Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marit schreef:Hoe schiet je een toestel uit de lucht dat op 10 km hoogte vliegt..? Dat is toch ongelooflijk..
Citaat:Een passagiersvliegtuig van Malaysia Airlines dat op weg was van Amsterdam naar Kuala Lumpur is neergeschoten bij de grens tussen Oekraïne en Rusland. Het gaat volgens het Russische persbureau Interfax om een Boeing 777 met aan boord 280 passagiers en 15 bemanningsleden. Het ministerie van Binnenlandse Zaken van Oekraïne verklaart dat alle inzittenden dood zijn.
Interfax baseert zich op luchtvaartkringen.
Het toestel verloor hoogte en werd vervolgens brandend op de grond teruggevonden 50 mijl voor de grens met Rusland, aldus het Russische persbureau. Het zou zijn neergestort in de regio Donetsk, meldden ooggetuigen.
Een woordvoerder van de Maleische vluchtmaatschappij zegt tegen Sky News dat er sprake is van een 'incident' aan boord van één van de vluchten van Malaysia Airlines.
Maren schreef:Alle inzittenden omgekomen...
Morrie schreef:kak zeg, dat vliegtuig heb ik vanmiddag zitten spotten, ik dacht nog: wie gaat er nu naar zo'n land?
Heb hem niet van de radar zien verdwijnen, ik stop met volgen als ze Europa uit zijn.....
wel héél toevallig dat het weer een toestel van diezelfde maatschappij is.