De Rusland boycot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:10

De Romanov's waren ook niet altijd heel erg goed bezig, maar Rusland had voor die tijd wel goede banden met andere landen (waaronder een hele goede met Nederland), en het ging in die tijd ook beter met het land en de bevolking. Karl Marx had echt schitterende ideeën, maar helaas valt het gewoon niet goed uit te voeren en waren er mensen die misbruik maakten van Marx' zijn ideeën.

En de Eerste Wereldoorlog heeft zoveel meer verwoest dan dat er gedacht wordt...

Cassidy

Re: De Rusland boycot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:15

De Romanovs hadden familiebanden met de rest van Europa, maar dat heeft uiteindelijk ook niet veel uitgehaald om WO I te helpen voorkomen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:35

Karl Marx had zich omgedraaid in zijn graf als hij kon zien wat Lenin van zijn geliefde Rusland heeft gemaakt.

En idd no hate on Gorbatsjov :(:) Die was echt goed.
De Romanovs waren net zo goed geen lieverdjes; waarom denk je dat Karl Marx met zijn ideeën kwam? Niet alle Russen hadden het goed onder de Romanovs.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 01:00

MarlindeRooz schreef:
Volgens mij gaat rusland hier meer last van hebben dan wij, en dat is ook de bedoeling. Ik vind Rusland, vooral die Poetin. Dat is echt een engerd. :n Maar dat is tot nu toe elke leider van Rusland geweest. Of ze nou oneerlijk of eeeh oneerlijk aan de macht kwamen.

De propaganda werkt weer goed.

Lees eens een andere kant van het verhaal en blijf bij al het nieuws heel goed de belangrijkste "wet" van de journalistiek in gedachten houden (journalisten zelf doen dat nl al lang niet meer) : Who benefits?!, dus wie profiteert hiervan?
http://www.paulcraigroberts.org/2014/08 ... g-roberts/

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:31

tamary schreef:
[

Lees eens een andere kant van het verhaal en blijf bij al het nieuws heel goed de belangrijkste "wet" van de journalistiek in gedachten houden (journalisten zelf doen dat nl al lang niet meer)

Geen handel meer in Amerikaanse dollars.

Citaat:
The Russian and Chinese central banks have agreed on a draft currency swap agreement, which will allow them to increase trade in domestic currencies and cut the dependence on the US dollar in bilateral payments.

“The draft document between the Central Bank of Russia and the People’s Bank of China on national currency swaps has been agreed by the parties,” and is at the stage of formal approval procedures, ITAR-TASS quotes the Russian regulator’s office on Thursday.

http://rt.com/business/179032-currency- ... sia-china/

Citaat:
MOSCOW, August 08. /ITAR-TASS/. The Russian oil pipeline company Transneft is ready to redirect Europe-bound oil exports away from the Ukraine transit route, Transneft spokesman Igor Dyomin said on Friday.
Transneft made the statement after Ukrainian Prime Minister Arseniy Yatsenyuk announced earlier on Friday that Ukraine considered imposing a series of sanctions against Russia that could include a ban on air flights and the transit of energy products across its territory.

http://en.itar-tass.com/economy/744149

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:38

MarvanTom schreef:
Ik weet het niet zeker, maar China heeft juist een grote export naar Europa momenteel, dus die willen dit misschien juist niet opgeven..?

Rusland schijnt zich te kunnen bedruipen met andere landen in oa Zuid-Amerika.
Tja, het zal.
Maar zijn dat ook niet leveranciers aan de EU?

Politiek staat China volgens mij stilzwijgend achter Rusland maar zal er niet openlijk ruzie over maken. Maar China heeft véél investeringen gedaan in Europa en krijgt geloof ik nog veel geld van 'ons' dus die bewaakt zijn investeringen wel...

Ik denk dat wij als leken nieteens één idee hebben hoeveel China al in handen heeft in Europa. En dan praten we over vliegvelden, winkelcentra, vervoersbedrijven.
China doet niet aan ruzie maken, die kopen gewoon heel beleefd alles op.

Wij worden inderdaad óók via zuid Amerika nu in een hoek gedreven als Rusland nóg meer handel daarmee gaat drijven:
Ten eerste is zuid Amerika een stuk minder moeilijk met de regels dan de eu, en ten tweede komt er een hoop handel voor ons óók uit zuid Amerika. Maarja, de Russen betalen wel, dus zuid Amerika verkoopt dan vervolgens hun handel liever aan hún, dan aan die zeikers van Brussel. Waardoor bepaalde dingen straks voor ons schaars gaan worden, omdat ze het liever aan de Russen leveren.

heidy_wilco schreef:
Volgens de EU-regels mag dat niet eens ingevoerd worden omdat het eigenlijk gewoon gif is wat erin zit... Als dat gebeurd dan wordt ik wel vegetariër...

Nu niet nee, maar daar willen ze dus het liefst een einde aan maken.
Heel veel van ons vlees en veevoer (het omstreden soja ten koste van de regenwouden) komt uit Latijns Amerika, dus de deur wordt zo wagenwijd open gezet voor die troep uit de VS...

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:41

Mijn moeder zei dat de peren hartstikke goedkoop zullen worden.
Dus dat wordt veel peren eten denk ik haha :Y)

Maar die Putin wordt steeds enger en krankzinniger :x

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:43

Laatst bijgewerkt door ceasario op 10-08-14 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:44

ceasario schreef:
tamary schreef:
[

Lees eens een andere kant van het verhaal en blijf bij al het nieuws heel goed de belangrijkste "wet" van de journalistiek in gedachten houden (journalisten zelf doen dat nl al lang niet meer)

Citaat:
The Russian and Chinese central banks have agreed on a draft currency swap agreement, which will allow them to increase trade in domestic currencies and cut the dependence on the US dollar in bilateral payments.

“The draft document between the Central Bank of Russia and the People’s Bank of China on national currency swaps has been agreed by the parties,” and is at the stage of formal approval procedures, ITAR-TASS quotes the Russian regulator’s office on Thursday.

Precies. Ik denk dat wij, Nederlanders, de grote verliezers zullen zijn en straks nóg meer de puppet state van Amerika gaan worden.
Ik voorzie binnen Europa zelfs problemen, want Merkel is geloof ik tégen meer handel met USA en Engeland vóór.

Putin vind ik niet krankzinnig; Amerika!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:52

Hier nog een die er zo over denkt; Amerika die ons allemaal lekker bespeeld en allemaal trappen ze erin. Dus wie is er nu idd degene waar we voor op moeten passen en die alsmaar enger en opdringeriger wordt; juist Amerika

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:54

China is straks de grote winnaar :o
Die lachen nu al hard om ons allemaal.

ja voor ons fijn alles goedkoper.

maar de boeren zijn nu weer de dupe.

Die hebben het al ontzettend zwaar.
Met de aardappels en de melkprijzen die nergens op lijken.
En dan nog alle wetten waar ze aan moeten houden.
Boeren gaan kapot en dan beseft nederland pas dat we niet zonder boeren kunnen.
Altijd weer te laat.

Koop zoveel mogelijk nederlandse groenten en fruit let op waar het vandaan komt als je iets koopt....
Alle kleine beetje helpen denk ik.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:01

Ben van mening, dat Amerika een nog grotere schurk is. En slimmer.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:07

Knakker schreef:
ja, het maakt Poetin ook in eigen land waarschijnlijk niet populairder

Poetin is best wel populair in eigen land.
Heb gisteren best wel schokkende meningen gehoord van de normale russische burgers.
Die maken zich nergens zorgen om, poetin redt het allemaal wel en europa zal nog wel met hangende pootjes terugkomen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:10

linnie050 schreef:
China is straks de grote winnaar :o
Die lachen nu al hard om ons allemaal.

ja voor ons fijn alles goedkoper.

En dan nog alle wetten waar ze aan moeten houden.
Boeren gaan kapot en dan beseft nederland pas dat we niet zonder boeren kunnen.
Altijd weer te laat.

Koop zoveel mogelijk nederlandse groenten en fruit let op waar het vandaan komt als je iets koopt....
Alle kleine beetje helpen denk ik.

Niet zo zwaar als de mensen die daar elke dag moeten vrezen voor hun leven.
Zal er een achterliggende economische reden zijn, misschien wel heb het niet zo hard bestudeerd.

Maar vraag mij af als dit in Nederlands gebeurde, dat we niet ontzettend kwaad zouden zijn als andere landen ons niet hielpen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:20

minikatje schreef:
Knakker schreef:
ja, het maakt Poetin ook in eigen land waarschijnlijk niet populairder

Poetin is best wel populair in eigen land.
Heb gisteren best wel schokkende meningen gehoord van de normale russische burgers.
Die maken zich nergens zorgen om, poetin redt het allemaal wel en europa zal nog wel met hangende pootjes terugkomen.

Het is nu maar wachten ...Wanneer ??

Leger Oekraïne wijst oproep tot wapenstilstand af.

http://www.nu.nl/buitenland/3848823/leg ... nd-af.html

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:28

linnie050 schreef:

En dan nog alle wetten waar ze aan moeten houden..

Zwaar ?
Er zijn veel te veel aardappelen..Ieder dacht goeie handel...dus allemaal aardappelen telen.

Melkprijzen...Quota...Gaat er toch af, dus nu al maar vast uitbreiden.. de boete betalen we toch ff..

Kortom ...ondernemers risico !!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:55

ceasario schreef:
tamary schreef:

En Rusland (+ rest BRICS landen) heeft voordeel bij het afwijzen van de wereldhandelsmunt?
Waarom willen ze dat?

Voornamelijk omdat Amerika zo gigantisch veel dollars bijdrukt dat de inflatie met de dag oploopt. Intern zie je dat zo niet in de officiële cijfers terug, door de status van wereldhandelsmunt is die nl grotendeels naar het buitenland geëxporteerd. Precies ook de reden waarom Amerika dat zo wil houden. Stapt een grote groep af van het gebruik van de dollar voor de internationale handel, dan komen die dollars incl. de geëxporteerde inflatie terug naar huis.
Kijk je wat verder terug in het nieuws zie je ook bv een giga woedeaanval van Amerika over een deal tussen Rusland en Iran van goederen voor olie. Heeft Amerika niks mee te maken zou je denken, klopt. En dat is precies de reden dat ze er zo kwaad over waren. Nl geen dollars, dus geen steun voor hun munt. Idem als wat was de werkelijke reden om Irak binnen te vallen? Saddam die stelde dat hij voor zijn olie alle valuta behalve dollars zou accepteren. Olie wordt verhandeld in usdollar. Vraag naar olie is groeiende/stabiel en daarmee ook de waarde van de dollar.

Het enige wat een munt van welk land dan ook waarde geeft is het geloof van de gebruikers dat zij het later weer kunnen ruilen tegen iets wat ze hebben willen zonder daar (veel) meer voor te moeten betalen dan toen ze die munt kregen. Dat heet ook wel fiat currency. Munten gekoppeld aan een goudstandaard bestaan niet meer. De nog gedeeltelijke ondersteuning door goud van de USdollar is in 1971 afgeschaft. Voordeel en tegelijk nadeel van fiat geld is dat je het kan bijdrukken als het economisch goed gaat bv. er is dan meer geld voor investeringen (al moet je je afvragen hoe gezond zo'n snelle groei met andermans geld eigenlijk is). Goud is niet bij te drukken en dan gaat groei stukken trager, want je zal moeten sparen om investeringen te kunnen doen. Op dezelfde manier is het door de beperkte "voorraad" geld bij goud ronduit lastig tot onmogelijk om oorlog te voeren. Er is nl niet genoeg geld om zo'n "investering" te doen. Kijk je ook naar de inflatie/uitgave grafieken van landen dan zie je giga pieken tijdens en net na een oorlog om alles af te betalen. Inmiddels is het afbetalen van die uitgaves een onmogelijkheid geworden. Niet alleen voor Amerika trouwens, ook de EU loopt hierop vast, immers de rente op die leningen moet ergens vandaan komen. En omdat geld gecreëerd wordt door een bank als jij/overheid/bedrijf een lening krijgt (en verdwijnt als die is afbetaald) moet er alsmaar meer geld gecreëerd worden om de rente te kunnen betalen. Echter als alles afgelost zou worden is er geen geld meer! Dat is nl weggestreept tegen de lening die je aanging. En geld is het ruilmiddel wat de economie draaiende houdt. (Er is betere uitleg over geldcreatie, etc. te vinden op youtube, maar dit is heel kort en grof hoe het zit.)

Of te wel : aflossen kan eigenlijk niet (geen geld genoeg om het te doen ivm rente en geen geld over daarna) blijven lenen kan ook niet, want de rente wordt zelfs als die zo laag blijft onbetaalbaar. Economische groeicijfers in de dubbele getallen zou de enige optie hier uit kunnen zijn, maar hoe? Mensen verdienen niet genoeg, geven dus te weinig uit en de salarissen kunnen niet omhoog (kost banen en dus nog minder inkomen). Enige groei optie is eigenlijk waar Amerika op aan blijft sturen, nl oorlog. Want elkaar alles kwijtschelden wil men niet + veel van de staatsobligaties zitten in pensioenfondsen, al zou je dat doen loop je als land keihard tegen nieuwe kosten op om je ouderen een inkomen te bieden. Ze allemaal als onproductief te laten creperen kost je teveel stemmen, dus je zal weer ergens geld vandaan moeten halen (wat de overheid niet zelf maakt, maar leent van de "staatsbank" die in privéhanden is! en waar je dus rente over betaald) en zo begint het hele cirkeltje opnieuw.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:00

tamary schreef:
[.

+:)+

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 20:41

ceasario schreef:
DIE MEGA PROPAGANDA DER MEDIEN! - Wie der Staat uns alle bescheißt! :+

https://www.youtube.com/watch?v=HnPTzMbNMGA

:D
Hij vertelt het echt boeiend ook nog!
Tja, dat is het wel: wij krijgen allemaal de Westerse kant van het verhaal te horen met daarin de boodschap wat we moeten geloven.
Als reclame: je gaat het geloven als het maar vaak genoeg herhaald wordt...

Deze dan:
http://www.nu.nl/economie/3849673/eu-in-actie-landen-rusland-helpen-bij-import.html
Nu wil de EU de andere landen gaan 'aanspreken' op het leveren aan Rusland...
Hoe arrogant kan je zijn?!?
EU legt sancties op, Rusland reageert en zoekt andere leveranciers en nu rent de EU naar die landen toe met een vermanend vingertje: niet doen, hoor!

En hoe goed zou het zijn voor diverse landen die nu op het randje van de economische afgrond staan om te mogen gaan leveren aan Rusland?
Misschien kunnen die landen dan wat gaan aflossen van de staatsschulden..? Misschien..?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:10

MarvanTom schreef:
Deze dan:
http://www.nu.nl/economie/3849673/eu-in-actie-landen-rusland-helpen-bij-import.html
Nu wil de EU de andere landen gaan 'aanspreken' op het leveren aan Rusland...
Hoe arrogant kan je zijn?!?
EU legt sancties op, Rusland reageert en zoekt andere leveranciers en nu rent de EU naar die landen toe met een vermanend vingertje: niet doen, hoor!

Stelletje kleuters met een woedeaanval is er niks bij :=

Ik kan er ergens om lachen, maar aan de andere kant is het niet te bevatten dat volwassenen met dit niveau toegang hebben tot zware wapens.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:23

Ik ben van mening dat Amerika hier de grote gek is, al is het natuurlijk veel makkelijker om naar Poetin te wijzen. We gaan hier echt wel last van krijgen en Rusland denk ik een stuk minder. Beetje jammer dat we ons zo makkelijk voor het karretje van Amerika laten spannen...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 01:45

Ik zag vandaag op het nieuws dat men overweegt om een groot deel van de oogsten te vernietigen, om de prijs kunstmatig weer omhoog te krijgen.

Er zijn mensen in Nederland die je dolgelukkig kan maken met goedkoop voedsel... Er zijn vreselijk veel mensen met honger op de wereld... En wij gaan voedsel vernietigen om de prijs niet té goedkoop te laten worden....?
Ik ben geschokt.

'Geboycotte goederen moeten van de markt' | Economie | NU.nl - Voor het laatste nieuws - http://mobiel.nu.nl/economie/3849932/ge ... markt.html

Voedselbank merkt nog niets van de overschotten:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2295 ... ank__.html

Citaat:
Harrie Timmerman van Voedselbank Noord- en Oost-Nederland deed dit weekend nog een oproep aan de land- en tuinbouwers om hun overschotten te doneren.

Land- en tuinbouworganisatie LTO Noord vindt het een sympathiek idee. ,,Maar dan moet er wel een financiële regeling komen van het Rijk, want boeren kunnen het niet gratis weggeven', zegt LTO-bestuurder Upt Hiddema.

Wie mag dus uiteindelijk opdraaien voor al die belachelijke ideeën en ssncties... Juist, de de kleine ondernemers en de belastingbetaler :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 04:48

http://rt.com/business/178888-russia-tr ... who-hurts/

Citaat:
In terms of losses, Germany, Poland and the Netherlands- the top three EU food suppliers to Russia in 2013 - will be hit hardest.

America not bothered

For the US the effect will be very limited, as agricultural exports to Russia are about one tenth of one percent of total US gross domestic product of about $144 billion, according to the US Department of Agriculture.

Wie z'n idee was het ook alweer? :x

http://nos.nl/artikel/679051-obama-wil- ... sland.html

Het is en blijft een raar verhaal; Oekraïne begint grondoffensief dus Rusland wordt geboycot, omdat Amerika dat wil.
En Nederland doet :j :j en wordt het hardst getroffen?!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:43

Konvooi met humanitaire lading vertrekt uit Moskou naar Zuidoost-Oekraïne.

Moskou, 12 augustus, /ITAR-TASS /.

Een konvooi van maximaal 280 vrachtwagens met 2.000 ton humanitaire lading voor de Oekraïense regio's is onderweg vanuit Moskou. Een correspondent van de Itar-Tass heeft dit gemeld.

Het ministerie verklaard dat de humanitaire hulp voornamelijk uit levensmiddelen bestaat , 400 ton graan, 100 ton suiker, 62 ton van babyvoeding, 54 ton medicijnen en medische apparatuur, 12.000 slaapzakken, 69 draagbare agregaten .

http://en.itar-tass.com/russia/744542

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:22

dat is dan weer een goed gebaar, als er verder maar niets achter zit!