vandaag 6/6 baby gered uit auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justahorse

Re: vandaag 6/6 baby gered uit auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 01:41

Ik snap niet wat die ouders zich bezielt hebben. De winkelcentrum zit toch nog op een aardig stukje lopen. En dan pal in de zon....

Heb vandaag 20 minuten in de auto zitten bellen en met 10 minuten was het al amper uit te houden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 05:55

dito schreef:
ik vind jou oordeel wel erg snel gemaakt hoor...je weet de hele situatie niet en dan gelijk jeugdzorg erbij halen gaat mij iets te ver.Nogmaals ik praat het gedrag niet goed met deze hitte maar het kan ook anders opgelost worden dan te zeggen dat zulke mensen geen kinderen horen te hebben

jeugdzorg komt zich al om veel minder met je kind bemoeien, ik ken helaas een aantal gevallen waarin ze dan weer behoorlijk laks zijn nadat ze een kind onder toezicht hebben gesteld. Dus ja van mij mogen ze hier ook wel even om de hoek komen kijken.

Hoe verzin je het om een winkel in te gaan en zo'n kleine maar alleen achter te laten in een (bloedhete) auto. Onbegrijpelijk.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 06:19

Was gevonden Door een vriendin van mij.
Die stonden er al zeker 25 min bij voor er iets kwam.
Pas 2 weken ouders of niet, vind ik geen excuus.
Ieder mens met gezond verstand zou dat niet doen.
1 ding is zeker: ze zullen het vast nooit meer doen en hebben een wijze les geleerd

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 06:43

Ik heb zelf twee kids, de oudste word volgende week 7 en de jongste in aug 4 jaar.
Geen haar op mijn hoofd om mijn kids in de auto te laten zitten zodat ik boodschappen kan gaan doen.
Ook al is het winkel in en uit dan nog neem ik mijn kids mee.
Ik durf dit soort risico's niet te nemen en zal het dus ook nooit doen.
Als we ergens heen gaan en we moeten nog iets uit de winkel hebben dan blijft en van ons (mijn man of ik) bij de kids in de auto.

Ik vind dit onverantwoordelijk, dit kindje had wel dood kunnen gaan met deze warmte.'

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 06:50

Er zijn elke zomer zoveel campagnes over dat je je hond niet moet achterlaten in een geparkeerde auto! Zouden deze ouders daar nooit iets van mee hebben gekregen? En als je weet dat je dat met een hond niet kunt doen, dan geldt dat toch zeker voor een kind?
Hebben die ouders geen gezond verstand ofzo? Je hoeft echt geen raketgeleerde te zijn om te weten dat het snikheet kan worden in zon auto (er vanuitgaande dat het idd 10 min of langer heeft geduurd...)!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 07:52

Met deze temperaturen kan het inderdaad niet, maar met normaal weer zie ik echt het probleem niet van je kind even in de auto laten voor een (snelle!) boodschap. Zeker op deze leeftijd is het zich er toch niet van bewust.

En mensen die zelfs nooit hun huisdier in een auto zouden laten?
Ik laat die van mij geregeld in de auto zitten. Eerst op pad met de hond, vervolgens op de terugweg meteen boodschappen. Scheelt weer een rit.
Uiteraard met temperaturen zoals vandaag sla ik het ook even over.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:00

Ook hier een zeurmama, voor een snelle boodschap, bleef er of een volwassene bij de kinderen in de auto of maxi cosi er uit, twee kind uit de autostoel (die van mij schelen 14 maanden), maxi cosi in de winkelwagen en racen maar.

Ik vind het echt moeilijk te verkroppen dat ouders op een dergelijk lakse manier met hun kinderen omgaan.
Twee weken ouder? 14 dagen eerder was je in eens trotse papa of mama, dat is dan toch nog niet weg. Een baby van 14 dagen blijft echt wel slapen in de maxi als je hem uit de auto haalt.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:26

Vandaar de sirenes gisteren! Ik vind dit niet normaal en onverantwoord. En wat al eerder is gezegd, parkeerplaats is niet direct tegenover een winkel. Je hebt geen zicht op je auto.

Wat een gemakzucht zeg. Ik laat mijn kinderen nooit alleen in de auto, niet alleen vanwege warmte er zijn genoeg andere dingen die kunnen gebeuren. Zo ook jonge kinderen alleen thuis laten in bed om bijv. een boodschap te doen of de oudste ophalen van school, never!
Dan maar "moeilijk" doen. Vooral bij nieuw gebakken ouders begrijp ik zo'n instelling al helemaal niet. Waar is dat onwennige gevoel en stemmetje dat zegt: ' wat als'...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:57

Netje schreef:
Nou, ik vind dat hier e.e.a. wel overtrokken wordt. In de krant kan ik niet verder komen dan dat ze 10 minuten weggeweest zijn. Stel babietje sliep lekker, de temperatuur in de auto was normaal en je gaat even naar binnen... Om dan meteen over jeugdzorg te praten gaat mij te ver hoor. Heb mijn dochter ook wel eens in de auto gelaten voor een boodschapje. Voordat kinderwagen uit de auto was, kind uit autostoeltje in wagen en de hele boel weer omgekeerd als je terug kwam voor een kort bezoekje aan de winkel... Ik had vanmiddag mijn auto in de 'brandende' zon staan en ben boodschappen wezen doen (zonder kind erin); toen ik na een half uur terugkwam was de temperatuur nog prima hoor. Die is niet meteen 60 graden...

Staat ook in het berichtje dat het kindje niks mankeerde en weer mee mocht met de ouders...

op 1 van de nieuwssites staan de commentaren van de mensen die erbij zijn geweest. Verklaard werd dat de baby al 10 min in de auto zat voordat er een poging ondernomen werd, toen moest politie nog arriveren en pas nadat die gearriveerd waren, zo een enkele minuten daarna kwamen de ouders pas aan! Dat was dus geklokt op ruim 25 min... Dat kan echt niet :n

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:01

Je zou een keer een aflevering van oprah moeten kijken over wat er allemaal kan gebeuren als je je kind alleen in de auto laat.
Je kind mag je nooit alleen laten, nooit. Dat mensen nog steeds denken dat het wel 'even' kan is ontzettend dom.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:15

alles is moeilijk als je voor de 1e keer een kindje hebt, kan goed maar 2 minuten zijn geweest maar als ik lees dat er al ambulance bij was is het m.i iig langer dan 10 minuten geweest.

Ben wel eerlijk ik maakte mij kinderen echt niet wakker of haalde ze uit de auto als ik even bakker of groentenman binne ging maar wel auto in zicht en altijd raam helemaal open ( winter natuurlijk niet)
binnen een paar minuten ben je dan weer terug zie daar geen probleem in

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:23

Het is niet heel handig van de ouders maar ik vind sommige reacties wat ver gaan. Ik vraag me dan af, stel dat het je zus was geweest of je beste vriendin die nog erg moet wennen aan het moederschap, zou diegene dan ook hier plaatsen dat het beter was als ze geen kinderen had gekregen? Of dat je de jeugdzorg op haar af gaat sturen??

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:23

Tja pinnen bij de pinautomaat met de auto en je kleine daarin continue in het zicht is voor mij de acceptabele grens zeg maar. Maar dan spreek je over 2 á 3 minuten hooguit zonder de auto uit het zicht te hebben.
Zelfs even een brood bij de bakker halen met de auto recht voor de deur heb ik nooit gedaan.

Toch schrik ik ervan hoeveel mensen hun kleine kinderen een tijdje alleen laten. Als ik mijn dochter van school haal zie ik met regelmaat een auto met gevulde maxicosi erin terwijl de moeder aan de schoolpoort staat. De auto staat dan niet in het directe gezichtsveld.
Of moeders die even op en neer fietsen of lopen en een kind alleen thuis op bed hebben liggen.

Veel mensen zijn gehaast en ik kan me voorstellen dat het dan aanlokkelijk klinkt om even snel alleen te lopen. Om eerlijk te zijn zucht ik soms ook wel eens als ik met mijn kinderen boodschappen moet gaan doen. Alleen ben je vaak gewoon heel veel sneller. Maar als mijn man niet thuis is om bij de kinderen te blijven, moeten ze natuurlijk gewoon mee.

Ook denk ik dat veel mensen zich vergissen in het gevaar om een klein kind bij warmere temperaturen 'even' alleen in de stilstaande auto achter te laten.
Direct jeugdzorg vind ik net even een brug te ver. Maar ik hoop wel heel erg dat deze ouders een zeer wijze les geleerd hebben.

Over de tijd is ook veel onduidelijkheid volgens mij. De ouders spreken zelf over 'enkele minuten', omroep brabant over 10-15 minuten, en volgens een vriendin van een getuige hier op bokt gaat het al over 25 minuten minimaal.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:28

Ojajoh schreef:
op 1 van de nieuwssites staan de commentaren van de mensen die erbij zijn geweest. Verklaard werd dat de baby al 10 min in de auto zat voordat er een poging ondernomen werd, toen moest politie nog arriveren en pas nadat die gearriveerd waren, zo een enkele minuten daarna kwamen de ouders pas aan! Dat was dus geklokt op ruim 25 min... Dat kan echt niet :n

Uit eigen ervaring weet ik dat nieuwssites met regelmaat niet altijd de volledige waarheid weergeven. Ook omstanders kunnen zo vol er van zitten dat ze soms geneigd zijn één en ander aan te dikken.
En in dat soort situaties kunnen voor weer andere omstanders minuten uren lijken.
Ouders zullen zich weer in willen dekken door het wat weg te wuiven, omdat ze echt maar ''heel even'' weg waren.
Enkel via eventueel gemaakte videobeelden zal je exact kunnen zeggen hoe lag dat kindje al in de auto zat.
Maar de verstreken tijd tussen de gemaakte melding en het aan komen lopen van de ouders liegt natuurlijk niet. Dan weet je in ieder geval hoe lang het kind er minimaal alleen in heeft gezeten.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:34

Dat je even de benzine binnen moet afrekenen na het tanken of snel gaat pinnen met de auto in het zicht, vind ik acceptabel, maar deze situatie vind ik echt not done!!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:37

Hoeveel kinderen moeten er op deze manier dood gaan voordat ouders zich bewust worden van het gevaar. (niet dat dit kind is overleden, gelukkig)
Ik ben geen moeder maar dit is iets wat ik al jaren weet. En heb ook verschillende keren in de zomer (+25 graden) zelf de politie gebeld omdat ik weer baby's in auto in de volle zon zag staan en waar al ruim 10 minuten geen ouder bij in de buurt is geweest.

Helaas ook een keertje meegemaakt dat de hulp te laat kwam. Dit was toen ik terug kwam van een evenement, was een soort open boerderij dag in Frankrijk, met ruim 30 graden, auto zat achter ons met het terrein oprijden. Toen wij 3 uur later onze auto ophaalden, zagen we de baby erin liggen. Hij bewoog niet, reageerde niet op kloppen op de raam en op roepen enz. Eigenaar gehaald van de boerderij, die heeft tijdens het bellen met de politie de raam ingetikt. Politie kwam toen aanrijden en hebben het overgenomen, en toen werd ook duidelijk dat de baby het niet overleefd had. En pas daarna kwamen de ouders eraan lopen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:42

Onder wat voor steen hebben die ouders geleefd dat ze niet weten dat je het niet kunt maken een baby van 2 weken (op die leeftijd hebben ze sowieso al moeite met hun eigen temperatuur-regulatie) "even" in een auto achter te laten.
No way dat ik zoiets deed. Daarbij: je zal maar een rij hebben bij de kassa... of er is iets anders mis waardoor het langer duurt voor je terug bent.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:59

Xpinoxx schreef:
Het is niet heel handig van de ouders maar ik vind sommige reacties wat ver gaan. Ik vraag me dan af, stel dat het je zus was geweest of je beste vriendin die nog erg moet wennen aan het moederschap, zou diegene dan ook hier plaatsen dat het beter was als ze geen kinderen had gekregen? Of dat je de jeugdzorg op haar af gaat sturen??

Wij zijn er mee opgegroeid dat je zulke dingen gewoon niet doet.

Wat ik moeilijk vindt is dat juist de meeste moeders in het begin heel voorzichtig zijn, omdat ze bang zijn dat er wat zou kunnen gebeuren.
Dit baby'tje was 2 weken oud.

Ik kan begrijpen als je alleen bent dat het evt wel door je hoofd spookt: kan het wel, ik hoef maar even pinnen/brood hebben... maar hier waren ze met 2 volwassenen, dus ik snap echt niet dat ze er voor kiezen beide weg te gaan en de baby alleen te laten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:13

Buiten dat het nu veel te warm is om een kind of huisdier alleen te laten in de auto, zou ik doodsbang zijn dat een kind of hond meegenomen zou worden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:34

BIj deze hitte niet natuurlijk en geen 10 minuten .Maar wel eens inderdaad de bakker in en uit met de auto in zicht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:39

Ik vind het sneu maar om nou gelijk te gaan zeggen dat de ouders geen kinderen meer mogen, of jeugdzorg hiervoor in te schakelen vind ik een beetje te ver gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:18

chamion schreef:
Hoeveel kinderen moeten er op deze manier dood gaan voordat ouders zich bewust worden van het gevaar. (niet dat dit kind is overleden, gelukkig)
Ik ben geen moeder maar dit is iets wat ik al jaren weet. En heb ook verschillende keren in de zomer (+25 graden) zelf de politie gebeld omdat ik weer baby's in auto in de volle zon zag staan en waar al ruim 10 minuten geen ouder bij in de buurt is geweest.

Helaas ook een keertje meegemaakt dat de hulp te laat kwam. Dit was toen ik terug kwam van een evenement, was een soort open boerderij dag in Frankrijk, met ruim 30 graden, auto zat achter ons met het terrein oprijden. Toen wij 3 uur later onze auto ophaalden, zagen we de baby erin liggen. Hij bewoog niet, reageerde niet op kloppen op de raam en op roepen enz. Eigenaar gehaald van de boerderij, die heeft tijdens het bellen met de politie de raam ingetikt. Politie kwam toen aanrijden en hebben het overgenomen, en toen werd ook duidelijk dat de baby het niet overleefd had. En pas daarna kwamen de ouders eraan lopen.

Wat erg om mee te maken...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:50

purny schreef:
Ik vind het sneu maar om nou gelijk te gaan zeggen dat de ouders geen kinderen meer mogen, of jeugdzorg hiervoor in te schakelen vind ik een beetje te ver gaan.

Nouja, als je je kind zo lang alleen laat mankeert er wel wat aan je verantwoordelijkheidsgevoel. Zo'n kindje kan sterven of ontvoerd worden, ik vind dat wel ernstig hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:56

Een zorgmelding is hiervan opgemaakt. Maar om nou gelijk het recht van kinderen af te nemen vind ik te ver gaan. Maar dat is mijn mening.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:01

Diablo schreef:
purny schreef:

Nouja, als je je kind zo lang alleen laat mankeert er wel wat aan je verantwoordelijkheidsgevoel. Zo'n kindje kan sterven of ontvoerd worden, ik vind dat wel ernstig hoor.

Niet van die 10 minuten en ontvoerd..... Komaan zeg, het is het Wilde Westen niet hier. Mijn dochter heeft zo vaak haar middagtukje in de auto op de oprit gedaan, omdat ze in haar stoeltje in slaap was gevallen en eruit halen zou betekenen dat ze dan wakker zou worden terwijl ze zo lekker sliep. En nee: niet met hele warme temperaturen, maar wel gewoon alleen in de auto. Ze is nu 21 en heeft het overleefd :D En ook mijn hond laat ik wel eens achter in de auto als ik een boodschapje doe... Ben ik dan een slechte moeder of een dierenbeul: welnee. Gewoon je verstand gebruiken. Ik denk dat ze het gewoon verkeerd ingeschat hebben. Maar om ze nu meteen te veroordelen 8)7

Ik denk altijd: waarom is niemand die supermarkt ingelopen en heeft even gevraagd om om te roepen of de ouders naar buiten konden komen. Veel sneller dan de hulpdiensten en meteen opgelost. Maar het wordt al meteen de dramasfeer in getrokken door politie en ambulance te bellen, terwijl het waarschijnlijk anders binnen een paar minuten geregeld was geweest.