Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TammyVN schreef:Ik zit momenteel in Israel en wil hier later op reageren. Zit nu in Jerusalem maar zat in Tel Aviv toen de aanvallen daarop begonnen. (Dit was verre van een fijne ervaring). Ik verblijf bij locals dus heb een heel ander beeld dan door de media word geschept.
Nirvana_ schreef:Ik heb geen idee, weet alleen dat zij er vast van overtuigd is dat Israël onschuldig is. Ben er toen verder maar niet over in discussie gegaan..
TammyVN schreef:Ik zit momenteel in Israel en wil hier later op reageren. Zit nu in Jerusalem maar zat in Tel Aviv toen de aanvallen daarop begonnen. (Dit was verre van een fijne ervaring). Ik verblijf bij locals dus heb een heel ander beeld dan door de media word geschept.
Nirvana_ schreef:Dat geloof ik ook zeker. Maar aan de andere kant... Iedereen wil graag ergens bij horen, en trots zijn en blij zijn met je land. Als een buitenlandse me nu zou vertellen dat Nederland mensen op de Nederlandse Antillen bijvoorbeeld zou onderdrukken of mishandelen zou ik het ook niet geloven. Raar voorbeeld, maar misschien wel waar
Citaat:De president van de VS, Barack Obama, heeft zich na het begin van het Israëlische grondoffensief in de Gazastrook nadrukkelijk achter de regering in Jeruzalem geschaard. In een telefoongesprek met minister-president Benjamin Netanyahu zegde hij zijn "steun voor het recht van Israël om zichzelf te verdedigen" toe, zei Obama in het Witte Huis.
Geen enkele natie moet accepteren dat ze met raketten beschoten wordt en dat terroristen onder haar territorium tunnels graven, zei hij. Tegelijk toonde Obama zich bezorgd over het risico op een escalatie van het geweld. Washington hoopt dat Israël burgers spaart. Ook pleitte Obama voor een bestand. Buitenlandminister John Kerry is bereid voor nieuw overleg nogmaals naar de regio te reizen.
Electra63 schreef:Obama HOOPT dat Israel burgers spaart ? Het gros van de doden en gewonden zijn burgers.
De Joodse lobby is groot in de USA.
Het is een ongelijke strijd. Israel heeft veel meer geld en wapens en een afweergeschut. Maar de Palestijnen geven niet op.
lieveli schreef:Het zou al enorm veel schelen wanneer Israël stopt met het bouwen van Israëlische nederzettingen in Palestijns gebied. Ik heb niet veel met zionistische joden en al helemaal niet veel met de Israëlische regering.
maaikemuis schreef:lieveli schreef:Het zou al enorm veel schelen wanneer Israël stopt met het bouwen van Israëlische nederzettingen in Palestijns gebied. Ik heb niet veel met zionistische joden en al helemaal niet veel met de Israëlische regering.
Met oprecht heel enge partijen. Want met de ontwikkelingen in Syrie en Irak is de polarisatie van de regio niet van de lucht en is de reactie van Amerika goed te begrijpen. Israel is voor hen de enige bufferzone in het gebied. En de Arabische wereld staat op zichzelf al in brand, de meeste landen in de omgeving zijn niet begaan met het lot van de Palestijnen.
lieveli schreef:Oh maar dat ben ik echt niet met je eens, ik vind discrimineren ook echt zo vies, (lees undercover in Klein Marokko zeggen).
Citaat:De Israëlisch premier Netanyahu zei eerder tegen buitenlandse media dat het grote verschil in doden komt doordat Israël de eigen burgers wel zou beschermen:
“Wij gebruiken een raketafweersysteem om onze burgers te beschermen en zij gebruiken hun burgers om hun raketten te beschermen. Hun strijders vuren vanuit huizen. Deze huizen zijn eigenlijk commandoposten van het leger van Hamas en Islamitische Jihad. Dat is waar ze hun beveiligde communicatie hebben, hun wapenopslag, raketten, landkaarten et cetera. Wij gaan die huizen natuurlijk geen immuniteit geven en dus moeten we ze aanvallen. En we proberen burgerslachtoffers te beperken als dat kan.”