F-16's in actie om Russische bommenwerpers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: F-16's in actie om Russische bommenwerpers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:22

Ja en hoe is het nou in Marokko? Daar vlieg je toch ook een stukje overheen?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:23

Volgens mij vlieg je daar alleen 'langs'

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:23

Daks schreef:
hier word geroepen provoceren. Net zo lang tot er een land toehapt.
Sorry hoor maar die poetin is echt gestoord. die is uit op oorlog.

Nee hoor, echt niet. Geloof me dit gebeurd al jaren. Niks om je druk over te maken.]

Marokko is volgens mij ook al veilig zolang ik besta, das toch al 31 jaar ;)
Waarom denk je dat Marokko niet veilig is?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:24

Marokko is ook veilig, niets aan de hand.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:27

Nou ik ga mij gewoon niet meer druk maken, heeft helemaal geen nut. :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:30

Misschien verstandig als je je een klein beetje verdiept in de zaken die nu in de wereld spelen. Ik denk dat dat al een hoop angst wegneemt.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:32

Dit gebeurd inderdaad al jaren, noem het pesten/treiteren van de Russen. Maar zoals al eerder gezegd stijgen de F-16 altijd op bij een vliegtuig dat zonder toestemming ons land binnen komt

Maar ik vind het vreemd (kinderachtig zelfs) dat mensen daardoor bang zijn om te vliegen naar wat voor land dan ook. Zo ben ik vlak na 9/11 naar Amerika gevlogen, via New York en totaal niet bang geweest. Als ik bang zou zijn om te vliegen, kom je nergens en had ik nooit de dingen meegemaakt die ik heb meegemaakt

Dus ts, denk er niet over na en genoeg van je vakantie. Vliegen is het meest veilige vervoersmiddel dat er bestaat

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:33

Douraque schreef:
Dit gebeurd inderdaad al jaren, noem het pesten/treiteren van de Russen. Maar zoals al eerder gezegd stijgen de F-16 altijd op bij een vliegtuig dat zonder toestemming ons land binnen komt

Maar ik vind het vreemd (kinderachtig zelfs) dat mensen daardoor bang zijn om te vliegen naar wat voor land dan ook. Zo ben ik vlak na 9/11 naar Amerika gevlogen, via New York en totaal niet bang geweest. Als ik bang zou zijn om te vliegen, kom je nergens en had ik nooit de dingen meegemaakt die ik heb meegemaakt

Dus ts, denk er niet over na en genoeg van je vakantie. Vliegen is het meest veilige vervoersmiddel dat er bestaat

Mee eens, ze zijn er nu juist extra scherp op!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 10:34

Marokko heeft ook eens negatief reisadvies gehad omdat er behoorlijk wat rellen waren. Vragen staat open toch je kan niet alles weten! ;)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 22-08-14 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:37

berdien85 schreef:
Douraque schreef:

Mee eens, ze zijn er nu juist extra scherp op!

Wie zijn er nu extra scherp op? Nederland als land reageert niet anders dan anders hoor. Ze hebben ze altijd opgevangen met F16's.
Alleen nu pakt de media het op en iedereen die hier nog nooit van gehoord heeft schiet direct in de stress en denkt zeker dat de Russen bezig zijn een aanval voor te bereiden.

Dus mijn tip: laat je niet zo leiden door wat de media allemaal schrijft. Ze zijn nu niet extra alert en zo gaat het al jaren. Alleen dit is nieuws wat de mensen blijkbaar graag willen lezen en het doet het dan ook goed bij het grote publiek.
Kunnen we lekker allemaal weer een beetje bashen op Rusland :n

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:40

Klopt helemaal Sakkia, de media blaast alles op waardoor er angst wordt gecreëerd.

En een negatief reisadvies betekent daarmee niet dat het gevaarlijk is om over een land te vliegen. De landen met ebola hebben ook een negatief reisadvies, echter vliegen daar gewoon vliegtuigen overheen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:49

Ja en TS, sorry TS maar het is gewoon zo, is daar eigenlijk een heel mooi voorbeeld van waarbij het werkt. Eigenlijk heel jammer want het is echt nergens voor nodig hoor TS, je vliegt nergens waar het onveilig is.

En als je nu de volgende keer weer zoiets leest moet je misschien even wat daar over gaan opzoeken. In dit geval had je waarschijnlijk berichten gevonden over eerdere gevallen waarbij de Russen het Nederlandse luchtruim binnen kwamen. Soms alleen bij de regionale omroep, omdat er eerder gewoon geen haan naar kraaide. En weet je waarom er geen haan naar kraaide? Het interesseerde helemaal niemand iets.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:59

Ik bedoelde het vliegen naar vakantie... Niet de F16's.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 11:01

Nee tuurlijk interesseert niemand het iets als er geen vuiltje aan de lucht is. Maar nu is er wel degelijk wat aan de hand dus is het heel logisch dat mensen bang worden!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:04

roxiie schreef:
De russen doen dit al jaren, dit is niks nieuws. Vliegtuigen die zich niet melden bij binnenkomst luchtruim, worden 'onderschept'. De russen melden zich dis niet, waarom?? Van horen en zeggen om te testen hoe snel de luchtmachten reageren.

Wel lekker hollands om er zo nuchter over te denken. :D

ik zou het wel raar vinden, wat moeten zij met de wetenschap hoelang het duurt voordat onze luchtmachten reageren.
Waarom komen ze met bommenwerpers?

vind het maar vage gasten met hele vage acties.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:07

Petrichor schreef:
Nee tuurlijk interesseert niemand het iets als er geen vuiltje aan de lucht is. Maar nu is er wel degelijk wat aan de hand dus is het heel logisch dat mensen bang worden!

Vind je? Vind ik niet hoor. Echt je moet je niet zo bang laten praten door de media, het is echt nergens voor nodig.
Wist je dat Rusland al veel eerder sancties opgelegd had gekregen? Ook voordat MH17 uit de lucht geschoten werd?
Als ze toen over waren gevlogen was je dan ook bang geweest? Het conflict tussen de Oekraïne en de seperatisten loopt al veel langer. En Rusland is al veel vaker op de vingers getikt vanuit de VS of Europa voor de hulp die ze bieden aan de separatisten.
MH17 is hier geen aanleiding voor geweest, hoogstens een activator.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:30

Ze hebben geen goede Tom Tom meer. Ik vlieg over 4 weken met een Amerikaanse maatschappij door Amerika heen. Zat er van de week nog aan te denken dat ik door alle ruzie die Amerika zoekt en heeft in toch niet zo veilig meer voel als vorig jaar. Ik heb geen idee wat ze hier komen doen, misschien ook maar beter van niet dat we het weten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:32

Beetje verkennen, kijken hoelang het duurt voordat ze door F16's opgevangen worden e.d. Beetje proveren. Vinden ze leuk die Russen, maar echt niks om je druk over te maken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:51

EJuniorJoost schreef:
Er gebeurt echt zoveel wat wij niet weten en wel weten maar niet echt gezien word dit word nu alleen gezien omdat het onrustig is als je alles wist durfde je het huis waarschijnlijk niet meer uit maar het is nergens voor nodig er gebeurt echt niks daar heeft niemand zin in media houd er gewoon van om paniek te zaaien en onrust te stoken beetje sensatie niks om je druk over te maken anders zou ik het wel van Mn vriend horen die is f16 techneut en hij zegt ook er gebeurt niks

Wauw, hier en daar een punt of komma kan geen kwaad. Moest het 3x keer lezen voordat ik het begreep :o

Ach het is gewoon na te zoeken hoevaak ze de afgelopen jaren over zijn gekomen en ze liggen voor dit jaar best op schema. En laten we wel wezen, ze hebben het echt niet alleen op Nederland gemunt hoor. Ik denk dat ze eerder voor Engeland gaan, maar ja, daarvoor moet je eerst over Nederland. En het Nederland is wel iets groter dan Nederland groot is. Daar hoort namelijk ook nog een heel stuk van de Noordzee bij, richting Scandinavië en Engeland ;)

*edit*
Afbeelding

De vliegtuigen van gisteren zijn over Denemarken gekomen en daarna opgevangen door Nederlandse F16's boven de noordzee. Dat kan dus een heel stuk uit de Nederlandse kust geweest zijn. Dan over zee richting GB en daar opgevangen door F16's van GB. Bochtje gemaakt en weer teruggekomen.
Wat ik duidelijk wil maken is dat als ze overkomen dit niet direct hoeft te betekenen dat ze ook over land vliegen ;) Ze vliegen vaak over zee.

Net even meegelezen op NUjij.nl, maar gosh het niveau :n De meeste mensen vinden gewoon dat het genoeg geweest is en dat we die Russen maar eens uit de lucht moeten halen. Echt de naïeviteit :+ :n

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:57

EJuniorJoost schreef:
Er gebeurt echt zoveel wat wij niet weten en wel weten maar niet echt gezien word dit word nu alleen gezien omdat het onrustig is als je alles wist durfde je het huis waarschijnlijk niet meer uit maar het is nergens voor nodig er gebeurt echt niks daar heeft niemand zin in media houd er gewoon van om paniek te zaaien en onrust te stoken beetje sensatie niks om je druk over te maken anders zou ik het wel van Mn vriend horen die is f16 techneut en hij zegt ook er gebeurt niks

EUH.... waar zijn de leestekens gebleven...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:59

Sorry maar op dat soort bewoordingen op nujij kan ik enkel dit doen: _O-

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:02

Dit hele gedoe met die Bommenwerpers uit Rusland is door de media een opgeblazen verhaal, zoals al eerder gezegd werd, dit gebeurt meerdere keren per jaar en dat al jarenlang. Vroeger was er niemand die er wat van zei of dat het in het nieuws kwam. Nu opeens komt het wel in het nieuws? Je zou het ook propaganda kunnen noemen..........Naar mijn idee willen ze angst zaaien, er zijn standaard protocollen voor onze militairen hoe en wat te doen. Dit wordt ook regelmatig geoefend, zoals nu boven Noord-Nederland

Onze F16's vangen deze vliegtuigen bij de grens op van onze Deense of Duitse buren en de NL F16's begeleiden ze dan waar ze dan ook naartoe gaan. (normaal gaan ze idd via de Noordzee naar Groot-Brittanie)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:08

Douraque schreef:
Sorry maar op dat soort bewoordingen op nujij kan ik enkel dit doen: _O-

Daarom lees ik ze ook. Ik zoek de nieuwsberichten er op uit.
Het is best een leuk tijdverdrijf voor als je even niks te doen hebt hoor ;)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:13

Maar waarom willen de Russen dan weten hoe snel er gereageerd wordt?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:31

Omdat ze graag alles willen weten denk ik en omdat ze gewoon een spelletje spelen.
Rusland houdt er nou eenmaal van om af en toe eens te provoceren, zo zijn ze gewoon. Altijd al geweest.
Het beste is om zo weinig mogelijk te reageren, je schouders op te halen en te denken: Daar heb je ze weer :roll: Zo boeken ze nu eenmaal het minste succes.

Dat ze opgevangen worden door F16's is niks meer of minder dan protocol die gewoon gevolgd moet worden. Als er nu een Duits vliegtuig binnen vliegt zonder dat hiermee radiocontact e.d. gemaakt kan worden, gaan er ook twee F16's de lucht in ;)