Hond bijt kind en wordt ingeslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:17

Waarom moet alles toch altijd maar 'gered' worden? Die hond haalt verdorie uit naar een KIND! Het jochie speelt notebene ook nog eens keurig op eigen erf ook. En dan zal het me een worst wezen hoe oud dat kreng is, beest krijgt van het hele inslapen toch niets mee.

Heel bokt staat te stijgeren als er met 2 papierloze honden een pretnest wordt gefokt, want de asiels zitten stamvol! En dan moet zo'n hond nog een kans krijgen, schiet mij maar lek..

Mensen moeten dat hele 'sielug' vinden rondom het inslapen van beesten eens los gaan laten.

Want misschien kan ie met een hoop opvoeding idd wel weer meedraaien in de maatschappij, maar een hond van 8 maanden die nu al uit het niets zo aanvalt wil ik niet in de buurt tegenkomen. En zeker niet los, want de kans dat ie het nog een keer weer doet is altijd aanwezig.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:18

ik heb het filmpje tijdje terug al gezien.

je ziet de hond echt kijken om die auto heen lopen en in een lijn dat kind grijpen...

afmaken.. klaar geen risico meer voor andere kinderen.

en soms lees ik iets van een kat die een hond wegjaagt... een kat heeft 4 poten met erg scherpe nagels en tanden.. en als die je aanvallen.. echt vals.. nou dan ben je echt niet blij.ik heb ze gezien in het asiel.. ik heb respect voor ze.

edit zijn ook flinke gaten die in het been zaten.. als de kat er niet bij kwam en de hond kon nog even verder dan had de schade veel erge kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 06-06-14 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 23:18

sallandval schreef:
Hier is toch al een topic over geweest? Ik vind het terecht dat het beest wordt ingeslapen, dit is geen normaal gedrag voor een 8 maanden oude hond en het is zeer de vraag of je het er nog uit krijgt. Natuurlijk is het beest niet zo geboren, maar dat wil niet zeggen dat het gedrag nog af te leren valt.

Ja? Mijn excuses dan. Ik zag hem geloof ik niet gelijk staan in de lijst hier en kon me niet herinneren dat hij langs was geweest :)

Edit: Ja, ik vond hem inderdaad. Sorry! Ik kan alleen niet gelijk vinden of daar ook werd vermeld dat de hond werd ingeslapen of niet, want dat is eigenlijk hetgeen 'waarover ik viel'.
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 06-06-14 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:19

_RMHorse_ schreef:
Kuggur schreef:
Een acht maanden oude hond die dit gedrag vertoont? Weg ermee.
Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die nog met zo´n beest willen aanrotzooien.

Juist mensen hebben het dier zo gemaakt? Wordt niet zo geboren hoor
Dus afmaken omdat mensen niet genoeg tijd hebben gestoken in de opvoeding

Heeft waarschijnlijk iets meegemaakt, gepest door een kind. Een hond kan je niet verstaan waardoor t niet mag, een mens wel als die iets heeft meegemaakt

Hoe kom je erbij dat de hond zo gemaakt is?
Honden worden wel degelijk met karakter eigenschappen geboren!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:21

Tjonge wat een drukte om een valse hond. Als het allemaal waar is.... geen enkele twijfel: terecht afgemaakt.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:21

_RMHorse_ schreef:
Kuggur schreef:
Een acht maanden oude hond die dit gedrag vertoont? Weg ermee.
Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die nog met zo´n beest willen aanrotzooien.

Heeft waarschijnlijk iets meegemaakt, gepest door een kind. Een hond kan je niet verstaan waardoor t niet mag, een mens wel als die iets heeft meegemaakt

In dit geval zeg ik ja. Hij heeft een kind gegrepen en dat is ongeacht de reden waarom hij dat doet niet correct. Voor het dier is het ook niet zielig om dood te gaan, mits het netjes gedaan wordt. Hij zal er maar weinig van merken.

Vind ik het zonde? Ja, ik vind het wel ontzettend zonde dat een dier op zo'n jonge leeftijd afgemaakt moet worden. Dit is hoogstwaarschijnlijk (je weet het nooit, kan ook een neurologische kronkel zijn of misschien de invloed van hormonen) tijdens de opvoeding fout gegaan. Zonde dat een dier om die reden dood moet.

Echter zou ik de hond niet met een gerust hart in leven kunnen laten. Ik zou als de dood zijn dat hij nog eens een kind zou grijpen. Als het mijn hond geweest was, had ik hem direct zelf weggebracht naar de dierenarts.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:22

ThreeFingers schreef:
_RMHorse_ schreef:

Hoe kom je erbij dat de hond zo gemaakt is?
Honden worden wel degelijk met karakter eigenschappen geboren!

Maar geen enkel dier word vals geboren. Dit word er toch echt zelf van gemaakt.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:23

Ik zie hier allemaal berichten dat er gewezen wordt naar een eigenaar...
Maar was deze hond niet een zwerver.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:23

Ze hadden toch gezegd dat deze hond een hekel aan kinderen en fietsen had ofzo?
Nou dan is een kind op een fiets niet goed...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:24

Als je het mij vraagt is dit geen hond die uit angst en zelfverdediging handelde hoor, aan de film te zien. Het ziet er eerder uit als prooidrift. Hij pakt het jongetje ook vast alsof hij er zo mee zal gaan schudden. Als die kat er niet geweest was had 't jochie het misschien niet overleefd.

Brrrr.

En nee het was de hond van de buren.

Fenia

Je weet niet wat er vooraf gegaan is, misschien is er iets gebeurd waarvan de hond gefrustreerd is geraakt en dit linkt met het kindje en die bijt om frustraties kwijt te raken. Zo heeft mijn hond ook eens de buurvrouw te pakken gehad, terwijl er geen kwaad in haar zit, er liep ook nog een jochie achter die vrouw, maar mijn hond ging rechtstreeks op de buurvrouw af, t jochie liep ze gewoon voorbij. Het waren puur de frustraties die ze door dat gezin opgebouwd heeft in de loop der tijd, maar wat wil je ook als ze elke keer als ze bij ons achter langs liepen en helemaal op onze honden begonnen te schelden en schreeuwen, of met een bal tegen onze schutting aangooien waar onze honden achter zitten en dat ze er net niet bij kunnen. Maar mijn hond hierom laten afmaken? Nooit. Ik hoop dat de oorzaak van waarom dit hondje het kind beet word uitgezocht en verder word gedacht dan een spuitje.

Lara_Silver

Believe schreef:
Lara_Silver schreef:
Niet zielig! Afmaken die handel, gatver wat een rotbeest! 8 maanden oud en dan uit het niets een kind aanvallen? Nee echt, dat soort dieren horen niet rond te lopen, ik geef de moeder groot gelijk.

Maar je weet niet eens wat er met die hond aan de hand was? Stel er is iets gebeurt zoals een pop als speeltje wat Magrathea al zegt, dan is het toch niet nodig om een hond gelijk een rotbeest te noemen, wat je kunt zien vanuit een filmpje?
Die reactie van die hond, kun je vergelijken met mijn pup zijn reactie als hij zijn voetbal (zijn speeltje) ziet, hij rent er heen en grijpt de bal in zijn bek. Misschien is er toch iets geweest in de opvoeding of toch iets mis gegaan waardoor deze hond zo heftig reageerde.

Ik vind niet dat je vanuit deze video kunt oordelen, en al zeker niet op zo'n manier als hierboven.. :n

Als een hond een kind op deze manier grijpt dan hoort er gewoon een spuitje in. Als een kind een hond treitert en de hond verdedigt zich, dan is dat een gigantische fout van de ouders en niet van de hond, het is dan ook niet terecht die dan af te maken! Maar niet op deze manier, deze hond hoort dood.

CarinaR: in de tweede link van de TS staat meer info, o.a over de eigenaresse.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:25

Maartje1990 schreef:
Jawel hoor dat zijn echt geen oude beestjes hoor...

Inderdaad, die zijn echt geen halfjaar oud. 80 dagen dacht ik. Maar goed, we gaan offtopic :j

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:27

Ohh excuses.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:31

Ik zeg ook inslapen, maar omwille van het dier.
Als een 8 maanden oude pup dit doet is er iets goed mis. Dat kan door de eigenaar komen of door de hond zelf, maar dit is niet goed. Een fijne puppy periode heeft de hond waarschijnlijk niet gehad, dan had hij niet zo gehandeld.
Rehabilitatie zou mogelijk kunnen zijn maar is zeer zwaar voor de hond zelf en zal jaren tijd kosten. Of je de hond dan wel kunt vertrouwen is nog steeds twijfelachtig.
Vraag is dus of je de hond dit leven aan wil doen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:31

De hond gaat doelgericht op het kind af!
De hond moet het kind hebben...vanwege het geluid wat het kind maakt?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:32

Kaus schreef:
Als een 8 maanden oude pup dit doet is er iets goed mis. Dat kan door de eigenaar komen of door de hond zelf, maar dit is niet goed. Een fijne puppy periode heeft de hond waarschijnlijk niet gehad, dan had hij niet zo gehandeld.
Rehabilitatie zou mogelijk kunnen zijn maar is zeer zwaar voor de hond zelf en zal jaren tijd kosten. Of je de hond dan wel kunt vertrouwen is nog steeds twijfelachtig.

Tsja, ergens hoop ik dat er een steekje los was bij de hond. Als het puur een gebrek aan opvoeding was dan zul je zien dat ze zo weer een hond hebben met slecht gedrag.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:35

Absoluut afmaken. Hond gaat heel bewust in de aanval. Geen schrik of bedreiging van het kind. Wat de reden ook is bij de hond dit is sowieso ongewenst gedrag

Super kat trouwens! Had de film al een maand eerder gezien via fb

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:37

SuperAssie schreef:
Maar geen enkel dier word vals geboren. Dit word er toch echt zelf van gemaakt.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Je kan inderdaad een hond opzettelijk vals maken (wordt al vanaf de geboorte mee begonnen).

Maar wanneer jij een angstige hond van karakter hebt en hier de hond niet goed bij begeleid... tja, dan gaat de hond vanzelf angst agressie tonen incl grommen en in de aanval schieten. Als de baas verkeerd ingrijpt kan dit gedrag versterkt worden.
Zie dat dan weer om te buigen naar gewenst gedrag, het is mogelijk maar wel via een langdurig traject.

ThreeFingers schreef:
De hond gaat doelgericht op het kind af!
De hond moet het kind hebben...vanwege het geluid wat het kind maakt?
Ik gok dat het een combinatie van geluid en beweging en misschien geur is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:40

Magrathea schreef:
Maartje1990 schreef:
Jawel hoor dat zijn echt geen oude beestjes hoor...

Inderdaad, die zijn echt geen halfjaar oud. 80 dagen dacht ik. Maar goed, we gaan offtopic :j

oh ja, zo bedoel je. Ja nou ik bedoelde er eigenlijk vooral mee dat dat ook echt geen oude kipjes zijn :Y)

SuperAssie, zoals ik al aangaf, ik vind het een heel ander verhaal als een (bijv.) kind een hond de hele tijd zit te pesten en de hond dan bijt. Onze oude hond heeft mij ook ooit eens gebeten, ik zat vast met m'n been tussen de hond en de tafel, de hond had daardoor pijn en deze beet mij toen. Tja.. dan vind ik het een ander verhaal dan een hond die doelbewust op een kind afloopt en vol bij z'n been grijpt.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 23:43

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:44

Kaus schreef:

Daarbij, niemand zou jou (als eigenaar) vertrouwen als je zo'n hond bij je heb. Ik denk dat omwille van de omgeving (en de druk daarvan) het inderdaad beter is om zo'n dier in te slapen. Niemand vertrouwd dit dier meer, zelfs mogelijk na reclassering zullen mensen hun afstand houden. En als je dus een kind niet op eigen terrein kan laten spelen zonder dat het mogelijk opnieuw gepakt word is de keus om het dier te laten inslapen het beste. Om namelijk zo'n dier levenslang met muilkorf in je achtertuin te houden is ook geen leven, en daarbij de angst van omwonende als het dier mogelijk kan ontsnappen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:51

miss_lizje schreef:
Daarbij, niemand zou jou (als eigenaar) vertrouwen als je zo'n hond bij je heb. Ik denk dat omwille van de omgeving (en de druk daarvan) het inderdaad beter is om zo'n dier in te slapen. Niemand vertrouwd dit dier meer, zelfs mogelijk na reclassering zullen mensen hun afstand houden. En als je dus een kind niet op eigen terrein kan laten spelen zonder dat het mogelijk opnieuw gepakt word is de keus om het dier te laten inslapen het beste. Om namelijk zo'n dier levenslang met muilkorf in je achtertuin te houden is ook geen leven, en daarbij de angst van omwonende als het dier mogelijk kan ontsnappen...

Het is een Labrador, en geen Pitbull hoor. En als je het dier herplaatst en ver weg herplaatst en er niet bij verteld dat het om het dier uit het filmpje gaat, gaat niemand spastisch reageren als het dier een keertje losloopt.

Ieder dier verdient een tweede kans. Verkeerde opvoeding of niet, dit dier is te herplaatsen in handen die weten waar ze mee bezig zijn. En uit de buurt van kleine kinderen.

LBLGypsyCobs

Re: Hond bijt kind en wordt ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:58

Klopt het dat die hond na het incident eerst ter observatie ergens is odnergebracht om het gedrag te onderzoeken?
Om zo te beslissen of inslapen noodzakelijk is?

Ik vind het trouwens ook vreemd dat zo'n jong dier los loopt.
Nu vliegt ie een kind aan, maar kan ook onder een auto lopen of door iemand meegenomen worden.

chimello

Re: Hond bijt kind en wordt ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:01

Misschien de eigenaren ook maar straffen op een of andere manier... Duidelijk dat de pup opvoeding mist. Kan me haast niet voorstellen dat het dier zo jong al agressief is. Jammer. Had het zelf ook niet gedaan en de pup gewoon afgestaan.