nouksjens schreef:Ik vind dit zo moeilijk..
Aan de ene kant vind ik het onmenselijk dat er op onschuldige dieren getest word. Ik zou nooit een gezond dier zijn recht op leven ontnemen, zelfs een vlieg vang ik en gooi naar buiten. Ik vind dierenleven en mensenleven bijna gelijk.
Maar als er vroeger niet op dieren was getest, zou ik nu niet leven. Ik ben geboren met een zware hartafwijking. Als ik tegen dier proeven zou zijn, zou ik andere mensen en kinderen de kans op leven ontnemen, die ik wel heb gehad. Heel dubbel dus. Daarom heb ik de petitie van de labradors niet getekend. Ik vertrouw erop dat ze dit soort proeven alleen doen als het echt echt echt niet anders kan..
Voor veel mensen is het een ver van je bed show. Die zien alleen die lieve fluffy labrador snuitjes. Ik vraag me dan af, als het om hun geliefde ging, hun kind, een van de ouders die gered werdt door onderzoeken dmv dierproeven.. Zouden ze dan nog zo principeel tegen blijven?
Dat is ook de kern van het probleem. De ****-media is alleen maar uit op aandacht rondom dit soort onderwerpen. Het interesseert ze geen ruk of datgene wat ze schrijven ok maar enige connectie met de werkelijkheid heeft; zoalng het maar aandacht oplevert. Let er voor de gein maar eens op WIE degenen zijn die dit soort berichten de wereld in helpen. Telegraaf, bijvoorbeeld........
Aan de andere kant is de menheid ook helemaal niet uit op de werkelijke gebeurtenis want dan komen ze tot de ontdekking dat het heel kleinschalig, oerdegelijk dichtgetimmerd en saai is waarbij behoorlijk wat mensen erg intensief bezig zijn om zinnige resultaten te krijgen.
speurneusc schreef:weet wel dat maastricht meer dan de helft van de dierproeven uitvoert zogenaamd ten behoeven van iets... maar blijken helemaal nergens toe te doen, voor geen enkele werking van een medicijn of een productie die het leven van de MENS beter kan maken.
Al eens bedacht dat ook mensen moeten leren hoe ze met proefdieren om moeten gaan en dat de dieren die voor dergelijke opleidingen gebruikt worden, OOK onder de wet op proefdieren valt?!?