Terwijl Nederlanders meer zijn van 'hey hoe gaat ie?' *slaat arm om schouders*
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Quebelle schreef:Ik ben Brits/BelgischIk vind ook dat Belgen minder...toegankelijk zijn? Ik vind dat Belgen qua mentaliteit veel bedeesder en individualistischer zijn dan bevoorbeeld Britten of Nederlanders.
Wat wel onvriendelijk kan overkomen naar buitenlanders toe.
ik vind belgen een stuk vriendelijker dan nederlanders...
northequest1 schreef:haha, sorry ik moet niet lachen....maar toen ik je stuk las dacht ik "Ja, nou dat is waarom wij blij zijn aan de andere kant van de wereld
". Als de oma's op visite komen zijn ze altijd in NL mode, alles moet snel, snel, snel en ga zo maar door. Alles is hier (tot frustratie toe) kalm, schoon en rustig. Ik sta makkenlijk 10min te wachten bij de kassa als de cassiere de mevrouw voor je kent en ze gezellig een praatje maken. I kan oma nu nog horen zuchten en kreunen voor hoe lang het duurde
En ja, het inhalen en snel rijden....hier kun je weg komen met 70/80kph inplaats van 100kph op de snelweg.
![]()
![]()
damian23 schreef:Duurzame enegie. Daar kunnen we van landen zoals duitsland en noorwegen echt wat van leren. Gisteren was dat nog in het nieuws vanwege de angst dat rusland van de winter de gaskraan dichtdraait.
Ayasha schreef:Belgen zijn gereserveerder, laten je minder toe in hun "leefruimte" denk ik.Meer een "hoi hoe gaat het, goed? Fijn, met mij ook zo lang je maar daar mooi op een afstandje blijft staan..."
verootjoo schreef:Ayasha schreef:Belgen zijn gereserveerder, laten je minder toe in hun "leefruimte" denk ik.Meer een "hoi hoe gaat het, goed? Fijn, met mij ook zo lang je maar daar mooi op een afstandje blijft staan..."
Ik voel me dan meer belgsvind Belgen ook veel vriendelijker, die taal klinkt ook zo schattig
(ik kijk ook graag naar Belgische televisie en de halve wereld hier verklaart me voor gek
)
AmyII schreef:Nou, nou. Nu word er in dit topic wel heel erg gedaan alsof we het hier heel slecht hebben. Met alle respect TS, maar hoe hoog is de bevolkingsdichtheid daar ten aanzien van hier?
Als de bevolkingsdichtheid hier niet zo hoog zou zijn, zou het er hier ook een stuk relaxter aan toe gaan. Elk gezin heeft tegenwoordig minimaal 2 auto's, liefst 3. Tel uit je drukte op de weg.
Ik ben ook wel eens onbeleefd tegen een toerist. Niet omdat het een toerist is, maar omdat de drukte die er toch al is teveel is. Met toeristen erbij al helemaal.
Bovendien word ik ook onbeleefd van toeristen die hier in Amsterdam binnen drie dagen alles willen doen wat god verboden heeft, daar worden toeristen heel, heel, heeeeel erg vervelend van zie je?
pandour4evuh schreef:Waar ik me erg aan kan ergeren is roltrap gedrag
Gewoon midden op de roltrap gaan staan om vooral niemand erlangs te laten gaan.
TammyVN schreef:AmyII schreef:Nou, nou. Nu word er in dit topic wel heel erg gedaan alsof we het hier heel slecht hebben. Met alle respect TS, maar hoe hoog is de bevolkingsdichtheid daar ten aanzien van hier?
Als de bevolkingsdichtheid hier niet zo hoog zou zijn, zou het er hier ook een stuk relaxter aan toe gaan. Elk gezin heeft tegenwoordig minimaal 2 auto's, liefst 3. Tel uit je drukte op de weg.
Ik ben ook wel eens onbeleefd tegen een toerist. Niet omdat het een toerist is, maar omdat de drukte die er toch al is teveel is. Met toeristen erbij al helemaal.
Bovendien word ik ook onbeleefd van toeristen die hier in Amsterdam binnen drie dagen alles willen doen wat god verboden heeft, daar worden toeristen heel, heel, heeeeel erg vervelend van zie je?
We hebben het absoluut niet slecht in Nederland. Dat zeg ik ook niet, maar van bepaalde dingen zouden we best eens wat kunnen leren (o.a. Dat we het dus niet zo slecht hebben).
Toeristen in Amsterdam![]()
![]()
....
Jasia schreef:pandour4evuh schreef:Waar ik me erg aan kan ergeren is roltrap gedrag
Gewoon midden op de roltrap gaan staan om vooral niemand erlangs te laten gaan.
Dan ben ik waarschijnlijk één van de personen waar jij je aan ergert
Ik vind roltrappen doodeng, maar ik ga er wel op staan, ben dan blij als ik sta, houd me krampachtig vast aan de leuning en stap af alsof ik in een vulkaan stap...Maar no way dat ik dan ook nog ga lopen op de roltrap..........................
Alhoewel ik door het vastklampen aan de leuning wel genoodzaakt ben om in ieder geval aan de kant te moeten staan, dus ik denk dat iedereen er wel langs kan
Grappig om te lezen hoe iedereen de verschillende landen/culturen ervaart
janouk schreef:Ik ben altijd weer blij als ik in Nederland ben.
Ik houd van Nederland, ik houd van de seizoenen, ik houd van de openheid/directheid van de Nederlanders, ik houd van onze monarchie en onze democratie. Nergens is de vrijheid van meningsuiting zo groot als in Nederland en de Scandinavische landen.
Ik ben nergens zo graag op deze wereld als terug in Nederland.
geerke schreef:damian23 schreef:Duurzame enegie. Daar kunnen we van landen zoals duitsland en noorwegen echt wat van leren. Gisteren was dat nog in het nieuws vanwege de angst dat rusland van de winter de gaskraan dichtdraait.
duurzame energie???Bedoel je de groene stroom die in Nederland verkocht word maar wel uit de kerncentrale uit frankrijk komt?