Onthou wel,klant is ten alle tijde koning (helaas soms) en vergeet niet dat t ook een mistery shopper kan zijn he? Ik zou in deze tijd toch maar opletten met wat je tegen een klant zegt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Asociaal of niet, de klanten betalen wel jouw salaris. Ik vind gewoon dat je het moet slikken. Tuurlijk zijn er wel grenzen maar geef het ook gewoon anders aan door te zeggen dat je wat netter behandeld wil worden.
obelix schreef:Herkenbaar probleem helaas. Heb t zelf ook zo vaak dat ze staan te bellen aan de kassa...
Onthou wel,klant is ten alle tijde koning (helaas soms) en vergeet niet dat t ook een mistery shopper kan zijn he? Ik zou in deze tijd toch maar opletten met wat je tegen een klant zegt
Sterretje90 schreef:Dat is natuurlijk belachelijk, wat hier is gebeurd! Snap je heel goed, TS, is eindeloos frustrerend.
Maar ik moet eerlijk zeggen, wat ik ook altijd vervelend vind, is de vergelijking met vroeger. Je geeft aan dat mensen 'steeds asocialer worden'. Alsof vroeger alles beter was. Vroeger mepten we elkaar de kop in, sloten we gehandicapten op in kerkers (nog niet eens zo lang geleden) en mishandelden we onze dieren (nog minder lang geleden). Waren we toen ook maar een fractie socialer?!? Absoluut niet alleen tegen jou bedoeld hoor, TS, ik zie dit alleen heel veel langs komen. Vind die vergelijking niet nodig, hier is gewoon iets gebeurd waarbij mensen heel erg asociaal waren. Punt.
Neemt niet weg dat ik me, nogmaals, heel goed kan voorstellen dat je BAALDE. Belachelijk, dit soort mensen!
chimello schreef:Nou de dames aan de kassa zijn ook ronduit asociaal (hier in België ten minste) en ik stoor me er ook gruwelijk aan.
Sta je aan de kassa te wachten wat je moet betalen, loopt er een bekende binnen van de vrouw bij de bakker wordt je gewoon negeneerd en afgewimpeld, ja alsof ik weet hoeveel ik moet betalen bij een of andere ouderwetse bakker zonder schermpje?
Of dat ze aan de kassa's gewoon met elkaar praten als je er bij staat (en de persoon aan de andere kassa jou ook aankijkt van zien ze uberhaupt dat wij hier staan als klant?). En er wordt afgerekend zonder dat er iets gezegd wordt. Of botte antwoorden... Denk dat overal wel een vorm van asociaal gedrag voorkomt hoor. Maar wat die vrouw doet is ook niet netjes nee.
Of meisjes in kledingwinkels met een afkeurende blik naar mijn forsere vriendin... Tsjah.
Of in de winkels zelf waar de tienertjes wat druk staan te lachen terwijl de etenswaren en dozen rommelig in de winkel paden liggen en ze nog beledigd zijn ook als je ze vriendelijk verzoekt even aan de kant te gaan.
Zijn zoveel dingen die ergerlijk zijn eigenlijk. Ben blij dat ik maar eens in de zoveel dagen ff een winkel in moet.
_Cowgirl schreef:Ik vind het ook ronduit asociaal, maar dan nog hoor jij ten alle tijden netjes te reageren tegenover jou klanten. Ik geloof dat in elke winkel het motto 'de klant is de koning' hoort te heersen dus jou reactie hierop was misschien niet helemaal gepast. Je hebt/had een punt, maar je had het niet mogen zeggen.
Misschien kun je er eens met je baas over praten, dat zij al eens eerder heeft geprobeerd te stelen en nu weer met stickers heeft lopen rommelen? Wie weet is het een optie om haar een verbod te geven in jullie winkel.
Daarnaast vind ik niet alleen sommige klanten asociaal, maar sommige (kassa)medewerkers kunnen er ook wat van. De klant niet aankijken, met de klant die voor je is door blijven praten, met collega's onderling een gesprek aangaan terwijl zij jou als klant aan het 'helpen' zijn.
Ik denk dus dat veel mensen langzamerhand steeds asocialer worden, maar dat dit misschien wel nodig is in onze huidige maatschappij? Helaas.
JoopC schreef:Het is gewoon jammer dat mensen je als slaaf behandelen. Ik heb een klant die het iedere week presteert om te zeuren over die 6 of 7 gram die ik over de 2 ons geen ga met het snijden van een product. "Je moet dat ondertussen wel eens kunnen. Ik dacht dat jij alleen ingezet werd met kerst?" Je wilt dan zo graag een gepeperde opmerking over de vitrine smijten, maar dat mag niet. Dat blijft frustrerend. Maar, gewoon stoom afblazen tijdens je peuk/pauze tegen collega's. Helpt hier ontzettend. Even een peptalk tussendoor.
En je verhaal op Bokt knikkeren lucht meestal ook op.
Edit: bij ons, wanneer er een gezellige drukte heerst in de winkel, werken wij hard, maar proberen we onderling grappig te kletsen, de klanten te betrekken bij het gesprek en verder te helpen. Zo krijgen we heel wat vriendelijke reacties en positieve klanten.
purny schreef:Ik heb het over de reactie dat er in de winkel nederlands gesproken moet worden...