ZusJacobs schreef:Welke moeder had niet terug uitgehaald? Goed recht!
Oh nee, het goed recht van de moeder is het zeker niet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:upendo schreef:Óf ik had d'r aan d'r arm naar de schoolleiding gesleept, maar dan moet ik heel vaak tot tien tellen..
En zelfs daarvoor slepen ze je nog naar de rechter....
Ik spreek helaas uit zeer nabije ervaring (hele familie zit in het onderwijs)
Amaris schreef:@ Nessah
Dus iemand slaat jou op je gezicht en jij gaat een goed gesprek aan met zo iemand hoe het nou kan dat dit moest gebeuren?
Soms ben je gewoon 'in the moment' en als je al een adrenaline gehalte hebt van heb ik jou daar omdat iemand je dochter dood wenst waar je bij staat, en diegene begint ook nog tegen je te schelden en heeft het gore lef jou te slaan? Halleluja maar reken maar dat de achtergrond van zo'n toestand me op dat moment geen zak interesseert.
upendo schreef:Iris82 schreef:
En zelfs daarvoor slepen ze je nog naar de rechter....
Ik spreek helaas uit zeer nabije ervaring (hele familie zit in het onderwijs)
De Nederlandse rechtsstaat is soms te bizar voor woorden.
Eigenlijk moet je het voor zijn en samen met je kind dus aangifte blijven doen, tegen zowel school als leerlingen..
upendo schreef:De Nederlandse rechtsstaat is soms te bizar voor woorden.
Eigenlijk moet je het voor zijn en samen met je kind dus aangifte blijven doen, tegen zowel school als leerlingen..
Nessah schreef:upendo schreef:De Nederlandse rechtsstaat is soms te bizar voor woorden.
Wees blij dat je in ons land geen eigen rechter mag spelenKijk eens naar de gezellige landen in het nieuws, waar dat wel mag
Hoe wel het soms zorgt voor frustratie, zoals deze situatie, waarborgt het zeker onze veiligheid.
upendo schreef:Nessah schreef:
Wees blij dat je in ons land geen eigen rechter mag spelenKijk eens naar de gezellige landen in het nieuws, waar dat wel mag
Hoe wel het soms zorgt voor frustratie, zoals deze situatie, waarborgt het zeker onze veiligheid.
Daar ben ik zeker blij mee, maar ik vraag me af in hoeverre een uitspraak als 'noodweerexces' aangenomen wordt voor waar als je als moeder tegenover een puber staat..
upendo schreef:Daar ben ik zeker blij mee, maar ik vraag me af in hoeverre een uitspraak als 'noodweerexces' aangenomen wordt voor waar als je als moeder tegenover een puber staat..
Nessah schreef:upendo schreef:Daar ben ik zeker blij mee, maar ik vraag me af in hoeverre een uitspraak als 'noodweerexces' aangenomen wordt voor waar als je als moeder tegenover een puber staat..
het is toch geen noodweer? Het is frustratie/boosheid ( die ik snap) maar geen noodweer. Noordweer is dat als iemand je fysiek te lijf gaat en je je moet verdedigen voor je leven, dán is het noodweer. Dat is niet als je 1 klap krijgt die niet eens raak was. Nogmaals snappen doe ik het, maar regel is regel. Soms heel hard, maar so be it.
Nessah schreef:upendo schreef:Daar ben ik zeker blij mee, maar ik vraag me af in hoeverre een uitspraak als 'noodweerexces' aangenomen wordt voor waar als je als moeder tegenover een puber staat..
het is toch geen noodweer? Het is frustratie/boosheid ( die ik snap) maar geen noodweer. Noordweer is dat als iemand je fysiek te lijf gaat en je je moet verdedigen voor je leven, dán is het noodweer. Dat is niet als je 1 klap krijgt die niet eens raak was. Nogmaals snappen doe ik het, maar regel is regel. Soms heel hard, maar so be it.
Nessah schreef:@_San87_: Bedoelde het meer zo van, het is geen noodweer. Ik omschrijf hetzelfde als het wetboek, maar dan in eigen woorden