Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sallandval schreef:Hier is toch al een topic over geweest? Ik vind het terecht dat het beest wordt ingeslapen, dit is geen normaal gedrag voor een 8 maanden oude hond en het is zeer de vraag of je het er nog uit krijgt. Natuurlijk is het beest niet zo geboren, maar dat wil niet zeggen dat het gedrag nog af te leren valt.
_RMHorse_ schreef:Kuggur schreef:Een acht maanden oude hond die dit gedrag vertoont? Weg ermee.
Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die nog met zo´n beest willen aanrotzooien.
Juist mensen hebben het dier zo gemaakt? Wordt niet zo geboren hoor
Dus afmaken omdat mensen niet genoeg tijd hebben gestoken in de opvoeding
Heeft waarschijnlijk iets meegemaakt, gepest door een kind. Een hond kan je niet verstaan waardoor t niet mag, een mens wel als die iets heeft meegemaakt
_RMHorse_ schreef:Kuggur schreef:Een acht maanden oude hond die dit gedrag vertoont? Weg ermee.
Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die nog met zo´n beest willen aanrotzooien.
Heeft waarschijnlijk iets meegemaakt, gepest door een kind. Een hond kan je niet verstaan waardoor t niet mag, een mens wel als die iets heeft meegemaakt
ThreeFingers schreef:_RMHorse_ schreef:
Hoe kom je erbij dat de hond zo gemaakt is?
Honden worden wel degelijk met karakter eigenschappen geboren!
Believe schreef:Lara_Silver schreef:Niet zielig! Afmaken die handel, gatver wat een rotbeest! 8 maanden oud en dan uit het niets een kind aanvallen? Nee echt, dat soort dieren horen niet rond te lopen, ik geef de moeder groot gelijk.
Maar je weet niet eens wat er met die hond aan de hand was? Stel er is iets gebeurt zoals een pop als speeltje wat Magrathea al zegt, dan is het toch niet nodig om een hond gelijk een rotbeest te noemen, wat je kunt zien vanuit een filmpje?
Die reactie van die hond, kun je vergelijken met mijn pup zijn reactie als hij zijn voetbal (zijn speeltje) ziet, hij rent er heen en grijpt de bal in zijn bek. Misschien is er toch iets geweest in de opvoeding of toch iets mis gegaan waardoor deze hond zo heftig reageerde.
Ik vind niet dat je vanuit deze video kunt oordelen, en al zeker niet op zo'n manier als hierboven..
Kaus schreef:Ik zeg ook inslapen, maar omwille van het dier.
Als een 8 maanden oude pup dit doet is er iets goed mis. Dat kan door de eigenaar komen of door de hond zelf, maar dit is niet goed. Een fijne puppy periode heeft de hond waarschijnlijk niet gehad, dan had hij niet zo gehandeld.
Rehabilitatie zou mogelijk kunnen zijn maar is zeer zwaar voor de hond zelf en zal jaren tijd kosten. Of je de hond dan wel kunt vertrouwen is nog steeds twijfelachtig.
Vraag is dus of je de hond dit leven aan wil doen.
SuperAssie schreef:Maar geen enkel dier word vals geboren. Dit word er toch echt zelf van gemaakt.
ThreeFingers schreef:Ik gok dat het een combinatie van geluid en beweging en misschien geur is.De hond gaat doelgericht op het kind af!
De hond moet het kind hebben...vanwege het geluid wat het kind maakt?
Magrathea schreef:Maartje1990 schreef:Jawel hoor dat zijn echt geen oude beestjes hoor...
Inderdaad, die zijn echt geen halfjaar oud. 80 dagen dacht ik. Maar goed, we gaan offtopic
Kaus schreef:Ik zeg ook inslapen, maar omwille van het dier.
Als een 8 maanden oude pup dit doet is er iets goed mis. Dat kan door de eigenaar komen of door de hond zelf, maar dit is niet goed. Een fijne puppy periode heeft de hond waarschijnlijk niet gehad, dan had hij niet zo gehandeld.
Rehabilitatie zou mogelijk kunnen zijn maar is zeer zwaar voor de hond zelf en zal jaren tijd kosten. Of je de hond dan wel kunt vertrouwen is nog steeds twijfelachtig.
Vraag is dus of je de hond dit leven aan wil doen.
miss_lizje schreef:Daarbij, niemand zou jou (als eigenaar) vertrouwen als je zo'n hond bij je heb. Ik denk dat omwille van de omgeving (en de druk daarvan) het inderdaad beter is om zo'n dier in te slapen. Niemand vertrouwd dit dier meer, zelfs mogelijk na reclassering zullen mensen hun afstand houden. En als je dus een kind niet op eigen terrein kan laten spelen zonder dat het mogelijk opnieuw gepakt word is de keus om het dier te laten inslapen het beste. Om namelijk zo'n dier levenslang met muilkorf in je achtertuin te houden is ook geen leven, en daarbij de angst van omwonende als het dier mogelijk kan ontsnappen...