Twee 12-jarige meisjes opgepakt wegens steekpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:40

Te ziek voor woorden.
Je vraagt je bijna af of de duivel in hun zit. Niet dat ik daar in geloof maar hoe kunnen twee kinderen van twaalf dit bedenken en dan ook nog het plan veranderen omdat er ander te veel bloed in het huis kwam.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:45

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineR

Re: Twee 12-jarige meisjes opgepakt wegens steekpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:46

Pfffff dit gaat echt nergens meer over :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:46

Slina schreef:
Leeft het slachtoffer nou nog?
Dan heeft die echt enorm geluk gehad zeg.

Ja, het slachtoffer leeft nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:51

Anoli schreef:
Te ziek voor woorden.
Je vraagt je bijna af of de duivel in hun zit. Niet dat ik daar in geloof maar hoe kunnen twee kinderen van twaalf dit bedenken en dan ook nog het plan veranderen omdat er ander te veel bloed in het huis kwam.

Geboren psychopaten dan maar denk ik? Of één ervan en de ander die te makkelijk te beïnvloeden was...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:52

Sommige mensen hebben geen hulp nodig. Die zijn gewoon gestoord.
Een meisje haakte dus af en de ander besloot het dus alleen te doen.
Lijkt me dus een sociopaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:54

chimello schreef:

Sociopaat is iets heel anders dan een psychopaat. Al zullen psychopaten ook wel gedrag vertonen wat bij sociopaten voorkomt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:56

chimello schreef:

Hulp is ook het leren omgaan met jezelf. Júist iemand die 'gestoord' is heeft dat dus nodig. Het hoeft niet te gaan om iemand beter maken, maar iemand die zo duidelijk een verstoorde ontwikkeling heeft doorgemaakt gewoon aan z'n lot overlaten in de gevangenis vind ik heel onwenselijk. Zeker als het gaat om jonge kinderen. Want hoe vreselijk dit ook mag zijn, het blijven kinderen en geen volwassenen.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:58

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:00

Caesar schreef:
Soms mag je niet oordelen, maar aan de "gezichten" van die meiden te zien zijn het aparte grieten. Helemaal geen kinderen, maar teruggetrokken wezens in bepaalde werelden.

Ik snap dit niet, heb het met verbazing gelezen. Hoop oprecht dat dit soort mensen niet meer vrijkomt.

Ik dacht precies hetzelfde !

Knudd schreef:
Wat ik mij dan afvraag, waar zijn de ouders in dit verhaal?

Die willen zich vast niet vertonen, en begrijpelijk !

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:01

Pfff dit is echt te bizar gewoon, heel veel sterkte voor het slachtoffer. En ik hoop dat de 2 meisjes toch buiten hun andere straf om goede psychische hulp krijgen want je zal toch denken dat ze een steekje los hebben

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:02

[***] schreef:
Pfff. Als je leest hoe helder ze na konden denken, over de afvoer van het bloed bijvoorbeeld... Jeetje. Wat vreselijk. Dit verwacht je niet van volwassenen maar van kinderen zeker niet! Zelfde over die andere kindmoordenaars, zoals de 2 jochies van james bulger.... Ziek en triest.

Waar gaat het heen... Hoop dat het slachtoffer er bovenop komt.

Zelfde gedachte............Ze waren volledig bewust van wat ze gingen doen, echt ziek en misselijkmakend.

Hopelijk komen ze nooit meer vrij en blijven ze levenslang opgesloten zitten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:05

[***] schreef:
Maar toch konden ze net zo helder nadenken als een volwassene. Als dit nou een bevlieging was was het anders(niet goedgepraat) maar dit is gepland en overlegd. Dan vind ik dat ondanks de leeftijd geen kind meer.

Een 12-jarige zit hoe dan ook niet op het denkniveau van een volwassene. Dat kan fysiek stomweg niet, omdat de hersenen nog niet volledig ontwikkeld zijn. Dat ze heel berekenend te werk zijn gegaan zegt absoluut iets over hun denkvermogen, en nog meer over hoe gestoord hun ontwikkeling is geweest, maar het maakt ze niet in alle opzichten gelijkwaardig aan volwassenen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:13

Een sociopaat kan emoties nadoen en gebruiken ter manipulatie. Maar empathie is er niet. Je kan het behandelen met therapie en medicatie (wat ik gelezen heb dan he, ben geen dokter) maar iemand onder medicatie duwen om geen moord te plegen is ook zoiets... 12 jarigen moeten gewoon weten dat dit echt niet kan.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:14

Bizar. Maar misschien gaan mensen nu inzien wat ze met gewelddadige spelletjes en verhalen allemaal wel niet kunnen veroorzaken. Die meisjes zijn 12 jaar oud, waar zijn hun ouders in dit verhaal? Op mijn twaalfde was ik daar sowieso niet eens mee bezig.. Sneu voor de meisjes dat ze wel naar hun vrije leventje kunnen fluiten.

Al vraag ik me af of het meisje dat niet gestoken heeft niet eerder vrij zal komen? Ze is wel medeplichtig en heeft meegedaan aan het bedenken van het plan, maar heeft niet daadwerkelijk gestoken.

Ook erg sneu voor het slachtoffertje, dan ben je ook voor je leven getekend.. Ben je onschuldig verstoppertje aan het spelen met je vriendinnetjes overkomt je dit... Pff, waar gaat de wereld heen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:17

Er zijn genoeg voorbeelden van deze gebeurtenissen die afstammen van voor de gewelddadige video games.
Het zal bij mensen met een predispositie louter een inspiratiebron zijn, nooit een beweegreden.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:22

Als ik de reacties lees vraag ik me ook af,moet ik dit filmpje wel bekijken...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:23

Het lijkt me nogal voorbarig om meteen met termen zoals psychopaat/sociopaat rond te gaan strooien (nog even los van het feit dat de term sociopaat al jaren niet meer wordt gebruikt).

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:25

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:26

En juist omdat dit al zo jong zo berekenend te werk gaat wordt dat een hele kluif om ze nog op het juiste spoor te krijgen.
Vraag me af of dit ooit gaat lukken.
Een van de moordenaars van James Bulger zit weer vast en heeft ook verkeerde seksuele voorkeuren. Venables en Thompson waren ondanks hun jonge leeftijd 12 en 14 zich wel degelijk bewust van wat ze gedaan hadden.

De moord is voor mij nog steeds iets ongrijpbaar en verschrikkelijk, een toddler van 2.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:37

Wow, ik las het door, dat lijkt toch net een slechte film zeg. Bizar dat dit gebeurt, en in en in triest, voor alle betrokkenen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:52

Dani schreef:
[***] schreef:
Maar toch konden ze net zo helder nadenken als een volwassene. Als dit nou een bevlieging was was het anders(niet goedgepraat) maar dit is gepland en overlegd. Dan vind ik dat ondanks de leeftijd geen kind meer.

Een 12-jarige zit hoe dan ook niet op het denkniveau van een volwassene. Dat kan fysiek stomweg niet, omdat de hersenen nog niet volledig ontwikkeld zijn. Dat ze heel berekenend te werk zijn gegaan zegt absoluut iets over hun denkvermogen, en nog meer over hoe gestoord hun ontwikkeling is geweest, maar het maakt ze niet in alle opzichten gelijkwaardig aan volwassenen.

Precies dit. De hersenontwikkeling is niet volledig. Tel daarbij een verstoorde ontwikkeling in de afgelopen jaren bij op en de meisjes zijn voor altijd beschadigd

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:56

Caesar schreef:
Soms mag je niet oordelen, maar aan de "gezichten" van die meiden te zien zijn het aparte grieten. Helemaal geen kinderen, maar teruggetrokken wezens in bepaalde werelden.

Ik snap dit niet, heb het met verbazing gelezen. Hoop oprecht dat dit soort mensen niet meer vrijkomt.

Ik zie niets bijzonders aan die meiden. Enkel een lege blik, inderdaad teruggetrokken. Maar om ze daarom bijzonder te noemen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:58

8)7 Wat is dít nu weer. Arm meisje, gelukkig heeft ze het overleeft.

Als je gewoon 'sane' bent doen die games dat niet.

Het lijken me wel van die buitenbeetjes die zichzelf waarschijnlijk nooit normaal of leuk hebben gevonden.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:01

Lugubere situatie..

Ook ik vind dat de beide meisjes gevangenisstraf verdienen, maar ook dat ze hulp moeten krijgen en begeleid moeten worden. Als 12-jarige al het vooruitzicht hebben nooit meer buiten de gevangenismuren te komen.. Verschrikkelijk..

Sterkte voor de ouders van zowel het slachtoffer als de daders..