Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Ik wil zelf dit filmpje gaan gebruiken bij voorlichting die ik geef aan mijn brugklassen, ik geef voorlichting over seksuele diversiteit, ben zelf lesbisch. En transgender etc. hoort daar óók bij maar daar kan ik zelf vrij weinig over vertellen, maar dit filmpje laat dat héél mooi zien, laat het ze begrijpen.
akishino schreef:Miracle_ schreef:Mooi filmpje! Echt tof hoe de ouders dit doen.![]()
Vraag me wel af hoe ze dit gaan doen als hij/zij vrouwelijke ontwikkelingen gaat krijgen, om het zo even te verwoorden..
Volgens mij kunnen ze tegenwoordig heel veel met hormonen en medicijnen.
In het programma wat ik laatst zag was een transgender die nu echt werkelijk een bloedmooie man is. Aan niets was te zien dat hij geboren is in een vrouwenlichaam. Hij heeft ook echt een volledige geslachtsverandering ondergaan. (volgens mij een duitse olympisch sporter, polsstokhoogspringer)
Dus de medische wereld en wetenschap kunnen veel!
Snollygoster schreef:akishino schreef:
In het programma wat ik laatst zag was een transgender die nu echt werkelijk een bloedmooie man is. Aan niets was te zien dat hij geboren is in een vrouwenlichaam. Hij heeft ook echt een volledige geslachtsverandering ondergaan. (volgens mij een duitse olympisch sporter, polsstokhoogspringer)
Ja die heb ik ook gezien! Er wordt can hem zelfs beweerd dat zijn lichaam mooier is als dat van een "echte" man.
Maar 't is ook wel een hele mooie meneer geworden hoor
Suzanne F. schreef:Wat een mooi verhaal zeg! Toch zal het later wel moeilijk worden denk ik. Je plakt er niet zomaar even een piemeltje aan, hoeveel hormonen er ook toegediend worden.
Magrathea schreef:Het is eigenlijk raar dat het filmpje zoveel lof verdient, in plaats van dat het vanzelfsprekend is.
Het lijkt me even aanpassen voor de ouders (na 5 jaar ineens een zoontje hebben is toch wel gek en ik zou meer dan eens het over "zij" ipv "hij" hebben)
Op BNN was een tijd terug ook een docu over transgene kinderen. Blijkbaar zijn er speciale korsetten te koop die meisjes kunnen dragen waardoor hun borsten niet te zien zijn, die drukken de borst helemaal plat, en het zit best okee (die Sophie die het presenteerde had het gepast)
Ayasha schreef:Magrathea schreef:Het is eigenlijk raar dat het filmpje zoveel lof verdient, in plaats van dat het vanzelfsprekend is.
Het lijkt me even aanpassen voor de ouders (na 5 jaar ineens een zoontje hebben is toch wel gek en ik zou meer dan eens het over "zij" ipv "hij" hebben)
Op BNN was een tijd terug ook een docu over transgene kinderen. Blijkbaar zijn er speciale korsetten te koop die meisjes kunnen dragen waardoor hun borsten niet te zien zijn, die drukken de borst helemaal plat, en het zit best okee (die Sophie die het presenteerde had het gepast)
Ergens ben ik het met je eens, het zou normaal moeten zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat het als ouders even "knipperen" is als je dochtertje ineens een zoon wil zijn. Van verrassing dan meer... En dan vind ik het toch mooi dat ouders tegen de maatschappelijke vooroordelen in voor hun kind kiezen, prachtig! Dat mag best wat compliment krijgen.Een ruiter die fijn is met zijn paard geven we toch ook complimenten ondanks dat dat eigenlijk normaal zou moeten zijn?
akishino schreef:Miracle_ schreef:Mooi filmpje! Echt tof hoe de ouders dit doen.![]()
Vraag me wel af hoe ze dit gaan doen als hij/zij vrouwelijke ontwikkelingen gaat krijgen, om het zo even te verwoorden..
Deetjeeuh schreef:akishino schreef:
Jullie bedoelen deze man? http://www.vrouwblog.nl/wp-content/uplo ... jpg?7c2707
Is een polsstokspringer, was eerst vrouw en nu man. En wauw, ik moet zeggen, hij is écht knap! Als ik hem op straat zou tegenkomen zou ik niet weten dat het eerst een vrouw was, en hem gerust nakijken.
newt schreef:akishino schreef:
Hier heb ik ook een documentaire over gezien, echter is een groot deel van de transgenders van olympiërs en topsporters in Duitsland te verwijten aan de grote hoeveelheden steroïden die er werd toegediend om een perfecte sporter te creëren, vooral ook veel uit de tijd van het DDR en de muur, tijd van Gunda Nieman. Vele vrouwen kregen zoveel van die troep in hun lichaam dat er voor een groot aantal geen weg terug was naar vrouw zijn en zijn "omgebouwd" naar man.
Heb dit met verbazing en bewondering voor de sporters gekeken.
Overigens, top ouders. Al staat hun en hun zoon nog wel een moeilijke tijd te wachten.