Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kohtje schreef:Waarom mag een dier alleen maar gezond en oud worden? Waarom moet een fokker er tegenwoordig zowat een garantie bij doen dat de hond oud wordt?
Bijna geen mens is echt gezond waar verwachten we dat dan wel van onze honden?
kohtje schreef:Ik zit mijn hele leven in het hebben en fokken van rashonden. Als fokker doe je heel veel aan gezondheid en kost het heel veel geld om die gezondheid goed en zelfs beter te krijgen.
Er wordt net gedaan of dat rashondenfokkers niets doen en het is juist zo dat die veel meer aan gezondheid doen dan mensen die even een nestje voor de fun op de wereld zetten.
Bij rashonden is alles openbaar daar lijkt het of dat ze meer problemen hebben maar dat is in mijn ogen zeker niet.
Laat maar eens 1000 kruizingen DNA en op de foto testen ik denk dat je je dan rot schrikt waar mensen mee gefokt hebben.
[***] schreef:kohtje schreef:Waarom mag een dier alleen maar gezond en oud worden? Waarom moet een fokker er tegenwoordig zowat een garantie bij doen dat de hond oud wordt?
Bijna geen mens is echt gezond waar verwachten we dat dan wel van onze honden?
Pardon? En jij fokt honden? Dan vind ik dat je je diep mag schamen als je er zo over denkt
Je bent het de dieren die je fokt verplicht om ze zo gezond mogelijk te fokken zodat ze probleemloos oud worden.
Nessah schreef:Oke, dus de gezondheid is vooruit gegaan. Leuk. Maar een hond met zoveel erfelijke ziektes en een vergrootte kans daarop, daar wil je toch niet mee fokken? Ook al verklein je de kans met de jaren door het er uit te fokken, de kans is gewoon groter dan de norm dat er een zieke pup in een nest zit. Mij lijkt het dat je daar als fokker en dierliefhebber geen zin in hebt en dus niet met honden wilt fokken waarvan de kans groter is dat ze wat hebben. Zeker niet een hond met meerdere verschillende erfelijke ziektes, waarom zou je zo'n vergrootte kans willen fokken? Dat is het punt wat ik niet begrijp, als je keuze hebt uit sterke gezonde rassen die wel onder de norm vallen, waarom dan toch voor een vergroot risico kiezen?
http://www.cavalierpage.com/cavalier/ge ... problemen/