatie weer omhoog te krijgen en om wildvang tegen te gaan.
Heb ik het allemaal goed geregeld? Ja, dat wel. Bij mij kan er werkelijk niks ontsnappen. En mocht het gebeuren, is de zeer goede geisoleerde en afgesloten ruimte waar ze zich in bevinden onmogelijk voor ze om uit te komen.
Daarom ben ik ook nog steeds van mening dat er controles op moeten komen. Dat niet iedere sukkel een giftig dier aan kan schaffen.