Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maras schreef:Tja, er is inmiddels zoveel overgewicht in Nederland dat de industrie deze markt wel moet gaan aanboren om hun producten te verkopen. Overigens vind ik de reclame waarbij niet de graatmagere vrouw wordt tentoongesteld wel sympathieker dan de normaliter geposeerde anorexiamodellen. Maar ik ben het niet met ts eens dat maat 40/42 te dik is. Deze maat betekent voor veel vrouwen een gezond gewicht. Misschien uit cosmetisch oogpunt gezien iets te dik maar zeker niet uit gezondheids oogpunt. En dan speelt leeftijd ook nog een rol, als je rond de 20 bent is het eenvoudiger om echt slank te zijn dan wanneer je de 40 gepasseerd bent. Als iedereen maat 40/42 zou kunnen aanhouden dan zou het in de gezondheidszorg een hoop geld schelen.
[***] schreef:dus eigenlijk zijn de dove modellen te dik en dus lelijk? ik vind dit net zo kwetsend als het promoten van veel te dunne mensen, ondanks dat er natuurlijk mensen zijn die van nature dun/steviger zijn.
verwoord het onduidelijk volgens mij
Nessah schreef:Het is geen probleem, het is een constatering. Mensen kunnen het eens of oneens zijn, dat is een discussie.. Mijn mening is dat sommige vrouwen van Dove (licht) overgewicht hebben. Volslanke vrouwen, net als plus modellen. Daar is niets mis mee ( nogmaals) maar ik snap niet dat dit gepromoot kan worden, maar dat wanneer een model net even te dun is de wereld er over valt.
Ik zeg toch heel duidelijk, iedereen is mooi zoals hij is. Dat het me daar niet om gaat.
Nessah schreef:maras schreef:Tja, er is inmiddels zoveel overgewicht in Nederland dat de industrie deze markt wel moet gaan aanboren om hun producten te verkopen. Overigens vind ik de reclame waarbij niet de graatmagere vrouw wordt tentoongesteld wel sympathieker dan de normaliter geposeerde anorexiamodellen. Maar ik ben het niet met ts eens dat maat 40/42 te dik is. Deze maat betekent voor veel vrouwen een gezond gewicht. Misschien uit cosmetisch oogpunt gezien iets te dik maar zeker niet uit gezondheids oogpunt. En dan speelt leeftijd ook nog een rol, als je rond de 20 bent is het eenvoudiger om echt slank te zijn dan wanneer je de 40 gepasseerd bent. Als iedereen maat 40/42 zou kunnen aanhouden dan zou het in de gezondheidszorg een hoop geld schelen.
Dat was ( volgens de Dove site) de maat die gebruikt was. Daarop reageerde ik, want op de foto van Dove vindt ik de vrouwen te dik. Daarmee bedoel ik niets banketstaaf, ik zeg ook absoluut niet moddervet oid. Ik zeg gewoon dat die mensen (licht) overgewicht wordt en dat word gepromoot als mooi lichaam. Dát snap ik niet, want waarom is een lichaam mooi als er vet rolletjes op zitten? Of grotere rondingen? Wedden dat als er net iets te dunne vrouwen werden gebruikt met dat dit ware schoonheid was, dat de wereld te klein was? Dát is mijn punt.. Iets te dik is prachtig en iets te dun is walgelijk.
[ Afbeelding ]
Nessah schreef:[***] schreef:dus eigenlijk zijn de dove modellen te dik en dus lelijk? ik vind dit net zo kwetsend als het promoten van veel te dunne mensen, ondanks dat er natuurlijk mensen zijn die van nature dun/steviger zijn.
verwoord het onduidelijk volgens mij
Dat zeg ik toch niet?! Ik zeg alleen dat ik mensen met (licht) overgewicht zie en waarom dat wel gepromoot kan worden maar mensen met licht ondergewicht gelijk de wereld over gaat. ( denk aan bijv victoria secret)
Schuur_ schreef:Sorry hoor maar ik vind de meeste vrouwen op deze foto toch niet te dik... Het zijn gewone maatjes met hier en daar een iets steviger iemand tussen.
En maatje 40 te dik? Ik heb een bmi van 22, gezond dus. Maar helaas moet ik soms een 40 of een L pakken met mijn F-cup, kan ik weinig aan doen.
Nessah schreef:Dat was ( volgens de Dove site) de maat die gebruikt was. Daarop reageerde ik, want op de foto van Dove vindt ik de vrouwen te dik. Daarmee bedoel ik niets banketstaaf, ik zeg ook absoluut niet moddervet oid. Ik zeg gewoon dat die mensen (licht) overgewicht wordt en dat word gepromoot als mooi lichaam. Dát snap ik niet, want waarom is een lichaam mooi als er vet rolletjes op zitten? Of grotere rondingen? Wedden dat als er net iets te dunne vrouwen werden gebruikt met dat dit ware schoonheid was, dat de wereld te klein was? Dát is mijn punt.. Iets te dik is prachtig en iets te dun is walgelijk.
[ Afbeelding ]
Citaat:Voor mannen in de leeftijd van 17 tot en met 29 jaar geldt een gezond vetpercentage van 10% tot 15%. Voor vrouwen in dezelfde leeftijd is dat een percentage tussen de 20% en 25%. Voor mannen tussen de 30 tot en met 39 jaar is een vetpercentage van 15% tot 17,5% gezond. Voor vrouwen in dezelfde leeftijdsgroep is dat 25% tot 27,5%. Voor mannen boven de 40 jaar geldt een gemiddeld gezond vetpercentage van 20%, voor vrouwen boven de 40 jaar 30%.
Er bestaan voor de leeftijdsgroep van 40 jaar en ouder nog specifiekere percentages. Zo is het voor mannen van 40 tot en met 59 jaar tussen de 11% en 22%, voor vrouwen in die leeftijd 23% tot 34%. Voor mannen van 60 tot en met 79 jaar is een vetpercentage van 13% tot 25% goed, voor vrouwen in die leeftijdsgroep 24% tot 36%.
Alles onder en boven de gemelde vetpercentages is te laag of te hoog en brengt mogelijk gezondheidsrisico’s met zich mee. Of er ook echt een gezondheidsrisico is kan alleen een dokter bepalen.
juleke schreef:Goed dat jij trots bent op jouw lichaam maar andere (vollere) vrouwen hebben ook dat recht om trots te zijn op hun lichaam.
Bonna schreef:Ik heb er dan ook wel moeite me dat reclames (en mensen) claimes maken over "dit zijn ECHTE vrouwen" of "alle vrouwen zouden..anders vinden mannen". Het maakt niet uit of dit over magere of stevige mensen gaat, het is denigrerend naar de andere groep en sluit mensen buiten die er ook mogen wezen. Je bent altijd een echte vrouw, en er zullen altijd mensen zijn die je leuk vinden ook als je niet aan een bepaald plaatje voldoet.zelfs als je helemaal geen gezond gewicht hebt, zou er niet gezegd mogen worden dat je geen vrouw meer bent, je vrouwelijkheid is daar toch helemaal niet afhankelijk van?