Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:47

Ik weet het niet...
Als ouder hoop je toch op een wonder. Wie weet dat deze 2 een uitzondering zijn en wel ouder worden dan de rest. Kennis heeft een kindje met een bijna altijd dodelijke genetisch afwijking ook ter wereld laten komen omdat ze altijd hoopte dat hij diegene was die het tegendeel zou bewijzen. In de buik was het kindje veilig en niemand kon écht de toekomst voorspellen. Helaas is hij wel vlot na de geboorte overleden.

Mijn ouders kregen van de doktoren het advies om de zwangerschap af te breken, omdat het een hoog risico was en de kans dat het kind gezond ter wereld kwam nihil was en als het wel gezond geboren werd, dat er een grote kans was op een dermate levensbelande beperking. Maar hier zit ik dan; hoogopgeleid en wel. Mijn ouders vonden de zwangerschap zo'n wonder, dat ze het niet af konden breken. Hierdoor is mijn geboorte ook in een paar boeken belandt; ik brak met de statistieken.

Dus ik gun deze ouders vooral een prachtige tijd met hun kinderen.

Anoniem

Re: Vrouw baart bewust tweekoppige baby, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:54

Maar er is wel een verschil tussen jou en de kinderen uit het nieuws he vuurneon... K bedoel, ik ga er voor het gemak even vanuit dat jij niet beschikt over 2 gezichten. Er zit wel een verschil tussen beperking of overlevingskansen die nihil zijn..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:57

chelle_dora schreef:
Maar er is wel een verschil tussen jou en de kinderen uit het nieuws he vuurneon... K bedoel, ik ga er voor het gemak even vanuit dat jij niet beschikt over 2 gezichten. Er zit wel een verschil tussen beperking of overlevingskansen die nihil zijn..

Nee, maar dan nog :)
De artsen zeiden namelijk over mij wel hetzelfde; dat ik het zou overleven was eigenlijk onmogelijk en dat het beter was de zwangerschap te beëindigen. Maar je kán de toekomst niet voorspellen en natuurlijk is het heel realistisch dat de kinderen kort op deze aarde zijn. Maar toch, ik snap het wel dat je als ouder denkt dat je toch die gok waagt. Hebben mijn ouders ook gedaan. Ik gun die ouders gewoon een mooie tijd met hun kinderen en hoop dat de kansen aan hun kant staan.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:01

Hoe ziet zien ze eruit? Letterlijk twee afzonderlijke hoofden op één lichaam, of anders?
Zoek Abby and Brittany andere maar eens op. Zij zijn een tweeling die één samengesmolten lichaam hebben en ieder een eigen hoofd. Ze voeren een heel normaal leven en zitten ook gewoon op school en zo. Er is een documentaire over gemaakt, zeer interessant om te bekijken!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:02

Ik dacht hetzelfde als degene boven me, de documentaire heb ik ook gezien.
Een kind baren is trouwens altijd egoïstisch..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:03

Dit is een hele andere situatie dan bij de Hensel tweeling :)

Hensel tweeling:
They have two spines (which join at the pelvis), two hearts, two oesophagi, two stomachs, three kidneys, two gall bladders, four lungs (two of which are joined), one liver, one ribcage, a shared circulatory system and partially shared nervous systems.
From the waist down, all organs, including the intestine, bladder and reproductive organs, are shared.
While they were born with three arms, one was removed surgically.
Although Brittany - the left twin - can't feel anything on the right side of the body and Abigail - the right twin - can't feel anything on her left, instinctively their limbs move as if co-ordinated by one person, even when typing e-mails on the computer.
It is rare for twins conjoined the way that Abby and Brittany are to survive into adulthood, but despite this they are in good health, without heart defects or organ failure.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... z31bmdzcG9
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-05-14 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:05

Ik vraag me dan wel af of het een eerlijk risico is om te nemen.. Nog even los van jouw eigen situatie dan; al overleven die kinderen/dat kind het: er is al aangegeven dat het eten een risico kan zijn al ondat ze maar 1 slokdarm hebben. Alleen met de normale dingen in het leven ontstaan er dus al moeilijkheden en risico's. Als het om een hond of kat ging dan was het dier waarschijnlijk meteen afgespoten geweest.

Ik snap wel dat het een levend wezen is, en dat je als ouder dan niet zomaar wat af wil breken, maar met al 7 kinderen en de wetenschap tijdens de zwangerschap dat het helemaal foute boel is, denk ik dat je met 7 kinderen al in je handen mag knijpen.. Ik kan zelf niet echt begrijpen waarom iemand zo'n risico zou willen nemen voor een ander; want je zadelt je kind wel op met jouw keuzes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:08

Is ook een moeilijke keuze, ik zou vanuit hier zo een hele rationele keuze kunnen maken maar als ik eenmaal een beslissing moet maken over leven of dood van mijn eigen kind, speelt emotie ook enorm mee.

Ik benijd mijn ouders niet :n en vind het ongelooflijk knap dat zij hun eigen gevoel hierin hebben gevolgd. Maar de zwangerschap was natuurlijk vreselijk, ze kon niet echt veel ervan genieten met die wetenschap dat het zo ongelooflijk fout kon gaan.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-05-14 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:09

Caesar schreef:
Eigenlijk hoeven we deze discussie niet eens te voeren. Gelukkig bepalen ouders zelf wat ze wel en niet willen. Als zij deze stap willen wagen, moeten ze dat doen. En als ze dat niet willen, is dat ook hun goed recht.
Dat is ouderliefde.. die ook weleens blind maakt.

Zelf had ik dit mijn kinderen niet aangedaan. Ze worden voor minder al geaborteerd tegenwoordig. Los van of dat goed of fout is... Je moet altijd denken of je je kind zo'n leven wilt aandoen.

Juist.

Verder lees ik nog de reactie dat het om het geld te doen zou zijn. Wat een nare aanname.... Wellicht hebben de ouders uit geloofsovertuiging deze keuze gemaakt?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:11

Tja, het is schijnbaar toch levensvatbaar... Is het dan niet egoïstisch om het geen kans te geven? Er zijn Siamese tweelingen die ouder worden en blij zijn dat ze er zijn. Moeilijke kwestie, ik denk dat ik het ook moeilijk had gevonden om te aborteren.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:21

Er zijn er nu een aantal op Amerika aan het vitten, maar dit is in Australie...

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:53

Die ouders hebben waarschijnlijk niet goed nagedacht wat de toekomst hun zal bieden mochten ze het overleven...
ze worden dan als freak gezien, en de media duikt hun hele leven op hun....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:55

Huni schreef:
Mijn mening doet er niet toe maar het is nog steeds een 2 hoofdig kind in plaats van 2 koppig.
Ook mijn eerste gedachte. :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 21:31

Ik heb de artikel titel gewoon overgenomen van het artikel dus over de benaming 'kop' gaat het topic verder niet.

Oud kunnen ze worden ja, maar of ze een leuk leven leiden? Een van de twee gaat het lichaam besturen en de ander niet? Wat voor leven gaat de ander dan hebben? Is dat wat je je kind gunt dan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:34

je kunt je afvragen hoe egoistisch het uberhaupt is om een kind te krijgen....ook met 1 hoofd

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:39

Er worden hier veel vergelijkingen gemaakt met andere Siamese tweelingen, maar aangezien het hier gaat om twee breinen in een schedel gaan deze meisjes het niet overleven. Er is gewoon geen plek voor. Misschien komt er wel een medische ingreep, maar het lijkt me heel erg sterk dat hier iets aan kan gedaan worden.
Ouders wisten het, weten dat de kans op overleving nul is, en laten het toch geboren worden, erg sneu voor de meisjes, en ook voor de ouders natuurlijk.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:49

KoudbloedKim schreef:
Huni schreef:
Mijn mening doet er niet toe maar het is nog steeds een 2 hoofdig kind in plaats van 2 koppig.
Ook mijn eerste gedachte. :j

Officieel gezien is het zelfs een 2gezichtig, want ze hebben maar 1 hoofd waarin 2 gezichten (en 2 hersenen) zitten verwerkt. Tenminste, dat is de betekenis van Diprosopus.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:55

Stel dat die wel ouder worden en pubers worden. Hoe zien die ouders dat voor zich?
Die worden heel hun leven gepest erdoor en waarschijnlijk hun hele leven ziek.
Ik vindt het heel erg egoïstisch als ouders zijnde om zo'n kinderen op de wereld te laten komen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:00

Tja, er zijn zoveel kinderen met handicaps, waar zo je de grens moeten trekken? Waarom kunnen wij beter beslissen wat een 'leuk leven' is dan de persoon met de handicap zelf? Mijn moeder kan geen 100 meter lopen en door haar spierziekte heeft ze hele dunne armen en beentjes en kan bijna niets meer. Had ze dan ook maar niet geboren moeten worden omdat dat 'niet leuk' is? Ze is zelf erg blij met haar leven terwijl ik het vreselijk vind.
Als je er zelf in zit is het altijd anders dan wanneer je er tegen aan kijkt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:47

even terug naar het onderwerp...lijkt mij trouwens wel pijnlijk iets eruit persen met twee hoofden.
Een schijnt al een aardige klus te zijn,maar twee? :7

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:05

Is het niet egoïstisch van ons om te zeggen dat ze maar abortus hadden moeten plegen? Dat is toch ook niet niets volgens mij en bezorgt mensen ook veel leed. Misschien kunnen de ouders deze zwangerschap veel beter aanvaarden en verwerken nu ze weten dat ze het kind alle kansen hebben gegeven, ondanks dat het waarschijnlijk niet lang gaat leven.

Er is geen makkelijke oplossing voor zo'n situatie en het zijn wel de ouders die de rest van hun leven met hun beslissing moeten kunnen leven. Wij kunnen nu wel onze mening hebben, maar is die nog hetzelfde moesten we in die situatie staan?

Voor degenen die zeggen; daar moet sociale zekerheid toch niet voor betalen, voor de medische zorg van zo'n kind? Is het dan beter dat de sociale zekerheid na een slopende zwangerschapsonderbreking met misvormd kind misschien voor één of twee psychisch geknakte en werkonbekwame ouders moet betalen?... Ik denk dat dé moreel goede oplossing hier niet bestaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:11

'Ik wil je graag even onder 2 ogen spreken' gaat in dit geval niet op.
:=

Ok sorry _O- maar ik vind het gewoon te bizar dit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:06

Joolien schreef:
'Ik wil je graag even onder 2 ogen spreken' gaat in dit geval niet op.
:=

Ok sorry _O- maar ik vind het gewoon te bizar dit.

:') Houd je kop werkt ook niet in dit geval... :D

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:15

Wat ik me vooral afvraag is, hoe dat gaat met twee hersenen in 1 schedel. Die hersenen groeien in de begin periode onwijs snel. Deze zouden dan per gezicht al kleiner moeten zijn dan bij een baby zonder dit probleem en als ze dan flink groeien, krijgt zo'n kind dan geen hoofdpijn? Een letterlijk te vol hoofd?

geerke

Re: Vrouw baart bewust tweehoofdige baby, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:17