Jeugdzorg ‘blundert’ bij aangrijpende uithuisplaatsing...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Jeugdzorg ‘blundert’ bij aangrijpende uithuisplaatsing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:06

maar jullie weten niet wat de moeder allemaal aanpraat over de vader van dit kindje. en praat ze hem zoveel aan dat hij er bang van word.

tja ik vind net als me voorganger hierboven ook dat iedereen alles maar gelijk klakkeloos overneemt en gelijk partij trekt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 22:06

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 22:08

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:12

Def schreef:
Ik vind dat hier heel weinig over te zeggen valt... we weten de precieze redenen niet waarom het kind uit huis wordt geplaatst.
Moeder gaat in discussie, dit is niet goed, maar het valt haar niet kwalijk te nemen in deze situatie.
Agent reageert op haar, maar die vind ik ook niet veel kwalijk te nemen, hij kiest ervoor dat te doen om haar rustig te houden.
Een kind zal altijd bij zijn moeder willen blijven en dit aangeven, hoe slecht die het ook heeft thuis.
Ik vind het belachelijk dat mensen op facebook ervoor pleiten hem weer terug bij moeder te doen, terwijl ze de achtergrond niet kennen.

Hier ben ik het mee eens!

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:12

Jezus...Wat afschuwlijk voor het kind.. :\

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:13

ja maar er moet toch ook een goeie verdomde reden zijn dat een kind zo hysterisch reageert op zijn eigen vader??

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:15

Vjestagirl schreef:
[ Video ]

Als het kind het niet wilt, dan wilt ie het gewoon niet!
Hoe maken ze een kind naar de klote..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 22:15

NathalietjeB schreef:
ja maar er moet toch ook een goeie verdomde reden zijn dat een kind zo hysterisch reageert op zijn eigen vader??

Je weet niet wat moeders allemaal gezegd heeft over die vader hé. Het kan zijn dat die vader hem idd met losse handjes heeft behandeld, maar voor hetzelfde geld heeft die moeder dat kind zo overstuur geholpen, al dan niet onbewust.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:16

wat ik in het tweede filmpje zie is een moeder die het niet echt 'goed' probeert op de lossen voor haar zoon. zij maakt hem ook hier weer overstuur.

neem hem dan maar mee, wil hem los maken van haarzelf. beetje raar. nee ik vind het nogal 'gespeeld' van haar. van wat ik nu zie.
en hij zal heus niet zomaar hier horen, en kinderen willen vaak bij hun ouders zijn wat ze ook hebben gedaan.

en dadelijk is hij terug thuis iedereen blij, gebeurd er iets dan krijgt jeugdzorg ook weer de schuld.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 22:17

StalNollie schreef:
wat ik in het tweede filmpje zie is een moeder die het niet echt 'goed' probeert op de lossen voor haar zoon. zij maakt hem ook hier weer overstuur.

neem hem dan maar mee, wil hem los maken van haarzelf. beetje raar. nee ik vind het nogal 'gespeeld' van haar. van wat ik nu zie.
en hij zal heus niet zomaar hier horen, en kinderen willen vaak bij hun ouders zijn wat ze ook hebben gedaan.

en dadelijk is hij terug thuis iedereen blij, gebeurd er iets dan krijgt jeugdzorg ook weer de schuld.

Daar ben ik het wel mee eens.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:21

Op het tweede filmpje vind ik vooral de moeder echt een heks.... ze voed dat kind gewoon. En wie weet wat ze thuis allemaal over die vader verteld heeft. Aan dit hele verhaal zit een luchtje, het is toch logisch dat jeugdzorg een kind niet aan de haren mag meesleuren? Moeder laat Hans expres schreeuwen en tieren voor de film heb ik het idee, ik krijg het idee dat ze dit met voorbedachte rade heeft gedaan voor haar punt te bewijzen. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:21

Allebei de filmpjes gekeken, je kunt hier niet over oordelen zonder de situatie te weten. Ik vind het dan ook erg bijzonder dat mensen op basis van deze filmpjes willen dat hij terug gaat naar zijn moeder... een kind wordt echt niet zomaar uit huis geplaatst.

De moeder weet dondersgoed dat dit op film komt. Zowel in het eerste als tweede filmpje maakt ze haar kind alleen nog maar meer overstuur en bevestigt ze zijn gedrag (op dat tweede filmpje wordt er haast meer een relletje geschopt dan dat het echte emotie lijkt te zijn). Hoezo manipulatief?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:23

Mensen om mij heen en ik zelf hebben genoeg ervaring met jeugdzorg en heb geen goed woord voor hun over. Alleen al op basis daarvan kies ik partij voor die moeder. Heb het filmpje net ook even gekeken maar kon dat geschreeuw bijna niet aan horen. En ergerde me al helemaal aan doe agent die zo harteloos reageert, op dat kind vooral.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:23

Het is hoe dan ook afschuwelijk en de situatie duurt veel te lang! Natuurlijk heeft een verhaal 2 kanten, maar dit filmpje is wel werkelijkheid op dat moment en ik vind het schandalig dat dit zo lang duurt zonder dat er iemand ingrijpt!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:24

Vjestagirl schreef:
NathalietjeB schreef:

Je weet niet wat moeders allemaal gezegd heeft over die vader hé. Het kan zijn dat die vader hem idd met losse handjes heeft behandeld, maar voor hetzelfde geld heeft die moeder dat kind zo overstuur geholpen, al dan niet onbewust.

ja maar ja ik vind gewoon niet dat je een kind kan dwingen om bij een ouder te zijn als hij daar niet wil zijn...ongeacht wat er is voor gevallen.
dr word in ieder geval niet naar t kind geluisterd.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:25

dat jongentje is oud genoeg om te beseffen dat die uit huis word gehaald. als een kind geen leuke moeder heeft of thuis niet goed gaat zou hij wel uit huis willen. hij laat nu duidelijk zien dat hij niet uit huis wil.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:26

grrr schreef:
Het is hoe dan ook afschuwelijk en de situatie duurt veel te lang! Natuurlijk heeft een verhaal 2 kanten, maar dit filmpje is wel werkelijkheid op dat moment en ik vind het schandalig dat dit zo lang duurt zonder dat er iemand ingrijpt!

de moeder had moeten ingrijpen, zij weet blijkbaar wat beter is voor haar kind dus moet zij ingrijpen en inspelen op deze jongen, en niet zo hysterisch een spel opzetten.

Pandameisje

NathalietjeB schreef:
ja maar ja ik vind gewoon niet dat je een kind kan dwingen om bij een ouder te zijn als hij daar niet wil zijn...ongeacht wat er is voor gevallen.
dr word in ieder geval niet naar t kind geluisterd.

jeugdzorg luistert bijna nooit naar kinderen en hier kan ik over mee praten

KimD

Pandameisje schreef:
dat jongentje is oud genoeg om te beseffen dat die uit huis word gehaald. als een kind geen leuke moeder heeft of thuis niet goed gaat zou hij wel uit huis willen. hij laat nu duidelijk zien dat hij niet uit huis wil.

Dit is niet waar, een kind gaat nooit zomaar vrijwillig mee, ook al heeft een kind het 'slecht'. Die voorbeelden heb ik persoonlijk gezien. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:27

Pandameisje schreef:

Dat is niet waar. Natuurlijk wil het kind niet weg uit een vertrouwde omgeving als zijn moeder ook nog eens zijn angst bevestigd. Zelfs bij kinderen die mishandelt worden ed. zie je dit nog.

Het is gewoon ontzettend sneu voor het jongetje -O- maar het is de moeder die het allemaal nog erger maakt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 22:27

In het filmpje van jeugdzorg (de 3de dus) wordt gezegd dat het jongetje volslagen kalm was zodra hij bij zijn moeder weg was.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:28

StalNollie schreef:
grrr schreef:

de moeder had moeten ingrijpen, zij weet blijkbaar wat beter is voor haar kind dus moet zij ingrijpen en inspelen op deze jongen, en niet zo hysterisch een spel opzetten.

Nah, Ze komen je huis binnen vallen even je kind ophallen..
En zo harteloos...
Natuurlijk reageert moeder heftig het is haar kind, omdat moment niet de beste keuze.. want het maakt haar zoon natuurlijk ook weer overstuur... actie,reactie..
Maar toch vind dat ze het op een anderen manier hadden moeten doen

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:29

Fiffill schreef:
Pandameisje schreef:

Dat is niet waar. Natuurlijk wil het kind niet weg uit een vertrouwde omgeving als zijn moeder ook nog eens zijn angst bevestigd. Zelfs bij kinderen die mishandelt worden ed. zie je dit nog.

Het is gewoon ontzettend sneu voor het jongetje -O-

ik wil niet heel veel zeggen maar ik ben ook 2x op afschuwelijke manier uit huis gehaald door jeugdzorg terwerl me ouders wel goed voor me zorgde. ik woon nu al 8 jaar in dit pleeggezin en ik kan de dag van uit huis halen nog goed herinderen. ik weet zelf wel hoe kinderen kunnen doen als ze uit huis moeten gehaald worden ik wilde ook niet weg. mijn broertje werd uit huis gehaald toen die 5 was en die was alleen maar blij.

Anouk1605

|(
xMercury schreef:
Vreemd... Jongetje zal vast wel om goede redenen en uit huis geplaatst worden. Vind het ook erg raar dat de moeder het gaat lopen filmen.. :? Steek je tijd ergens anders in? Ik neem het allemaal maar met een hele grote korrel zout!

Ik ook :). Vaak is er inderdaad meer aan de hand. Voor dat zoiets gebeurd gaat de casus eerst nog naar raad van kinderbescherming. Zij beslissen dan de uithuisplaatsing.. Niet bureau jeugdzorg. Die signaleren alleen en voeren uit.

Het is heel belangrijk:wij weten allemaal niet wat er achter die deuren gebeurd dus wij kunnen niet oordelen!!!!! Hoe erg dit er uit ziet... Wij kunnen noch BJZ noch moeder veroordelen..

BJZ komt alleen maar in beeld met slechte dingen. Helaas wordt vaak niet alles verteld, omdat niet alles bekend is. Kan natuurlijk ook niet wegens privacy van het gezin.

maaikemuis

In hoeverre blundert jeugdzorg hier, of is er al heel veel geblunderd door de ouders voordat jeugdzorg werd ingeschakeld? Wat ik in het eerste filmpje heel bijzonder vind is dat de moeder het geheel aan het filmen is. Dat je protesteert en je niet neer kan en wil leggen bij de situatie is compleet begrijpelijk. Maar filmen lijkt mij dan net weer geen prioriteit en weinig constructief. Het doet mij alleen maar afvragen wat er hiervoor in de gezinssituatie zich afgespeeld moet hebben.

In het tweede filmpje zie ik een moeder die met haar gedrag, het gedrag van haar zoon bevestigt en verergert.