Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Datzelfde geldt voor 'het christendom'. Eens in de zoveel tijd duikt bijvoorbeeld dergelijk nieuws weer op (dit bericht komt uit 2008):
http://www.nu.nl/algemeen/1540982/sgp-w ... ieden.html
Zolang het bij het ventileren van een mening blijft slaap ik er geen nacht minder om.
Citaat:"Waar zijn onze meisjes, die blozen, hun hoofd buigen en hun ogen afwenden als we ze recht aankijken, daarmee uitgroeiend tot het symbool van kuisheid", vraagt Arinç zich hardop af.
linnie050 schreef:Het klopt ook dat moslim vrouwen dit eigenlijk niet mogen.
Sommige vrouwen lachen altijd overdreven om aandacht te trekken en de aandacht op zich te bevestigen.
En met je lach kan je mannen verleiden.
Als je dat met vrouwen onder elkaar doet of met je familie is anders dan in het bij zijn van bv mannen die wel een huwelijks partner kunnen zijn of kwade bedoelingen hebben.
Ik werk met alleen maar mannen en kan je vertellen dat ik soms best snap waarom moslim vrouwen zich moeten bedekken.
Wat ik elke dag allemaal te horen krijg....Daar krijg ik hierdoor wel wat respect voor.
In sommige regels kan je wel te ver door draven.
Karin schreef:Blue_Eyes schreef:Ik weet niet of je Larry Norman kent? Een bekende, heel radicaal-christelijke zanger die helaas inmiddels overleden is. Die heeft eens op een prachtige manier gehakt gemaakt van dit soort opvattingen
Ik ken 'm. Why should the devil have all the good music.
Nessah schreef:linnie050 schreef:Het klopt ook dat moslim vrouwen dit eigenlijk niet mogen.
Sommige vrouwen lachen altijd overdreven om aandacht te trekken en de aandacht op zich te bevestigen.
En met je lach kan je mannen verleiden.
Als je dat met vrouwen onder elkaar doet of met je familie is anders dan in het bij zijn van bv mannen die wel een huwelijks partner kunnen zijn of kwade bedoelingen hebben.
Ik werk met alleen maar mannen en kan je vertellen dat ik soms best snap waarom moslim vrouwen zich moeten bedekken.
Wat ik elke dag allemaal te horen krijg....Daar krijg ik hierdoor wel wat respect voor.
In sommige regels kan je wel te ver door draven.
Ik vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Ook de vrouwen van jouw verhalen, hoe ik het op vat waarschijnlijk verleiders oid. De ene vrouw geniet er van wanneer zij mannelijk aandacht krijgt en de ander niet. zo kan een man prima zelf bedenken of hij er wel of niet op in gaat.
Ik denk dat het fout gaat bij oordelen/veroordelen van mensen met een andere mening/opvatting. Daarnaast vind ik dat je iemand nooit wat moet opleggen vanuit je geloof. Je moet mensen niets verbieden, iedereen kan prima een eigen keuze maken en wij zijn allemaal even veel waard. of je nu met niemand naar bed bent geweest of met 10 mensen of 50 van mij part, laat lekker. Kijk naar jezelf, wat een ander doet moet hij/zij zelf weten.
Het jammere van dit soort dingen ( de OP) vind ik dat vrouwen beperkt worden in hun vrijheid ten opzichte van de mannen. In mijn, westerlijke, ogen zijn wij evenveel waard. Een vrouw moet zich bedekken, ook iets wat ik niet snap want je beperkt een vrouw in haar vrijheid. Wil een vrouw zich bedekken, prima moet ze doen als ze dat fijn vindt. Maar iemand iets opleggen vind ik zó fout.
Wat ben ik blij dat ik hier geboren ben en niemand mij veroordeelt als ik gezellig in een jurkje op strand zit en lach en brul met de vrienden van mij partner. Ik zal mij elk geval nooit laten beperken, leef volgens mij normen en waarden en die zijn mij niet vanuit een geloof opgelegd maar die zijn gegroeid doormiddel van mijn opvoeding maar ook zéker tijdens de rest van mij leven. Ik ben ik en niemand die mij die vrijheid ontneemt. Eigenlijk zou elke vrouw/man ter wereld die vrijheid moeten beleven.