Zwaar mishandelde kat overlijdt, kinderen zwaarder straffen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:01

Wendybrian schreef:
pepermunt14 schreef:
Ik vind schorsen slecht, hier leren ze niks van. Het is meer vakantie.
Vroeger toen ik iets gedaan had (1 x iets) moest ik schrijven.
Me moeder kocht een blok met zo'n 100 blaadjes en pas als ik die vol had mocht ik wat anders doen.

Vooral dat praten vind ik niet werken. Ze zullen er naar luisteren en dan alles weer vergeten. Ze kunnen het spijt me zeggen maar volgende keer weer doen ze het toch weer.
Daarom vind ik schrijven, opruimen enzo een beteren optie. Natuurlijk excuses aanbieden ook.

Dit is natuurlijk wel iets erger als een snoepje bij de hema pikken.
Kinderen die dit doen hebben denk ik wel een rugzakje, en die moeten zo snel mogelijk geleegd worden voor ze sneller afglijden..

( sorry voor eventueele spelfouten,)

Rugzakjes kun je niet legen bij kinderen, je kan het kind enkel leren er zo goed mogelijk mee om te gaan mits het kind voldoende inzicht heeft om dat te leren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:01

Het had mijn kind niet moeten zijn. Psychopaten beginnen als kind altijd met dieren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:03

Tja vroeger waren de mensen ook vaak minder lief voor dieren (nu worden ze vaak als lid van de familie gezien).
Als ik ouderen hoor praten wat ze vroeger wel niet deden met dieren:
Kikkers opblazen; met blaaspijpjes eenden net zo lang beschieten totdat ze dood waren;
2 honden/katten met de staarten aan elkaar binden enz.

En deze mensen zijn geen gevaarlijke criminelen geworden.
Dit wil niet zeggen dat ik dit niet erg vind!!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:03

Jannepauli schreef:
nine1987 schreef:
Ik heb al een bloedhekel aan kinderen.. Dit maakt dat ik ze alleen maar meer haat.. Walgelijke wezens..

Gelukkig ben jij volwassen geboren!

kiest er ook niet voor om geboren te worden :=
Ik heb ook niets met kinderen, hekel is een groot woord maar nee ik moet ze ook niet echt

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:05

Wendybrian schreef:
FemkeUtah schreef:
Ik heb heeeelemaal geen hekel aan kinderen maar als ik dit had gezien als voorbijganger had ik ze echt een rotschop verkocht en ook als het me eigen kind was

Ze zeggen wel eens : het kost een dorp om een kind op te voeden.
Dus ik geloof er ook heilig in dat als je op straat iets ziet gebeuren dat niet oke is dat je je hier ook in moet mengen.
Of het nou om anderen kinderen pesten gaat of om mieren dood pletten.
Offtopic natuurlijk

Dus jij zou voorbij lopen :') ? DAT vind ik pas niet oke!

Jannepauli

Re: Zwaar mishandelde kat overlijdt, kinderen zwaarder straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:06

Je leest verkeerd omdat er een leesteken (komma) ontbreekt :)

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:09

nine1987 schreef:
Echt niet.. Als je tien bent, dan ben je je echt wel al bewust van wat ie doet!!

Allereerst op je eerdere reactie: Ik geloof dat jij ook ooit kind bent geweest...

Kinderen van 10 zijn echt nog niet bewust van wat ze doen. STERKER NOG rond je 25ste zijn je hersenen volgroeid en dan snap je pas echt 'oorzaak en gevolg'. Kinderen rond die leeftijd zijn net aan het overschakelen dat de wereld niet alleen om hen draait, maar dat er meer is.

Schorsen van school vind ik ronduit zinloos. Therapie en, inderdaad wat iemand eerder aanhaalde, taakstraf in een asiel, lijkt me erg zinvol. Ook een blik op hoe het gezin functioneert, lijkt me ook niet verkeerd. Een scherp oog van de kinderbescherming en extra (dagelijkse) begeleiding zou ik ook toeschrijven.

Heeft niemand met filosofie het begrip Eros en Thanathos besproken? Dat is wat kinderen in deze leeftijd aan het ontdekken zijn. Praat dit ABSOLUUT niet goed (begrijp me niet verkeerd!) en dit is volledig uit de hand gelopen, maar het is wel een natuurlijk proces. Dus iedereen die deze kinderen ziekelijke wezens vinden... Sorry, maar je hebt zelf ook een dergelijke periode doorgemaakt, bij lange na niet in deze vorm mag ik hopen overigens. Met een vergrootglas miertjes verbranden, een keer zout op een slak leggen, gefascineerd een wormpje aan een haakje prutsen of in tweeën delen, vleugeltjes van een vlieg uittrekken, zijn allemaal voorbeelden van dit 'concept'.

Zegt dus niet dat ze geen begeleiding nodig hebben en dat er eens goed naar het gezin gekeken moet worden, want dit is duidelijk 10 stappen te ver!

Amandavd

Re: Zwaar mishandelde kat overlijdt, kinderen zwaarder straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:13

Kala zelfs mijn nichtje van drie is zich zeer bewust van het feit dst je dieren nooit pijn mag doen. Dus die bullshit met je hersenen zijn pas volgroeid met je 25ste is echt een kul argument.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:17

Wendybrian schreef:
Dit getuigd ook van een wat lager IQ.. :=

Dat vind ik echt een hele flauwe opmerking.

En wat dan nog als het door het kind zijn opvoeding komt of niet?
Het kwaad is al geschiedt en er is iets goed mis gegaan in dat koppie!
Dat moet toch hoe dan ook iets aan gedaan worden? Je móet dat kind wel corrigeren of therapie geven. Ook al is het de complete schuld van de ouders, het probleem is er nu wel. Dus wat de oorzaak ook is, het gevolg is een gevaarlijk kind.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:18

Amandavd schreef:
Kala zelfs mijn nichtje van drie is zich zeer bewust van het feit dst je dieren nooit pijn mag doen. Dus die bullshit met je hersenen zijn pas volgroeid met je 25ste is echt een kul argument.

Vertel jij het ze op de 3 opleidingen die ik heb gehad, waar dit duidelijk uitgelegd is? Jij bent duidelijk veel beter onderlegd! :j

Jouw nichtje van 3 kan dat in een leeftijd even heel goed snappen, ja. Rond die periode van 10 gebeurt er veel met je. Maar zoals ik al zei, je bent veel beter onderlegd dan ik, dus ik zal braaf mijn mond houden... :z

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:19

nine1987 schreef:
Ik heb al een bloedhekel aan kinderen.. Dit maakt dat ik ze alleen maar meer haat.. Walgelijke wezens..

Bah inderdaad. Word gewoon misselijk als ik eraan denk.. Als ze dit nu al met een onschuldige kat doen..
Bah.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:19

Amandavd schreef:

Het ligt er aan hoe en wat ze ziet/begrijpt.

Mijn opa was visser en mijn oom was jager; daarnaast werd er regelmatig wat geslacht voor eigen gebruik.
Dus ik (en vele met mij) heb als kind zijnde regelmatig gezien hoe een dier gedood/gevild/geslacht werd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:26

Kala schreef:
Amandavd schreef:

Vertel jij het ze op de 3 opleidingen die ik heb gehad, waar dit duidelijk uitgelegd is? Jij bent duidelijk veel beter onderlegd! :j

Jouw nichtje van 3 kan dat in een leeftijd even heel goed snappen, ja. Rond die periode van 10 gebeurt er veel met je. Maar zoals ik al zei, je bent veel beter onderlegd dan ik, dus ik zal braaf mijn mond houden... :z

Wat een kinderachtige manier van reageren.

Ij heb meerdere nichtjes en neefjes in de leeftijd varierend van 2 tot 15, en geen ene zal het zich ooit in de kop halen om zodanig een dier te.mishandelen, pijn te laten lijden tot de dood er op volgt. En al had je 10 opleidingen gevolgd, dat maakt jou niet beter of slimmer dan menig ander. Je hebt alleen meer excuses om je achter te verstoppen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:33

Ik zeg met bakstenen, stenen en stokken naar de jongens gooien. Zodat ze minimaal 2 gebroken poten hebben, behoorlijk wat verwondingen aan hun kop, een aantal interne bloedingen en natuurlijk alle nagels uittrekken.

Maar ik ben aardig, van mij mogen de jongens deze ervaring wel overleven.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:41

Vreselijk, vind dit dan ook een erg lichte straf.
Als ze eens mens zwaar mishandeld hadden was hun straf ook vele malen hoger geweest.
Waarom kun je dan wel een dier zwaar mishandelen en er zo makkelijk van af komen.....
Dieren zijn ook levende wezens.. :n

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 09:41

Zo wat een reacties :wow:

Ik ben het er wel mee eens dat er strenger opgetreden moet worden en dat de kinderen helemaal niet wisten wat voor gevolgen het zou hebben is ook kul. Op die leeftijd willen kinderen dingen uitvogelen en ze waren waarschijnlijk gewoon HEEL erg benieuwd hoe het er uit zou zien, misschien waren ze kwaad op de kat? Elkaar aan het uitdagen?

Maakt het niet goed natuurlijk, ik denk ook zeker dat er naast therapie misschien een werkstraf moet plaatsvinden? Onder begeleiding in het asiel? Laat ze maar zien wat voor dieren daar zitten en wat voor effect de behandeling die sommige mensen hun dieren geven met de beesten doet. Als het normale jongens zijn die goed in elkaar zitten heeft dat wel effect. Zo niet, dan kan een strengere maatregel altijd nog denk ik.

Wel heel erg moeilijk, gezien het om kinderen gaat.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:41

Kala schreef:
Kinderen van 10 zijn echt nog niet bewust van wat ze doen. STERKER NOG rond je 25ste zijn je hersenen volgroeid en dan snap je pas echt 'oorzaak en gevolg'. Kinderen rond die leeftijd zijn net aan het overschakelen dat de wereld niet alleen om hen draait, maar dat er meer is.

Mwah, bewust wel, maar of ze het kunnen linken is een tweede. Hoewel je van een 10 jarige wel mag verwachten dat die weet dat je niet mag mishandelen. En ze mogen hier IMO ook goed voor gestraft worden. http://kiind.nl/articles/445/Stoutekind ... weten.html

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:45

ee_f_ schreef:
Als ze eens mens zwaar mishandeld hadden was hun straf ook vele malen hoger geweest.
Waarom kun je dan wel een dier zwaar mishandelen en er zo makkelijk van af komen.....

Ben ik mee eens!!
Daar kan ik me harstikke boos om maken maar helaas gaat dat met alles zo :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:50

ee_f_ schreef:

Kinderen onder de 12 kunnen niet berecht worden, wel zou (bij een zeer ernstig vergrijp en als ouders niet bekwaam zijn) een gezinsvoogd kunnen worden aangesteld.
Maar een straf via de rechter krijgen ze niet.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:12

Brainless schreef:
ee_f_ schreef:

Kinderen onder de 12 kunnen niet berecht worden, wel zou (bij een zeer ernstig vergrijp en als ouders niet bekwaam zijn) een gezinsvoogd kunnen worden aangesteld.
Maar een straf via de rechter krijgen ze niet.

Vind dat toch erg vreemd.
Dat zal betekenen dat als ik iemand vermoord een celstraf van 10 jaar krijg.
En als een kind onder de 12 jaar iemand vermoord een minder zware straf krijgt.
Vind dat apart, dan heb je hetzelfde gedaan maar een ouder iemand word zwaarder gestraft..
Mag toch hopen dat kinderen onder de 12 jaar ook weten dat dat niet hoort..

Maar het gaat dan in dit geval ook niet om een mens, maar wel om een dier vermoorden, wat naar mijn mening even erg is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:29

Slotje voor overleg.