Treinkaartje verandert vanaf juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:26

Caily schreef:
Voor zover ik afgelopen weekend van de conducteur begreep verdwijnt het kaartje helemaal niet, maar komt er een kaartje mét een chip, omdat ze alle stations "dicht" willen gaan maken. De kaartjes met chip bestaan al langer, denk aan de aanbiedingskaartje van Blokker ed.

:o

En voor de mensen zonder saldo: automatisch opladen, iets voor jullie?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:30

Nu begrijp ik waarom mijn jaartrajectabbo afloopt op 28/6 en er nog geen alternatief bekend is!

Want ohwee als ik moet gaan inchecken daarmee en er saldo voor een ander traject, metro, tram of bus wordt afgeschreven.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:31

ik vind het 10 euro start tarief (wat officieel 7,50 is trouwens) belachelijk. een paar jaar geleden ging ik om het weekend naar boxmeer. dan moest ik dus gemiddeld 40 euro op me kaart hebben staan voor 20 die ik uitgaf. alleen omdat ik een overstap had van 2 maatschappijen.

ik vind dat ze de ov chipkaart af moeten schaffen en niet de papieren kaartjes.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:32

Femek2902 schreef:
Lienek: Och ja, in Zwolle vergeet ik echt vaak om uit te checken omdat die poortjes zo ver weg staan :')

SuperAssie: Hoe dan? Ik kon het niet vinden.. Hier heb je bij de bus een instaptarief van 0 euro, dus je mag niet negatief staan dan is het goed..

Ik weet het nu maar als je het niet weet en zeker ouderen die slecht ter been zijn... Pff verschrikkelijk mag je weer helemaal terug.

Anoniem

Re: Treinkaartje verdwijnt vanaf juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:33

Goed lezen dames, er komt alleen een ander type papieren kaartje waarmee je poortjes kan openen.

Zo lang jaartrajectkaarten nog niet op saldo kunnen reizen buiten hun traject gaan ze de ovkaart echt niet verplicht stellen. Je kan gewoon je losse kaartje nog kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:38

Als hier in de bus het chipapparaat kapot is mag je gratis :+ hebben ze alleen zichzelf mee dus als die dingen het niet doen. Dus is voor de NS ook een stimulans om die dingen te laten werken....Anyway vind ik het toch ook geen goed plan de afschaffing van het kaartje. Tegenwoordig wordt er TE veel vertrouwd op elecronische en digitale dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:41

Het losse kaartje verdwijnt niet... :+

Is alleen een ander type kaartje wat in bijvoorbeeld spanje al veel gebruikt wordt en bij de ret en gvb ook al, weggooi papieren!! Chipkaartje. Tarief gaat iets omhoog maar dat doen ze sowieso al meermaals per jaar.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:42

Fijn dat ik wat bijstand krijg in verstrekking van juiste informatie Jans :')

Papieren Chipkaartje bestaat in NL ook al, tegenwoordig zijn die kortingskaarten van Blokker etc. ook met een chip :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:43

Hoe doen ze met de abbos.... Aangezien met mijn dalvoordeel mensen met 40% korting met mij mee zouden mogen reizen.. Dit is dan niet meer mogelijk...

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:43

Vind sowieso dat de trein mensen niet zo goed bezig zijn.. die borg bij de ov is belachelijk. Vind het maar onhandig zon ov, ik ben namelijk de persoon die vergeet in en uit te checken, of het nou gezegd wordt of niet
Prijzen voor het reizen gaan ook belachelijk omhoog, ik ga van hier naar de stad, en voor een retourtje betaal ik inmiddels 5 euro. Er zit maar 1 station tussen die van mij en die van de stad, en de reistijd is een klein kwartiertje..

Kunnen we niet de metros zoals in londen, pff zon simpel maar zon goed systeem..
Had daar een dagkaart voor £1,80 geloof ik

Edit; wel jaa de prijs nog hoger pfffffgggg
Edit2; ik weet het ben echt een zeur maar vroeger ging ik elke week met mn moeder en mn broertje naar de stad met de trein naar mn tante, maar dat werd op een gegeven moment gewoon te duur echt te jammer
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 20-05-14 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:45

Jawel, mensen kunnen dat of op hun persoonlijke/anonieme kaart laden voor 1 keer (meereiskorting)

Of het nieuwe typ papieren kaartje kopen!!!

De borg is zo hoog omdat iedereen anders voor 4 euro naar groningen reist vanaf middelburg, vergeet uit te checken en op de terugreis weer alleen incheckt. Voor 8 euro retour. Ze zijn niet gek ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:46

Jans schreef:
Jawel, mensen kunnen dat of op hun persoonlijke/anonieme kaart laden voor 1 keer (meereiskorting)

Of het nieuwe typ papieren kaartje kopen!!!

De borg is zo hoog omdat iedereen anders voor 4 euro naar groningen reist vanaf middelburg, vergeet uit te checken en op de terugreis weer alleen incheckt. Voor 8 euro retour. Ze zijn niet gek ;)

Dus dan als iemand met mij meereist moet die wel een ov hebben... Vind maar omslachtig doe verandering

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:47

Nee lees goed: of een ov of het nieuwe type papieren kaartje.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:48

Jans schreef:
Nee lees goed: of een ov of het nieuwe type papieren kaartje.

Maat er is nog maar 1 sport nieuw type kaartje die duurder is als eerst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:50

Ja en dat is vergelijkbaar aan een normale tariefstijging. 1 euro op een voltarief kaartje. Net als bijna elk jaar.

We zijn echt zure krenten in nederland als het gaat om het ov. Nooit kan het nlse OV iets goed doen. We horen wel bij de beste OV landen ter wereld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:51

En dat papieren chip kaartje moet je ook nog eerst eens activeren voordat je echt het perron op kan. beetje omslachtig ook, er staat toch al op van waar naar waar je heen reist en het kaartje is toch betaald, waarom dan nog eerst eens activeren voordat je de trein in kan?
Maar al met al blijft het dus wel zo dat je gewoon nog een kaartje kunt kopen. Dat is fijn ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:52

Jans schreef:
Ja en dat is vergelijkbaar aan een normale tariefstijging. 1 euro op een voltarief kaartje. Net als bijna elk jaar.

We zijn echt zure krenten in nederland als het gaat om het ov. Nooit kan het nlse OV iets goed doen. We horen wel bij de beste OV landen ter wereld..

Ja dus als iemand met mij meereist moet die ook ov hebben... Anders kan die niet de korting krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:53

Activeren is even tefen de paal waar je na de automaat toch al langsloopt. Of door een poortje want die gaan niet vanzelf open.

In andere landen is dat al de normaalste zaak van de wereld. Fijn dat Nl nu ook zo ver is, wordt de trein een stuk prettiger van.

Nee niet persé een ov voor meereizen. Ik zeg toch dat het nieuwe papieren kaartje ook kan.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:53

Jans schreef:
We horen wel bij de beste OV landen ter wereld..

oja? :wow: Dat wist ik niet.

Uiteraard zijn er ook een hoop dingen die goed gaan, maarja bij een verandering ofzo dan moet er toch altijd lekker gediscusieerd worden :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:56

Dat is omdat ze de stations veiliger willen maken, en tevens een stukje overzichtelijker, is toch niks ergs?

En ja, de kaartjesautomaten blijven gewoon staan :)

Waar ik dan wel benieuwd naar ben, is er ook een plan om fiets (of hond) met chip te kunnen kopen? Ik had laatst geen pinpas, toevallig wel een tientje in mn zak, niet nadenkend dat ik de fiets mee moest nemen. Kan je bij zo'n automaat enkel pinnen of muntjes ingooien... Dus ik mede-reizigers en bij de balie van het station gevraagd of ze mn tientje konden wisselen, niet dus. Gevolg: naar de supermarkt verderop om te wisselen, trein later moeten nemen... Mag blij zijn dat het geen zondagavond was...

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:58

Jaaaaaa ik baal er ook van. Ik ga bijna nooit met de trein, als ik straks een dagje weg wilt ben ik dus verplicht minstens 25 euro op een kaart te zetten!!
Doe mij maar gewoon een kaartje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:59

Gewone kaartjes kan je ook straks nog gewoon kopen. Die 20 euro is daar niet voor nodig.

Ook hond en fietskaartjes worden in het nieuwe type gemaakt. Net als railrunners.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 00:04

Ik wil geen nieuw kaartje voor de fiets, ik wil gewoon een OV voor mn fiets :') :Y)
Nog goedkoper ook, aangezien mn fiets maar op n stukkie van 5,10 (3,10) mee hoeft meestal.

Maargoed, lijkt me niet dat ik daarvoor op bokt moet zijn, zal wel eens een lieve brief schrijven aan Sinterklaas, die man krijgt mee voor elkaar dan ik, zeker als hij beloofd voortaan met de trein te gaan ipv met de boot (dan krijgen we ook n paardenkaartje zeker 8-) )

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 04:17

En ik een OV voor de hond!
Ik reis op abbonement en voor de hond kan ik per dag een papieren kaart halen..
Jaarabonnement hond.. Lijkt mij een goede.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:33

Ik heb sinds die ov chipkaart er is al een paar keer op het punt gestaan om met de trein te gaan en elke keer denk ik; wat een gehannes, snap er niks van , ga wel met de auto :')

Met het gevolg dat ik nog steeds niet weet hoe mijn chipkaart werkt. Heb een paar keer mezelf proberen erin te verdiepen en nog werkt het rotding niet.