Vrouwen mogen niet lachen volgens vice premier Turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Vrouwen mogen niet lachen volgens vice premier Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:08

O - zo lees ik het niet. Ik lees het meer als een pleidooi voor de menselijke maat, het persoonlijke contact, afgezet tegen de vluchtigheid van moderne communicatiemiddelen. Dat lijkt me meer zijn eigen mening, niet iets uit de Koran. Die hele Koran wordt alleen gebruikt in zijn pleidooi voor het herontdekken van godsdienst als bron van levensregels. De rest is volgens mij gewoon zijn mening.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:13

Het was een grapje Prrrr...
En voor het overige kunnen mij dit soort achterlijke opvattingen niet snel genoeg verdwijnen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:22

Kijk anders eens de aflevering van spuiten en slikken over de regels in marokko..
Dan denk je ook van wat een idioterie

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:25

Ik dacht(hoopte) even dat iemand De Spelt serieus genomen had, maar helaas gaat dit niet om een grap.. -O-

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:31

'De Islam' heeft inderdaad heel veel regeltjes... maar niet iedereen neemt dezelfde regels even serieus, omdat sommige mensen bepaalde passages anders interpreteren of er meer belang aan hechten. Maar een beetje gezond verstand kan iedereen wel eens gebruiken :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:39

Datzelfde geldt voor 'het christendom'. Eens in de zoveel tijd duikt bijvoorbeeld dergelijk nieuws weer op (dit bericht komt uit 2008):

http://www.nu.nl/algemeen/1540982/sgp-w ... ieden.html

Zolang het bij het ventileren van een mening blijft slaap ik er geen nacht minder om. ;)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:43

*D :D Dan maar Haram! Sjonge wie bedenkt zoiets idioots!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:44

Nou dakomtmooiuit.. Er valt ook niet meer zoveel te lachen als we zo een land gaan regeren :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:20

Karin schreef:
Datzelfde geldt voor 'het christendom'. Eens in de zoveel tijd duikt bijvoorbeeld dergelijk nieuws weer op (dit bericht komt uit 2008):

http://www.nu.nl/algemeen/1540982/sgp-w ... ieden.html

Zolang het bij het ventileren van een mening blijft slaap ik er geen nacht minder om. ;)

Ik weet niet of je Larry Norman kent? Een bekende, heel radicaal-christelijke zanger die helaas inmiddels overleden is. Die heeft eens op een prachtige manier gehakt gemaakt van dit soort opvattingen :D

Zoveel mensen, zoveel meningen. Als ik dit lees, denk ik 'tja... meneer heeft heimwee naar de goeie ouwe tijd...' :')
Citaat:
"Waar zijn onze meisjes, die blozen, hun hoofd buigen en hun ogen afwenden als we ze recht aankijken, daarmee uitgroeiend tot het symbool van kuisheid", vraagt Arinç zich hardop af.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:34

Blue_Eyes schreef:
Ik weet niet of je Larry Norman kent? Een bekende, heel radicaal-christelijke zanger die helaas inmiddels overleden is. Die heeft eens op een prachtige manier gehakt gemaakt van dit soort opvattingen :D

Ik ken 'm. Why should the devil have all the good music. :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:48

linnie050 schreef:
Het klopt ook dat moslim vrouwen dit eigenlijk niet mogen.
Sommige vrouwen lachen altijd overdreven om aandacht te trekken en de aandacht op zich te bevestigen.
En met je lach kan je mannen verleiden.

Als je dat met vrouwen onder elkaar doet of met je familie is anders dan in het bij zijn van bv mannen die wel een huwelijks partner kunnen zijn of kwade bedoelingen hebben.

Ik werk met alleen maar mannen en kan je vertellen dat ik soms best snap waarom moslim vrouwen zich moeten bedekken.
Wat ik elke dag allemaal te horen krijg....Daar krijg ik hierdoor wel wat respect voor.

In sommige regels kan je wel te ver door draven.

Ik vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Ook de vrouwen van jouw verhalen, hoe ik het op vat waarschijnlijk verleiders oid. De ene vrouw geniet er van wanneer zij mannelijk aandacht krijgt en de ander niet. zo kan een man prima zelf bedenken of hij er wel of niet op in gaat.

Ik denk dat het fout gaat bij oordelen/veroordelen van mensen met een andere mening/opvatting. Daarnaast vind ik dat je iemand nooit wat moet opleggen vanuit je geloof. Je moet mensen niets verbieden, iedereen kan prima een eigen keuze maken en wij zijn allemaal even veel waard. of je nu met niemand naar bed bent geweest of met 10 mensen of 50 van mij part, laat lekker. Kijk naar jezelf, wat een ander doet moet hij/zij zelf weten.

Het jammere van dit soort dingen ( de OP) vind ik dat vrouwen beperkt worden in hun vrijheid ten opzichte van de mannen. In mijn, westerlijke, ogen zijn wij evenveel waard. Een vrouw moet zich bedekken, ook iets wat ik niet snap want je beperkt een vrouw in haar vrijheid. Wil een vrouw zich bedekken, prima moet ze doen als ze dat fijn vindt. Maar iemand iets opleggen vind ik zó fout.

Wat ben ik blij dat ik hier geboren ben en niemand mij veroordeelt als ik gezellig in een jurkje op strand zit en lach en brul met de vrienden van mij partner. Ik zal mij elk geval nooit laten beperken, leef volgens mij normen en waarden en die zijn mij niet vanuit een geloof opgelegd maar die zijn gegroeid doormiddel van mijn opvoeding maar ook zéker tijdens de rest van mij leven. Ik ben ik en niemand die mij die vrijheid ontneemt. Eigenlijk zou elke vrouw/man ter wereld die vrijheid moeten beleven.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:03

Karin schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik ken 'm. Why should the devil have all the good music. :D

Precies, en ik heb hier een paar opnames van hem waarin hij een soort sketch houdt. Helemaal geweldig. Ik moet eens kijken of die niet op YT terug te vinden is.
"There was a scientific research and the professors put a dog in front of a loudspeaker and played really loud rock 'n' roll. After three hours, the dog went mad. Another research, they put some flowers in front of a loudspeaker and played rock 'n' roll. After two hours, the flower had completely turned away from the speaker and dropped all its petals. I would say that is proof. I would say that means rock 'n' roll is bad. You must be careful never to play it around your dogs or your flowers." _O-

Maar goed, of dat nou on topic is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:49

Tja ik sta er niet zo van te kijken. De social media kanalen dreigden toch ook verboden te worden? Ze willen gewoon terug naar vroeger, en weer volgens de regels uit de Koran leven.
Wat ik ervan vind? Tja, heb er niet echt een mening over. De rechten van vrouwen zijn in dat soort landen gewoon anders dan wat wij gewend zijn. Hoe verder je naar het oosten gaat, hoe minder vrijheid vrouwen hebben. Dit is overigens niet omdat mannen meer waard zijn dan vrouwen, maar om vrouwen oa tegen mannen te beschermen.
Schoonheid bijv is alleen voor de eigen man, niet voor andere mannen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-07-14 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:51

Nessah schreef:
linnie050 schreef:
Het klopt ook dat moslim vrouwen dit eigenlijk niet mogen.
Sommige vrouwen lachen altijd overdreven om aandacht te trekken en de aandacht op zich te bevestigen.
En met je lach kan je mannen verleiden.

Als je dat met vrouwen onder elkaar doet of met je familie is anders dan in het bij zijn van bv mannen die wel een huwelijks partner kunnen zijn of kwade bedoelingen hebben.

Ik werk met alleen maar mannen en kan je vertellen dat ik soms best snap waarom moslim vrouwen zich moeten bedekken.
Wat ik elke dag allemaal te horen krijg....Daar krijg ik hierdoor wel wat respect voor.

In sommige regels kan je wel te ver door draven.

Ik vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Ook de vrouwen van jouw verhalen, hoe ik het op vat waarschijnlijk verleiders oid. De ene vrouw geniet er van wanneer zij mannelijk aandacht krijgt en de ander niet. zo kan een man prima zelf bedenken of hij er wel of niet op in gaat.

Ik denk dat het fout gaat bij oordelen/veroordelen van mensen met een andere mening/opvatting. Daarnaast vind ik dat je iemand nooit wat moet opleggen vanuit je geloof. Je moet mensen niets verbieden, iedereen kan prima een eigen keuze maken en wij zijn allemaal even veel waard. of je nu met niemand naar bed bent geweest of met 10 mensen of 50 van mij part, laat lekker. Kijk naar jezelf, wat een ander doet moet hij/zij zelf weten.

Het jammere van dit soort dingen ( de OP) vind ik dat vrouwen beperkt worden in hun vrijheid ten opzichte van de mannen. In mijn, westerlijke, ogen zijn wij evenveel waard. Een vrouw moet zich bedekken, ook iets wat ik niet snap want je beperkt een vrouw in haar vrijheid. Wil een vrouw zich bedekken, prima moet ze doen als ze dat fijn vindt. Maar iemand iets opleggen vind ik zó fout.

Wat ben ik blij dat ik hier geboren ben en niemand mij veroordeelt als ik gezellig in een jurkje op strand zit en lach en brul met de vrienden van mij partner. Ik zal mij elk geval nooit laten beperken, leef volgens mij normen en waarden en die zijn mij niet vanuit een geloof opgelegd maar die zijn gegroeid doormiddel van mijn opvoeding maar ook zéker tijdens de rest van mij leven. Ik ben ik en niemand die mij die vrijheid ontneemt. Eigenlijk zou elke vrouw/man ter wereld die vrijheid moeten beleven.

Ik geloof na het lezen van je betoog dat je nog nooit!! bent omgegaan met lui uit t oosten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:58

Hoe is die lach te zien dan?
Afbeelding

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:12

Ik verwacht wel een tegenoffensief in de vorm van een lachprotest.

:=

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:15

:D

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:56

Xfjord schreef:
google............ ik krijg een advertentie van muslima.com *zucht*

Ja ik ook -O- zo irritant!