Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:04

Sammy_xxs schreef:
Op de fbpagina van de eigenaar staat dat de hond is overleden...

Ja inderdaad elena de laatste schot was helemaal niet nodig.

Maar ik vind het gewoon belachelijk, als je zo'n melding binnen krijgt, dan ga je daar toch niet alleen heen. En al helemaal niet als je bang bent voor honden, want dat was deze agent overduidelijk. Dan stuur je toch de dierenpolitie, met spullen waarmee ze de hond kunnen vangen?
In plaats van daar als een james bond staan, en als die honden op je afkomen gaan schieten.
Had heel anders kunnen worden opgelost.

Dierenpolitie? := Bestaat dat? Dierenbescherming ken ik wel, maar die kan niet de volledige veiligheid garanderen.

Aangezien er gebeten is en er een melding is gemaakt naar de Belgische 112 komt óf de politie, of de brandweer, of de ambulance en niet de dierenpolitie.

geerke schreef:
hij had denk ik geen clicker bij zich,oom agent...

_O_ :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:05

Ik ben van mening dat de agent zeer correct gehandeld heeft.

Ik betreur het dat een "typisch ras" weer de dupe Is van de opvoeding van een mens.

De honden vielen de agent zeker wel aan. Dat Is duidelijk te zien op het filmpje.

Voor zo ver ik weet leeft de hond nog gewoon.

geerke

ik was er niet bij,maar honden die zomaar een andere hond aanvallen daar heb ik inderdaad mijn gedachtes over.Mensen die andere mensen aanvallen sluit je ook het liefst op toch?

moyra

Weetje Sammy ik denk dat jou mening vooral gebaseerd is op het feit dat je zelf zo type hond hebt. Je bent de zoveelste al die de discussie op de zelfde wijze start.
Dat is je goed recht en jou mening maar ik denk dat het vooral gevoelig ligt, uit een filmpje kun je niet afkijken wat ervoor gebeurt is.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:07

Wat ik uit zijn verhaal heb opgemaakt is dat hij niet weet welke van de twee gebeten heeft... Niet of hij wel of niet was gebeten :? Of heb ik het nou helemaal verkeerd zitten lezen? (ligt er natuurlijk ook aan welke bron je leest)
Anyway, ik vind het lastig beoordelen. Wie weet kwam de agent alleen maar polshoogte nemen en was het niet zijn intentie om ze te vangen. Dan kan ik zijn reactie goed begrijpen. Je hoort immers dat er honden loslopen die mensen bijten (want ja, dat was het eerste verhaal) en ziet ze dan op je af rennen. Mijn eerste reactie zou dan ook verdedigen zijn.

Je weet het complete verhaal gewoon niet en hoort nu alles van één kant. Als je het verhaal van de agent zou horen, dan pas zou je een goed standpunt kunnen nemen of het wel of niet terecht was. Maar goed, dat is mijn mening van het verhaal

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:07

Kimbers schreef:
Je zou daar maar lopen met die rondvliegende kogels. Wat een klungel van een agent zeg.

Snap zijn actie daarentegen wel. Je kan van agenten niet verwachten dat zij de 'hondentaal' kennen. Snap dat een leek dit als agressief en angstaanjagend beschouwd.
Jammer dat het dier moet lijden door de nalatigheid van de eigenaren.

om hem nou meteen klungel te gaan noemen..het hele verhaal is niet bekend de situatie ect

ze hebben genoeg training gehad. er zal vast wel een onderzoek ect bij horen als er geschoten is.

die honden lopen zelf na die agent toe hij loopt daar gewoon veel verder op.. en die beesten lopen echt na hem toe. vandaar de eerste 2 schoten. en de derde tja hond draaide wel om.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 29-08-14 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:07

Uhm Ja de dierenpolitie bestaat ja hier in Nederland.
En dit had gewoon anders opgelost kunnen worden, de honden op het filmpje waren niet agressief, ze waren druk en aan het blaffen, reden om ze neer te schieten? nou nee vind ik niet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:09

Speels gedrag ammehoela, er zal maar een klein kind gelopen hebben, levensgevaarlijk om dat soort honden los te laten lopen. De politie komt af op een melding agressieve honden die gebeten hebben, en dan komen ze zo op je af rennen, ga jij dan met een blikkie eten rammelen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:10

eenitraM schreef:
.....Aangezien er gebeten is en er een melding is gemaakt naar de Belgische 112 komt óf de politie, of de brandweer, of de ambulance en niet de dierenpolitie

Uh klein detail....het was in Amsterdam, zal niet de Belgische 112 geweest zijn :o

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:11

Oh nee hoor moyra, heeft niks te maken met het ras, al was het een poedel.

Maar ik vind gewoon niet kunnen dat je een hond neerschiet, zeker niet als ze niet agressief waren. Ik zie dat duidelijk op het filmpje.

Het is ook lastig te beoordelen, en wat ik al zei in mn op ik snap de agent enigzins wel, maar alsnog had dit anders gekunt.

En dat de hond is overleden komt omdat ze de hond niet naar de DA mochten brengen, eerst moest worden uitgesloten of ze niet agressief was. Dus het hondje heeft ee verschrikkelijke lijdensweg gehad |(

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:12

"Dat soort honden" ik vind die term altijd zo snel gegrepen. ligt volledig aan opvoeding en het zijn niet vaak "dat soort honden" die men denkt dat ze zijn. Hier op stal loopt pitbull maar schat van een beest. ;)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:13

Caira schreef:
Speels gedrag ammehoela, er zal maar een klein kind gelopen hebben, levensgevaarlijk om dat soort honden los te laten lopen. De politie komt af op een melding agressieve honden die gebeten hebben, en dan komen ze zo op je af rennen, ga jij dan met een blikkie eten rammelen? :+

Ja en waarom gaat die agent dan in zn eentje eropaf af? de held spelen?
Dan had je het gewoon verstandig moeten aanpakken, en met mensen komen die er wel verstand van hebben.
En de honden zijn ontsnapt, ook dat kan gebeuren. Je kan ze moeilijk aanlijnen als ze zijn ontsnapt.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:13

Ook ik heb het filmpje gezien.

Het gedeelte wat ik heb gezien zie ik geen agressieve honden. Althans geen honden die heel gefixeerd in een aanval zitten.
Ik zie 2 honden die reageren op het angstige en "vreemd" bewegen van de agent. Waardoor ze juist naar hem toe komen.
Ik zie een agent uit angst schieten een agent die niet opgewassen is in deze situatie.

Zijn gedrag zal ook juist door de media verhalen komen...

Al met al een triest gebeuren.

We weten niet waarom de honden los liepen. Nalatigheid van de eigenaar?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:14

Anoniem schreef:
eenitraM schreef:
.....Aangezien er gebeten is en er een melding is gemaakt naar de Belgische 112 komt óf de politie, of de brandweer, of de ambulance en niet de dierenpolitie

Uh klein detail....het was in Amsterdam, zal niet de Belgische 112 geweest zijn :o

Waarom ik Belgie neer heb gezet? :') Misschien kwam het doordat ik tegelijkertijd mij afvroeg of Belgie bij de beste 15 van de dressuur mee deed..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:14

geerke schreef:
hij had denk ik geen clicker bij zich,oom agent...

Pff :') drinken voor de tweede keer vandaag bijna op mijn telefoon.

Ts, ik zag dat jij zelf ook dat soort type honden hebt. Jij weet vast geen ander de vooroordelen van dat type. Zonde, vooral omdat het komt door de baasjes ten alle tijde. Het is zo triest dat het zo ver heeft kunnen komen. In eerste instantie vind ik de schoten terecht. Maar dat schot daarna snap ik ook niet helemaal.. Misschien schrik? Een hond hoort ook gewoon niet zo reageren, eerlijk is eerlijk...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:15

als jij zelf 112 belt wil je toch ook niet dat er eerst rustig rondgebeld gaat worden wie er het beste bij de melding past. zo werkt het niet, er komt een melding binnen en de wagen die het dichtst bij is gaat er op af.

die agent heeft als achtergrond info dat er iemand gebeten is, dan ga je niet afwachten tot je zelf gebeten wordt. ik snap wel dat je dan schrikt als er twee van die blaffend honden op je afkomen rennen.

Ik vind het verschrikkelijk dat die hond neergeschoten moet worden, want dat beest kan er niks aan doen hoe hij opgevoed is. Maar ik snap de reactie van de agent wel.

ik snap niet dat je vol blijft houden dat die hond niet agressief is, want hij heeft wel degelijk een andere hond aangevallen zeg je zelf

als de hond niet naar de DA mocht zou het belachelijk zijn, maar eerlijk gezegd kan ik me dat niet voorstellen. je kan dat ook prima testen nadat de hond naar de DA is geweest.

Nessa

Caira schreef:

hier helemaal mee eens.
Politie gaat echt niet voor de lol een hond neerschieten zeg...

geerke

natuurlijk zijn er schatjes tussen,maar de reputatie komt niet door die paar schatjes.
De honden kunnen er niets aan doen...het is het soort mens wat er fout mee omgaat.

Caira

Sammy_xxs schreef:
Caira schreef:

Ja en waarom gaat die agent dan in zn eentje eropaf af? de held spelen?
Dan had je het gewoon verstandig moeten aanpakken, en met mensen komen die er wel verstand van hebben.
En de honden zijn ontsnapt, ook dat kan gebeuren. Je kan ze moeilijk aanlijnen als ze zijn ontsnapt.

O ja wacht, laat ze nog ff een half uurtje rondlopen tot de juiste personen ter plaatse zijn... De taak van die agent is om omstanders veilig te houden tegen een hond die blijkbaar al iemand gebeten heeft. Niet om die honden te trainen.

aisie

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:19

Ik heb het filmpje ook gezien maar snapte niet zo goed waarom die agent maar bleef schieten. Die honden deden hem niks en renden van hem weg. Dat hij bang was begrijp ik wel maar dit vond ik persoonlijk wel wat overdreven. Maar goed ik heb zelf ook 3 honden en zie het wellicht anders.

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:20

Hond leeft niet meer het baasje vermelde op zijn fb dat hij is overleden

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:20

geerke schreef:
natuurlijk zijn er schatjes tussen,maar de reputatie komt niet door die paar schatjes.
De honden kunnen er niets aan doen...het is het soort mens wat er fout mee omgaat.

dat laatste inderdaad.

hier nog een filmpje met ook beelden van de auto. in een eerder bericht hoorde ik dat mensen op de auto waren geklommen omdat ze bang waren van de honden.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/149792/Eigen ... 5Bvideo%5D

en hij is in een kliniek overleden, dus heeft gelukkig wel degelijk zorg gehad.

http://www.at5.nl/artikelen/133924/neer ... -overleden
Laatst bijgewerkt door loulou op 29-08-14 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:21

jeetje wat er op t filmpje te zien is dat ze rond rennen en niet als boos doener
ze zouden vast een andere hond aangevallen hebben maar kom op om nu zo te schieten terweil die honden voor bij lopen schande

hond straffen alla maar een blaffende hond op dat moment schieten kom op zeg
dan zal ik hier in toch echt tientallen honden moeten schieten!!

stafford of niet hond aanvallen mag niet dit was waarschijnlijk een dom ongeluk maar deze beesten waren zeker niet agressief tegen de mensen!!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:23

Ja maar mensagressie en hondagressie zijn 2 hele verschillende dingen!
Een hond met hondagressie hoeft helemaal geen gevaar te zijn voor mensen en kinderen, snap die vergelijking nou ook nooit. Alsof als een hond een hond bijt, dat tie maar ook een kind pakt :?
Denk dat een hond wel het verschil kan zien tussen een hond en een mens.
En ja ik blij zeggen, die honden zijn niet agressief op het filmpje, en een half uur wachten? Waarom zou dat nodig zijn? Ze hadden gewoon met een aantal agenten de honden kunnen insluiten, wachten tot ze waren gekalmeerd en gewoon lokken met koekie ja! Ik durf te wedden als tie een balletje had gegooid dat die honden er zo bij waren.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:24

Ik vind het verschrikkelijk. Heel erg triest dat dit heeft moeten gebeuren.

Als het een poedel of een ander ras was geweest was er waarschijnlijk niet eens op geschoten. Het is gewoon discriminatie eigenlijk.
Wij hebben een hond die ook echt niet de makkelijkste is met andere honden. Ze zal menigeen aanvallen. Maar mensen echt niet!

En een agent die wegrent. Ja hallo, dat is het stomste wat je kunt doen. Als er een man rondgelopen had die iemand had 'aangevallen' dan was de agent ook niet weggerend.
Dit is gewoon een foute inschatting van die agent.

En ik vind het zo in en in triest dat er dan weer allerlei nare dingen over het ras gezegd worden die echt zo niet onderbouwd zijn.