'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:49

Er heeft een tijd terug nog een heel interessant topic gelopen over pedofilie. Ik denk dat het voor veel mensen nuttig is deze goed door te lezen, daar komen veel aspecten over de psyche van de pedofiel aan het licht, bijvoorbeeld :).

Wat meer begrip voor mensen die met strafbare gevoelens worstelen is imo niet verkeerd :).

Dit is het topic: [NM] Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Ik denk dat jij deze ook bedoelt, Magrathea?

Magrathea

Re: 'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:55

Ja die :j

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:56

Magrathea schreef:
Ja sorry maar dit lijkt me echt niet een zaak van wie dan ook. Ook als hij niet boven een KDV woont kan hij nog steeds een auto kopen en vanuit zijn hutje op de hei naar een KDV rijden om te gluren als hij dat wil.

Vind daar wel een groot verschil in zitten. Dit is natuurlijk een beetje de kat op het spek binden.
Een regel zoals in sommige delen van Amerika geldt, zou ik niet gek vinden: een veroordeelde 'sex-offender' (wat de Amerikanen dan weer onnodig breed nemen, door ook een 19-jarige die seks heeft met een 15-jarige hieronder te rekenen), mag niet binnen een bepaalde straal van een school/kdv etc wonen. Zoiets zou ik helemaal geen raar idee vinden hier, maar dan puur en alleen toegepast op veroordeelde pedoseksuelen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:57

Tja, het Soesterkwartier is sowieso een plek waar veel (hoe zeg ik dat aardig) mondige mensen wonen die een beetje geweld niet schuwen. Dan is het zeker niet handig voor deze man om er te gaan wonen.

ruitje schreef:
Misschien kan hij in die homowijk die ze willen gaan bouwen gaan wonen, lijkt mij de enige plek waar hij geen kinderen tegen komt.....

Wat is dit nu weer voor onzin? Alsof homo's geen kinderen hebben, ik ken er genoeg die dat wel hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:01

_San87_ schreef:
Er heeft een tijd terug nog een heel interessant topic gelopen over pedofilie. Ik denk dat het voor veel mensen nuttig is deze goed door te lezen, daar komen veel aspecten over de psyche van de pedofiel aan het licht, bijvoorbeeld :).

Wat meer begrip voor mensen die met strafbare gevoelens worstelen is imo niet verkeerd :).

ik vermoed dat je je als moeder van een misbruikt kind ,niet zo heel veel trek hebt je te verdiepen in de psyche van een pedofiel....dat is echt weer een geitenwollensokken gedachte :7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:02

geerke schreef:
_San87_ schreef:

ik vermoed dat je je als moeder van een misbruikt kind ,niet zo heel veel trek hebt je te verdiepen in de psyche van een pedofiel....dat is echt weer een geitenwollensokken gedachte :7

Misschien moet die moeder dat maar gewoon doen, want een pedofiel misbruikt niet. Een pedoseksueel wel.

Daarnaast zijn er meer mensen in Nederland dan enkel moeders van misbruikte kinderen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:04

ach ja...die paar misbruikte kinderen....mag geen naam hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:06

Oh, dat is een knappe verdraaiing van mijn woorden, creatief.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 25-06-14 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:07

Dan mag hij niet in de buurt van een school of kdv wonen. Maar wel bij een sportclub? Alsof je hem wel bij je voetbal vereninging of manege wil hebben. Of bij een grote speeltuin, een bos, een zwembad of zwemmeertje, de aanloop route naar een school, kdv of bso.

Toegeven dat er recht boven wat... onhandig is. Maar deze man moet weer terugkomen, daar is niets aan te doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:09

ruitje schreef:
Verdwijnt de 'drang' na castratie eigenlijk? Je kan toch nog een hoop doen als 't daar niet meer werkt?

Meestal wel ja. Er zijn gevallen bekend van mannen die dit vrijwel hebben laten doen.

Ik ben toch wel erg benieuwd waarom hij boven een KD is geplaatst :+ En waarom de politie/burgemeester zich blijkbaar zo door de inwoners laat beinvloeden. Het lijken de middeleeuwen wel.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:11

Sammie schreef:
ruitje schreef:
Verdwijnt de 'drang' na castratie eigenlijk? Je kan toch nog een hoop doen als 't daar niet meer werkt?

Meestal wel ja. Er zijn gevallen bekend van mannen die dit vrijwel hebben laten doen.

Ik ben toch wel erg benieuwd waarom hij boven een KD is geplaatst
:+ En waarom de politie/burgemeester zich blijkbaar zo door de inwoners laat beinvloeden. Het lijken de middeleeuwen wel.

Als ik 't goed begreep is hij niet 'geplaatst', maar heeft hij deze woning zelf gekozen. (Maar bronnen moet ik even achterwege laten. Dacht dat ik dit ergens had gelezen.)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:12

Margoooo schreef:
Maar zo'n man moet toch ergens wonen? Er zal altijd wel iets in de buurt zijn waar kinderen zijn, en hij kan ze ook gewoon tegenkomen als hij op straat loopt.. Ik snap echt niet dat iedereen hier zo'n ophef over maakt... Hij is veroordeeld dus in de aandacht maar er lopen zoveel pedofielen en pedoseksuelen rond... Maar dat hebben mensen niet door...

ERGENS ja, maar niet recht bóven een kinderdagverblijf, kom op! :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:16

Sammie schreef:
ruitje schreef:

Ik ben toch wel erg benieuwd waarom hij boven een KD is geplaatst :+ En waarom de politie/burgemeester zich blijkbaar zo door de inwoners laat beinvloeden. Het lijken de middeleeuwen wel.

Hij heeft die woning zelf gekozen :).

En die beïnvloeding is inderdaad schandalig. Daarnaast snap ik ook niet waarom zijn verblijfplaats überhaupt is vrijgegeven.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:16

NeverGiveUp schreef:
Margoooo schreef:
Maar zo'n man moet toch ergens wonen? Er zal altijd wel iets in de buurt zijn waar kinderen zijn, en hij kan ze ook gewoon tegenkomen als hij op straat loopt.. Ik snap echt niet dat iedereen hier zo'n ophef over maakt... Hij is veroordeeld dus in de aandacht maar er lopen zoveel pedofielen en pedoseksuelen rond... Maar dat hebben mensen niet door...

Dat inderdaad niet,en denk als je zelf kinderen hebt,je dit ook heel goed begrijpt. al die ophef is niet voor niks,hoe vaak hoor je wel niet dat zo iemand in herhaling valt? Soms is het even jaar rustig ja, maar erna hoor je vaak herhaling,en dan zo iemand boven een kinderdag verblijf...nee dank je. Als mijn kind daar op t verblijf zat had ik per direct een andere gezocht....ik wil zo iemand niet in de buurt van mijn kind,"straf" uitgezeten of niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:19

Ja? Hoe vaak hoor je dat iemand in herhaling valt?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:24

Eigenlijk blijft mijn vraag wel hetzelfde. Waarom daar mee akkoord gaan als gemeente.. Als hij dit zelf gekozen heeft :') Hoeveel alarmbellen wil men hebben :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:28

Sammie schreef:
Eigenlijk blijft mijn vraag wel hetzelfde. Waarom daar mee akkoord gaan als gemeente.. Als hij dit zelf gekozen heeft :') Hoeveel alarmbellen wil men hebben :?

De gemeente bemoeit zich niet met het huisvesten van mensen die hun straf hebben uitgezeten. Hij heeft zelf een huis moeten zoeken, de gemeente heeft daar verder niks mee te maken.

Dat is wat ik ervan begrepen heb.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 25-06-14 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:29

ruitje schreef:
Een snelle google search verteld mij dat er 72 kinderdagverblijven zijn daar, dat is dus zonder scholen en andere verenigingen.

Kijk eens realistisch naar jouw eigen gemeente en besef je dat hij geen geld heeft voor een rijtjeshuis in een vinexwijk, waar kom je dan te zitten? Nogmaals het is speculeren dat hij EXPRES boven een kinderdagverblijf is gaan wonen...

Precies, in die regio is het heel moeilijk om in aanmerking te komen voor een huurwoning.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:33

Sammie schreef:

Voor zover ik weet mag je dit als gemeente niet weigeren. Je mag wonen waar je wil, zeker omdat hij in dit geval zijn straf al heeft uitgezeten. De gemeente kan hem nu ook niet uit zijn woning zetten.

Vjestagirl schreef:
Dan mag hij niet in de buurt van een school of kdv wonen. Maar wel bij een sportclub? Alsof je hem wel bij je voetbal vereninging of manege wil hebben. Of bij een grote speeltuin, een bos, een zwembad of zwemmeertje, de aanloop route naar een school, kdv of bso.

Toegeven dat er recht boven wat... onhandig is. Maar deze man moet weer terugkomen, daar is niets aan te doen.

Zou natuurlijk 'ideaal' zijn als hij nergens dichtbij woont, maar ik vind dat er wel een behoorlijk verschil zit tussen een sportclub waar een paar uur per dag kinderen komen (de meeste niet vaker dan 1 keer per week), dan een KDV waar iedere dag, de hele dag kinderen aanwezig zijn.
Maar hij zou ook in een wijk geplaatst kunnen worden waar bvb voornamelijk ouderen wonen. Ja, daar zullen ook wel eens kinderen komen, dat ga je niet tegen, maar denk hij beter zit naast de plaatselijke bingo-vereniging dan naast een KDV.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:34

NeverGiveUp schreef:
Margoooo schreef:

Maar waar wel dan? Nederland is zo klein dat hij altijd in de buurt van een kinderdagverblijf, school, creche, zwembad, sportclub whatever zal wonen.. En al woont hij op een hutje op de hei, dan nog kan hij wel in contact komen met kinderen. Of hij komt ze tegen als hij boodschappen doet... Hem compleet uit de buurt van kinderen houden gaat echt niet lukken. Maar juist doordat mensen weten dat hij ergens woont en weet wie hij is, is er sociale controle en is de kans op recidive juist kleiner lijkt mij.

Edit: en als hij echt weer foute dingen wil doen, doet hij dat toch wel.. Waar hij ook woont... Ik denk dat dit soort mensen een tweede kans verdienen, juist door alle aandacht zal hij zich echt wel gedeisd houden..
Laatst bijgewerkt door Margoooo op 25-06-14 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:34

_San87_ schreef:
Vjestagirl schreef:
Een pedofiel valt op kinderen jonger dan (ik geloof) 16 jaar, een pedoseksueel voert daadwerkelijk seksuele handelingen uit.

Sytse wordt ook wel de Zwerfpedo genoemd, omdat hij in meerdere steden slachtoffers heeft gemaakt.

Een pedofiel/pedoseksueel voelt zich enkel aangetrokken tot kinderen tot 12 jaar. Daarboven wordt het efebofilie genoemd :). Sleutelwoord is aangetrokken voelen tot personen die niet geslachtsrijp zijn.

Nu weet ik niet zeker of Van der V. een efeboliel is, of daadwerkelijk een pedoseksueel. Want in het eerste geval hoeven de kinderen in dat dagverblijf niet te vrezen.

Julot_Engel schreef:
Misschien kom ik nu heel dom over maar wie is deze hele man? Een pedofiel of een pedoseksuel? en wat is het verschil?

De meest simpele uitleg: een pedofiel is een persoon dat zich aangetrokken voelt tot niet geslachtsrijpe personen, hij (of zij) handelt niet naar zijn of haar gevoel. Een pedoseksueel doet dat wel. Pedofilie en pedoseksualiteit zijn niet per se hetzelfde. Ook is er een verschil tussen een pedoseksueel (Van der V.) en een anti-sociale pleger (Dutroux).

Bon_charmeur schreef:
Straffen zijn tegenwoordig veel te laag, dus uitgezeten of niet, gewoon wachten tot ie gelyncht word, opgeruimd staat netjes

Wat een walgelijke reactie. Gadverdamme.

Ben benieuwd of je dat ook vind als je eigen kind misbruikt is door zo iemand,.. Maar je zal vast geen kinderen hebben,.. Hoop ik dan,,,

Waar hij dan moet wonen? In de gevangenis en daar huur betalen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:35

@Margoooo je hebt in de buurt en in de buurt...maar erBOVEN is net iets te gek toch ?

Vind de beste optie voor zulke lui nog een onbewoond eiland met ze alle :) VER VER VER weg van de bewoonde wereld :D

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:36

Erboven is niet echt handig nee, maar ik geloof eigenlijk niet dat hij dat express heeft gedaan. Denk eerder dat dit voor hem gewoon een fijne en betaalbare woning was.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:37

De flat waar hij woont is tevens een bejaarden flat dus hij dacht waarschijnlijk wel oké te zitten. :=

Denk wel dat het slim is als hij weg gaat want dat blijft niet heel daar.

Margooo, tuurlijk zit hij altijd in de buurt van iets, maar recht erboven is ook gewoon heel provocerend van zijn kant. Alsof hij gewoon zit te etteren.
Daarbuiten maakt dit het wel allemaal heeeel makkelijk voor hem als hij toch besluit zich niet gedeisd te houden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:37

Dingen als wonen in de gevangenis, castratie (al dan niet chemisch) etc. zijn geen opties. Het is heel gemakkelijk om dat voorstellen, maar niet bepaald reëel...