Doof meisje (5) tegen ouders: 'Eigenlijk ben ik een jongetje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Doof meisje (5) tegen ouders: 'Eigenlijk ben ik een jongetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 14:02

Ik wil zelf dit filmpje gaan gebruiken bij voorlichting die ik geef aan mijn brugklassen, ik geef voorlichting over seksuele diversiteit, ben zelf lesbisch. En transgender etc. hoort daar óók bij maar daar kan ik zelf vrij weinig over vertellen, maar dit filmpje laat dat héél mooi zien, laat het ze begrijpen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:06

Prachtig om te zien!

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:06

Maartje1990 schreef:
Ik wil zelf dit filmpje gaan gebruiken bij voorlichting die ik geef aan mijn brugklassen, ik geef voorlichting over seksuele diversiteit, ben zelf lesbisch. En transgender etc. hoort daar óók bij maar daar kan ik zelf vrij weinig over vertellen, maar dit filmpje laat dat héél mooi zien, laat het ze begrijpen.

Inderdaad een mooi filmpje om een beeld te schetsen!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:11

Super mooi filmpje, wat een prachtig verhaal! Grappig hoe hij ook echt op een jongetje lijkt na de hele verandering! Ik had nooit gezien dat het eigenlijk een meisje is :)
Ik hoop dat hij gelukkig wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:12

_/-\o_ Respect voor die ouders , hij heeft ook geen meisjes hoofd vindt ik :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:15

Maartje: heb je de serie 'hij is een zij' gezien? Dat gaf ook een behoorlijk goed beeld. En opvallend hoe, met name de mensen die al vroeg de kans kregen om hun gender te volgen, gewoon overtuigend man of vrouw zijn (en al eerder jongetje of meisje.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:17

takkie_muis schreef:
_/-\o_ Respect voor die ouders , hij heeft ook geen meisjes hoofd vindt ik :n

Mee eens. :j Vond hem vanaf het begin al echt op een jongetje lijken. :P

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:19

Prachrig hoe die ouders ermee omgaan!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:19

akishino schreef:
Miracle_ schreef:
Mooi filmpje! Echt tof hoe de ouders dit doen. *\o/*
Vraag me wel af hoe ze dit gaan doen als hij/zij vrouwelijke ontwikkelingen gaat krijgen, om het zo even te verwoorden..

Volgens mij kunnen ze tegenwoordig heel veel met hormonen en medicijnen.
In het programma wat ik laatst zag was een transgender die nu echt werkelijk een bloedmooie man is. Aan niets was te zien dat hij geboren is in een vrouwenlichaam. Hij heeft ook echt een volledige geslachtsverandering ondergaan. (volgens mij een duitse olympisch sporter, polsstokhoogspringer)
Dus de medische wereld en wetenschap kunnen veel!

Ja die heb ik ook gezien! Er wordt can hem zelfs beweerd dat zijn lichaam mooier is als dat van een "echte" man.
Maar 't is ook wel een hele mooie meneer geworden hoor :~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:22

Snollygoster schreef:
akishino schreef:

In het programma wat ik laatst zag was een transgender die nu echt werkelijk een bloedmooie man is. Aan niets was te zien dat hij geboren is in een vrouwenlichaam. Hij heeft ook echt een volledige geslachtsverandering ondergaan. (volgens mij een duitse olympisch sporter, polsstokhoogspringer)

Ja die heb ik ook gezien! Er wordt can hem zelfs beweerd dat zijn lichaam mooier is als dat van een "echte" man.
Maar 't is ook wel een hele mooie meneer geworden hoor :~

Jullie bedoelen deze man? http://www.vrouwblog.nl/wp-content/uplo ... jpg?7c2707
Is een polsstokspringer, was eerst vrouw en nu man. En wauw, ik moet zeggen, hij is écht knap! Als ik hem op straat zou tegenkomen zou ik niet weten dat het eerst een vrouw was, en hem gerust nakijken. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:24

Het is eigenlijk raar dat het filmpje zoveel lof verdient, in plaats van dat het vanzelfsprekend is.

Het lijkt me even aanpassen voor de ouders (na 5 jaar ineens een zoontje hebben is toch wel gek en ik zou meer dan eens het over "zij" ipv "hij" hebben)

Op BNN was een tijd terug ook een docu over transgene kinderen. Blijkbaar zijn er speciale korsetten te koop die meisjes kunnen dragen waardoor hun borsten niet te zien zijn, die drukken de borst helemaal plat, en het zit best okee (die Sophie die het presenteerde had het gepast)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:42

Dat dacht ik ook al magrathea.

Wat ontzettend fijn voor 'm dat zijn ouders mee hebben gewerkt!

Mijn nichtje is op 15 jarige leeftijd een neefje geworden. Voor mij is het al heel moeilijk, laat staan voor ouders en broertjes/zusjes. Het voelt ook raar, verkeerd en geforceerd om hem aan te spreken met een jongensnaam. Terwijl het eigenlijk juist andersom is!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:48

Wat een mooi verhaal zeg! Toch zal het later wel moeilijk worden denk ik. Je plakt er niet zomaar even een piemeltje aan, hoeveel hormonen er ook toegediend worden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:55

Suzanne F. schreef:
Wat een mooi verhaal zeg! Toch zal het later wel moeilijk worden denk ik. Je plakt er niet zomaar even een piemeltje aan, hoeveel hormonen er ook toegediend worden.

Dat is tegenwoordig ook niet al te moeilijk meer, heb je 'gewoon' operatie's voor, zit wel vanalles met psychologen omheen om zeker te weten dat het de juiste keuze is maar het kan dus wel gewoon :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:56

Heel ontroerend om te zien dat de ouders gehoor geven aan de uitingen van hun kind (nou ja, uiteindelijk dan).
Hij zal de nodige hindernissen moeten overwinnen, de normale waar iedereen mee te maken krijgt, en de extra dingen als pesterijen en onbegrip, omdat niet alle leeftijdgenootjes (en met name hun ouders) hier geen begrip voor op kunnen brengen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:19

Magrathea schreef:
Het is eigenlijk raar dat het filmpje zoveel lof verdient, in plaats van dat het vanzelfsprekend is.

Het lijkt me even aanpassen voor de ouders (na 5 jaar ineens een zoontje hebben is toch wel gek en ik zou meer dan eens het over "zij" ipv "hij" hebben)

Op BNN was een tijd terug ook een docu over transgene kinderen. Blijkbaar zijn er speciale korsetten te koop die meisjes kunnen dragen waardoor hun borsten niet te zien zijn, die drukken de borst helemaal plat, en het zit best okee (die Sophie die het presenteerde had het gepast)

Ergens ben ik het met je eens, het zou normaal moeten zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat het als ouders even "knipperen" is als je dochtertje ineens een zoon wil zijn. Van verrassing dan meer... En dan vind ik het toch mooi dat ouders tegen de maatschappelijke vooroordelen in voor hun kind kiezen, prachtig! Dat mag best wat compliment krijgen. :) Een ruiter die fijn is met zijn paard geven we toch ook complimenten ondanks dat dat eigenlijk normaal zou moeten zijn?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:22

Ayasha schreef:
Magrathea schreef:

Ergens ben ik het met je eens, het zou normaal moeten zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat het als ouders even "knipperen" is als je dochtertje ineens een zoon wil zijn. Van verrassing dan meer... En dan vind ik het toch mooi dat ouders tegen de maatschappelijke vooroordelen in voor hun kind kiezen, prachtig! Dat mag best wat compliment krijgen. :) Een ruiter die fijn is met zijn paard geven we toch ook complimenten ondanks dat dat eigenlijk normaal zou moeten zijn?

Ja dat bedoel ik dus ook :j Ik zou dan weer zo horkerig zijn dat ik dus inderdaad geregeld hij en zij zou verwarren... :')

Maar er zijn ook zat ouders die hun kinderen steunen omdat ze lesbisch, homo, bi zijn, of een hazenlip hebben, of of of... Daar hoor je nooit iemand over ;)

Bij deze: +:)+ Top!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:33

Die ouders zijn echt super, wat een mooi filmpje! :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:01

Prachtig, echt prachtig. Deze ouders laten hun eigen ideeën en gedachten gaan en luisteren naar het kind

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:17

Alle lof naar de ouders toe die hebben geluisterd naar hun kind.
En ja ik ben het er mee eens dat het vanzelfsprekend zou moeten wezen. Maar aan de andere kant denk ik ook dat je als ouders zijnde in eerste instantie denk van "dit is een fase"......
Ik ben er zelf heel nuchter in dat wanneer mijn zoon homo of dochter lesbie zou wezen, als ze maar gelukkig zijn is mijn mening.
Kijk vaak zie/merk je het wel, maar ik denk wel dat als het daadwerkelijk zo is je wel even moet slikken.... waarom?
Omdat ze het toch vaak iets minder makkelijk hebben in de maatschappij

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:19

akishino schreef:
Miracle_ schreef:
Mooi filmpje! Echt tof hoe de ouders dit doen. *\o/*
Vraag me wel af hoe ze dit gaan doen als hij/zij vrouwelijke ontwikkelingen gaat krijgen, om het zo even te verwoorden..

Hier heb ik ook een documentaire over gezien, echter is een groot deel van de transgenders van olympiërs en topsporters in Duitsland te verwijten aan de grote hoeveelheden steroïden die er werd toegediend om een perfecte sporter te creëren, vooral ook veel uit de tijd van het DDR en de muur, tijd van Gunda Nieman. Vele vrouwen kregen zoveel van die troep in hun lichaam dat er voor een groot aantal geen weg terug was naar vrouw zijn en zijn "omgebouwd" naar man.
Heb dit met verbazing en bewondering voor de sporters gekeken.

Overigens, top ouders. Al staat hun en hun zoon nog wel een moeilijke tijd te wachten.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:49

Deetjeeuh schreef:
akishino schreef:

Jullie bedoelen deze man? http://www.vrouwblog.nl/wp-content/uplo ... jpg?7c2707
Is een polsstokspringer, was eerst vrouw en nu man. En wauw, ik moet zeggen, hij is écht knap! Als ik hem op straat zou tegenkomen zou ik niet weten dat het eerst een vrouw was, en hem gerust nakijken. :')

Ja dat is hem.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:57

newt schreef:
akishino schreef:

Hier heb ik ook een documentaire over gezien, echter is een groot deel van de transgenders van olympiërs en topsporters in Duitsland te verwijten aan de grote hoeveelheden steroïden die er werd toegediend om een perfecte sporter te creëren, vooral ook veel uit de tijd van het DDR en de muur, tijd van Gunda Nieman. Vele vrouwen kregen zoveel van die troep in hun lichaam dat er voor een groot aantal geen weg terug was naar vrouw zijn en zijn "omgebouwd" naar man.
Heb dit met verbazing en bewondering voor de sporters gekeken.

Overigens, top ouders. Al staat hun en hun zoon nog wel een moeilijke tijd te wachten.

In dit geval was daar naar mijn idee geen sprake van. Hij durfde er nooit iets mee te doen omdat het een taboe is, maar je zag al uit foto's van vroeger dat zij erg mannelijk was. Maar pas op latere leeftijd is hij ervoor uitgekomen.
Er zullen trouwens in die tijd idd wel dat soort dingen gebeurt zijn, maar bij deze man niet.

In die documentaire lieten ze ook een man zien (vroeger toevallig ook een sporter, bodybuilder) die zichzelf vrouw voelt/is. Zag er dus ook uit als een vrouw ( wel een erg gespierde vrouw!) maar die had geen geslachtsverandering ondergaan. Zij vond het prima zo en was helemaal in haar element.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:07

Respect voor die ouders! Geweldig :j Mooi filmpje ook!!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:20

Heel mooi. Hij ziet er ook echt uit als een jongen.