Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:08

@ HTS: Je reactie zag ik pas nadat ik mijn bericht al had getypt. Ik hoop dat je het artikel/bericht kan vinden, ik ben erg nieuwsgierig. Vraag me vooral af waar zij de cijfers vandaan halen, aangezien het CBS (een zeer betrouwbare bron) iets totaal anders zegt (nog geen 50% is allochtoon).

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:10

Nog een leuk feitje: zolang een asielzoeker nog bezig is met de procedures mogen ze niet werken. Ze wíllen misschien wel heel graag maar het wordt ze verboden. En die procedures kunnen soms zomaar 10 jaar duren. Dankzij die regel kunnen we dus ook niet anders dan ze een huis aanbieden, want als ze eenmaal een verblijfsvergunning hebben moeten ze uit het AZC maar hebben ze dus geen geld om een woning te bemachtigen. En zich inschrijven bij de woningbouw mag ook al niet.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:10

Je kan de mensen hier opvangen, hulp bieden en registreren maar op het moment dat het weer veilig is in hun eigen land weer fijn met een vliegtuig terug brengen. Ze hebben hier niks te zoeken en wij hebben ze hier niks te bieden.
Vwb de 70% in Rotterdam, ik denk dat dit wel zo is vanwege de illigaliteit. 50% is het getal van de waarneembare allochtonen maar god weet hoeveel illigalen er daar zijn.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:11

Shadow0 schreef:
HorseTopShop schreef:
Sterker nog. Vorig jaar bestond Rotterdam voor 70% uit allochtonen.

Hoogst onwaarschijnlijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdam#Demografie
Dat loopt tot 2011, als je dat extrapoleert kom je op z'n hoogst ergens rond de 50% uit... (En dan gaan we er nog aan voorbij dat de definitie 'allochtoon' erg ruim is... ons hele koningshuis is namelijk ook allochtoon (1 ouder in het buitenland geboren.) Het zegt weinig over de problemen en hoe 'niet-nederlands' men is.)

Ik kan het nu even niet vinden en moet aan het werk. Het is iig volop in het nieuws geweest en op de website van tv Rijnmond kan je het ook vinden.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:12

Ik vind dit heel dubbel.

Waarom zouden wij het alleenrecht hebben op een stukje land waar toevallig een paar eeuwen terug een denkbeeldig lijntje omheen is gezet?

Aan de andere kant: wij betalen ons scheel aan belastingen, overal moet op bezuinigd worden, ouderen worden niet fatsoenlijk meer verzorgd en de werkloosheid blijft stijgen. Ik denk dat de grenzen sluiten te kort door de bocht is, maar ik denk dat we wel naar ons immigrantenbeleid moeten kijken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:14

lucifertje schreef:
Vwb de 70% in Rotterdam, ik denk dat dit wel zo is vanwege de illigaliteit. 50% is het getal van de waarneembare allochtonen maar god weet hoeveel illigalen er daar zijn.

Je hebt niet zomaar 100.000 (20%! Een vijfde!) aan onopgemerkte illegalen hoor...

(Maar goed, een tijdje geleden geloofde men ook dat er bijna 60% moslims in Nederland was - in werkelijkheid nog geen 10%. Het schatten van aantallen is moeilijk.)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:16

Shadow0 schreef:
(Maar goed, een tijdje geleden geloofde men ook dat er bijna 60% moslims in Nederland was - in werkelijkheid nog geen 10%. Het schatten van aantallen is moeilijk.)

Haha, echt? Heb je daar een linkje oid. van? Dat mensen 25% of zo gokken, of zelfs 40% kan ik me nog iets bij voorstellen, maar denken dat de meerderheid van ons land moslim is vind ik toch lastig te begrijpen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:16

HorseTopShop schreef:
Ik kan het nu even niet vinden en moet aan het werk. Het is iig volop in het nieuws geweest en op de website van tv Rijnmond kan je het ook vinden.

Ben al een tijdje aan het zoeken, maar dit is het enige dat ik vind: een artikel over een wijk uit Rotterdam. Is dit wat je bedoelt?
http://versbeton.nl/2012/05/hoe-overleef-ik-delfshaven/

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:21

Ik heb het gevoel dat een aantal hier verschillende groepen mensen door elkaar halen. Asielzoekers zijn mensen die vluchten uit hun land omdat ze daar voor hun leven vrezen. Dat heeft niks te maken met de Marokkanen, Turken, Polen e.d. die in ons land wonen.

Tja ik weet het eigenlijk niet, Nederland is vol, maar ik vind het heel moeilijk om aan de deur te zeggen: nee sorry we hebben geen plek voor je. Vooral als er ook nog kinderen in het spel zijn. Ik ben wel van mening dat als het in een land weer veilig is en mensen terugkunnen ze ook zeker terug moeten. Uitzonderingen daargelaten, al moet je wel ergens een grens stellen. Waar deze grens precies ligt heb ik voor mezelf nog niet uitgemaakt. Je kan niet de ouders terugsturen en de kinderen laten zitten omdat ze hier geboren zijn.

Ik denk ook niet dat je 1 groep uit kunt sluiten om asiel aan te kunnen vragen. Dan meet je met twee maten en dat mag nooit natuurlijk.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:23

Ik vind dat ze gesloten moeten worden. Ik heb absoluut niks tegen buitenlanders, mits ze hier niet komen om lekker te profiteren van hun uitkering, maar het houd een keer op. Er komen er nu 1.000 per week toch? Sorry maar dat is toch belachelijk? Kijk eens naar hoe 'groot' Nederland is, alle natuur die er nog is word al vol gebouwd. Nee, het word nu echt te gek en te veel wat mij betreft.

Er was ook nieuws over zo'n klein dorpje waar een asielzoekerscentrum komt toch? Dat is toch te gek voor woorden? Ik woon mijn hele leven al in mini dorpjes en ik zou er echt niet blij van worden als dat ineens hier komt. Ik vind dat Nederland veel te lang te lief is geweest, het is ook een keer klaar hè?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:29

fourseasons schreef:
Er komen er nu 1.000 per week toch?

Dat was een klein beetje paniekzaaien van Teeven, die het wel handig vond dat de aandacht werd afgeleid van zijn rigide opstelling richting kinderen die hier zijn opgegroeid maar op basis van een bureaucratische formaliteit toch weggestuurd worden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:37

Ik zeg: direct sluiten die grenzen voor de asielzoekers.

Zijn ze helemaal van de pot gerukt???
Ze zijn gek geworden!!!!!

Weg dr mee!!!

Eerst de nederlanders/ en of die hier al wonen maar eens fatsoenlijk helpen.

En zoals de bejaarden een bejaardentehuizen geven en niet te gaan sluiten/ opheffen en goede verzorging geven ipv daarop te bezuinigen.

De gevangenissen goed gebruiken voor de criminelen ipv te gaan gebruiken voor een ander doel etc. etc.

Mensen die veel moeten inleveren en krom moeten gaan liggen om te kunnen eten en de vaste laten te kunnen betalen, die eerst maar eens helpen en ervoor te zorgen dat er geen voedselbanken meer nodig zijn in NL.

Hier kan ik heel erg boos om worden dat al die asielzoekers wel geholpen kunnen worden en dat er wel geld beschikbaar gesteld kan worden om ze te eten te kunnen geven en een dak boven hun hoofden te kunnen bieden.

Ze veroorzaken hier alleen maar ellende en ook nog eens meer criminaliteit.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 19-05-14 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:40

Ik en mijn gezin zijn 5 jr geleden naar duitsland verhuist vanwege alle buitenlanders die in onze woonomgeving woonden, ik ben een rascist geworden toen mijn kinderen niet meer veilig buiten konden spelen en mijn dochter niet eens meer zonder ouderlijk toezicht naar het zwembad kon.

mijn inziens zijn ze in nederland veels te laat met het sluiten van de grenzen dat had jaren eerder moeten gebeuren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:41

Ragdollcat, zou je je post wel wat willen nuanceren?
Naast dat het een vrij stellige mening is, is het gebruik van 'ze' ook niet erg verhelderend.
Wie bedoel je met 'ze'. De asielzoekers zelf? De Nederlandse regering?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:44

Iris82 schreef:
Ragdollcat, zou je je post wel wat willen nuanceren?
Naast dat het een vrij stellige mening is, is het gebruik van 'ze' ook niet erg verhelderend.
Wie bedoel je met 'ze'. De asielzoekers zelf? De Nederlandse regering?

Sorry, het is zoals het is............

Je mag mijn post verwijderen als je het te ver vind gaan.
Ik vind het absoluut niet te ver gaan.
Kijk toch eens wat er allemaal gaande is in NL.
Het is gewoon de keiharde waarheid.

Het is ook heel dubbel.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:49

Denk je dat asielzoekers zo'n luizenleventje hebben dan? Luxe eten, leuke woonruimte met tuin op het zuiden, gratis geld? Zoiets? Zo werkt het niet, hoor. Als ik mocht kiezen tussen het leven van een pas gearriveerde asielzoeker of dat van iemand in de bijstand die naar de voedselbank moet dan weet ik alvast wel wat ik liever heb.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:55

We hebben zelf diverse asielzoekers gehad naast ons huis, dus ik weet er alles van.

Ik roep niet zomaar wat.

Die mensen zie ik nog op straat lopen, mooie vaste huis toegewezen gekregen in de buurt en ze krijgen alles en ze hebben tot nu toe nog nooit gewerkt en steeds maar kinderen krijgen...........alles wordt vergoed en zelfs kinderbijslag ook nog eens.

En neem het ze eens kwalijk.
Het is hier een paradijs vergeleken met land van hun afkomst.

Anoniem

Re: Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:57

Eigenlijk zou je bij de wortel moeten beginnen: eritrea aanpakken! Ze willen geen voedselhulp van buitenaf. Belachelijk.

Dani

Re: Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:00

En je gaat er vanuit dat zij representatief zijn voor de hele groep? Ik snap wel dat het je beeld kleurt als je dat ziet gebeuren hoor, ik zou daar ook gefrustreerd van raken. Maar door de bank genomen gaat het niet (meer) zo. Tegenwoordig moeten de kosten voor een woning bijvoorbeeld worden terugbetaald. Ze krijgen dat dus echt niet gratis.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:02

Een mens is toch gewoon een mens? Wat maakt het uit wat voor nationaliteit daar achter zit, welk kleurtje.. Waarom zouden wij ons eerst met ons eigen land moeten bezig houden voordat we de rest helpen?

Zijn ze dan minder waard omdat ze niet van ons land zijn? Wat maakt het uit waar en uit welk land ze komen. Wat maakt het uit als 60% van Antwerpen straks allochtoon is? Als zij zich opleiden, werken en daardoor meedragen aan de maatschappij, maakt het toch geen hol uit, uit welke maatschappij zij zelf komen. En dat kan alleen als we ze binnen laten en ze helpen om hun leven weer op te bouwen.

De grenzen sluiten om nationaliteit is gewoon discriminatie.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:03

Dani schreef:
En je gaat er vanuit dat zij representatief zijn voor de hele groep? Ik snap wel dat het je beeld kleurt als je dat ziet gebeuren hoor, ik zou daar ook gefrustreerd van raken. Maar door de bank genomen gaat het niet (meer) zo. Tegenwoordig moeten de kosten voor een woning bijvoorbeeld worden terugbetaald. Ze krijgen dat dus echt niet gratis.

Geloof maar zoals je het wilt. Maar ik weet beter..............

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:03

ElineS schreef:
Een mens is toch gewoon een mens? Wat maakt het uit wat voor nationaliteit daar achter zit, welk kleurtje.. Waarom zouden wij ons eerst met ons eigen land moeten bezig houden voordat we de rest helpen?

Zijn ze dan minder waard omdat ze niet van ons land zijn? Wat maakt het uit waar en uit welk land ze komen. Wat maakt het uit als 60% van Antwerpen straks allochtoon is? Als zij zich opleiden, werken en daardoor meedragen aan de maatschappij, maakt het toch geen hol uit, uit welke maatschappij zij zelf komen. En dat kan alleen als we ze binnen laten en ze helpen om hun leven weer op te bouwen.

Belangrijk woordje :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:04

Wauw wat zijn mensen hier hard zeg. Asielzoekers komen hier echt niet voor de lol. Vaak zitten ze jaren in een mini woning in een asielzoekerscentrum, kinderen kunnen/mogen niet naar school (studeren), jongeren en ouderen mogen niet werken. En ze zitten daar maar 24/7, kunnen bijna niets doen en elke dag de angst dat je terug gestuurd word naar het land van herkomst, angst en zorgen voor achtergebleven vrienden en familie. Nederland heeft echt een rot beleid.

Dat er iets moet veranderen is wel duidelijk, maar je kan de grenzen toch niet dichtgooien voor mensen die hun eigen land ontvluchten uit pure doodsangst??

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:07

Yontheke schreef:
ElineS schreef:

Belangrijk woordje :)

Dat klopt, maar als dat niet gebeurd, als ze dat niet doen, niet opleiden en niet aan het werk gaan, moet daarin het beleid strenger worden... En ze niet bij voorbaat uitsluiten en de kans niet geven.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:08

VivaLaVida schreef:
Eigenlijk zou je bij de wortel moeten beginnen: eritrea aanpakken! Ze willen geen voedselhulp van buitenaf. Belachelijk.

Ook het eerste wat in mij op kwam! :)