Wat meer begrip voor mensen die met strafbare gevoelens worstelen is imo niet verkeerd

Dit is het topic: [NM] Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?
Ik denk dat jij deze ook bedoelt, Magrathea?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Ja sorry maar dit lijkt me echt niet een zaak van wie dan ook. Ook als hij niet boven een KDV woont kan hij nog steeds een auto kopen en vanuit zijn hutje op de hei naar een KDV rijden om te gluren als hij dat wil.
ruitje schreef:Misschien kan hij in die homowijk die ze willen gaan bouwen gaan wonen, lijkt mij de enige plek waar hij geen kinderen tegen komt.....
_San87_ schreef:Er heeft een tijd terug nog een heel interessant topic gelopen over pedofilie. Ik denk dat het voor veel mensen nuttig is deze goed door te lezen, daar komen veel aspecten over de psyche van de pedofiel aan het licht, bijvoorbeeld.
Wat meer begrip voor mensen die met strafbare gevoelens worstelen is imo niet verkeerd.
geerke schreef:_San87_ schreef:Er heeft een tijd terug nog een heel interessant topic gelopen over pedofilie. Ik denk dat het voor veel mensen nuttig is deze goed door te lezen, daar komen veel aspecten over de psyche van de pedofiel aan het licht, bijvoorbeeld.
Wat meer begrip voor mensen die met strafbare gevoelens worstelen is imo niet verkeerd.
ik vermoed dat je je als moeder van een misbruikt kind ,niet zo heel veel trek hebt je te verdiepen in de psyche van een pedofiel....dat is echt weer een geitenwollensokken gedachte
ruitje schreef:Verdwijnt de 'drang' na castratie eigenlijk? Je kan toch nog een hoop doen als 't daar niet meer werkt?
Sammie schreef:ruitje schreef:Verdwijnt de 'drang' na castratie eigenlijk? Je kan toch nog een hoop doen als 't daar niet meer werkt?
Meestal wel ja. Er zijn gevallen bekend van mannen die dit vrijwel hebben laten doen.
Ik ben toch wel erg benieuwd waarom hij boven een KD is geplaatstEn waarom de politie/burgemeester zich blijkbaar zo door de inwoners laat beinvloeden. Het lijken de middeleeuwen wel.
Margoooo schreef:Maar zo'n man moet toch ergens wonen? Er zal altijd wel iets in de buurt zijn waar kinderen zijn, en hij kan ze ook gewoon tegenkomen als hij op straat loopt.. Ik snap echt niet dat iedereen hier zo'n ophef over maakt... Hij is veroordeeld dus in de aandacht maar er lopen zoveel pedofielen en pedoseksuelen rond... Maar dat hebben mensen niet door...
Sammie schreef:ruitje schreef:Verdwijnt de 'drang' na castratie eigenlijk? Je kan toch nog een hoop doen als 't daar niet meer werkt?
Meestal wel ja. Er zijn gevallen bekend van mannen die dit vrijwel hebben laten doen.
Ik ben toch wel erg benieuwd waarom hij boven een KD is geplaatstEn waarom de politie/burgemeester zich blijkbaar zo door de inwoners laat beinvloeden. Het lijken de middeleeuwen wel.
NeverGiveUp schreef:Margoooo schreef:Maar zo'n man moet toch ergens wonen? Er zal altijd wel iets in de buurt zijn waar kinderen zijn, en hij kan ze ook gewoon tegenkomen als hij op straat loopt.. Ik snap echt niet dat iedereen hier zo'n ophef over maakt... Hij is veroordeeld dus in de aandacht maar er lopen zoveel pedofielen en pedoseksuelen rond... Maar dat hebben mensen niet door...
ERGENS ja, maar niet recht bóven een kinderdagverblijf, kom op!
Sammie schreef:Eigenlijk blijft mijn vraag wel hetzelfde. Waarom daar mee akkoord gaan als gemeente.. Als hij dit zelf gekozen heeftHoeveel alarmbellen wil men hebben
ruitje schreef:Een snelle google search verteld mij dat er 72 kinderdagverblijven zijn daar, dat is dus zonder scholen en andere verenigingen.
Kijk eens realistisch naar jouw eigen gemeente en besef je dat hij geen geld heeft voor een rijtjeshuis in een vinexwijk, waar kom je dan te zitten? Nogmaals het is speculeren dat hij EXPRES boven een kinderdagverblijf is gaan wonen...
Sammie schreef:Eigenlijk blijft mijn vraag wel hetzelfde. Waarom daar mee akkoord gaan als gemeente.. Als hij dit zelf gekozen heeftHoeveel alarmbellen wil men hebben
Vjestagirl schreef:Dan mag hij niet in de buurt van een school of kdv wonen. Maar wel bij een sportclub? Alsof je hem wel bij je voetbal vereninging of manege wil hebben. Of bij een grote speeltuin, een bos, een zwembad of zwemmeertje, de aanloop route naar een school, kdv of bso.
Toegeven dat er recht boven wat... onhandig is. Maar deze man moet weer terugkomen, daar is niets aan te doen.
NeverGiveUp schreef:Margoooo schreef:Maar zo'n man moet toch ergens wonen? Er zal altijd wel iets in de buurt zijn waar kinderen zijn, en hij kan ze ook gewoon tegenkomen als hij op straat loopt.. Ik snap echt niet dat iedereen hier zo'n ophef over maakt... Hij is veroordeeld dus in de aandacht maar er lopen zoveel pedofielen en pedoseksuelen rond... Maar dat hebben mensen niet door...
ERGENS ja, maar niet recht bóven een kinderdagverblijf, kom op!
_San87_ schreef:Vjestagirl schreef:Een pedofiel valt op kinderen jonger dan (ik geloof) 16 jaar, een pedoseksueel voert daadwerkelijk seksuele handelingen uit.
Sytse wordt ook wel de Zwerfpedo genoemd, omdat hij in meerdere steden slachtoffers heeft gemaakt.
Een pedofiel/pedoseksueel voelt zich enkel aangetrokken tot kinderen tot 12 jaar. Daarboven wordt het efebofilie genoemd. Sleutelwoord is aangetrokken voelen tot personen die niet geslachtsrijp zijn.
Nu weet ik niet zeker of Van der V. een efeboliel is, of daadwerkelijk een pedoseksueel. Want in het eerste geval hoeven de kinderen in dat dagverblijf niet te vrezen.Julot_Engel schreef:Misschien kom ik nu heel dom over maar wie is deze hele man? Een pedofiel of een pedoseksuel? en wat is het verschil?
De meest simpele uitleg: een pedofiel is een persoon dat zich aangetrokken voelt tot niet geslachtsrijpe personen, hij (of zij) handelt niet naar zijn of haar gevoel. Een pedoseksueel doet dat wel. Pedofilie en pedoseksualiteit zijn niet per se hetzelfde. Ook is er een verschil tussen een pedoseksueel (Van der V.) en een anti-sociale pleger (Dutroux).Bon_charmeur schreef:Straffen zijn tegenwoordig veel te laag, dus uitgezeten of niet, gewoon wachten tot ie gelyncht word, opgeruimd staat netjes
Wat een walgelijke reactie. Gadverdamme.