Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dito schreef:ik vind jou oordeel wel erg snel gemaakt hoor...je weet de hele situatie niet en dan gelijk jeugdzorg erbij halen gaat mij iets te ver.Nogmaals ik praat het gedrag niet goed met deze hitte maar het kan ook anders opgelost worden dan te zeggen dat zulke mensen geen kinderen horen te hebben
Netje schreef:Nou, ik vind dat hier e.e.a. wel overtrokken wordt. In de krant kan ik niet verder komen dan dat ze 10 minuten weggeweest zijn. Stel babietje sliep lekker, de temperatuur in de auto was normaal en je gaat even naar binnen... Om dan meteen over jeugdzorg te praten gaat mij te ver hoor. Heb mijn dochter ook wel eens in de auto gelaten voor een boodschapje. Voordat kinderwagen uit de auto was, kind uit autostoeltje in wagen en de hele boel weer omgekeerd als je terug kwam voor een kort bezoekje aan de winkel... Ik had vanmiddag mijn auto in de 'brandende' zon staan en ben boodschappen wezen doen (zonder kind erin); toen ik na een half uur terugkwam was de temperatuur nog prima hoor. Die is niet meteen 60 graden...
Staat ook in het berichtje dat het kindje niks mankeerde en weer mee mocht met de ouders...
Ojajoh schreef:op 1 van de nieuwssites staan de commentaren van de mensen die erbij zijn geweest. Verklaard werd dat de baby al 10 min in de auto zat voordat er een poging ondernomen werd, toen moest politie nog arriveren en pas nadat die gearriveerd waren, zo een enkele minuten daarna kwamen de ouders pas aan! Dat was dus geklokt op ruim 25 min... Dat kan echt niet
Xpinoxx schreef:Het is niet heel handig van de ouders maar ik vind sommige reacties wat ver gaan. Ik vraag me dan af, stel dat het je zus was geweest of je beste vriendin die nog erg moet wennen aan het moederschap, zou diegene dan ook hier plaatsen dat het beter was als ze geen kinderen had gekregen? Of dat je de jeugdzorg op haar af gaat sturen??
chamion schreef:Hoeveel kinderen moeten er op deze manier dood gaan voordat ouders zich bewust worden van het gevaar. (niet dat dit kind is overleden, gelukkig)
Ik ben geen moeder maar dit is iets wat ik al jaren weet. En heb ook verschillende keren in de zomer (+25 graden) zelf de politie gebeld omdat ik weer baby's in auto in de volle zon zag staan en waar al ruim 10 minuten geen ouder bij in de buurt is geweest.
Helaas ook een keertje meegemaakt dat de hulp te laat kwam. Dit was toen ik terug kwam van een evenement, was een soort open boerderij dag in Frankrijk, met ruim 30 graden, auto zat achter ons met het terrein oprijden. Toen wij 3 uur later onze auto ophaalden, zagen we de baby erin liggen. Hij bewoog niet, reageerde niet op kloppen op de raam en op roepen enz. Eigenaar gehaald van de boerderij, die heeft tijdens het bellen met de politie de raam ingetikt. Politie kwam toen aanrijden en hebben het overgenomen, en toen werd ook duidelijk dat de baby het niet overleefd had. En pas daarna kwamen de ouders eraan lopen.
purny schreef:Ik vind het sneu maar om nou gelijk te gaan zeggen dat de ouders geen kinderen meer mogen, of jeugdzorg hiervoor in te schakelen vind ik een beetje te ver gaan.
Diablo schreef:purny schreef:Ik vind het sneu maar om nou gelijk te gaan zeggen dat de ouders geen kinderen meer mogen, of jeugdzorg hiervoor in te schakelen vind ik een beetje te ver gaan.
Nouja, als je je kind zo lang alleen laat mankeert er wel wat aan je verantwoordelijkheidsgevoel. Zo'n kindje kan sterven of ontvoerd worden, ik vind dat wel ernstig hoor.