Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:HorseTopShop schreef:Sterker nog. Vorig jaar bestond Rotterdam voor 70% uit allochtonen.
Hoogst onwaarschijnlijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdam#Demografie
Dat loopt tot 2011, als je dat extrapoleert kom je op z'n hoogst ergens rond de 50% uit... (En dan gaan we er nog aan voorbij dat de definitie 'allochtoon' erg ruim is... ons hele koningshuis is namelijk ook allochtoon (1 ouder in het buitenland geboren.) Het zegt weinig over de problemen en hoe 'niet-nederlands' men is.)
lucifertje schreef:Vwb de 70% in Rotterdam, ik denk dat dit wel zo is vanwege de illigaliteit. 50% is het getal van de waarneembare allochtonen maar god weet hoeveel illigalen er daar zijn.
Shadow0 schreef:(Maar goed, een tijdje geleden geloofde men ook dat er bijna 60% moslims in Nederland was - in werkelijkheid nog geen 10%. Het schatten van aantallen is moeilijk.)
HorseTopShop schreef:Ik kan het nu even niet vinden en moet aan het werk. Het is iig volop in het nieuws geweest en op de website van tv Rijnmond kan je het ook vinden.
fourseasons schreef:Er komen er nu 1.000 per week toch?
Iris82 schreef:Ragdollcat, zou je je post wel wat willen nuanceren?
Naast dat het een vrij stellige mening is, is het gebruik van 'ze' ook niet erg verhelderend.
Wie bedoel je met 'ze'. De asielzoekers zelf? De Nederlandse regering?
Dani schreef:En je gaat er vanuit dat zij representatief zijn voor de hele groep? Ik snap wel dat het je beeld kleurt als je dat ziet gebeuren hoor, ik zou daar ook gefrustreerd van raken. Maar door de bank genomen gaat het niet (meer) zo. Tegenwoordig moeten de kosten voor een woning bijvoorbeeld worden terugbetaald. Ze krijgen dat dus echt niet gratis.
ElineS schreef:Een mens is toch gewoon een mens? Wat maakt het uit wat voor nationaliteit daar achter zit, welk kleurtje.. Waarom zouden wij ons eerst met ons eigen land moeten bezig houden voordat we de rest helpen?
Zijn ze dan minder waard omdat ze niet van ons land zijn? Wat maakt het uit waar en uit welk land ze komen. Wat maakt het uit als 60% van Antwerpen straks allochtoon is? Als zij zich opleiden, werken en daardoor meedragen aan de maatschappij, maakt het toch geen hol uit, uit welke maatschappij zij zelf komen. En dat kan alleen als we ze binnen laten en ze helpen om hun leven weer op te bouwen.
De grenzen sluiten om nationaliteit is gewoon discriminatie.
Yontheke schreef:ElineS schreef:Een mens is toch gewoon een mens? Wat maakt het uit wat voor nationaliteit daar achter zit, welk kleurtje.. Waarom zouden wij ons eerst met ons eigen land moeten bezig houden voordat we de rest helpen?
Zijn ze dan minder waard omdat ze niet van ons land zijn? Wat maakt het uit waar en uit welk land ze komen. Wat maakt het uit als 60% van Antwerpen straks allochtoon is? Als zij zich opleiden, werken en daardoor meedragen aan de maatschappij, maakt het toch geen hol uit, uit welke maatschappij zij zelf komen. En dat kan alleen als we ze binnen laten en ze helpen om hun leven weer op te bouwen.
De grenzen sluiten om nationaliteit is gewoon discriminatie.
Belangrijk woordje